مقالات ارز دیجیتال

شرکت تسلا یکی از مهم‌ترین پذیرندگان دوج کوین

کمپانی تسلا یکی از شرکت‌های بزرگ خوردوسازی و ارائه محصولات انرژی‌های پاک است که در سال‌های اخیر بخاطر فعالیت‌های ایلان ماسک شهرت بیشتری پیدا کرده است. مخصوصا با وجود تاثیر توییت‌های این فرد بر روی قیمت دوج کوین و بیت کوین، می‌توان به علاقه این کمپانی به پذیرش رمزارزها پی برد. شرکت Tesla که سابقاً در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ با نام تجاری تسلا موتورز فعالیت می‌کرد، سازنده آمریکایی خودروهای الکتریکی، پنل‌های خورشیدی، باتری‌ ماشین‌ و ادوات ذخیره‌سازی برق خانگی است.

این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط کارآفرینان آمریکایی مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس و به نام نیکولا تسلا مخترع آمریکایی صربستانی نامگذاری شد. در چند ماه اخیر شرکت تسلا علاوه‌بر فعالیت‌های معمول خود، تحرکاتی در بازار ارزهای دیجیتال نیز داشته است. بخشی از این تحرکات به سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در این بازار و خصوصا حمایت از ارز دیجیتال دوج کوین مربوط می‌شود. بخشی نیز به خبرهایی مبنی بر استفاده از دوج کوین به‌عنوان یکی روش پرداخت در شرکت تسلا مربوط است. ما در این مقاله از وبلاگ تخصصی والکس ضمن معرفی کمپانی تسلا، به ارتباط این شرکت با ارز دیجیتال دوج کوین خواهیم پرداخت.

شرکت تسلا چیست؟

معرفی شرکت تسلا

این شرکت در ۱ ژوئیه ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد (Martin Eberhard) و مارک تارپنینگ (Mark Tarpening) به نام شرکت تسلا موتورز ثبت شد. ابرهارد و تارپنینگ به ترتیب به عنوان مدیر عامل و مدیر مالی شرکت بودند. از نظر ابرهارد، شرکت Tesla یک تولیدکننده خودروهای الکتریکی است که فناوری‌های اصلی ساخت اینگونه خودروها مانند باتری، نرم‌افزار رایانه و موتور اختصاصی را نیز تولید می‌کند.

یان رایت (Ian Wright) سومین کارمند Tesla بود که چند ماه بعد به آن ملحق شد. در فوریه ۲۰۰۴، این شرکت ۷.۵ میلیون دلار آمریکا در سری A جذب سرمایه داشت که شامل ۶.۵ میلیون دلار از ایلان ماسک (Elon Musk) بود. دو سال بعد از فروش پی‌پال، ماسک رئیس هیئت مدیره و بزرگترین سهامدار تسلا شد. استرابل (J. B. Straubel) نیز در می ۲۰۰۴ به عنوان مدیر فنی به تسلا پیوست.

توافقی که ابرهارد و سایر مدیران در سپتامبر ۲۰۰۹ با آن موافقت کردند، به هر پنج نفر (ابرهارد، تارپنینگ، رایت، ماسک و استرابل) اجازه می‌دهد تا خود را به عنوان بنیانگذار معرفی کنند.

خودروهای Tesla در کارخانه آن در فرمونت کالیفرنیا و گیگافکتوری شانگهای تولید می‌شوند. تسلا برای دستیابی به هدف خود برای داشتن ایمن‌ترین کارخانه‌ها در جهان، رویکردی فعالانه برای ایمنی اتخاذ کرده است و کارکنان تولید را ملزم می‌کند تا قبل از اینکه قدم به کارخانه بگذارند، در یک برنامه آموزشی چند روزه شرکت کنند.

کمپانی تسلا همچنین برای ایجاد یک اکوسیستم انرژی پایدار و پاک، مجموعه‌ای منحصر به فرد از محصولات مانند Powerwall، Powerpack و Solar Roof را تولید می‌کند. این راه‌حل‌ها به صاحبان خانه، مشاغل و شرکت‌های برق امکان می‌دهد تولید، ذخیره و مصرف انرژی تجدیدپذیر را مدیریت کنند. این کمپانی با ساخت خودروهای الکتریکی و مهیا کردن ادوات مورد نیاز برای تولید و ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر؛ در حال حرکت به سمت تسریع حمل و نقل و تولید انرژی پاک است.

نیکولا تسلا کیست؟

نیکولا تسلا (Nikola Tesla)، دانشمند و مخترع برجسته صرب/آمریکایی بود که در دوران پایانی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم فعالیت می‌کرد. او به خاطر کشف و اختراعات متعددی در حوزه برق و فیزیک شناخته می‌شود و نقش بسزایی در توسعه فناوری برق و الکترونیک داشت.

نیکولا تسلا در ۱۰ ژوئیه ۱۸۵۶ در شهر اسمیلانای کرواسی (صربستان کنونی) متولد شد. او در دانشگاه تکنیک گراتس واقع در شهر گراتس امپراتوری اتریش، به تحصیل فیزیک و مهندسی برق مشغول شد. پس از فارغ التحصیلی، به پاریس رفت و در آنجا بر روی تحقیقات خود در حوزه فیزیک تمرکز کرد. او سپس به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به عنوان مهندس در شرکت توماس ادیسون مشغول به کار شد. در ادامه، Tesla کار خود را به صورت مستقل ادامه داد و به کشف و اختراعات مهمی در زمینه برق، الکترونیک و فیزیک پرداخت. او به عنوان پدر فیزیک مدرن شناخته می‌شود و موفق به اختراعاتی همچون سیستم جریان متناوب، ترانسفورماتور، دینام‌ و انتقال بی‌سیم انرژی شد. نیکولا تسلا همچنین در زمینه انرژی همگانی و رایگان تحقیقاتی بسیار انجام داد. او آرزو داشت که بتواند انرژی برق را به صورت بی‌سیم و برای همه افراد در دسترس قرار دهد. با این حال، برخی از اختراعات و ایده‌های او به دلیل مسائل مالی و فنی به خوبی پیاده‌سازی نشدند.

او در ۷ ژانویه ۱۹۴۳ در نیویورک درگذشت. وی بخاطر کشفیات بزرگ خود در حوزه فناوری برق و الکترونیک به عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان و مخترعان تاریخ شناخته می‌شود. نام شرکت Tesla، از این دانشمند و مخترع بزرگ گرفته شده و دلیل آن شباهت اهداف کمپانی تسلا با آرزوهای این دانشمند است. در واقع نیکولا تسلا آرزو داشت بتواند انرژی برق را در اختیار تمام شهروندان قرار دهد و شرکت Tesla نیز ایده همه‌گیری استفاده از خودروهای الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر را در پیش گفته است.

معرفی محصولات شرکت تسلا

محصولات شرکت تسلا

شرکت تسلا محصولات متنوعی در زمینه خودروهای الکتریکی و فناوری انرژی پاک تولید کرده است. در زیر، برخی از محصولات مهم تسلا آمده است:

  • رودستر: مدل رودستر (Roadster) یکی از محصولات برجسته شرکت Tesla است که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. این خودرو یک کانورتیبل بسیار سریع و قدرتمند است که توانایی‌های فنی بالایی دارد. مدل رودستر در زمان عرضه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته الکتریکی، برد پیمایش بالا و طراحی جذاب، یکی از خودروهای الکتریکی پیشرو در بازار بود.
  • مدل اس: مدل اس (Model S) یکی از خودروهای برجسته و محبوب شرکت تسلا است. این خودرو یک سدان لوکس کاملاً الکتریکی است که با طراحی زیبا و عملکرد قدرتمند توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. مدل اس با استفاده از باتری‌های قدرتمند، موتورهای الکتریکی پیشرفته، سیستم‌های هوشمند و سیستم خودران Tesla Autopilot یکی از بهترین محصولات شرکت Tesla است. 
  • مدل ایکس: مدل ایکس (Model X) نیز یکی از خودروهای برجسته شرکت Tesla است. این خودرو یک اس‌یووی (SUV) لوکس کاملاً الکتریکی با طراحی منحصر به فرد است. مدل ایکس با استفاده از باتری‌های قدرتمند و موتورهای الکتریکی پیشرفته، عملکرد عالی و قابلیت انطباق با همه شرایط را فراهم می‌کند. همچنین این خودرو با داشتن ویژگی‌هایی همچون درب‌های فلپینگ ردیف عقب، فضای داخلی بزرگ و سیستم خودران Tesla Autopilot، تجربه‌ای منحصر به فرد را به راننده و سرنشینان خود ارائه می‌دهد. 
  • مدل ۳: مدل ۳ (Model 3) یکی دیگر از خودروهای مهم و محبوب شرکت Tesla است. این خودرو یک سدان کوچک کاملاً الکتریکی است که با طراحی زیبا و عملکرد عالی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مدل ۳ با قیمت مقرون به صرفه خود، به عنوان یکی از خودروهای الکتریکی محبوب و قابل دسترس در بازار شناخته می‌شود.
  • مدل وای: مدل وای (Model Y) یک اس‌یووی (SUV) کوچک الکتریکی است که به طراحی زیبا و عملکرد عالی شهرت دارد. مدل وای با باتری‌های پیشرفته و موتورهای قدرتمند، برد پیمایش بالا و کارایی عالی را ارائه می‌دهد. مدل Y تسلا به عنوان خودروی چند منظوره و الکتریکی، در بازار خودرو مورد توجه قرار گرفته است.
  • سایبرتراک: مدل سایبرتراک (Cybertruck) یکی از محصولات برجسته و منحصر به فرد شرکت Tesla است. این خودرو یک پیکاپ بزرگ و قدرتمند است که با طراحی آینده‌نگرانه و بدنه فلزی خارق‌العاده مانند خودروهای آینده می‌باشد. همچنین با بدنه مقاوم در برابر ضربه، قابلیت حمل بار سنگین و قابلیت عبور از مناطق صعب‌العبور، مدل سایبرتراک تسلا تجربه‌ای منحصر به فرد به راننده ارائه می‌دهد.

یکی از زمینه‌های فعالیت شرکت تسلا، تولید محصولات و ارائه خدمات انرژی‌های پاک است که عبارتند از:

  • باتری Powerwall: یک باتری خانگی قابل شارژ برای ذخیره انرژی خورشیدی و استفاده در ساعات قطعی برق یا زمانی که مصرف برق بالا است.
  • سیستم ذخیره انرژی خورشیدی Solar Roof: یک سامانه پنل‌های خورشیدی مخفی شده در سقف خانه با طرح‌های مختلف.
  • باتری Megapack: یک سامانه باتری بزرگ برای استفاده در پروژه‌های تولید انرژی تجاری و صنعتی.
  • سیستم انرژی Supercharger: شبکه‌ای از شارژرهای سریع که به خودروهای Tesla اجازه می‌دهد در مدت زمان کوتاهی شارژ شوند.

محصولات Tesla در زمینه انرژی، با ترکیب فناوری‌های پیشرفته به بهبود کارایی انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کنند و باعث ایجاد یک سیستم انرژی پایدار و پاک در جهان می‌شوند.

روش‌های پرداخت در کمپانی تسلا

کمپانی تسلا برای پرداخت های مشتریان خود از روش های متنوعی استفاده می کند. در ادامه چند روش پرداخت معروف Tesla را بررسی می‌کنیم:

  • پرداخت با استفاده از کارت اعتباری: مشتریان می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری، پرداخت‌های خود را انجام دهند. تسلا با قبول کارت های معروف مانند Visa و MasterCard این امکان را فراهم می‌کند.
  • پرداخت کامل: مشتریان می‌توانند خودروهای Tesla را به همراه بسته‌بندی و امکانات مربوطه خریداری کنند. در این صورت، پرداخت مبلغ کامل خرید به صورت یکجا صورت می‌گیرد.
  • اقساط: Tesla برای برخی از محصولات خود، امکان پرداخت به صورت اقساط را فراهم می‌کند. مشتریان می‌توانند مبلغ خرید خود را به صورت ماهیانه در اقساط مشخص پرداخت کنند.
  • استفاده از خدمات پرداخت آنلاین: تسلا در برخی از بازارها از خدمات پرداخت آنلاین معتبری مانند PayPal استفاده می‌کند. این مورد به مشتریان این امکان را می‌دهد که با استفاده از حساب PayPal خود پرداخت‌های خود را انجام دهند.
  • پرداخت از طریق دوج کوین: البته این روش پرداخت هنوز در دسترس نیست و به ایجاد زیرساخت بوسیله شرکت Tesla نیاز دارد.

تسلا و بیت کوین

شرکت تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، علاوه بر سرمایه‌گذاری ۵/۱ میلیارد دلاری بر روی ارز دیجیتال بیت‌ کوین، این ارز دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداخت برای خرید خودروهای الکتریکی خود پذیرفت. پس از مدتی برخی از فعالان و سازمان‌های محیط زیستی به این دلیل که استخراج بیت‌کوین با الگوریتم اثبات کار تاثیری سوء بر محیط زیست دارد، به انتقاد از این اقدام شرکت Tesla پرداختند.

نتیجه این انتقادات این شد که تسلا از حمایت از ارز دیجیتال بیت‌کوین عقب نشینی کرد و دیگر از آن به‌عنوان یک روش پرداخت استفاده نکرد. در ژوئن ۲۰۲۱ ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی تسلا، اعلام کرد که هرگاه بیت‌کوین نصف هش ریت خودش را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند، Tesla نیز روش پرداخت با ارز دیجیتال بیت کوین را دوباره از سر می‌گیرد.

این اواخر نیز خبرهایی در مورد پذیرش دوج کوین توسط تسلا به عنوان یک روش پرداخت منتشر شده است.

دوج کوین و تسلا

دوج کوین، روش پرداخت در شرکت تسلا

دوج کوین یکی از آلت‌کوین‌های محبوب است که ساختاری همچون لایت کوین و بیت کوین دارد. دوج کوین در دسته میم کوین‌ها قرار دارد و مورد حمایت‌ افراد مشهوری چون ایلان ماسک، اسنوپ داگ و لیل یاچی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که تکنولوژی پایه دوج کوین از ارز دیجیتال لایت کوین نشات گرفته است.

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با مجله تایم، ارز دیجیتال بیت‌ کوین را برای یک شیوه پرداخت مناسب ندانست؛ اما دوج کوین را برای این موضوع گزینه مناسبی عنوان کرد.

همچنین ایلان ماسک در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ یعنی ۲۳ آذر ۱۴۰۰ طی توییتی عنوان کرد که شرکت تسلا قصد دارد دوج کوین را به روش پرداخت برخی از کالاها اضافه کند. این مصاحبه و توییت ایلان ماسک باعث افزایش ناگهانی قیمت دوج کوین در مارکت شد.

توییت مالک شرکت تسلا برای پذیرش دوج

پیشنهاد مطالعه: دوج کوین چیست؟

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین فرایندی است که در آن افراد با استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوترهای خود، تراکنش‌های شبکه دوج کوین را تأیید می‌کنند و به ساختن بلوک‌های جدید در زنجیره بلوک‌های این ارز مشارکت می‌کنند.

برای استخراج دوج کوین، افراد از کامپیوترهای خود یا دستگاه‌های مخصوص استخراج به نام ماینرها استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها با حل مسائل ریاضی پیچیده، تراکنش‌های شبکه را تأیید و بلاک‌های جدید را ایجاد می‌کنند. در ازای این خدمات، استخراج کنندگان مقداری دوج کوین به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

استخراج دوج کوین نیاز به قدرت محاسباتی بالا دارد و برای بهره‌برداری بهینه، افراد معمولاً در استخرهای استخراج عضو می‌شوند. در این استخرها، توان محاسباتی افراد ترکیب شده و به طور مشترک در فرایند استخراج شرکت می‌کنند، و سپس پاداش استخراج براساس سهم هر فرد تقسیم می‌شود.

در ضمن برای ذخیره کوین‌های خود می‌توانید به سراغ بهترین کیف پول های دوج کوین بروید. پیشنهاد ما استفاده از تراست ولت، لجر، اگزودوس و اتمیک ولت است.

شرکت‌های سرمایه‌گذار دوج‌ کوین

از آنجا که ارز دیجیتال دوج کوین یک روش سریع و کم هزینه برای پرداخت است؛ از این ارز دیجیتال برای دونات کردن و اهدای پاداش‌ استفاده می‌شود. دیگر مورد استفاده از ارز دیجیتال دوج کوین، استفاده برای رویدادهای خیریه و جمع‌آوری کمک‌های مالی است. این کاربردها و ویژگی‌ها موجب شده است که برخی شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال بپردازند. شرکت های سرمایه گذار دوج عبارت‌اند از:

  • رابین‌هود (Robinhood): اپلیکیشن تجارت سهام آنلاین که در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد در زمینه معاملات دوج کوین نیز فعالیت خواهد کرد و به کاربران امکان خرید و فروش دوج کوین را فراهم می‌کند.
  • شرکت Musk Foundation: بنیاد تأسیس شده توسط الون ماسک، موسس شرکت تسلا و SpaceX، که به طور مکرر در توییت‌ها و اظهارنظرهای خود به حمایت از دوج کوین اشاره کرده و اعلام کرده است که برخی از سرمایه خود را در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است.
  • مارکت سیتل (Mark Cuban): کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی که از دوج کوین حمایت کرده و در توییت‌های خود اعلام کرده است که این ارز دیجیتال را در پرتفوی خود دارد.
  • شرکت Marked Dodle: یک شرکت نوآورانه که به توسعه و پشتیبانی از برنامه‌ها و سرویس‌های مرتبط با دوج کوین می‌پردازد.
  • شرکت های مارک کوبان: مارک کوبان، مالک دالاس ماوریکس و یک کارآفرین معروف، نیز علاقه خود را به Dogecoin ابراز کرده است و تیم بسکتبال او، Dallas Mavericks، شروع به پذیرش Dogecoin به عنوان روش پرداخت برای خرید بلیط و کالا کرد.

اهمیت پذیرش دوج کوین توسط شرکت تسلا

شرکت Tesla، بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان، در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که اقدام به پذیرش دوج کوین (Dogecoin) به عنوان روش پرداخت برای خرید خودروهایش می‌کند. این اعلام توسط الون ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت تسلا، در توییتی انجام شد.

پذیرش دوج کوین توسط Tesla، مشتمل بر این است که مشتریان می‌توانند با استفاده از دوج کوین به خرید خودروهای تسلا بپردازند. این اقدام توجه جهانی را به دوج کوین جلب کرد و نشان داد که ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین نیز به عنوان روش پرداخت در صنعت خودرو قابل قبول هستند.

این تصمیم کمپانی تسلا به منظور ایجاد الگوی جدید در صنعت خودرو و همچنین حمایت از جامعه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین است. با اعلام این اقدام، شرکت Tesla به یکی از بزرگترین و معروف‌ترین شرکت‌های جهانی تبدیل شد که ارز دیجیتال را به عنوان روش پرداخت مورد پذیرش قرار می‌دهد و این می‌تواند روند توسعه و پذیرش ارزهای دیجیتال را در سایر صنایع تسریع کند.

می‌توان گفت پذیرش دوج کوین توسط این کمپانی یک قدم مهم در جهت ارتقای روند پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت در صنعت خودرو و سایر صنایع است و به نمونه‌ای برای شرکت‌ها و سازمان‌ها دیگر تبدیل شده است.

شرکت تسلا در چه سالی تاسیس شد؟

شرکت تسلا در سال ۲۰۰۳ توسط کارآفرینان آمریکایی مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس شد و به نام نیکولا تسلا مخترع آمریکایی صربستانی نامگذاری شد.

کمپانی تسلا چرا از حمایت از بیت‌کوین به‌عنوان یک روش پرداخت عقب نشینی کرد؟

زیرا برخی از فعالان و سازمان‌های محیط زیستی به این دلیل که استخراج بیت‌کوین با الگوریتم اثبات کار تاثیری سوء بر محیط زیست دارد، به انتقاد از این اقدام شرکت تسلا پرداختند.

کدام شرکت‌ها روی دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

کمپانی تسلا، شرکت Musk Foundation، مارکت سیتل (Mark Cuban)، شرکت Marked Dodle و شرکت های مارک کوبان

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
tesla
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
7 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد جواد شیرازی
محمد جواد شیرازی
1 ماه قبل

سلام مبارک باشد وازخداوند یکی از بهتریناشو خواستم ،بنده ی خدا اگر دید خودش میداند چه کند

سعید
سعید
1 سال قبل

درود
چرا تسلا و ایلان ماسک دست از حمایت بیت کوین برداشتند؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

سلام
وقت شما به خیر
به دلیل انتقادات زیاد فعالان محیط زیست که استخراج بیت‌کوین با الگوریتم اثبات کار را برای محیط زیست مضر می‌دانند، تسلا از حمایت بیت‌کوین عقب نشینی کرد و دیگر از آن به‌عنوان یک روش پرداخت استفاده نکرد. همچنین در سال گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که هرگاه بیت‌کوین نصف هش ریت خودش را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند، مجددا روش پرداخت با بیت کوین را برقرار خواهد کرد.

سپاس از همراهی شما

Reza
Reza
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید
ببخشی ۲تا سوال دارم. الان تسلا از دوج کوین حمایت میکنه؟ چه ارزها برای خرید محصولات تسلا توسط ایلان ماسک پذیرفته شده؟
ممنونواز لطفتون

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Reza

سلام
وقت شما به خیر
بله تسلا صرفا برای فروش برخی محصولات خود از دوج کوین پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر روش‌های پرداخت تسلا عبارتند از:
Cash
Self-Arranged Financing
Tesla Partner Financing
Self-Arranged Lease

سپاس از همراهی شما

علی
علی
1 سال قبل

تسلا هر چه قدرم تو زمینه تکنولوژی و هوش مصنوعی قوی باشه تجربه ساخت ماشین نداره. به نظرم ماشینهای تسلا از نظر دانش فنی خیلی با بنز و خودوسازهای برتر فاصله دارند.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام
وقت شما به خیر
ممنون از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید. البته نباید فراموش کنیم مسیری که تسلا در کمتر از ۱۰ سال برای رسیدن به چنین سطحی از تولید خودروهای برقی و هوشمند را طی کرده، کمتر خودروسازی موفق به انجام ان شده است. به هر حال دنیای تکنولوژی است و صحبت کردن با قاطعیت در مورد اینده بسیار مشکل.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا