کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های ارز نیر؛ امن ترین ولت های نگهداری سرمایه

در دنیای ارزهای دیجیتال والت‌های مختلف زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته و از ارزهای دیجیتال مشخصی پشتیبانی می‌کنند. شما برای اینکه بتوانید فعالیت ارزی موفقی داشته باشید، باید کیف پولی را انتخاب کنید که از دارایی‌های شما پشتیبانی کند. انواع کیف پول نیر والت‌هایی هستند که علاوه بر این توکن از ارزهای دیجیتال دیگری هم پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم نیر، شبکه‌ای منبع باز بر پایه بلاکچین است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و در عین حال قصد توسعه برنامه‌های غیر متمرکز را دارد. در پاسخ به سؤال ارز دیجیتال نیر چیست، باید اینگونه گفت که این ارز در واقع توکن بومی پلتفرم نیر است که در جایگاه خوبی بین ارزهای دیجیتال قرار دارد. برای اینکه بتوانید این ارزها را در فضایی امن نگهداری کنید، باید با انواع کیف پول نیر آشنا شوید. ما در این مقاله سعی کردیم نمونه‌های مختلف کیف پول نیر را معرفی کرده و ویژگی‌های هر کدام را به تفکیک بررسی کنیم.

ارز نیر چیست؟

قبل از اینکه به معرفی انواع کیف پول نیر بپردازیم خوب است ابتدا شبکه نیر (Near) و ارز دیجیتال آن را کمی بررسی کنیم. پروتکل نیر برای اولین بار در ۲۲ آپریل ۲۰۲۰ به عنوان یک پلتفرم منبع باز بر پایه بلاکچین راه اندازی شد. بنیان‌گذاران این پلتفرم دو فرد با نام‌های الکس اسکیدانو (Alexander Skidanov) و ایلیا (Illia Polosukhin) بودند.

پروتکل نیر، پلتفرمی بر پایه بلاکچین و منبع باز

شبکه نیر با هدف ایجاد فضایی امن و راحت برای انجام معاملات ارزی کاربران خود ایجاد شد. این پلتفرم بلاکچینی یک لایه است که برخی از محدودیت‌ها و باگ‌های بلاکچین‌های رقیب را ندارد. برای مثال آدرس‌های کیف پول نیر در این شبکه، بر خلاف آدرس‌های رایج در اتریوم به شکل نام‌ها و عبارات قابل خواندن نمایش داده می‌شود.

شبکه نیر سعی دارد تا محیطی امن برای برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) فراهم کند. هدف این شبکه این است که امنیت دارایی‌های شما کاملا حفظ شود و در عین حال کاربری آسانی داشته باشد. این پروتکل قصد دارد تا به کمک روشی نوین از فناوری شاردینگ (Sharding)، عملکرد شبکه را بهبود ببخشد و سرعت تراکنش‌ها را افزایش دهد.

توکن بومی پلتفرم نیر، ارز دیجیتال Near است. در واقع افرادی که این توکن را دارند می‌توانند درباره موضوعات مختلف شبکه نظر دهند و در رأی‌گیری‌ها نیز حق رای داشته باشند. عرضه اولیه ارز دیجیتال نیر در آگوست ۲۰۲۰ انجام شد. برای اینکه بتوانید به خرید و فروش این ارز دیجیتال بپردازید، به کیف پول نیر نیاز خواهید داشت.

ضمن اینکه آینده نیر تا جایی که تحلیلگران قادر به تحلیل و بررسی بودند، امیدوارکننده بوده است و به همین دلیل است که افراد زیادی متقاضی خرید این توکن می‌شوند. توکن بومی نیر در حال حاضر با ارزش ۴٫۳۵ دلار در رتبه بیست و پنجم لیست ارزهای دیجیتال در Coinmarketcap قرار دارد.

رتبه بیست و پنج برای ارز دیجیتال نیر

معرفی انواع کیف پول نیر

همان‌طور که می‌دانید یکی از ابزارهای مهم در دنیای کریپتوکارنسی، کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند. این والت‌ها در انواع مختلف و توسط شرکت‌های متفاوتی ارائه شده‌اند. شما برای اینکه بتوانید موفق به خرید، فروش و نگهداری ارز نیر شوید، باید از یک کیف پول نیر استفاده کنید. البته برخی افراد هستند که بعد از خرید یک ارز از صرافی، دارایی خود را در کیف پول صرافی نگهداری می‌کنند که کار بسیار اشتباهی است. زیرا همیشه خطر هک شدن، کلاهبرداری و… در کمین است.

اما اگر یک والت اختصاصی داشته باشید دارایی خود را در فضای امن‌تری نگهداری خواهید کرد. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید هنگام انتخاب کیف پول نیر، صرف نظر از نوع آن، باید به بعضی از ویژگی‌های مهم آن دقت کنید. کیف پولی برای ذخیره و خرید و فروش ارز دیجیتال مناسب است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • امنیت بالا
  • چند ارزی بودن
  • کاربری آسان
  • پشتیبانی خوب

ما در این قسمت به معرفی انواع کیف پول Near می‌پردازیم. 

نمونه‌های امن و چند ارزی از انواع کیف پول نیر

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

یکی از بهترین کیف پول های نیر، Trust Wallet است که به طور کلی در دنیای ارزهای دیجیتال، طرفداران زیادی دارد. دانلود و نصب این کیف پول کاملا رایگان است و از رمز ارز نیر پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه علاوه بر توکن بومی نیر از بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین خوب است بدانید که این نوع از کیف پول نیر، رابط کاربری آسانی دارد.

کیف پول تراست والت به عنوان یکی از انواع کیف پول نیر در تمام گوشی‌های موبایلی که سیستم عامل اندروید و IOS دارند قابل نصب است. با توجه به اینکه قیمت near و آینده آن ممکن است روند روبه‌رشد چشمگیری داشته باشد، کیف پول نیر شما نیز باید از امنیت کافی برخوردار باشد. با وجود اینکه کیف پول تراست والت از سیستم تأیید هویت دو مرحله‌ای برخوردار نیست، اما سیستم امنیتی بسیار قوی و مطمئنی دارد.

 والت سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

یکی از انواع کیف پول نیر، والت لجر نانو ایکس است که از نوع سخت افزاری کیف پول‌های ارز دیجیتال است. نکته مهمی که هنگام خرید والت سخت افزاری باید به آن توجه داشته باشید، بسته بندی و پلمپ بودن آن است زیرا در غیر این صورت امکان کلاهبرداری بسیار زیاد خواهد شد. این کیف پول Near، یکی از قدیمی‌ترین، معروف‌ترین  و محبوب‌ترین والت‌های سخت افزاری دنیای ارزهای دیجیتال است و از ارز دیجیتال نیر نیز پشتیبانی می‌کند.

لجر نانو ایکس؛ از والت‌های محبوب برای توکن نیر

نکته مهمی که درباره این کیف پول نیر وجود دارد، امنیت بالای آن است. تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر هک شدن والت لجر نانو ایکس ثبت نشده است. ضمن اینکه این کیف پول از سیستم تأیید هویت دو مرحله‌ای نیز برخوردار بوده و همین موضوع باعث چند برابر شدن امنیت آن خواهد شد.

تنها موضوع مهمی که هنگام خرید این کیف پول وجود دارد، قیمت آن است. والت لجر نانو ایکس بین انواع کیف پول نیر، قیمت بیشتری دارد. همچنین از انواع سیستم عامل‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.

والت سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

اگر به دنبال نمونه‌ای ارزان‌تر از والت لجر نانو ایکس هستید، می‌توانید این والت را انتخاب کنید. لجر نانو اس یکی از انواع سخت افزاری کیف پول نیر است که قیمت مناسب‌تری دارد. علاوه بر این، کاربری این والت نیز بسیار ساده‌تر است و برای استفاده افراد مبتدی و حرفه‌ای، انتخاب درستی خواهد بود.

کیف پول لجر نانو اس علاوه بر توکن نیر از تعداد زیادی ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند و به عبارتی یک والت چند ارزی است. ضمن اینکه روی تمام سیستم عامل‌های کامپیوتری و موبایلی نیز قابل اجرا و نصب است. همچنین خوب است بدانید که این والت هم مانند مدل قبلی آن از سیستم تأیید هویت دو عاملی پشتیبانی خواهد کرد.

والت لجر نانو اس، بهترین والت‌ سخت افزاری برای ارز نیر

کیف پول نرم افزاری سف پل (SafePal)

یکی دیگر از انواع کیف پول نیر، والت SafePal است که جزو نمونه‌های خوب و پرطرفدار والت‌های ارز دیجیتال در بین مردم است. این کیف پول در بین ایرانی‌ها از محبوبیت چند برابری برخوردار است. دلیل این موضوع هم این است که با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد، این والت به کاربران ایرانی خود این اجازه را می‌دهد تا در صرافی بایننس با کارمزدی منطقی اقدام به انجام معاملات ارزی کنند.

کیف پول سیف پل به عنوان یکی از نمونه‌های کیف پول نیر، علاوه بر این رمز ارز از ارزهای دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه کیف پولی مخصوص گوشی‌های موبایل است و نسخه‌ای برای سیستم‌های کامپیوتری ندارد. اما در عوض رابط کاربری بسیار آسانی دارد و دانلود و نصب آن در موبایل برای شما کاملا رایگان خواهد بود.

همچنین خوب است بدانید والت سیف پل در میان انواع کیف پول نیر، امنیت بیشتری برای کاربران خود ایجاد می‌کند. این موضوع در حالی است که از سیستم تأیید هویت دو عاملی پشتیبانی نمی‌کند. در نهایت این والت، گزینه‌ای امن و مناسب برای شما خواهد بود که رابط کاربری بسیار آسانی هم دارد.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

یکی دیگر از نمونه‌های سخت افزاری و امن از انواع کیف پول نیر، والت ترزور است. کیف پول تزور مدل تی Trezor Model T از این کیف پول، نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر آن دارای ویژگی‌های بهتری است. برای مثال صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و به همین دلیل است که کاربری آسان‌تری نیز خواهد داشت. این مدل از انواع کیف پول نیر از بیشتر از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که توکن بومی نیر نیز یکی از همین موارد است.

والت ترزور، یکی از انواع کیف پول نیر

امنیت کیف پول ترزور نیز مانند کیف پول‌های سخت افزاری دیگری که معرفی کردیم بسیار بالا است. ضمن اینکه دارای فریمور Open Source است. بنابراین با داشتن این والت، می‌توانید دارایی‌های خود را در فضایی امن ذخیره کنید و سپس به انجام معاملات ارزی بپردازید.

انتخاب کیف پول؛ یک گزینش حیاتی

یکی از اولین اقداماتی که برای داشتن فعالیتی موفق در دنیای کریپتوکارنسی باید انجام دهید، شناخت انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال است. ارز دیجیتال نیر نیز به عنوان یک توکن بومی، جزو ارزهای موفق بازار است و در لیست ۳۰ رمز ارز برتر جهان قرار دارد. به همین دلیل است که انواع کیف پول نیر را باید بشناسید. کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی دقیق آن‌ها بپردازیم.

سؤالات متداول

ارز دیجیتال نیر چیست؟

پلتفرم نیر، شبکه‌ای منبع باز، مبتنی بر بلاکچین و با قابلیت قراردادهای هوشمند است که به رقابت با سایر بلاکچین‌ها پرداخته است. توکن بومی از شبکه “Near” نام دارد و در رتبه ۲۴ ارزهای دیجیتال جهان قرار دارد.

چه کیف پول‌هایی از ارز نیر پشتیبانی می‌کنند؟

انواع کیف پول نیر شامل والت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی مثل تراست والت، ترزور، لجر نانو اس، لجر نانو ایکس و سیف پل است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا