تحلیل فاندامنتالسرمایه گذاری

معرفی سبد سرمایه‌گذاری بایننس لبز و تیم سرمایه‌گذاری آن

دنیای کریپتو از زمان ظهور خود تاکنون با نوآوری‌ها و ایده‌های خلاقانه خود، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برجسته‌ای در این حوزه وارد شده‌اند. بایننس لبز، یکی از شاخص‌ترین و بهترین شرکت‌ها در این حوزه است که نقش پررنگی در قدرت بخشیدن به پروژه‌ها و استارتاپ‌های تازه‌وارد در دنیای کریپتو ایفا می‌کند و به شکل کلی در توسعه حوزه ارزهای دیجیتال تاثیر ویژه‌ای دارد؛ اما این صندوق چگونه به رشد رمز ارزها کمک می‌کند؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این پرسش، با تاریخچه، پورتفولیو بایننس لبز و تیم سرمایه‌گذاری آن آشنا شویم.

معرفی صندوق بایننس لبز

بایننس لبز بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز جهان یعنی Binance است. وب‌سایت رسمی این شرکت با این جمله، کارکرد و هدف آن را معرفی می‌کند: 

Binance Labs در تیم‌های فنی که به توسعه و پشتیبانی از وب غیرمتمرکز می‌پردازند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

در حقیقت، این شرکت در شناسایی، سرمایه‌گذاری و قدرت بخشیدن به جوامع، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها فعالیت دارد و از این طریق، به آن دسته از پروژه‌های صنعت کریپتو که به رشد اکوسیستم گسترده بلاکچین کمک می‌کنند، منابع مالی ارائه می‌دهد. این امر در رشد کلی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو و غیره تاثیر مثبتی دارد.

شرکت بایننس لبز به دنبال کمک به توسعه تکنولوژی‌های بلاکچین و وب ۳ در حوزه‌های گوناگون از جمله دیفای، NFTها، بازی‌های ویدیویی، متاورس، شبکه‌های اجتماعی و موارد مشابه است. تاکنون، این بخش از اکوسیستم بایننس در بیش از ۲۰۰ پروژه در بالغ بر ۲۵ کشور سرمایه‌گذاری کرده و پورتفولیویی شامل پروژه‌های بلاکچینی محبوب و برجسته در دست دارد.

بایننس لبز به پشتیبانی از تیم‌های فنی که با اجرای مطلوب خود تاثیر مثبتی بر حوزه ارزهای دیجیتال می‌گذارند، متعهد شده است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست؟

تاریخچه شرکت بایننس لبز

Binance Labs

بخش سرمایه‌گذاری صرافی بایننس در ماه آوریل ۲۰۱۸ با هدف تقویت وب غیرمتمرکز و در عرصه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال راه‌اندازی شد. مدتی قبل در آن سال، Binance به سریع‌ترین شرکت در رسیدن به وضعیت یونیکورن تبدیل شده بود و برای ایجاد اکوسیستم بلاکچینی گسترده‌تر از طریق سرمایه‌گذاری و توانمندسازی، هدف‌گذاری کرده بود. بایننس باور دارد که پدید آمدن یونیکورن‌های بلاکچینی بیشتر در این حوزه، می‌تواند به سود همه به‌ویژه کاربران باشد.

یونیکورن در بازارهای مالی، به معنی شرکت‌های استارتاپی هستند که ارزش آن‌ها از ۱ میلیارد دلار عبور می‌کند.

بایننس از زمان آغاز کار خود باور داشته است که تکنولوژی بلاکچین، پتانسیل افزایش آزادی در پول و امور مالی را برای تمام افراد از سراسر جهان دارد. هرچند، بنا به عقاید دست‌اندرکاران Binance، پیش از اینکه این اکوسیستم بتواند به توانایی ارائه خدمات به یک میلیارد کاربر دست یابد، زیرساخت بلاکچین به بهبودهای اساسی نیاز دارد. پروتکل‌ها باید مقیاس‌پذیری بیشتری داشته باشند و قراردادهای هوشمند به امنیت بیشتری برسند. همچنین، اپلیکیشن‌های بلاکچینی باید ساده‌تر شوند و به رابط کاربری بهتر و قابلیت ارائه موارد استفاده بیشتر دست یابند. شرکت بایننس از طریق بخش سرمایه‌گذاری خود، به بهترین پروژه‌های بلاکچینی برای کمک به توسعه آن‌ها سرمایه ارائه می‌دهد تا افراد بیشتری بتوانند به تحول دنیای بلاکچین دسترسی پیدا کنند.

بررسی پورتفولیو بایننس لبز

صندوق سرمایه گذاری بایننس لبز از طریق پیش گرفتن استراتژی‌های سرمایه‌گذاری موثر و تحقیقات جامع و لازم، پورتفولیویی چشم‌گیر و برجسته از موفق‌ترین و محبوب‌ترین پروژه‌های بلاکچینی را برای خود رقم زده است. یکی از نکات قابل توجه در ارتباط با این موضوع، این است که معمولا پروژه‌های مورد هدف سرمایه گذاری بایننس، شاهد لیست شدن توکن یا کوین خود در صرافی Binance هستند.

این شرکت در پروژه‌های شاخصی در حوزه‌های گوناگون مانند متاورس، دیفای، بازی‌های ویدیویی و موارد مشابه سرمایه‌گذاری کرده است که در ادامه نام چندی از آن‌ها را لیست می‌کنیم:

  • وان اینچ (۱inch)
  • کرو (Curve)
  • ادیوس (Audius)
  • هارمونی (Harmony)
  • اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)
  • سرتیک (CertiK)
  • پالیگان (Polygon)
  • سندباکس (Sandbox)
  • سیف پل (Safepal)

در این بخش از مقاله، سه مورد از این پروژه‌ها را شرح می‌دهیم.

اکسی اینفینیتی

بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی یکی از پروژه‌های پیشتاز در حوزه بازی‌های NFT است. این بازی که از Pokemon الهام گرفته است، اولین بازی بلاکچینی به شمار می‌رود که مدل کسب درآمد از بازی (Play-to-Earn) را ترویج داد. این مدل با ارائه امکان کسب درآمد از طریق پیشرفت در بازی برای بازیکنان، صنعت گیمینگ را متحول کرده است. اکوسیستم Axie Infinity به کمک توکن بومی AXS مدیریت می‌شود.

Binance Labs پتانسیل این بازی‌ها در فراهم کردن بستری برای پذیرش انبوه دنیای ارزهای دیجیتال را شناسایی کرده و در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است؛ توکن AXS در ماه اکتبر ۲۰۲۰ در Launchpad بایننس به طور رسمی راه‌اندازی شد.

پالیگان

پالیگان که پیش‌تر با نام شبکه ماتیک (Matic Network) شناخته می‌شد، یک راهکار لایه دوم اتریوم است که با هدف افزایش مقیاس‌پذیری این شبکه از طریق دستیابی به سرعت بالاتر و کارمزد پایین‌تر در تراکنش‌ها ارائه شد. در حال حاضر، این شبکه میزبان بیش از ۲۱۹ میلیون آدرس منحصربه‌فرد است.

بایننس لبز، Polygon را در فصل دوم برنامه Incubation (دوره آزمایشی برای بررسی میزان جذب سرمایه) خود قرار داد. پس از مدتی کوتاه، لانچ‌پد بایننس پشتیبانی از پالیگان را آغاز کرد و میزبان فروش توکن این پروژه بر روی پلتفرم خود شد. از آن زمان تاکنون، همکاری میان بایننس لبز و پالیگان ادامه یافته است.

سرتیک

Certik یک موسسه حسابرسی امنیتی است که پلتفرم‌های بلاکچین و قراردادهای هوشمند را وارسی می‌کند. این سازمان، یکی از نخستین شرکت‌ها در پورتفولیو بایننس لبز به شمار می‌رود. از سال ۲۰۱۸، بخش سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان به طور مداوم در تلاش برای حمایت از CertiK جهت رسیدن این پروژه به اهداف خود بوده است. در زمان سرمایه‌گذاری اولیه، این پروتکل تیمی کوچک ولی قدرتمند داشت. از آن زمان تاکنون، تیم سرتیک به بیش از ۱۰۰ عضو رسیده است.

هنگامی که Binance Labs در پروژه CertiK سرمایه‌گذاری کرد، این پروژه حدود ۱۷.۵ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده بود. اکنون، ارزش آن بیش از ۲ میلیارد دلار تعیین شده است.

معرفی تیم و اعضای بایننس لبز

شرکت بایننس لبز

بایننس لبز تیمی از افراد حرفه‌ای و توانا در این حوزه را در اختیار دارد که در تصمیمات و انتخاب پروژه‌ها نقش اساسی دارند. آشنایی با اعضای این تیم می‌تواند به شناخت بهتر و بیشتر این شرکت کمک موثری کند. در ادامه در قالب جدول، اعضای برجسته تیم این شرکت را معرفی می‌کنیم.

نامسمت
یی اچ. (Yi H.)رییس بایننس لبز
دانا اچ. (Dana H.)مدیر امور و استراتژی‌های کسب‌وکار
الکس او. (Alex O.)مدیر سرمایه‌گذاری
جری ز. (Jerry Z.)مدیر بخش سرمایه‌گذاری سهام و استراتژی‌های تصاحب (M&A)
مایکل اس. (Michael S.)مدیر بخش سرمایه‌گذاری سهام و استراتژی‌های تصاحب (M&A)
نیکولا و. (Nicola W.)مدیر بخش سرمایه‌گذاری سهام و رمز ارز در حوزه‌های گیم‌فای، NFT، دیفای و زیرساخت
کنث سی. (Kenneth C.)مدیر پورتفولیو
اندی سی. (Andy C.)مدیر بخش سرمایه‌گذاری سهام و توکن

بایننس لبز؛ یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بلاکچین

در این مقاله از والکس با شرکت بایننس لبز آشنا شدیم، پورتفولیوی آن را بررسی کردیم و به معرفی اعضای تیم این شرکت پرداختیم.

این شرکت با آغاز فعالیت خود از سال ۲۰۱۸ یکی از برجسته‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که در رشد و توسعه این حوزه، نقش موثری ایفا کرده است. به دلیل وابستگی Binance Labs به بزرگ‌ترین صرافی رمز ارزی جهان، اغلب زمانی که این شرکت در پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند، کوین یا توکن آن پروژه در صرافی بایننس لیست می‌شود و همین امر به تنهایی تاثیر مهمی در دیده شدن این پروژه‌ها دارد. با وجود این موارد و جایگاه این شرکت سرمایه‌گذاری، می‌توان گفت که پروژه‌های مورد هدف آن پتانسیل چشم‌گیری برای رشد دارند.

آیا شما با استراتژی‌های سرمایه‌گذاری این شرکت آشنایی دارید؟ دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا