صرافی ها

آموزش صرافی وان اینچ؛ نحوه نصب و خرید و فروش در صرافی ۱inch

ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟ چقدر با صرافی آن آشنایی دارید؟‌صرافی وان اینچ، یکی از ده‌ها صرافی غیر متمرکزی‌ است که دسترسی معامله‌گران معمولی به اکوسیستم دیفای (DeFi) را تسهیل می‌بخشد. در صرافی‌های غیر متمرکزی مثل وان اینچ، کاربران برای حفظ وجوه خود به هیچ شخص ثالثی احتیاج ندارند و این صرافی‌ها توسط یک شخص یا نهاد مرکزی اداره نمی‌شود. وان اینچ فرقی اساسی با سایر صرافی‌های غیر متمرکز دارد: با گرد هم آوردن چند صرافی غیر متمرکز، ارزان‌ترین مسیر را برای معامله‌های مورد نظر شما فراهم می‌کند.

صرافی ۱Inch خود را یکی از فعالین فناوری پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند. اما آیا این ادعای وان اینچ صحت دارد؟ آیا می‌توان به آن برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال اعتماد کرد؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی بیشتر با مشخصه‌ها، کارکرد و آموزش صرافی وان اینچ تا انتهای مطلب حاضر همراه ما باشید.

صرافی وان اینچ چیست؟

صرافی ۱Inch یک پلتفرم صرافی غیر متمرکز است که با پیدایش خود تحولی در این صرافی‌ها ایجاد کرده است و دو کارکرد دارد: هم به‌عنوان پلتفرم صرافی غیر متمرکز قابل استفاده است و هم انواع صرافی‌های غیر متمرکز را جمع‌آوری می‌کند تا کاربران بتوانند تراکنش‌هایی با کمترین کارمزد و بیشترین سوددهی انجام دهند. همچنین، ارز دیجیتال وان اینچ رمزارز بومی این پلتفرم است.

همچنین، وان اینچ امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد و از بسیاری جهات به صرافی غیر متمرکز یونی سوآپ (Uniswap) شباهت دارد. چیزی که صرافی ۱Inch را از سایر صرافی‌های غیر متمرکز متمایز می‌کند، جمع‌آوری انواع صرافی‌های غیر متمرکز است. این ویژگی از چند جهت به کاربران این پلتفرم سود می‌رساند.

از طریق این صرافی ارز دیجیتال، کاربران می‌توانند بهترین قیمت‌ها را از چند صرافی غیر متمرکز برای مشتریان خود جست‌وجو کنند و بهترین نرخ را برای مبادله ارزهای دیجیتال پیدا کنند. در واقع، وان اینچ چند گزینه و مسیر را برای هر معامله بررسی می‌کند و با تقسیم وجوه و مبادله آن‌ها در چند صرافی غیر متمرکز، کارمزد تراکنش‌ها را به پایین‌تر مقدار ممکن کاهش می‌دهد.صرافی وان اینچ به چند پلتفرم صرافی غیر متمرکز و دیفای از جمله یونی سوآپ، سوشی سوآپ، کامپاوند، یرن فایننس و بانکور متصل است و بهترین انتخاب و بهترین قیمت را برای مبادله در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مانند تمامی صرافی‌های غیر متمرکز، برای استفاده از این پلتفرم نیازی به تکمیل فرایند KYC یا داشتن حساب کاربری نیست.

وان اینچ، عضوی ضروری برای صنعت دیفای

معرفی تاریخچه و بنیان‌گذاران صرافی ۱Inch

وان اینچ در مارس ۲۰۱۹ توسط دو توسعه‌دهنده روسی به‌نام‌های سرگی کونز (Sergej Kunz) و آنتون بوکوف (Anton Bukov) توسعه پیدا کرد. حتی پیش از آن، کونز در پخش زنده کانال یوتیوب خود، امنیت قراردادهای هوشمند اتریوم را بررسی می‌کرد. این دو توسعه‌دهنده حین آزمایش با ربات‌های آربیتراژ و پیش از شرکت در کنوانسیون ETHNewYork، طرح اولیه صرافی وان اینچ را ایجاد کردند.

آن‌ها در برخی از هکاتون‌های بین‌المللی (رویدادهایی که برای برنامه‌نویسان رایانه و توسعه نرم‌افزار) شرکت کردند که نتیجه آن، جذب حمایت مالی از ست پروتکل (Set Protocol)، مارکر دائو (MarkerDAO) و کایبر نتورک (Kyber Network) بود. کونز و بوکوف MPV صرافی ۱Inch را در طول رویداد ایجاد کردند که در آن زمان نقدینگی را با موفقیت از صرافی‌های غیر متمرکزی مثل کایبر (Kyber)، بانکور (Bancor) و یونی‌سوآپ جمع‌آوری کرد.

آموزش خرید و فروش و ثبت نام در صرافی ۱Inch

یکی از مهم‌ترین مزایای صرافی غیرمتمرکز وان اینچ، رابط کاربری ساده آن است. حتی اگر مبتدی باشید یا تابه‌حال در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده باشید، به‌راحتی می‌توانید در این صرافی به مبادله ارزهای مورد نظرتان بپردازید. در ادامه، آموزش صرافی وان اینچ را به‌صورت گام‌به‌گام برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله اول: اتصال به کیف پول

ابتدا به سایت ۱inch.io بروید و روی گزینه اتصال به کیف پول که در سمت راست و بالای صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید. شرایط و قوانین فعالیت در وان اینچ را بخوانید و گزینه موافقت را تیک بزنید. سپس، کیف پول مورد نظرتان را در پنجره‌ای که باز می‌شود انتخاب کنید (مثلا متامسک) و روی کلمه “Connect” کلیک کنید.

آموزش صرافی وان اینچ

پس از اتصال کیف پول، آدرس اتریوم شما در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. با کلیک روی آن، می‌توانید تمامی سوابق تراکنش‌های خود را بررسی کنید، آدرس را کپی کنید یا اتصال کیف پول را قطع کنید.

مرحله دوم: تنظیمات اولیه

از پنجره بازشو کوین موجود در کیف پولتان و کوینی را که می‌خواهید دریافت کنید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از بین گزینه‌های «بالاترین بازده» و «کمترین هزینه گس» به‌دلخواه یکی را انتخاب کنید. اگر گزینه «بالاترین بازده» را انتخاب کنید، الگوریتم برای ارائه بهترین نرخ‌ها، از مسیرهای پیچیده‌ای برای مبادله استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، اگر گزینه «کمترین هزینه گس» را انتخاب کنید، در آن صورت الگوریتم مسیریاب بهترین گزینه را از نظر هزینه گس برای شما پیدا خواهد کرد. این گزینه برای معاملات کوچک و در مواقعی که نمی‌خواهید کارمزدهای قابل توجهی بپردازید، بسیار مناسب است.

وان اینچ بالاترین نرخ معامله

مرحله سوم: تنظیمات پیشرفته

وان اینچ این امکان را در اختیار می‌دهد که تنظیمات پیشرفته‌تری را انجام دهید. گزینه «تنظیمات پیشرفته» در گوشه سمت راست بالای کنسول سوآپ (swap) قرار گرفته است. دکمه «فعال‌کردن CHI» این امکان را برای شما فراهم می‌کند که توکن گس CHI را فعال کنید. این کار می‌تواند هزینه گس را تا ۴۳% کاهش دهد. برای آن‌که بتوانید CHI را فعال کنید و از مزایای آن بهره ببرید، باید حداقل ۵ توکن CHI در حساب خود داشته باشید.

تنظیمات پیشرفته این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که جدول مقایسه، نمودارها و کل مسیریابی را که برای معادله مورد نظرش انجام می‌شود، ببیند. با تنظیمات پیشرفته کاربر می‌تواند میزان تحمل لغزش و هزینه گس را تعیین کرده و از بین ۳۱ منبع نقدینگی وان اینچ، یکی را انتخاب کند.

قابلیت «میزان تحمل لغزش» یا SLIPPAGE TOLERANCE این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که سطح لغزش معامله را تعیین کنید. می‌توانید این مقدار را روی ۰.۱، ۰.۳، ۱ و ۳ درصد قرار دهید یا این‌که آن را به‌دلخواه تعیین کند. اگر در زمان اجرای تراکنش نرخ لغزش از مقدار انتخابی فراتر رود، تراکنش به‌طور کامل انجام نمی‌شود یا این‌که کاملا بازگردانده می‌شود.

تنظیمات پیشرفته برای معامله در وان اینچ

مرحله چهارم: معامله

در این مرحله می‌توانید مبادله خود را انجام دهید و از معامله با بالاترین نرخ و کوتاه‌ترین زمان پاسخ‌گویی لذت ببرید.

پروتکل‌های ویژه وان اینچ کدام‌اند؟

صرافی ۱Inch به‌واسطه مشخصه‌ها و امکانات ویژه خود، از مزیت رقابتی بسیار زیادی در مقایسه با سایر صرافی‌ها برخوردار است. این ویژگی‌ها شامل پروتکل‌ها و امکانات زیر است:

۱. پروتکل نقدینگی (Liquidity Protocol)

اولین کارکرد اصلی پروتکل ۱ اینچ، جمع‌آوری نقدینگی از سایر صرافی‌های غیر متمرکز است. با این حال، تیم سازنده یک پروتکل نقدینگی هم ایجاد کرد که نقدینگی بومی را به وان اینچ جذب می‌کند. پروتکل نقدینگی، در مرکزیت صرافی وان اینچ و Mooniswap AMM آن قرار دارد. هر کسی می‌تواند دارایی‌های خود را در یک استخر نقدینگی وان اینچ سپرده‌گذاری کند. اما وان اینچ علی‌رغم راه‌اندازی پروتکل نقدینگی خود با استفاده از یک برنامه استخراج نقدینگی، نتوانست سایر LPهای دیگر AMM را جذب کند.

۲. پروتکل تجمیع (Aggregation Protocol)

در مارس ۲۰۲۱، وان اینچ از پروتکل تجمیع V3 خود رونمایی کرد و قراردادهای هوشمند خود را ارتقا داد. پس از این به‌روزرسانی، جمع‌کننده‌های وان اینچ سریع‌تر و کارآمدتر شدند. V3 صرافی وان اینچ را به صرافی‌های غیر متمرکز بیشتری متصل می‌کند و معامله‌گران به‌راحتی می‌توانند از طریق صرافی‌های اصلی چین‌های مختلف، به نقدینگی دست پیدا کنند.

۳. پروتکل سفارش محدود (Limit Order Protocol)

اغلب معامله‌گران به‌دلیل نداشتن ابزارهای پیشرفته معاملاتی مانند سفارشات محدود، از استفاده از صرافی‌های غیر متمرکز اجتناب می‌کنند. صرافی وان اینچ یکی از معدود صرافی‌هایی است که دارای پروتکل سفارش محدود است. معامله‌گران از طریق این پروتکل می‌توانند سفارش‌های استاپ لاس (stop-loss)، تریلینگ استاپ (trailing-stop) و حراج‌ها را انجام دهند. پروتکل سفارش محدود فاقد کارمزد است.

پروتکل سفارش محدود، یکی از قابلیت‌های صرافی وان اینچ

۴. ادغام چندزنجیره‌ای (Multi-chain integration)

اکثر برنامه‌های دیفای در شبکه اتریوم وجود دارند. با این حال، بالابودن کارمزد تراکنش‌ها در اتریوم موجب شده است که بسیاری از معامله‌گران از استفاده از آن دل‌زده شوند. به همین دلیل است که در پلتفرم وان اینچ بلاک‌چین‌های دیگری مثل زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، ژنوسیس چین (Gnosis Chain)، آوالانچ (Avalanche) و پالیگان (Polygon) حضور دارند.

۵. پایین‌بودن کارمزدهای معاملاتی

۱ اینچ صرف نظر از حجم معامله شما، هیچ کارمزدی برای انجام معاملات دریافت نمی‌کند. اگر چه معامله‌گران باید برای معامله در صرافی‌های دیگر کارمزد پرداخت کنند، اما این کارمزد هم‌اندازه کارمزد استفاده مستقیم از یونی سوآپ یا کرو (Curve) و یا حتی کمتر است. در نتیجه، تراکنش خرید وان اینچ یا سایر رمزارزها با حداقل کارمزد انجام خواهد شد.

صرافی ۱Inch چگونه کار می‌کند؟

زمانی که تراکنش‌های خود در وان اینچ را آغاز می‌کنید، این صرافی سفارشتان را بین چند صرافی غیر متمرکز پخش می‌کند تا بهترین قیمت ممکن را به شما عرضه کند. همچنین، می‌توانید درصد لغزش و هزینه گس را برای پردازش تراکنش ویرایش کنید. این کار بر زمان پردازش تراکنش تاثیر می‌گذارد.

اصلی‌ترین هدف وان اینچ، پیداکردن بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیر برای تبادل ارزهای دیجیتال است. به‌طور کلی، مبادله کریپتو یک مبادله ساده بین دارایی نیست و صرافی پیش از دستیابی به دارایی مورد نظر، باید چند معامله انجام دهد.

به‌عنوان مثال، فرض کنید که قصد دارید wBTC را با LINK مبادله کنید. اگر صرافی‌ای وجود نداشته باشد که استخر نقدینگی آن حاوی این دو دارایی باشد، مسیر این مبادله احتمالا از wBTC به ETH و سپس به LINK خواهد بود. یعنی دقیقا همان چیزی که اکثر صرافی‌های غیر متمرکز ارائه می‌کنند. اما صرفی وان اینچ در جست‌وجوی خود برای پیدا کردن بهترین نرخ‌های ممکن، این کار را انجام می‌دهد.

توکن بومی صرافی وان اینچ چیست؟

صرافی وان اینچ توکن ۱INCH را در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ معرفی کرد. ۱INCH، به‌عنوان توکن حاکمیتی و توکن ابزار برای AMM و صرافی غیر متمرکز وان اینچ عمل می‌کند. مشابه راه‌اندزی توکن یونی سوآپ، ۱INCH هم در زمان راه‌اندازی آن به تامین‌کنندگان نقدینگی اعطا شد. تمام آدرس‌هایی که پیش از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲ روی این پلتفرم معامله می‌کردند یا حداقل ۴ معامله با مجموع حداقل ۲۰ دلار انجام می‌دادند، این توکن را دریافت کردند.

این صرافی، ۹۰ میلیون توکن ۱INCH ارائه کرده است. داده‌های بلاکچین نشان داده است که زمانی که ارزش این توکن در می ۲۰۲۱ به ۷.۸۷ دلار افزایش یافت، کاربری بیش از ۹.۷ توکن با ارزشی بالغ بر ۷۶.۷ میلیون دلار دریافت کرد! از این توکن برای رای‌گیری درباره پیشرفت‌های آتی پلتفرم وان اینچ استفاده می‌شود.

1INCH، توکن بومی و حاکمیتی پلتفرم وان اینچ

موارد استفاده از توکن ۱INCH عبارت‌اند از:

  • از این توکن می‌توان در پروتکل نقدینگی صرافی وان اینچ به‌عنوان رابطی برای کمک به دستیابی به مسیریابی کارآمد مبادله توکن استفاده کرد.
  • ۱INCH توکن حاکمیتی پلتفرم وان اینچ است و برای نظارت بر تمامی اقداماتی که در شبکه وان جین انجام دهند.
  • انواع توکن‌ها در شبکه‌های اتریوم و  BSC از طریق یک پل در دسترس هستند.

CHI چیست؟

در ژانویه ۲۰۲۱، Chi Gastoken متولد شد. CHI یک توکن گس است و از جمله ویژگی‌های کلیدی شبکه وان اینچ محسوب می‌شود. توکن CHI این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که هزینه‌های گس اتریوم را کاهش دهند و از آن به‌عنوان یک گس توکن‌شده استفاده کنند.

همچنین، معامله‌گران می‌توانند در شرایطی که هزینه گس پایین است، توکن‌های CHI را خریداری کنند و بعدا که هزینه گس افزایش پیدا کرد، از آن استفاده کنند. قیمت توکن CHI، به هزینه گس شبکه اتریوم بستگی دارد. این مسئله موجب می‌شود که کاربران از کاهش هزینه‌های گس در زمان ازدحام شبکه بهره‌مند شوند و در ساعات اوج معاملات در سرمایه خود صرفه‌جویی کنند.

استخر نقدینگی وان اینچ چیست و چگونه کار می‌کند؟

استخر نقدینگی، مجموعه‌ای از توکن‌های مسدودشده در یک قرارداد هوشمند است. توکن‌ها عمدتا در مبادلات غیر متمرکز یا پروتکل‌های وام استفاده می‌شوند و کاربران نقدینگی برای انجام سوآپ (معادله) یا گرفتن وام به آن دسترسی دارند. کاربرانی که سهام‌گذاری در وان اینچ انجام داده‌اند و توکن‌هایی را داخل یک استخر نقدینگی ریخته‌اند، به تناسب سهمی که از توکن‌های استخر دارند، سهمی از کارمزد تراکنش‌های استخر را به‌دست می‌آورند.

پروتکل نقدینگی ۱Inch در حال حاضر شامل استخرهای متفاوتی‌ است و با اضافه‌کردن کارمزد به این استخرها می‌توانید کارمزد دریافت کنید. اما از آن‌جایی که تمامی استخرهای صرافی وان اینچ برای تولید توکن ۱INCH استفاده نمی‌شوند، در مواقعی که می‌خواهید توکن ۱INCH را با استفاده از استیک توکن‌های نقدینگی به‌دست آورید، باید از طریق استخرهای کشت (Farming) وان اینچ- مثلا ۱INCH-DAI و ۱INXH-USDC- نقدینگی را اضافه کنید.

کاهش کارمزد و هزینه گس با1Inch

مزایا و معایب وان اینچ چیست؟

صرافی وان اینچ مزایای زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و از بسیاری جهات، گزینه‌ای عالی برای معامله ارزهای دیجیتال است. برای آن‌که بدانید آیا این صرافی انتخاب مناسبی برای معاملات شماست یا خیر، باید با مزایا و معایب آن آشنایی داشته باشید.

مهم‌ترین مزایای صرافی ۱Inch عبارت‌اند از:

  • این صرافی از ابتدای فعالیت خود تا حالا، موردی از نقض امنیتی یا هک نداشته است.
  • رابط کاربری وان اینچ بسیار ساده و شفاف است.
  • برای بهره‌مندی از خدمات این صرافی لازم نیست هزینه اضافی پرداخت کنید؛ پرداخت هزینه شبکه به‌تنهایی کفایت می‌کند.  
  • صرافی وان اینچ به‌عنوان نهادی که صرافی‌های غیر متمرکز را گردآوری می‌کند، نقدینگی بالایی را برای معاملات ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • در صورتی که دوست دارید کارمزد تراکنش‌های خود را به‌حداقل برسانید، توکن‌های گس CHI برای شما بسیار مفید خواهند بود.
  • AMM Mooniswap به شما کمک می‌کند از لغزش جلوگیری کنید و متعاقبا، کنترل قیمت ورودی را در دست بگیرید.

صرافی ۱Inch نیز درست مثل هر چیز دیگری در کنار مزایای خود معایبی هم دارد:

  • این پلتفرم برای معامله‌گرانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت نمی‌کنند، قابل استفاده نیست.
  • اگر چه رابط کاربری این پلتفرم بسیار ساده است و آموزش‌های متعددی هم برای نحوه کار با آن وجود دارد، اما معامله‌گران مبتدی ممکن است کار با آن را تا حدودی چالش‌برانگیز بدانند.
  • عدم وجود روش‌های سپرده‌گذاری فیات ممکن است بعضی معامله‌گران را ناامید کند.
  • اگر چه ممکن است بازکردن قفل هر تراکنش به‌صورت جداگانه اما امن‌تر باشد، زمان‌بر و گران است.  

صرافی ۱inch از چه کیف‌پول‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

خوشبختانه صرافی وان اینچ از طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های دیجیتال و روش‌های اتصال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول‌ها عبارت‌اند از:

کیف پول وان اینچ

  • آتریوم (Authereum)
  • آرکان
  • کیف پول بایننس چین
  • بیتسکی (Bitski)
  • فورماتیک (Fortmatic)
  • کیپ‌کی (KeepKey)
  • لجر (Ledger)
  • متامسک (Metamask)
  • MEW
  • اوپرا (Opera)
  • پورتیس (Portis)
  • توروس (Torus)
  • ترزور (Trezor)
  • ولت کانکت (WalletConnect)
  • ولت لینک (WalletLink)
کیف پول‌هایی وان اینچ

چه آینده‌ای در انتظار وان اینچ است؟

اغلب طرفداران دیفای عقیده دارند که صرافی وان اینچ در پیشرفت‌های آتی فضای دیفای- به‌ویژه در شبکه اتریوم- نقش مهمی ایفا خواهد کرد. هر چند ممکن است که کاربران مبتدی دیفای صرافی‌های غیر متمرکز را گران‌تر از صرافی‌های‌ متمرکز قلمداد کنند، اما این‌ها مالکیت حقیقی دارایی‌ها را برای شما فراهم می‌کنند و این قابلیت، اصلا چیز کمی نیست.

علاوه بر این، صرافی‌های متمرکز همواره در معرض ازکارافتادگی و خرابی قرار دارند یا دارای محدودیت‌های خاصی هستند؛ به‌ویژه در شرایطی که نوسان قیمت‌ها بالاست. این مسائل، تقاضا برای صرافی‌های غیر متمرکز را بیشتر می‌کند. صرافی‌هایی مثل وان اینچ می‌توانند به پرکردن این شکاف کمک کنند و از طریق آن، معامله‌گران ارزهای دیجیتال می‌توانند بهترین قیمت‌های موجود را پیدا کنند.

با توجه به همه این‌ها و مزایایی که صرافی‌های غیر متمرکز به ارمغان می‌آورند، دور از انتظار نیست که دیر یا زود شاهد سلطه این صرافی‌ها و امور مالی غیر متمرکز باشیم.

وان اینچ، گامی مهم برای یک سرمایه‌گذاری پرسود

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری به‌میان می‌آید، معامله با بالاترین نرخ، حداقل کارمزد و کمترین زمان پاسخ‌گویی، منتهای آرزوی هر معامله‌گری‌ست. اگر به شما بگوییم که صرافی وان اینچ همه این‌ها را یک‌جا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد چه؟ تازه علاوه بر مزایای گفته‌شده، رابط کاربری بسیار راحتی دارد و حتی مبتدی‌ترین معامله‌گران هم می‌توانند با آن کار کنند. در مقاله حاضر این صرافی را به شما معرفی کردیم و قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و نحوه کارکرد آن را در اختیار شما قرار دادیم. آیا تابه‌حال تجربه کار با این صرافی را داشته‌اید؟ کارآیی آن را چطور ارزیابی می‌کند؟

وجه تمایز صرافی وان اینچ با رقبای خود چیست؟

بهترین نرخ مبادله را در چند صرافی غیر متمرکز پیدا می‌کند. کمک می‌کند با تقسیم معامله‌ها بین چند صرافی، قیمت‌های بهتری برای معاملات بزرگ‌تر پیدا کنید و تراکنش‌ را با بهترین قیمت و کمترین کارمزد را انجام دهید.

کدام شبکه بلاکچین از وان اینچ میزبانی می‌کند؟

۱INCH روی بلاکچین اتریوم میزبانی می‌شود.

آیا صرافی ۱Inch توکن بومی دارد؟

بله. ۱INCH توکن بومی صرافی ۱Inch است که از آن برای حاکمیت بر پلتفرم و رای‌گیری استفاده می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

کلمات پناه‌اند، شکوه‌اند، شعراند، شوق‌اند... من آنم که زاده شده برای زیباترکردن دنیا با کلمات. باشد که آیندگان با خواندن نوشتک‌هایم بگویند: کس چو حافظ نگشاد از رخ اندیشه نقاب، تا سر زلف سخن را به قلم شانه زدند...
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا