کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های میکر Maker کدام اند؟

آشنایی با ولت های برتر ارز دیجیتال میکر

مانند دیگر توکن‌های پیشرو، ارز دیجیتال میکر Maker در مواقع بسیاری ثابت کرده است که یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری است. این توکن  “ERC-20” نقش حیاتی در مبارزه با ارزهای فیات تحت کنترل دولت ایفا می‌کند. با داشتن این ارز دیجیتال می‌توانیم در اکوسیستم هیجان‌انگیز و همیشه در حال تکامل “MarkerDao” حضور پررنگی داشته باشیم. علی‌رغم اینکه میکر دارایی بی‌ثباتی است، اما در سال‌های گذشته نتایج مثبت قابل توجهی را نشان داده است. اگر می‌خواهیم این ارز دیجیتال را هولد کنیم، در ابتدا باید بدانیم ارز دیجیتال میکر چیست؟ سپس بهترین کیف پول میکر را انتخاب کنیم. در این مقاله از والکس، برترین کیف پول MKR را معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چه عواملی را قبل از تصمیم‌گیری نهایی در نظر بگیرید.

ارز دیجیتال میکر MKR چیست؟

ایده اولیه ساخت ارز دیجیتال میکر در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت و پس از بررسی‌های فراوان در سال ۲۰۱۷ به طور کامل راه‌اندازی شد. وظیفه اصلی پروژه میکر کار با “DAI” است که خود یک ارز رمزنگاری غیرمتمرکز و وابسته به دلار آمریکا است. پروتکل میکر یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های کاربردی “DAP” در بلاک چین اتریوم به شمار می‌رود که از سوی مشارکت‌کنندگانی نظیر بنیاد میکر دائو، شرکای خارجی آن و اشخاص و نهادهای دیگر طراحی شده‌است. این پروتکل اولین برنامه مالی غیرمتمرکز محسوب می‌شود که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

میکر که با نماد اختصاری “MKR” نشان داده می‌شود یک استیبل کوین است. داده‌ها نشان می‌دهند که استیبل کوین‌ها نقش مهمی را در بازار ایفا می‌کنند و به‌عنوان دروازه‌ای برای ورود سرمایه افراد به بازار کریپتوکارنسی هستند. درحالی‌که بزرگ‌ترین استیبل کوین در بازار توسط واحد متمرکز “Tether” یا  “Circle” صادر و کنترل می‌شوند، دای (DAI) و صادرکننده آن میکر یکی از پروژه‌های استیبل کوین هستند که با رویکرد تمرکززدایی در دنیای ارزهای دیجیتال ساخته شده‌اند.

راهنمای انتخاب کیف پول ارز میکر

در بازار کریپتوکارنسی والت‌های زیادی معرفی شده‌اند که هرکدام قابلیت و خدمات خاصی را به ما ارائه می‌‌دهند. برای مثال فردی که قصد دارد چند میلیون دلار را در والت خود ذخیره کند، نیابد به سراغ کیف پول‌های تحت وب برود. یا فردی که از امنیت سیستم شخصی خود مطمئن نیست بهتر است از کیف پول‌های دسکتاپی استفاده نکند. در ادامه به بررسی چند نکته مهم می‌پردازیم که در انتخاب بهترین کیف پول میکر به ما کمک می‌کند.

امنیت: بدون شک قبل از درنظرگرفتن هر نکته‌ای ابتدا باید متوجه شویم که کیف پول مدنظرمان امن است. امنیت و اعتبار والت بر تمام معیارهای دیگر ارجحیت دارد. برای مثال، بهتر از قید کیف پولی را که کمتر از ۱۰۰۰ نصب دارد را بزنیم.

پشتیبانی: یکی دیگر از معیارهای انتخاب کیف پول میکر، پشتیبانی مناسب و وجود امکانات مورد نیاز برای انجام این فرآیند نزد تیم توسعه‌دهنده است. برای مثال، ممکن است دستگاه ما آسیب ببیند و یا اطلاعات کیف پول ما به‌صورت تصادفی از دست برود، بسیار مهم است که عملیات پشتیبانی در کمترین زمان انجام شود تا کمترین ضرر مالی و روانی را متحمل شویم.

سازگاری با دستگاه و ارز دیجیتال موردنظر: قبل از انتخاب کیف پول رمزنگاری شده، سازگاری با دستگاه‌های مختلف را باید بررسی کنیم. برای مثال چنانچه می‌خواهیم ولت را روی گوشی هوشمند خود نصب کنیم باید مطمئن شویم که این والت نسخه موبایلی داشته باشد. در خصوص ارز دیجیتال هم همین‌طور، باید بررسی کنیم که کیف پول از رمزارز موردنظر ما پشتیبانی می‌کند.

تجربه کاربری: آخرین فاکتور برای انتخاب کیف پول  MKR که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، جذاب بودن محیط کاربری پلتفرم کیف پول است. چنانچه نتوانیم با محیط والت رابطه برقرار کنیم سبب می‌شود که نتوانیم بهترین کارایی را تجربه کنیم.

معرفی بهترین کیف پول های میکر

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین کیف پول میکر برویم بهتر است بدانید هیچ کیف پول رسمی توسط تیم میکر دائو معرفی نشده است. باتوجه‌به اینکه ارز میکر و دای بر مبنای توکن ERC-20 ساخته شده‌اند، می‌توان آنها را در والت‌هایی که از این نوع توکن پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کرد. به همین دلیل، کیف پول‌های زیادی وجود دارند که برای ذخیره ارز میکر می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

ولت سخت افزاری لجر نانو اس

لجر نانو اس اولین مدل کیف پول سخت‌افزاری شرکت “Ledger” است که در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. این کیف پول بیش از ۵۵۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. از این تعداد به‌صورت مستقیم می‌توانیم ۲۳ ارز را در آن ذخیره کنیم و برای باقی ارزهای دیجیتال تا ۳ اپلیکیشن را بسته به حجم دارایی می‌توانیم روی آن نصب کنیم. این والت بیشترین میزان پشتیبانی از ارزهای دیجیتال در میان کیف پول‌های سخت‌افزاری را دارد.  علاوه بر اینکه این والت یکی از بهترین کیف پول‌های میکر است، از ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین را پشتیبانی می‌کند. توکن‌های متاورسی مانند آلیس نیز در این کیف پول قابل ذخیره‌سازی هستند.

این کیف پول شبیه یک دستگاه USB است و بدون نیاز به باتری کار می‌کند. از طریق یک کابل به گوشی یا سیستم شخصی متصل می‌شود و از این طریق شارژ می‌شود. روی والت لجر نانو اس به یک صفحه‌نمایش مجهز شده که مدیریت تراکنش‌ها را راحت‌تر کرده است. با استفاده از این والت می‌توانیم دارایی دیجیتالی خود را به‌صورت آفلاین ذخیره کنیم. این ویژگی از هک شدن والت جلوگیری می‌کند.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

cold wallet لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس دومین ولت سخت‌افزاری شرکت فرانسوی لجر است که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. از جمله تفاوت‌هایی که این والت با مدل قبلی دارد و باعث گران‌تر شدن آن شده است، مجهز شدن به یک نمایشگر بزرگ‌تر، باتری و بلوتوث برای متصل شدن به سیستم شخصی یا موبایل، امکان نصب تا ۱۰۰ اپلیکیشن به‌صورت هم‌زمان و امکان ذخیره ارزهای دیجیتال بیشتر اشاره کرد.

می‌توانیم از این والت به‌عنوان کیف پول MKR و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنیم. ناگفته نماند که لجر نانو ایکس امنیت بالایی دارد و از تأیید هویت دو عاملی نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از معایبی که این والت دارد، قیمت بسیار بالای آن است که موجب می‌شود تا هر فردی نتواند این والت را تهیه کند. چنانچه سرمایه‌ای که می‌خواهیم به ارزهای دیجیتال اختصاص دهیم کم است، بهتر است از والت‌های دیگر استفاده کنیم. از مهم‌ترین مزیت‌های این کیف پول میکر می‌توان به رابط کاربری مناسب، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف، امنیت بالا و پایداری و پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف اشاره کرد.

کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One)

کُلد ولت ترزور وان

این والت سخت‌افزاری توسط شرکت ترزور تولید شده است و می‌توانیم از این والت برای ذخیره ارزهای دیجیتالی مختلف مانند میکر و کادنا استفاده کنیم. برای مشاهده تمام ارزهای پشتیبانی شده در ولت ترزور وان می‌توانیم به صفحه “trezor.io/coins” مراجعه کنیم. قیمت این والت نسبتا مناسب‌تر است و به راحتی می‌توانیم آن را تهیه کنیم. بهتر است کیف پول ترزور را از وب‌سایت‌های معتبر خریداری کنیم زیرا محصولات فیک در بازار زیاد هستند و ممکن است همه سرمایه خود را از دست بدهیم.

این والت از تأیید هویت دوعاملی پشتیبانی می‌کند و می‌توانیم پس از ثبت‌نام به‌راحتی این قابلیت را فعال‌سازی کنیم تا امنیت کیف پول ما بالا برود. لازم به ذکر است که این کیف پول میکر امنیت مناسبی دارد و می‌توانیم با اطمینان از آن استفاده کنیم. ترزور وان مانند دیگر والت‌های سخت‌افزاری دارایی دیجیتال را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند که بالاترین حد امنیت و حفاظت تلقی می‌شود.

کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic Wallet)

ولت نرم افزاری اتمیک

کیف پول اتمیک یک والت چند ارزی است که برای ذخیره بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و میکر استفاده می‌شود. نحوه کار این والت مانند کیف پول‌های سرد است زیرا تمام اطلاعات حساس را سیستم شخصی کاربر نگه‌داری می‌کند. همچنین دارای یک صرافی داخلی به نام “Atomic Swap” است که در آن می‌توانیم ارزهای دیجیتال را با یکدیگر مبادله کنیم. برای مثال، می‌خواهیم تمام دارایی خود را به ارز میکر تبدیل کنیم. حتماً نیاز نیست این تبادل را در صرافی انجام دهیم. می‌توانیم در کیف پول اتمیک مبادلات ارزی خود را انجام دهیم. همچنین می‌توانیم آخرین قیمت ارز میکر را در این والت ببینیم.

والت اتمیک نه تنها یک کیف پول میکر است بلکه از ۱۰۰۰ توکن رمزنگاری مختلف پشتیبانی می‌کند. این والت از تمام سیستم عامل‌ها مانند ویندوز، اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند. والت اتمیک به دلیل امکانات ویژه‌ای که ارائه می‌دهد در لیست بهترین کیف پول های میکر قرار گرفته است.

کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)

کیف پول MyEtherWallet

مای اتر ولت یکی پورتال منبع‌باز  و یک کیف پول گرم رایگان است. این والت در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد و در مدت‌زمان کوتاهی به چنان محبوبیتی رسید که در دوران رونق عرضه‌های اولیه توکن‌های استاندارد  ERC-20 ماهانه حدود ۱.۲ میلیون کاربر را جذب شبکه اتریوم می‌کرد. نسخه‌های مختلف این والت شامل نسخه تحت وب، افزونه مخصوص گوگل کروم و نسخه اندروید می‌شود. به‌تازگی تیم پشتیبان این والت یک نسخه بتا از این کیف پول را برای سیستم‌عامل “IOS” آماده کرده‌اند.

با توجه به اینکه این والت یک رابط کاربری منبع‌باز است، در تمام سیستم‌عامل‌های محبوب مانند ویندوز، لینوکس  و مک  نیز قابل استفاده است. با کمک کیف پول مای اتر والت کاربران می‌توانند ارز دیجیتال خود را به‌جای ذخیره آنلاین بر روی سیستم شخصی خود ذخیره کنند. برخی به این والت «کیف پول کاغذی» نیز می‌گویند، زیرا کلید خصوصی آن به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شود و از کاربران می‌خواهد که کلید خصوصی را روی کاغذ چاپ کرده و در یک مکان امن نگه‌داری کنند. کیف پول مای اتر یک ولت تحت وب است که با اکثر نمونه‌ها متفاوت است. این والت در مقایسه با اکثر کیف پول میکر، سطح امنیت بهتری را ارائه می‌دهد.

کیف پول آرجنت (Argent)

کیف پول Argent

کیف پول ارجنت یکی از جدیدترین‌ها در طیف گسترده والت‌های رمزنگاری شده است که فقط برای کاربرانی که در بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند ارائه می‌شود. این والت به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که فقط توکن‌های مبتنی بر اتریوم را ذخیره کنند و همچنین با دستگاه‌های اندروید و IOS سازگار است. کیف پول ارجنت به دلیل ویژگی‌های متنوع و خدمات خود به‌عنوان یک والت اتریوم و کیف پول میکر مورد توجه کاربران قرار گرفت. این کیف پول DeFi به کاربران خود این امکان را می‌دهد که دارایی‌های رمزارز خود را ایمن کرده و کلید خصوصی خود را در این فضا با لایه‌های امنیتی مختلف محافظت شده، ذخیره کنند. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده کردن از خدمات این کیف پول سود مناسبی کسب کنند و تراکنش‌های خود را به‌صورت رایگان انجام دهند.

تنها نقصی که می‌توان به این کیف پول میکر گرفت، این است که برای فعال‌کردن یک حساب حداقل به ۱۰۰ دلار نیاز داریم. دلیل این کار این است که از کاربران خود در برابر کلاهبرداری‌ها و تراکنش‌های جعلی مانند حملات “Sybil” محافظت کند. این والت از کیف پول‌های سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند و بازیابی آسان اطلاعات را امکان‌پذیر می‌کند. به‌طورکلی در مقایسه با سایر کیف پول های میکر، امنیت بالاتری دارد زیرا از چندلایه امنیتی مختلف استفاده می‌کند.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

ولت نرم افزاری Trust Wallet

یکی دیگر از بهترین کیف پول های میکر، والت نرم‌افزاری تراست والت است. تراست والت نوعی کیف پول نرم‌افزاری است که امکان ذخیره طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. ظاهر این ولت بسیار ساده است و کاربری بسیار راحتی دارد و افراد تازه‌کار خیلی راحت می‌توانند از آن استفاده کنند. در سال ۲۰۱۸ صرافی بزرگ و مشهور بایننس امتیاز تراست والت را خریداری کرد و در حال حاضر این والت زیرمجموعه صرافی بایننس است. تراست والت یک کیف پول غیرمتمرکز است و برای استفاده از آن نیازی به احراز هویت نیست. به همین ترتیب می‌توانیم با دریافت کلمات بازیابی یک کیف پول جدید بسازیم.

این کیف پول میکر فقط قابل استفاده بر روی موبایل است و هیچ راه دسترسی به غیر از تلفن همراه وجود ندارد. برای مثال، نمی‌توانیم با استفاده از ایمیل خود والت را بازیابی کنیم. به همین دلیل باید از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم تا در صورت ایجاد مشکلاتی مانند سرقت گوشی، دارایی دیجیتالی خود را از دست ندهید. در غیر این صورت اگر به هر دلیلی دسترسی ما به والت قطع شود، با هیچ روش دیگری نمی‌توانیم دارایی خود را برگردانیم. تهیه نسخه پشتیبان یعنی عبارت ۱۲ کلمه‌ای که در زمان نصب نمایش داده می‌شود را در مکانی امن یادداشت کنیم.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

ولت نرم افزاری MetaMask

والت نرم‌افزاری متامسک یکی دیگر از بهترین کیف پول های میکر است که مورد استقبال بسیاری از معامله‌گران بازار قرار گرفته است. این والت یک افزونه مرورگر است همه آن را به‌عنوان کیف پول اتریوم می‌شناسند. این افزونه روی سیستم‌ها نصب می‌شود و این امکان را به کاربران می‌دهد تا اتریوم و سایر توکن‌های فعال در شبکه ERC-20 را ذخیره کنند تا بتوانند تراکنش‌های موردنیاز خود را انجام دهند. کاربران با استفاده از والت متامسک می‌توانند کوین‌های خود را سپرده‌گذاری کنند، در بازار معامله کنند  و یا با اتصال به Dappهای مبتنی بر اتریوم در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله کنند.

در نگاه اول فرآیند شروع به کار با متامسک پیچیده به نظر می‌رسد اما این والت یکی از ساده‎‌ترین کیف پول‎ های میکر است و در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی می‌شود. این والت به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌جای مدیریت کلیدهای خصوصی، ۱۲ عبارت بازیابی را به‌خاطر بسپارند. متامسک نیز مانند تراست والت، عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی می‌دهد تا کاربران بتوانند از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

بهترین کیف پول میکر کدام است؟

بهترین کیف پول MKR باتوجه‌به شرایط و همچنین نیازهای معامله‌گران می‌تواند متفاوت باشد. تمامی والت‌هایی که در این مقاله معرفی شدند از بهترین و امن‌ترین کیف پول‌هایی هستند که در کریپتو معرفی شده‌اند. هرکدام از این کیف پول‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند. با توجه به ۳ اصل پشتیبانی، امنیت و بازبینی و همچنین نیازهای خود می‌توانیم بهترین کیف پول میکر را انتخاب کنیم. به‌طورکلی ممکن است کیف پولی که برای یک نفر مناسب باشد برای ما بهترین گزینه نباشد. باتوجه‌به اینکه ارز دیجیتال میکر بر مبنای توکن ERC-20 ساخته شده‌است، می‌توانیم آنها را در کیف پول‌هایی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند ذخیره کنیم. اگر به دنبال کیف پول امن هستیم، استفاده از والت‌های سخت‌افزاری ترزور وان (Trezor One) و لجرنانو-اس (Ledger Nano S) بهترین گزینه است. چنانچه نمی‌خواهیم هزینه زیادی کنیم و به دنبال والت‌های نرم‌افزاری خوب هستیم می‌توانیم از تراست (Trust)، اتمیک (Atomic)، کوینومی (Coinomi) استفاده کنیم.

کیف پول میکر؛ بهترین انتخاب

با مرور این مقاله متوجه می‌شویم که بهترین کیف پول میکر کدام است و بر چه اساسی می‌توانیم مناسب‌ترین والت را انتخاب کنیم. کیف پول‌های زیادی با خصوصیات متنوع و زیادی در بازار وجود دارند اما در نهایت معیار انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، فقط به خودمان و اهدافی که از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال در ذهن داریم بستگی دارد. ارزیابی و انتخاب بهترین کیف پول MKR موضوع کم اهمیتی نیست و قبل از ورود به دنیای کریپتوکارنسی باید ولت موردنظر خود را انتخاب کنیم.

آنچه در انتخاب کیف پول باید به آن دقت کنیم، ایمنی والت است. کلیدهای خصوصی تنها راه دسترسی ما به دارایی‌هایمان و بازیابی کیف پولمان است. از دست ‌رفتن کلمات بازیابی یا کلید خصوصی به معنای از دست ‌رفتن دارایی‌های ما است. با شناخت کامل از نیازهای خود و قابلیت‌های کیف پول‌های دیجیتالی، در کنار رعایت تمام نکات ایمنی می‌توانیم تجربه لذت بخشی از فعالیت در دنیای کریپتو داشته باشیم.

سؤالات متداول

 بهترین کیف پول ارز میکر کدام است؟

والت‌ های سخت‌ افزاری ترزور وان (Trezor One) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) بهترین گزینه برای نگه داری از ارز دیجیتال میکر هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا