بلاکچین

معرفی بهترین ایردراپ‌ های سال ۲۰۲۴؛ جدیدترین ایردراپ ها برای کسب سود

ایردراپ‌ها یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای کریپتو هستند که طی آنها، تعداد خاصی از ارز بومی یک پروژه میان کاربران واجد شرایط توزیع می‌شود. البته از آن جایی که تعداد پروژه‌های رمز ارزی و ایردراپ‌ها بسیار زیاد است، انتخاب یک یا چند پروژه از میان آن‌ها برای سرمایه‌گذاری ممکن است کمی دشوار باشد. با توجه به همین موضوع، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین ایردراپ ها برای سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم. البته لازم به ذکر است پروژه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند،‌ صرفا پتانسیل برگزاری ایردراپ دارند و این یعنی مراسم Airdrop آنها هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم Airdrop می‌توانید مقاله ایردراپ چیست را مطالعه کنید.

معرفی پروژه‌هایی که در سال ۲۰۲۴ احتمال توزیع ایردراپ دارند

در حال حاضر پروژه‌های زیادی وجود دارند که به احتمال زیاد در سال آینده توزیع ایردارپ داشته باشند. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به توزیع ایردراپ‌ها به بهترین سایت‌ های ایردراپ مراجعه کنید و از اعتماد کردن به منابع غیررسمی اجتناب کنید. برخی از مهم‌ترین ایردراپ‌ها در سال ۲۰۲۴  آن‌ها عبارت است از:

گرس (Grass)

گرس پلتفرمی برای فروش پهنای باند است که کاربران می‌توانند با اجرای نرم افزار آن، درآمد منفعل (Passive Income) داشته باشند. این پلتفرم که تاکنون موفق شده ۴.۵ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند و توسعه دهندگان آن نیز عرضه یک توکن حاکمیتی را به کاربران وعده داده‌اند. کسانی که از نرم افزار Grass استفاده می‌کنند، قادر به افزایش امتیاز خود هستند. بنابراین، با توجه به وعده عرضه توکن حاکمیتی و پیاده‌سازی سیستم امتیازدهی به کاربران، برگزاری یک مراسم Airdrop توسط توسعه دهندگان این پروژه چندان دور از ذهن نیست.

پارسل (Parcl)

پروژه پارسل

پارسل راه حلی بلاکچینی برای فراهم کردن امکان درآمدزایی از نوسان بازارهای مسکن جهان است که بر مبنای قراردادهای فیوچرز دائمی (Perpetual Futures) فعالیت می‌کند. این پلتفرم که اکنون بیش ۳۰ میلیون دلار در آن قفل شده، کار خود را با دریافت ۱۱.۶ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند سولانا ونچرز (Solana Ventures) و کوین بیس ونچرز (Coinbase Ventures) آغاز کرد. سیستم امتیاز بندی موجود در این پلتفرم می‌تواند نشانی از احتمال برگزاری ایردراپ در آینده باشد.

اسکرول (Scroll)

پروژه اسکرول

اسکرول پلتفرمی مبتنی بر فناوری ZK-rollup است که می‌تواند به عنوان معادل ماشین مجازی اتریوم (EVM) در نظر گرفته شود. توسعه این پلتفرم از سال ۲۰۲۱ آغاز شد و در ابتدا قرار بود بخشی از شبکه اتریوم باشد، اما اکنون بلاکچین اختصاصی آن در دست توسعه قرار داد و عرضه یک توکن بومی به ویژه در قالب یک ایردراپ محتمل به نظر می‌رسد.

پلتفرم Scroll تاکنون بیش از ۸۰ میلیون دلار سرمایه از غول‌هایی مانند پالی‌چین (Polychain) و سکوییا (Sequoia) دریافت کرده است. بر اساس برخی شایعات، احتمال توزیع مقداری از ارز بومی اسکرول به اولین کاربرانی که شبکه اصلی (Mainnet) آن را امتحان می‌کنند، وجود دارد و این مراسم می‌تواند یکی از بهترین ایردراپ ها ۲۰۲۴ باشد. البته هنوز هیچ چیز به صورت رسمی تایید نشده است.

مارجینیفای (marginfi)

پروژه مارجینیفای

مارجینیفای یک پلتفرم وام دهی غیر متمرکز و مبتنی بر سولانا است که با در اولویت قرار دادن مدیریت ریسک، به دنبال فراهم کردن راه حلی مطمئن برای آن دسته از کاربران است که به دنبال معاملات لوریج و دستیابی به حداکثر سود ممکن هستند. سیستم امتیازدهی marginfi از تابستان ۲۰۲۳ پیاده سازی شد و انتظار می‌رود در صورت برگزاری مراسم ایردراپ برای توکن بومی این پلتفرم (که هنوز وجود ندارد)، امتیاز کاربران در مقدار پاداش دریافتی آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

لیر زیرو‌ (Layer Zero)

پروژه لیر زیرو

لیر زیرو بلاک یک پروتکل تعامل پذیر با قابلیت ارسال سریع پیام‌های یا همان داده‌های بین زنجیره‌ای است. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده که فرآیندهای آن به بدون نیاز به اعتماد (Trustless) دنبال می‌شوند. توسعه دهندگان LayerZero تاکنون بیش از ۱۷۳ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) دریافت کرده و عرضه ارز بومی پروژه خود را هم تایید کرده‌اند.

در حالی که هنوز تاریخی برای عرضه این رمز ارز اعلام نشده، برخی شایعات حاکی از آن هستند که در صورت برگزاری ایردراپ، افرادی که اپلیکیشن غیر متمرکز خود را بر مبنای لیر زیرو توسعه دهند، شانس بیشتری برای دریافت پاداش خواهند داشت. برخی کاربران بر این باورند که لیر زیرو می‌تواند یکی از بهترین ایردراپ ها در سال ۲۰۲۴ باشد.

زی کی سینک (zkSync)

پروژه زی کی سینک

زی کی سینک یک پروتکل بدون نیاز به اعتماد (Trustless) و مبتنی بر فناوری ZK rollup است که راه حلی برای انجام تراکنش‌های بیشتر و ارزان‌تر در شبکه اتریوم محسوب می‌شود. پروتکل زی کی سینک به گونه‌ای طراحی شده که محاسبات و ذخیره بیشتر اطلاعات در خارج از فضای بلاکچین انجام شود. البته از آن جایی که خود تراکنش‌ها در شبکه Ethereum تایید می‌شوند، کاربران زی کی سینک از سطح امنیتی مشابه کاربران عادی شبکه اتریوم بهره‌مند خواهند بود.

پروتکل zkSync تاکنون بیش از ۴۵۸ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital) و دراگون فلای کپیتال (Dragonfly Capital) دریافت کرده است. توسعه دهندگان این پروتکل در مورد احتمال عرضه توکن بومی هم سخن گفته‌اند و به همین دلیل ممکن است در آینده شاهد برگزاری یکی از بهترین ایردراپ ها در میان پروژه‌های اتریومی باشیم. شبکه آزمایشی (Testnet) زی کی سینک هم اکنون قابل استفاده است و بر اساس شایعات، افرادی که آن را امتحان می‌کنند ممکن است نسبت به سایرین در دریافت توکن‌های این پروژه از اولویت بیشتری برخوردار باشند.

ساند ایکس وای زد (Sound.xyz)

پروژه ساند ایکس وای زد

ساند ایکس وای زد یک چارچوب ماژولار مبتنی بر قرارداد هوشمند است که تولید آیتم‌های دیجیتال کلکسیونی برای خواننده‌ها، هنرمندان و خالقان محتوا را آسان می‌کند. برای مثال یک خواننده می‌تواند از طریق Sound.xyz برای آثار جدید خود کلکسیون NFT بسازد که خریداران آن نقش حامی را ایفا می‌کنند و از مزایایی خاصی که توسط خود خواننده مشخص می‌شود، نیز بهره‌مند می‌شوند.

این پروژه تاکنون ۲۵ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) و اسنوپ داگ (Snoop Dogg) دریافت کرده است. عرضه توکن بومی هنوز تایید نشده، ولی احتمال این که اولین کاربران ساند ایکس وای زد شانس بیشتری برای دریافت ایردراپ داشته باشند بیشتر است.

رویل (Reveel)

پروژه رویل

رویل پروتکلی بدون نیاز به اعتماد (Trustless) و ترکیب پذیر (Composable) برای به اشتراک گذاشتن درآمد است. این پروتکل به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا درآمد حاصل از محصولات مشترک را به کارآمدترین شیوه ممکن میان همکاران خود توزیع کنند. هر فرآیند اشتراک درآمدی که در Reveel ثبت می‌شود کامل مستقل بوده و بدون نیاز به عوامل خارجی قابل استفاده خواهد بود.

تاکنون ۱.۳ میلیون دلار سرمایه برای پروژه رویل جمع آوری شده و اگر زمانی تصمیم گرفته شود توکن بومی آن در قالب ایردراپ عرضه شود، احتمالا اولین کاربران این پلتفرم شانس بیشتری برای دریافت مقداری از آن را خواهند داشت.

کامینو فایننس (Kamino Finance)

کامینو فایننس

کامینو فایننس در ابتدا قرار بود بستری ساده برای فراهم کردن نقدینگی و دریافت پاداش ییلد فارمینگ (Yield Farming) باشد، اما اکنون به عنوان اولین پروتکل دیفای که خدمات مربوط به وام، نقدینگی و لوریج را به صورت یکجا ارائه کرده، معرفی می‌شود. پلتفرم Kamino Finance با ارائه اطلاعات شفاف، جزئیات در مورد عملکرد کاربر و داده‌های کامل در مورد پوزشین‌های معاملاتی، می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای معاملاتی در دنیای اقتصاد غیر متمرکز باشد

بر اساس شایعاتی که از سمت جامعه کاربری کامینو فایننس شنیده می‌شود، سیستم امتیازدهی و سطح بندی کاربران بزودی پیاده سازی خواهد شد. در نتیجه انتظار می‌رود که ایردراپ این پروژه در آینده نزدیک برگزار شود و کاربرانی که امتیاز بیشتری داشته باشند نیز شانس بیشتری برای دریافت پاداش خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی

بهترین ایردراپ ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴

ایردراپ ارز دیجیتال

به طور کلی می‌توان گفت هر کاربر ابتدا باید با نحوه تشخیص ایردراپ معتبر آشنا باشد؛ یعنی بتواند پروژه‌های تقلبی را به سادگی تشخیص بدهد. برای اینکار لازم است شما اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و سعی کنید افراد متخصص و صاحب نظر در حوزه کریپتوکارنسی را از پلتفرم‌های مختلف دنبال کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا در مورد جدیدترین ایردراپ‌ها، اطلاعات لازم را بدست بیاورید و بهترین پروژه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

از نظر شما کدام پروژه معرفی شده در این لیست زودتر ایردراپ خود را برگزار خواهد کرد؟ به جز موارد ذکر شده، منتظر ایردراپ کدام پروژه جدید هستید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۸ / ۵. مجموع آرا: ۶

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی