مقالات ارز دیجیتال

بیبی دوج چطور می‌تواند با NowPayments تبدیل به گزینه اصلی در پرداخت‌های کریپتویی شود؟

میم کوین‌ها ازجمله جنجالی‌ترین و جالب‌ترین ارزهای دیجیتال هستند. تا اینجا دو ارز دوج کوین و شیبا اینو، جزء پرسودترین دارایی‌های تاریخ این صنعت محسوب می‌شوند. از تابستان ۲۰۲۱، شاهد خودنمایی رمزارز دیگری از همین دست به نام بیبی دوج کوین هستیم که در ابتدا به‌نظر می‌رسید تنها قصد دارد جا پای دوج کوین بگذارد. اما طی دو سال گذشته، این پروژه، همکاری‌هایی با دیگر شرکت‌ها داشته که حاکی اهداف بلندمدت‌تر آن است. همکاری بیبی دوج با NowPayments از پرسروصداترین اخبار مربوط به این رمزارز در یک سال گذشته محسوب می‌شود. NowPayments یک درگاه پرداخت ارز دیجیتال با پشتیبانی از حدود ۱۷۰ کوین با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ از خدمات آن استفاده می‌کنند. این شرکت بیبی دوج را هم به لیست ارزهای موردقبول خود اضافه کرده است. اما همکاری بیبی دوج با NowPayments و چه مزایایی دارد؟ روش انجام آن برای شرکت‌ها چگونه است؟ آیا از داخل ایران هم می‌توان از این خدمات استفاده کرد؟ اینها سوالاتی هستند که در این مقاله به دنبال پاسخ به آنها هستیم. اگر به این میم کوین علاقه دارید با ما همراه شده و با یکی از مهم‌ترین کاربردهایش آشنا شوید. همکاری های بیبی دوج برای پرداخت های کریپتویی موضوع اصلی بحث ماست.

جزئیات و ویژگی های همکاری بیبی دوج با NowPayments

همکاری‌ های بیبی دوج

طبق آنچه در وایت‌پیپر بیبی دوج آمده است، یکی از اهداف این پروژه، افزایش دسترسی عموم به ارزهای دیجیتال است. همکاری آن به‌عنوان یک روش پرداخت با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات درگاه پرداخت مختلف مانند FCF، FIF، NowPayments و نیز شرکت‌های خصوصی مانند Swissmadehost و TEN Finance آن را در لیست بهترین میم کوین ها از نظر کاربردهای روزمره قرار می‌دهد.

همکاری بیبی دوج با NowPayments از تابستان ۲۰۲۲ شروع شد. این درگاه پرداخت غیرحضانتی یا Non-custodial به کسب‌وکارها امکان می‌دهد در ازای کالاها و خدمات خود از مشتریان، ارز دیجیتال بپذیرند. مشتری می‌تواند با اسکن یا کپی آدرس کیف پول پذیرنده در کیف پول خود، با کریپتوکارنسی پرداخت را انجام دهد. این درگاه از یک ماشین حساب آنی برای محاسبه‌ی قیمت لحظه‌ای محصول یا خدمت بر حسب ارز موردنظر او استفاده می‌کند.

مزیت مهم درگاه ناوپیمنتس، محدودیت آن به پرداخت‌های اینترنتی است. در حقیقت، شرکت‌ها یا فروشگاه‌هایی که از دستگاه‌های POS یا نقطه‌ی فروش این شرکت استفاده می‌کنند هم می‌توانند پرداخت ارز دیجیتال داشته باشند. این امکان از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ فعال شده و به غیر از دستگاه POS این شرکت، به سخت‌افزار دیگری نیاز ندارد.

مزیت دیگر پرداخت با ارز دیجیتال از طریق NowPayments، ویژگی تبدیل خودکار کریپتو به فیات این درگاه است. ویژگی‌ای که با توجه به نوسانات شدید قیمت میم کوین‌ها می‌تواند از ضرر فروشنده جلوگیری کند. رابط کاربری ساده و سریع، سازگاری بالا با هر دستگاه یا وب‌سایت بستر وب و کارمزد اندک ۰٫۵ درصدی روی هر تراکنش از دیگر ویژگی‌های مثبت این درگاه پرداخت هستند.

راه اندازی پرداخت با Baby Doge در NowPayments

بررسی قابلیت بیبی دوج

زمان مورد نیاز: ۱۰ دقیقه

مراحل راه‌اندازی پرداخت با بیبی دوج در اپلیکیشن و نرم‌افزار NowPayments که NowPay نام دارد به شرح زیر است:

  1. ساخت حساب کاربری

    در وب‌سایت یا اپلیکیشن NowPayments در کمتر از یک دقیقه و با واردکردن ایمیل و پسورد خود حساب کاربری بسازید.

  2. ورود به بخش تنظیمات

    به بخش Store Settings رفته و با افزودن آدرس کیف پول بیبی دوج کوین خود یک کلید API، پلاگین، پیش‌فاکتور یا دکمه و لینک Donnation بسازید.

  3. افزودن روش دریافت

    API، پلاگین، لینک و به‌طورکلی روش دریافت خود را به وب‌سایت‌تان اضافه کنید.

  4. تعیین روش تسویه حساب

    روش تسویه‌حساب خود مانند کریپتویی، واریز به حساب PayPal و غیره را تعیین نمایید.

مراحل افزودن پرداخت بیبی دوج به دستگاه POS تقریبا مشابه همین روش است. لازم به ذکر است که پلاگین‌های NowPayments با ووکامرس و چند فروشگاه‌ساز اینترنتی دیگر مانند PrestaShop، Magento 2 و Shopify‌ سازگاری دارد. همچنین در نظر داشته باشید که این شرکت به ازای هر تراکنش یا سواپ کوین ها، ۰٫۵ درصد کارمزد دریافت می‌کند.

مزایا و معایب بیبی دوج به عنوان روش پرداخت

شرکت Now Payments دلایل خود برای پذیرش Baby Doge Coin به‌عنوان یک روش پرداخت را مواردی عنوان می‌کند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

جامعه بزرگ بیبی دوج

با افزایش قیمت بیبی دوج در سال ۲۰۲۱ و توسعه‌ی همکاری‌های این رمزارز، جمعیت جامعه‌ی آن امروز به بیش از ۱٫۶ میلیون هولدر رسیده است. با توجه به عمر نسبتا کوتاه آن، چنین عددی یک موفقیت برای آن محسوب می‌شود. طبیعتا هر شرکتی تمایل دارد با تسهیل خرید برای این بازار بزرگ آنها به بخشی از مشتریان خود تبدیل کند. با توجه به اینکه بیبی دوج هنوز به اندازه‌ی بیت کوین، اتریوم و حتی شیبا فرصت نمایش پتانسیل‌های خود را پیدا نکرده، شرکت‌ها می‌توانند با افزودن آن به روش‌های پرداخت خود از مزایای تبلیغاتی این اقدام نیز بهره ببرند. به‌این‌ترتیب آنها هولدرهای فعلی و امیدوار این دارایی را به مشتریان وفادار خود بدل می‌کنند.

سودآوری غیرفعال برای کسب‌و‌کارها

سودآوری بیبی دوج

همکاری بیبی دوج و NowPayments فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سودآوری افزوده را نیز برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. واریز پنج درصد هزینه قرارداد هوشمند بیبی دوج یا کارمزد این شبکه به حساب هولدرهای آن، یکی از ویژگی‌های مهم این دارایی محسوب می‌شود. همچنین، این کوین از مکانیسم‌های کاهش تورم مانند توکن سوزی و کاهش عرضه بهره می‌برد؛ مکانیسم‌هایی که سبب کمک به افزایش ارزش آن در آینده می‌شوند. دو ویژگی ذکرشده، فرصتی منحصربه‌فرد برای شرکت‌ها فراهم می‌آورند که با ذخیره‌ی Baby Doge، به سودهای بیشتری دست پیدا کنند.

سرعت بالای شبکه پرداخت

شرکت‌هایی که مشتریان بین‌المللی دارند همواره با مشکل تاخیر در تسویه حساب‌ها و انجام تراکنش‌ها به دلیل اختلاف ساعات کاری بانک‌ها مواجه هستند. همکاری‌ های بیبی دوج برای پرداخت‌ های کریپتویی و به‌طورکلی پرداخت به این روش، معضل را رفع کرده است. همچنین، شبکه‌ی هوشمند بایننس که Baby Doge Coin از آن استفاده می‌کند، نسبت به بسیاری از بلاک‌چین‌های دیگر ازجمله اتریوم، سریع‌تر تراکنش‌ها را پردازش می‌کند.

ارائه حریم خصوصی برای مشتری

یکی از دغدغه‌های مشتریان در پرداخت‌های آنلاین و حضوری، حریم خصوصی‌ است. مسئله‌ای که هرگز با روش‌های سنتی پرداخت، نمی‌تواند امنیت داشته باشد. همکاری بیبی دوج و NowPayments فرصتی عالی برای مشتریانی فراهم می‌کند که چنین دغدغه‌ای دارند. برای پرداخت از این طریق، تنها به یک آدرس کیف پول ناشناس نیاز دارید.

امنیت بالای تراکنش

پرداخت‌های کریپتویی همتا‌به‌همتا یا P2P هستند. در این تراکنش‌ها دریافت‌کننده با حذف واسطه‌های بانکی، مطمئن خواهد بود که پولش در هیچ نقطه‌ای از مسیر، بلوکه نمی‌شود. در پرداخت‌های بین‌المللی، مسئله‌ی شارژبک (Chargeback) نیز جدی است. روشی برای کلاهبرداری که در آن خریدار مدعی می‌شود که خرید انجام‌شده از کارت اعتباری‌، بدون اجازه‌ی او بوده است. پرداخت‌های کریپتویی ازجمله همکاری بیبی دوج با NowPayments غیرقابل‌بازگشت هستند و به‌کلی این دغدغه را رفع می‌کنند.

کارمزد بالا، تنها نقطه ضعف پرداخت با بیبی دوج

در حال حاضر، بزرگترین مشکل استفاده از Baby Doge Coin به‌عنوان روش پرداخت، کارمزد نسبتا بالا و ۱۰ درصدی تراکنش‌های آن است. این کارمزد، هرچند تا حد زیادی هولدرها را بهره‌مند می‌کند، اما همچنان هنگام پرداخت، هزینه‌ای اضافه و قابل‌توجه برای مشتری و صاحب کسب‌وکار محسوب می‌شود. مقایسه دوج کوین و بیبی دوج نشان می‌دهد استفاده از میم کوین محبوب ایلان ماسک؛ ازاین‌نظر مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

استفاده از درگاه پرداخت NowPayments برای ایرانیان

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

پرداخت کریپتویی، محدودیت‌های مرزی و بانکی بسیاری را برطرف کرده است. در سال‌های اخیر پلاگین و API ساز درگاه پرداخت NowPayments، کمک زیادی به ایرانی‌ها برای کسب درآمد از مشتریان خارج‌نشین خود کرده‌اند. همانطورکه قبلا هم گفتیم، این درگاه با فروشگاه‌ساز ووکامرس که سایت‌های وردپرسی، بیشترین استفاده را از آن می‌کنند، سازگاری دارد.

دانلود پلاگین ناوپیمنتس از وب‌سایت آن امکان‌پذیر است. این پلاگین، قابلیت به‌روزرسانی خودکار داشته و در حال حاضر، نسخه‌ی ۱.۶.۳ آن از ووکامرس‌های ۶.۱.۱ به پایین پشتیبانی می‌کند.

قابلیت تسویه حساب رمزارزی، عدم نیاز به احراز هویت، پشتیبانی از انواع کیف پول غیرمتمرکز و سازگاری با همه‌ی سایت‌های وردپرسی مزایایی هستند که NowPayments را برای کسب‌وکارهای ایرانی جذاب می‌کنند.

تاثیر همکاری های بیبی دوج بر آینده آن

میم کوین‌ها ارزهای دیجیتال پرریسکی هستند که سرمایه‌گذاری روی آنها نیازمند تحقیق بسیار بوده و به مدیریت ریسک نیاز دارد. تاکنون دوج کوین و شیبا توانسته‌اند ارزش‌های خود را به جامعه‌ی ارز دیجیتال ثابت کنند. آنها اکنون به ارزهای دیجیتال پرکاربرد به‌خصوص در پرداخت‌های آنلاین تبدیل شده‌اند. مسیری که از سال ۲۰۲۲ نیز Baby Doge Coin‌ ضمن همکاری با درگاه‌های پرداخت و شرکت‌های خصوصی در پیش گرفته است.

همکاری بیبی دوج با NowPayments ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی از سوی هر دوی این پروژه‌ها دارد. قابلیت‌های درآمدزایی غیرفعال بیبی دوج، امنیت و سرعت بالای آن در کنار ویژگی پرداخت رمزارزی، کارمزد اندک و تبدیل آنی کریپتو به فیات در ناوپیمنتس، سبب شده‌اند که بسیاری از تحلیل‌گران، این همکاری را گزینه‌ی اصلی پرداخت‌های کریپتویی در سال‌های آینده بدانند. موضوعی که به‌تنهایی و فارغ از عوامل اثرگذار دیگر بر قیمت Baby Doge تاثیر مثبت خواهد گذاشت. نظر شما درباره‌ی آینده این میم کوین چیست؟ آیا شما تا‌به‌حال پرداخت کریپتویی داشته‌اید یا تمایل به استفاده از آن روی وب‌سایت خود دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا