اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها – ۹۸/۱۲/۱۰

چرا هفته ای که گذشت، قیمت بیت‌ کوین را به رنگ قرمز می‌دیدیم؟

دلایل افت قیمت بیت‌ کوین در هفته گذشته:

  • ترس از کرونا ویروس بازار را آشفته و کند کرده است.
  • سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین در حال سود کردن هستند.
  • قیمت بیت‌ کوین در حال دنبال کردن یک روند قابل پیش‌بینی است.

زمانی که هر کالایی با سقوط در قیمت خود مواجه می‌شود، برخی از سرمایه‌گذاران دست به فروش می‌زنند تا از سود خود اطمینان حاصل ‌کنند. در مورد بیت‌ کوین هیچ علائمی مبنی بر سقوط بیشتر قیمت دیده نمی‌شود.

در هفته گذشته، شاهد راکد شدن تمامی بازارها از جمله بورس جهانی بودیم و تحلیل‌گران علت این رخداد را کرونا ویروس می‌دانند. با در نظر گرفتن این حقیقت که اغلب استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین در چین حضور دارند، می‌توان علت این رکود را به وضوح یافت.

با اینکه این روزها شاهد بی‌ثباتی قیمت در بیت کوین هستیم، اما این کاملاً قابل پیش‌بینی است. هر سال در اواخر فوریه، شاهد این افت قیمت هستیم و در اواخر مارس، شاهد برگشت به وضعیت طبیعی آن هستیم.

سعید محمد: تحریم‌های سخت آمریکایی‌ها را با رمزارزها دور خواهیم زد

به گزارش کوین تلگراف (CoinTelegraph) و به نقل از ایلنا، فرمانده‌ی قرارگاه خاتم‌الانبیا، سعید محمد، اظهار داشت:

درخواست فعالسازی استفاده از رمزارزها را برای عبور از شرایط تحریم فعلی داریم.

فرمانده‌ی قرارگاه خاتم‌الانبیا، در نمایشگاه رونق تولید گفته است:

دولت آمریکا با سنگ اندازی به دنبال این است که با فشار بر معیشت مردم سد راه کند و جلوی پیشرفت کشورمان را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد:

امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم؛ در همین راستا، رهبری بحث اصلاح ساختار بودجه را یکی از راهکارها اعلام کرده‌اند و هدایت تمام دارایی‌های مولد به سمت تولید و افزایش مالیات ستانی و غیره از جمله راهکارهای تحقق رهایی بودجه از نفت است.

محمد افزود:

درخواست ایجاد مکانیزم تهاتر برای عبور از شرایط تحریم هستیم و درخواست فعالسازی استفاده از رمزارزها را داریم و می‌خواهیم پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه راه بیفتد.

عاشقان بیت‌ کوین، در مورد سودآوری این ارز، سخت در اشتباهند- پیتر شیف

پیتر شیف، آیه‌ی یاس بیت‌ کوین، از فرصت پیش‌ آمده از سقوط قیمت بیت‌ کوین در هفته ای که گذشت، برای تحقیر سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

در پی رشته توییتی که در تاریخ ۲۵ فوریه توسط پیتر شیف منتشر شد، وی ادعا کرد که بی‌ثباتی بیت ‌کوین باعث شد تا ارزش آن از فلزات گرانبها هم کم‌تر شود.

پیتر شیف گفت:

دانستن بیت کوین به عنوان یک سرپناه امن، امری بی معنی و غیرقابل درک است.

در هفته‌ی گذشته، بیت‌کوین دستخوش سقوط قیمتی به اندازه‌ی ۱۰۰۰ دلار در طول مدت سه روز شد.

یکی از توییت‌های این هفته را با هم می‌خوانیم:

ارتقاء دهندگان بیت‌کوین مدعی می‌شوند که بیت‌ کوین ارزش بالای خود نسبت به طلا را ثابت کرده است. این حرف بی معنی است.

شیف یکی از مالکان بیت‌ کوین است اما چیزی که در مورد او ثابت شده این است که این شخص هنوز تعامل درستی با کیف‌پول‌های ساده دیجیتالی ندارد.

به گزارش کوین تلگراف، پیتر شیف به ارائه‌ دهنده‌ی کیف پول خود که همان بلاکچین است، بابت اینکه نتوانسته قفل آن را باز کند، پرخاش کرده است. در نهایت هم خودش اذعان کرد که کد پین را با رمز عبور اشتباه می‌گرفت.

با این وجود، باز هم شیف معتقد است که سرمایه‌گذاری در طلا خیلی بهتر است و بیت‌ کوین با خیلی از همتایان دیجیتالی خود از نظر ارزشی تفاوت دارد.

علت این واکنش‌های بد شیف در مورد بیت‌ کوین، حضور آنتونی پامپلیانو، در یک برنامه‌ی زنده در شبکه‌ی CNN است. شیف چندی پیش با پامپلیانو در مورد ارزش بیت‌ کوین بحث کرده بود.

نظر پامپلیانو در مورد بیت‌کوین خوشبینانه بود و آن را در مقایسه با طلا و سهام، باارزش‌تر خوانده بود، زیرا از نظر پامپ این دو نسبت به حوادث مختلف واکنش نشان می‌دهند و قیمت آن‌ها تغییر می‌کند.

اما برای شیف این نوع صحبت اصلاً قابل قبول نیست. او در روز چهارشنبه مدعی شد که بیت‌ کوین هم به همان اندازه‌ی طلا و سهام دچار تغییر قیمتی می‌شود. همچنین او افزود که اظهارات پامپلیانو قابل قبول نیست.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، از علت رسوایی کریگ رایت (Craig Wright) می‌گوید

مدیر عامل صرافی بایننس، چانگ‌پنگ ژائو، در توییت آخر خود، مدعی شد که بنیانگذار بیت‌کوین SV، کریگ رایت، کلاهبردار است.

به راستی که رایت یک وجهه‌ی تفرقه‌انداز در این صنعت دارد، زیرا مدعی است که خودش بیت‌کوین را برای بار اول راه‌اندازی کرده است. او قبلاٌ اظهار داشته که ساتوشی ناکاموتو است.

به همین منظور، رایت نه تنها با این ادعاهایش به شهرت خودش لطمه می‌زند، بلکه به کل صنعت کریپتوکارنسی‌ها لطمه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: کریپتوکارنسی چیست؟[/box

Zhao می گوید:

رایت مدعی است که بنیان‌گذار بیت‌ کوین، یعنی همان ساتوشی ناکاماتو است که این کذب محض است. او به اعتبار بیت‌ کوین خدشه وارد می‌کند و باعث رسوایی و بی‌آبرویی کل این صنعت است.

Zhao ادعا می‌کند که اگر رایت واقعاً ساتوشی بود، می‌توانست از روش‌های مختلفی خیلی قبل‌تر از این‌ها ادعایش را اثبات کند. برای مثال، اگر واقعاً ادعایش درست باشد، می‌تواند این کار را از طریق جابه‌جا کردن برخی از بیت‌کوین‌های ساتوشی ناکاموتو انجام دهد.

Zhao گفته است:

رایت حتی از راحت‌ترین و بدیهی‌ترین راه برای اثبات ادعایش استفاده نکرده است. مخترع حقیقی و اصلی بیت‌کوین خیلی بیشتر از این‌ها توانایی دارد.

وقتی از Zhao پرسیدند که بیت‌کوین SV را هم به اندازه‌ی کلاهبردار بودن رایت قبول دارد یا نه، گفت که در مورد جزئیات کد آن مطالعه‌ای انجام نداده است و نمی‌تواند به صورت قطعی در مورد آن اظهار نظر کند.

آنتونی پامپلیانو در CNN در خصوص بیت‌ کوین و وارن بافت (Warren Buffet) سخن می‌گوید

از زمانی که وارن بافت در مصاحبه‌ای این جمله را گفت:

من هیچ کریپتوکارنسی ندارم.

و هر گونه ارزشی که بیت‌کوین می‌تواند داشته باشد را رد کرد، با واکنش‌های شدید جامعه‌ کریپتو‌ و رسانه‌ روبه‌رو شد.

بنیانگذار ترون، جاستین سان (Justin Sun)، سریعاً به این موضوع واکنش نشان داد و مدعی شد که بلاکچین می‌تواند اثبات کند که وارن بافت مالک تعدادی بیت‌ کوین بوده است.

در واقع، مشکل افراد ادعای بافت نبود. آن‌ها معتقدند که اطلاعات بافت در زمینه‌ی تکنولوژی اصلاً به روز نیست.

آنتونی پامپلیانو (Anthony “Pomp” Pompliano)، هم‌بنیانگذار و یکی از شرکای مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) با CNN صحبتی کرده و در مورد نظرات وارن بافت صحبت‌های زیادی برای ارائه داشت.

پامپلیانو گفت:

امروز صبح با CNN صحبت کردم، در مورد اینکه چرا وارن بافت شخص درستی برای اظهار نظر در زمینه‌ی فناوری نیست و چرا سیاست‌های پولی بیت‌ کوین از سیاست‌های پولی فیات برتر است، توضیحاتی را ارائه دادم.

وی افزود:

من اگر به جای شما باشم، هیچ‌وقت از کسی که از سرویس ایمیل استفاده نمی‌کند یا هنوز از تلفن‌های همگانی برای تماس گرفتن استفاده می‌کند، در مورد تکنولوژی سوال نمی‌پرسیدم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا