کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول‌های استلار؛ معرفی ۱۰ ولت خوشنام

همان‌طور که می‌دانید نگه‌داری ارز دیجیتال در کیف پول صرافی ایده خوبی نیست. در این مطلب قصد داریم بهترین کیف پول استلار را معرفی کنیم. در آخر نیز یک راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیف پول را قرار می‌دهیم.

در مقاله ارز استلار چیست؟ به بررسی شبکه غیرمتمرکز استلار و نحوه فعالیت آن پرداختیم. اگر با مطالعه برنامه‌ها و نقشه راه این رمزارز تصمیم به سرمایه‌گذاری در این ارز را گرفته‌اید، در صرافی والکس می‌توانید در کمترین زمان معامله خود را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم پس از خرید ارز استلار، دارایی دیجیتالی خود را به کیف پول استلار منتقل کنید..

بهترین کیف پول های استلار در سال  2022

پس از خرید ارز استلار به یک کیف پول با امنیت بالا و سریع نیاز دارید. اگر جزو افرادی هستید که روزانه ترید می‌کنند و سرعت نقل و انتقالات دارایی برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید بخش کوچکی از دارایی خود را در صرافی نگه دارید. اما احتمال هک صرافی‌ها وجود دارد و بهتر است دارایی‌هایی که قصد هولد کردن آنها را دارید به کیف پول دیجیتالی منتقل کنید. والت‌های ارز دیجیتال در دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طراحی شده‌اند. والت‌های سخت‌افزاری به دلیل اینکه به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کنند امنیت بالاتری دارند. در مقابل بهترین کیف پول های موبایلی کاربری آسان‌تری دارند و در هرجایی قابل‌دسترسی هستند. در ادامه بهترین کیف پول های ارز استلار را برای نگه‌داری و حفظ این رمزارز که توسط کارشناسان  معتبر تأیید شده‌است را معرفی می‌کنیم.

 کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس  (Ledger Nano X)

کیف پول استلار لجر نانو ایکس اس

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یک کیف پول سخت‌افزاری است که آن را می‌توانید به سیستم شخصی خود متصل کنید. از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌کند و برای ارسال، دریافت و ذخیره‌سازی ارز استلار گزینه مناسبی است. لجر نانو ایکس به‌جز ارز XLM از ۳۷ بلاکچین دیگر و هزاران توکن موجود در بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند. این کیف پول استلار امنیت فوق‌العاده بالایی دارد که آن را به یکی از برترین‌های بازار تبدیل کرده است.

این والت دارای سیستم احراز هویت دوعاملی، پین کد و سیستم ریکاوری با استفاده از عبارت بازیابی است. کلیدهای خصوصی شما در این والت به طور کامل محافظت می‌شوند. چنانچه دستگاه را گم کنید و یا نمایشگر آن  قفل شود، یک عبارت ۲۴ کلمه‌ای در ابتدای ستاپ دستگاه نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید حسابتان را ریکاوری کنید.

لجر نانو ایکس نسل دوم کیف پول‌های لجر است. در ابتدا لجر نانو اس معرفی شد که نسبت به نانو ایکس کمی ارزان‌تر است. از این والت نیز می‌توانید به‌عنوان کیف پول استلار استفاده کنید. لجر نانو ایکس به دلیل داشتن نمایشگر و فضای ذخیره‌سازی بیشتر مورد استقبال تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته است.

کیف پول ترزور مدل (Trezor Model T)

والت ترزور مدل T یکی از قابل‌اعتماد‌ترین و بهترین کیف پول های استلار است که نسل دوم والت سخت‌افزاری ترزور به شمار می‌رود. Trezor توسط تیمی به نام “SatoshiLabs” در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و پس از ساخت اولین کیف پول خود به شهرت رسید. این کیف پول استلار دارای یک صفحه‌نمایش رنگی و لمسی است که می‌توانید تمام تراکنش‌های انجام شده را در آن ببینید و تأیید کنید. این نسخه در مقابل با مدل قبلی، به طور کامل بازنویسی شده‌است و امنیت بالایی دارد. مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن کاملاً منبع‌باز هستند.

شهرت این والت به دلیل ارائه امنیت بالا برای نگهداری از ارزهای دیجیتال است. ترزور از ارزهای دیجیتال در برابر دزدان حقیقی و مجازی به‌خوبی حفاظت می‌کند. طیف گسترده‌ای از کوین‌ها و توکن‌ها را پوشش می‌دهد و حدود ۱۱۰۰ مدل کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند که شامل تمام توکن‌های معتبری است که بر بستر ERC20 اتریوم هستند.

والت سخت‌افزاری SecuX V20

کیف پول  SecuX V20 برای استلار

با استانداردهای امنیتی بسیار بالایی که ولت سخت‌افزاری SecuX V20 دارد یکی از بهترین کیف پول های استلار به شمار می‌رود. با نمایشگر لمسی ۲.۸ اینچی و باتری ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که این دستگاه دارد بسیار بادوام به نظر می‌رسد. این کیف پول سخت‌افزاری با دستگاه‌های کامپیوتر و موبایل سازگار است و در پلتفرم‌های مختلف از جمله (MacOS ،Windows ،Linux ،Chromebook ،iOS و Android) می‌توانید دارایی‌های دیجیتالی خود را مدیریت کنید.

این کیف پول استلار قابلیت نگهداری آفلاین دارایی‌های دیجیتال را دارد و با استفاده از تراشه امنیتی که در آن تعبیه شده است، امنیت بیشتری را برای ارزهای دیجیتال شما به ارمغان می‌آورد. این والت به جز ارز استلار از رمزارزهای اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، ترون و ریپل نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین از توکن‌های ERC20، توکن‌های بایننس اسمارت چین (BSC)، توکن های TRC-10 و TRC-20 پشتیبانی می‌کند.

کیف پول نرم افزاری لابستر (Lobstr Wallet)

والت نرم‌افزاری Lobstr برای ارز دیجیتال استلار و دارایی‌های آن ساخته شده است. به‌عنوان یک کیف پول تحت وب در دسترس است و همچنین دارای اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اندروید و IOS است. این والت یک راه هوشمند و حرفه‌ای برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال XML است. Lobstr به دلیل کارمزد پایین تراکنش‌ها و رابط کاربری جذابی که دارد در میان کاربران استلار، بسیار محبوب است. نحوه انتقال دارایی به این کیف پول بسیار راحت است و  با  آموزش معامله xlm می‌توانید این کار را انجام دهید.

رابط کاربری این کیف پول استلار بسیار ساده و قابل‌درک است، بطوریکه افراد تازه‌کار هم به‌سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند. از لحاظ امنیتی در این کیف پول کنترل کامل کلیدهای خصوصی در اختیار شما قرار دارد و از دیگر ویژگی‌های امنیتی این والت می‌توان به احراز هویت دوعاملی، اثر انگشت و پین کد اشاره کرد.

کیف پول نرم افزاری سولار (Solar)

کیف پول سولار به طور ویژه برای شبکه استلار ساخته شده‌است و نسبت به والت “Lobstr” مزایای کمتری را دارد. این کیف پول استلار یک والت متن‌باز است که توسط “SatoshiPay” توسعه پیدا کرده است. سرعت و امنیت بسیار بالایی دارد و ساخت حساب کاربری در آن به‌سادگی انجام می‌شود. ازآنجایی‌که این کیف پول یک والت دسکتاپی است، بنابراین کلیدهای خصوصی کاربرانش در رایانه‌های شخصی ذخیره می‌شود.

بهتر است از داده‌های خود در این کیف پول، پشتیبان‌گیری کنید، زیرا در صورت فراموش‌کردن رمز عبور راهی برای بازگرداندن آن نخواهید داشت. کیف پول استلار دارای ویژگی‌هایی مانند عملکرد چندکاربره و همچنین پشتیبانی از مبادله غیرمتمرکز داخلی استلار تحت عنوان Testnet هم است. این والت دارای یک‌لایه اضافی امنیتی برای جلوگیری از حملات هکرها است. اگر به دنبال بهترین کیف پول استلار هستید، سولار می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

کیف پول استلار پورت (StellarPort)

کیف پول استلار پورت

والت استلار پورت یک کیف پول مخصوص استلار و تحت وب است که می‌توانیم برای مدیریت و انتقال ارز XML می‌توانیم روی آن حساب کنیم. نصب این والت بسیار آسان است و می‌توانید کیف پول جدید خود را در مرورگر خود باز کنید و از آن استفاده کنید. این کیف پول درحال‌توسعه است اما می‌توانید برای ذخیره کوتاه‌مدت و مبادلات از آن استفاده کنید.

کیف پول گواردا (Guarda Wallet)

گوارد اوالت یک کیف پول چند ارزی است که برای ذخیره، مدیریت و انتقال دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول استلار از ۴۰ بلاکچین محبوب و ۱۰۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند. این والت یک صرافی داخلی دارد که کاربران خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به یکدیگر تبدیل کنند. کیف پول گواردا دارای نسخه‌های مختلفی مانند دسکتاپ، موبایل و افزونه کروم است. این والت کلید خصوصی یا هر داده شخصی کاربران را در خود نگه نمی‌دارد، در اصطلاح به این والت‌ها “custody-free” گفته می‌شود. همین نکته باعث افزایش امنیت آن شده است زیرا از احتمال نشت اطلاعات جلوگیری می‌کند.

کیف پول اتمیک (Atomic)

والت اتمیک یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های چند ارزی است که می‌توانید روی رایانه شخصی و یا گوشی همراه خود از آن استفاده کنید. از تعداد زیادی از بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که ارز دیجیتال استلار در کنار بیت کوین، اتریوم و ریپل جزو اولین کوین‌هایی است که در این والت پشتیبانی شده است، هیچ مشکلی با مدیریت ارز XML نخواهید داشت. علاوه بر ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال شما می‌توانید در این والت معامله انجام دهید و یا سرمایه خود را استیک کنید.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول استلار تراست والت

تراست والت (Trust Wallet) یکی از پر طرفدارترین والت‌های ارز دیجیتال است که می‌توانید آن را روی گوشی همراه خود نصب و راه‌اندازی کنید. این اپلیکیشن روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS پشتیبانی می‌شود و برای ذخیره و نگهداری توکن XML کارایی زیادی دارد. از دیگر ویژگی‌های این والت، مرورگر برنامه‌های غیرمتمرکز، توانایی استیک ۶ کوین و مبادلات رمزارزها است.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

در جست‌وجوی بهترین کیف پول استلار در نهایت به والت اکسودوس می‌رسیم. این کیف پول دیجیتالی در دو نسخه دسکتاپ و موبایل ارائه شده‌است و کاربری بسیار آسانی دارد. این والت چند ارزی بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند که استلار یکی از آنهاست. همچنین در این والت می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را با یکدیگر مبادله کنید که موجب راحتی کار برای شما می‌شود. نسخه کیف پول دسکتاپی این ولت می‌تواند با ولت “‌Trezor Model T” یکپارچه شود و سطح امنیتی بالایی را ارائه دهد.

راهنمای انتخاب کیف پول استلار

حالا که با بهترین کیف پول های استلار آشنا شده‌‌اید، نوبت به انتخاب می‌رسد. در انتخاب کیف پول باید به چند نکته دقت کنید که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

به امانی یا غیر امانی بودن ولت باید دقت کنید زیرا برخی از والت‌ها کلید خصوصی را در خود ذخیره می‌کنند.

آنلاین و یا آفلاین بودن کیف پول استلار در امنیت خیلی مؤثر است. والت‌های آنلاین ممکن است مورد حملات سایبری قرار بگیرند.

میزان امنیت کیف پول یکی از مسائل مهمی است که باید به آن دقت کنید. در دنیای ارزهای دیجیتال هرکسی مسئول سرمایه خودش است پس ولتی را انتخاب کنید که امنیت دارایی شما را تضمین کند.

چنانچه ترید کوتاه‌مدت انجام می‌دهیم بهتر است ولتی را انتخاب کنید که سرعت انتقال آن بالاتر باشد. 

میزان دانش شما از فضای کریپتوکارنسی می‌تواند در انتخاب ولت مؤثر باشد. چنانچه تازه‌کار هستید کیف پولی را انتخاب کنید که کاربری ساده‌ای داشته باشد.

کیف پول استلار؛ بهترین انتخاب کدام است؟

در این نوشتار از والکس به معرفی ۱۰ تا از بهترین کیف پول‌های استلار پرداختیم و آنها را بررسی کردیم. حالا وقت آن رسیده است که شما باتوجه‌به شیوه سرمایه‌گذاری خود تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید. در این میان فراموش نکنید که کیف پول‌های سخت‌افزاری  و کاغذی بالاترین سطح امنیت را دارند و به‌صورت طولانی‌مدت می‌توانید دارایی خود را درون آنها ذخیره کنید. اگر می‌خواهید ارز استلار را در کمترین زمان ممکن و به‌راحتی خریداری کنید، همین حالا وارد صفحه خرید استلار در والکس شوید و پس از ثبت‌نام معامله‌گری را آغاز کنید.

از میان این ۱۰ کیف پول که معرفی کردیم شما تجربه کار با کدام کیف پول استلار را داشته‌اید. جای کدام والت را در لیست خالی می‌بینید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

بهترین کیف پول استلار کدام است؟

بسته به نیاز کاربر متفاوت است. چنانچه دارایی دیجیتالی شما زیاد است از کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس استفاده کنید که امنیت بالایی دارد. اگر سرمایه شما کم است و در دنیا کریپتو تازه‌کار هستید از کیف پول تراست والت استفاده کنید.

کیف پول های آنلاین استلار امن هستند؟

در امنیت کیف پول‌های معتبری مانند تراست والت  شکی وجود ندارد. اما اگر قصد هولد کردن سرمایه خود را دارید، توصیه ما این است که به‌هیچ‌وجه آنها را در کیف پول های آنلاین نگهداری نکنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا