مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز دیجیتال اوالانچ؛ پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اوالانچ

صنعت کریپتو جدا از بُعد فناورانه‌اش، فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و به عنوان یک حوزه پرسود با ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری شناخته شده است. به همین دلیل تحلیل آینده ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران این حوزه، اهمیت زیادی پیدا کرده است. ارز دیجیتال اوالانچ نیز به یکی از برجسته‌ترین رمزارزها در این بازار تبدیل شده است. به همین دلیل، افراد زیادی دوست دارند آینده ارز دیجیتال آوالانچ را بررسی کنند و برای سرمایه‌گذاری در این ارز تصمیم بگیرند.

در این مقاله قصد داریم به آینده و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اوالانچ بپردازیم و در همین راستا، نقشه راه و اعضای تیم سازنده آن را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا سرمایه‌گذاری بر روی آن واقعا امن است یا خیر.

ارز دیجیتال اوالانچ چیست؟

پیش از بررسی آینده ارز دیجیتال اوالانچ، بد نیست ابتدا بررسی کنیم که اوالانچ چیست. اوالانچ که در صرافی‌ها با نماد AVAX لیست می‌شود، در فهرست ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار در رتبه‌های بالا قرار دارد.

این پلتفرم در گذشته با نام آوا فعالیت می‌کرد، اما به دلیل تغییر برخی از رویکردها، نسبت به تغییر نام آن اقدام شد. اوالانچ را باید نخستین پلتفرم مربوط به قراردادهای هوشمند عنوان کرد که پیشگام بودنش در این زمینه سبب شده است تا ایده‌ها و امکانات فراوانی را هم در آن شاهد باشیم. یکی از اهداف سازندگان برای به وجود آوردن اوالانچ، انجام تراکنش‌های مربوط به این توکن در سریع‌ترین زمان ممکن است. این در حالی است که چنین سرعتی برای ارزهای دیجیتال مهم‌تر مانند اتریوم و بیت‌کوین مشاهده نمی‌شود. این شبکه تاکنون رکوردهای زیادی را از آن خود کرده است و همین موضوع، یکی از دلایلی است که اکنون می‌توانیم آن را در میان ارزهای موفق بازار ببینیم.

نگاهی کلی به ارز دیجیتال AVAX

دلیل این که بسیاری از سرمایه‌گذاران به آینده ارز دیجیتال اوالانچ توجه دارند نیز همین مساله است. در مجموع پلتفرم این ارز و معاملات مربوط به توکن‌های آن را باید یکی از سریع‌ترین‌ها در این بازار به شمار آورد.

کامیونیتی ارز AVAX

برای آن که خیالمان در مورد جایگاه و حامیان AVAX راحت شود و بتوانیم در خصوص آینده ارز دیجیتال اوالانچ تصمیم‌گیری داشته باشیم، باید به کامیونیتی آن دقت کنیم. کامیونیتی در واقع جامعه‌ای است که از یک پروژه یا رمزارز حمایت می‌کند یا هوادار آن است. داشتن پایگاه قدرتمند در میان فعالان حوزه ارز دیجیتال، امتیازی قابل توجه برای یک رمزارز محسوب می‌شود، چرا که نشان می‌دهد یک رمزارز چقدر شناخته شده و مردم چقدر به آینده آن امیدوار هستند.

این جامعه معمولا در فضای مجازی شکل می گیرد و اعضای آن می‌توانند با عضویت در کانال‌ها و شبکه‌های مشخصی، از آخرین اخبار و اتفاقات پیرامون رمزارز مورد نظر خود باخبر شوند. همچنین این دسته از افراد می‌توانند با همدیگر بر سر استفاده و وارد شدن به معاملات اوالانچ و تحولات آن صحبت داشته باشند.

توسعه‌دهندگان اوالانچ، کامیونیتی خود را در ۹ شبکه اجتماعی مختلف به وجود آورده‌اند تا مردم بتوانند با دسترسی به هر یک از این شبکه‌ها در کامیونیتی اوالانچ فعالیت و حضور داشته باشند. برخی از این شبکه‌ها در واقع پایگاه‌های خبری مهمی هستند که مردم به صورت روزانه آن‌ها را دنبال می‌کنند.

علاوه‌بر آن، تیم سازنده، پیام‌ها و اتفاقات مهم را به زبان‌های مختلفی منتشر می‌کند تا مردم از سر تا سر جهان بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. از این زبان‌ها باید به انگلیسی، فرانسوی، عربی، ژاپنی، ایتالیایی، هندی، آلمانی، فیلیپینی، روسی، پرتغالی، اسپانیایی، تایلندی، ترکی و ویتنامی اشاره داشت که بی‌شک در مقایسه با دیگر ارزها و کامیونیتی آن‌ها، این قابلیت کاملا به چشم می‌آید و بیانگر گستردگی جامعه حامی اوالانچ است.

نقشه راه ارز اوالانچ

با توجه به این که با ارز مهمی سر و کار داریم و سازندگان نیز به آینده ارز دیجیتال اوالانچ اهمیت فراوانی می‌دهند، بدیهی است که رودمپ یا همان نقشه راه این تیم هر چند وقت یک بار در دسترس قرار گیرد. از طریق این نقشه، مردم می‌توانند آگاه شوند که چه در سر این تیم می‌گذرد و چه اتفاقاتی را در آینده برای ارزشان شاهد خواهند بود. خوشبختانه این ارز نیز برنامه‌های فراوانی برای آینده خود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نقشه راه سال ۲۰۲۱

در سالی که گذشت، تمرکز سازندگان برای آینده ارز دیجیتال اوالانچ بر روی گزینه‌های مهمی بوده است. به طور مثال باید گفت که اوالانچ از یک کیف پول نیز برخوردار است و شما می‌توانید به منظور نگه‌داری این ارز به سراغش بروید. برای کیف پول اوالانچ، آپدیت‌هایی در دسترس قرار گرفته تا مردم بتوانند در محیطی بهتر از امکانات این والت استفاده کنند.

ارتباط‌های بیشتری را در سال ۲۰۲۱ میان دو ارز اوالانچ و اتریوم شاهد بودیم که این خود باعث بهبود عملکرد اوالانچ شد. نقدینگی و اکوسیستم مربوط باین پروژه نیز به طرز شگفت‌انگیزی گسترش پیدا کرد و اکنون در وضعیت مساعدی به سر می‌برد.

برنامه‌های سازندگان آوالانچ برای آینده

نقشه راه سال ۲۰۲۳

۲۰۲۳ نیز می‌تواند سال بسیار مهمی هم برای توسعه‌دهندگان این ارز و هم سرمایه‌گذاران باشد. نگاه‌ها به آینده ارز دیجیتال اوالانچ بسیار امیدوارکننده است و این به عملکرد تیم سازنده نیز بستگی خواهد داشت. برای نمونه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این تیم بتواند کیف پول خود را در میان دیگر کیف‌های موجود در بازار به وضعیت بهتری برساند. همچنین ممکن است تیم سازنده بر روی توکن AVAX تمرکز بیشتری نشان دهد و احتمال با رشد قیمت ارز اوالانچ مواجه خواهیم شد.

وایت پیپر ارز اوالانچ

اگر به سایت Avalabs مراجعه داشته باشید، می‌توانید وایت پیپر آن را مشاهده کنید. مطالعه این وایت پیپر در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط هستید، کمک فراوانی به شمار در زمینه شناخت آینده ارز دیجیتال اوالانچ خواهد کرد. وایت پیپر در واقع اطلاعاتی است که سازندگان ارزهای دیجیتال به منظور آشنایی مردم با ساز و کارهای پروژه و نیز تایید اعتبار و امنیت در دسترس قرار می‌دهند. در صفحه اول این سایت خواهید دید که این وایت پیپر به چهار دسته اصلی پلتفرم، اجماع، توکن و استیبل کوین تقسیم می‌شوند.

این بدان معنا است که تیم سازنده توضیحاتی را برای هر یک از این موارد به صورت جداگانه ارائه کرده است. با کلیک بر روی هر کدام از این گزینه‌ها نیز به صفحات جداگانه‌ای می‌روید و می‌توانید مقاله مربوط به هر موضوع را مطالعه نمایید. هر یک از این مقاله‌ها چیزی در حد ۱۰ الی ۱۵ صفحه هستند و توضیحات کاملی پیرامون این ارز را شامل می‌شوند؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که توسعه‌دهندگان در این زمینه نیز به خوبی عمل کرده‌اند و برای هر بخش از توسعه پروژه، برنامه مشخصی دارند که در پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اوالانچ به ما کمک می‌کند.

سازندگان AVAX چه کسانی هستند؟

همان‌گونه که در بالا نیز گفته شد، شرکت سازنده این ارز دیجیتال، آوالبز (Avalabs) نام دارد. این شرکت تا به حال اقدامات مختلفی را به منظور پیشرفت این ارز انجام داده است. سه بنیان‌گذار اصلی این پروژه، کوین سکنیکی (Kevin Sekniqi)، امین گون سیرر (Emin Gun Sirer) و مائوفان تد یین (Maofan Ted Yin) هستند که هم‌اکنون نیز در تیم اوالانچ حضور دارند و به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

تجربه تیم سازنده ارز اوالانچ

تمام این نفرات در گذشته سابقه حضور در تیم ارزهای دیگر را هم داشته‌اند. برای مثال می‌توان گفت که سیرر در زمینه مقیاس‌پذیری بیت کوین تلاش‌های فراوانی از خود نشان داده است. از جمله تخصص‌هایی که این افراد و دیگر نفرات حاضر در این گروه دارند، باید به علوم کامپیوتر، اقتصاد، دارایی و حقوق اشاره داشت.

اوالانچ برای این که بتواند در کارهای خود به موفقیت برسد، از سرمایه‌گذاران، شرکا و سازمان‌های گوناگونی استفاده کرده است که در ادامه می‌توانید لیستی از آن‌ها را شاهد باشید:

  • AU21 Capital
  • Andressen Horowitz
  • Galaxy Digital
  • HashKey
  • Three Arrows Capital

البته به جز این موارد، افراد و شرکای دیگری نیز هستند که در موفقیت‌های این پروژه و آینده ارز دیجیتال اوالانچ سهیم بوده‌اند.

وضعیت فعلی اوالانچ در چارت

ارز دیجیتال اوالانچ به دلیل نوسانات نسبتا زیادی که در خود دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ترید و نوسان گیری باشد. البته در این زمینه باید آنقدر مهارت پیدا کنید تا از ضررهای این بازار در امان باشید. جدا از آن، این ارز فرصت‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت را هم در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهد. با نگاهی به وضعیت فعلی AVAX متوجه می‌شویم که از دو سال قبل تا کنون نزدیک به ۳۰۰ درصد سود برای معامله‌گران آن رقم خورده است.

البته در سال گذشته، این ارز با افت و خیزهایی همراه بود و آن را بیشتر برای ترید کردن مناسب می‌دانستند. این ارز با این همه آماده است تا دوباره روندی رو به رشد به خود بگیرد و این می‌تواند به اقدامات تیم سازنده، اخبار بازار و البته عملکرد معامله‌گران نیز بستگی داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال اوالانچ

پیش‌بینی کارشناسان در مورد AVAX و روند آینده آن

کارشناسان معمولا نظرات مختلفی را در مورد یک ارز می‌دهند و این در خصوص آینده ارز دیجیتال اوالانچ نیز صدق می‌کند. در راستای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اوالانچ، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که این ارز در ابتدای سال ۲۰۲۳ به ارزش ۱۵٫۶۵ دلار خواهد رسید. همچنین گفته می‌شود که احتمالا حداقل و حداکثر قیمت آن ۱۴٫۱۶ تا ۱۶٫۰۹ دلار باشد.

البته کارشناسان دیگری هم هستند که خلاف این نظر را دارند. شما همیشه باید این نکته را در نظر داشته باشید که دیدگاه کارشناسان بر مبنای تحلیل‌های شخصی است و در نهایت باید تحقیقات خود را در مورد آینده ارز اوالانچ داشته باشید. با این همه، عقیده درصد بالایی از کارشناسان درباره ارزش اوالانچ امیدوار کننده است.

تحولات ارز دیجیتال اوالانچ

در خصوص آینده ارز دیجیتال اوالانچ باید گفت که تیم سازنده از همان ابتدا تحولاتی را در عرصه ارزهای دیجیتال به وجود آوردند. برای مثال، آن‌ها قابلیت استیکینگ را برای این ارز در نظر گرفتند و اکنون عده زیادی از سرمایه‌گذاران می‌توانند از این طریق و به وسیله صرافی‌هایی که AVAX را در خود دارند، نسبت به کسب سود اقدام نمایند. در این زمینه می‌توانید از راهنمای خرید اوالانچ نیز کمک بگیرید.

در حال حاضر این ارز دیجیتال به اندازه ۷۲۰ میلیون واحد تولید شده است. این در حالی است که در شروع فعالیت‌های بنیان‌گذاران این ارز، این عدد به این اندازه نبود. این طور که سازندگان عنوان کرده‌اند، از ۵ درصد از این توکن‌ها برای استیکینگ استفاده می‌شود که این خود عدد بزرگی است. ۵ درصد از آن به شرکای این ارز می‌رسد و ۱۰ درصد نیز در اختیار اعضای تیم قرار می‌گیرد. ۲٫۵ درصد از آن به منظور اقداماتی همچون ایردراپ در نظر گرفته شده و سایر موارد نیز به دیگر گزینه‌ها مانند سرمایه‌گذاران می‌رسد.

سیر تحولات AVAX

تیم سازنده همچنین توانسته تحولاتی را در خصوص پلتفرم این ارز نیز پدید آورد. برخی از ایرادات پلتفرم این ارز برطرف شده و اکنون معامله‌گران با سرعت بالاتری قادر به انجام تراکنش در آن هستند. ضمنا نباید فراموش کرد که سازندگان از قابلیت‌ها و ابزاری به منظور حفظ امنیت سایت و پلتفرم خود استفاده می‌کنند و این بدان معناست که خیال سرمایه‌گذاران بابت انجام عملیات در آن باید کاملا راحت باشد.

چقدر می‌توان به آینده ارز دیجیتال اوالانچ خوش‌بین بود؟

در این مقاله عوامل موثر بر آینده ارز دیجیتال اوالانچ مانند رودمپ، توکنومیک، تیم پروژه و وایت پیپر آن را بررسی کردیم. اوالانچ در زمان نگارش این مقاله در رتبه ۱۸ از جدول ارزهای دیجیتال قرار دارد و به احتمال زیاد تا ماه‌های آینده جای خود را تغییر خواهد داد. همان‌طور که گفته شد، دلایل مختلفی همچون سرمایه‌گذاران، سازندگان، شرکا و اخبار می‌توانند در این خصوص سهیم باشند و به تغییر این جایگاه کمک کنند. اما برای سرمایه‌گذاری باید تحقیقات شخصی را همیشه در اولویت قرار داد و تنها بر مبنای نظر کارشناسان دست به معامله نزد.

نظر شما درباره آینده ارز دیجیتال اوالانچ چیست؟ چه روند قیمتی‌ای را برای این ارز پیش بینی می‌کنید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۴

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا