اخبار آلت کوین ها

بایننس اسمارت چین به نسخه تازه «رایانش موازی» مجهز شد

با این تغییر، عملیات شبکه با بهره‌وری بالاتری انجام خواهد شد

توسعه شبکه بایننس اسمارت چین (که به تازگی به BNB Chain تغییر نام داده است) ادامه دارد. تازه‌ترین قابلیت افزوده شده، پیشرفت در ویژگی «اجرای موازی» است.

به گزارش والکس و به نقل از Bein Crypto، به فرم ساده، EVM (ماشین مجازی اتریوم) موازی بایننس اسمارت چین، راهی برای بهبود عملکرد نودها و شبکه با اجرای همزمان تراکنش‌هاست.

اجرای موازی مفهومی است که توسعه‌دهندگان بایننس اسمارت چین از اواخر سال ۲۰۲۱ مشغول کار بر روی آن هستند. به دلیل پیچیدگی‌های فنی اعمال رایانش موازی بر روی معماری ماشین مجازی اتریوم (و شبکه‌های استفاده‌کننده از این معماری همچون BSC)، مراحل پیاده‌سازی این تغییر در چند فاز برنامه‌ریزی شده است.

روز گذشته (۳۱ ژانویه)، NodeReal که یکی از توسعه‌دهندگان اصلی این معماری است، خبر داد که کدهای نسخه دوم Parallel EVM در پلتفرم گیت هاب منتشر شده است.

فاز نخست توسعه که شامل پایه‌گذاری بنیان‌ها، طراحی معماری و گردش کار بود، در ماه می سال ۲۰۲۲ اجرا شد. فاز دوم که نسخه‌ای با عملکرد بهبودیافته بود، در ماه نوامبر پیاده‌سازی شد. مراحل سوم و چهارم هم‌اکنون در حال توسعه است.

این توسعه‌دهنده بیان کرد که با اجرای این شیوه نو، هزینه کل فرایند تشکیل بلوک (اجرا، تایید و ثبت) بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

افزون بر این پیشرفت فنی، شاخص‌های آن‌چین بایننس اسمارت چین (BSC) در طول مدت بازار نزولی ثابت ماند و کاهش چندانی نداشت. طبق داده‌های سایت BscScan، تعداد تراکنش‌های روزانه این شبکه ۳.۲۸ میلیون است که سه برابر بیش از شبکه لایه ۱ اتریوم است.

همچنین از ابتدای سال میلادی تا کنون، تعداد تراکنش‌های این شبکه ۴۵ درصد رشد داشته است. تعداد انتقال روزانه توکن‌های شبکه BEP20 در ۳۱ ژانویه به مرز ۶ میلیون عدد رسید. این رقم از ابتدای ژانویه دو برابر شده است اما از نوامبر ۲۰۲۱، در روندی نزولی بوده است.

تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد زنجیره هوشمند بایننس به رکورد ۲۴۷ میلیون رسید. تعداد حساب‌های فعال روزانه BSC هم‌کانون ۹۷۴۱۸۷ عدد است که همان میانی است که در اواسط سال ۲۰۲۲ بود.

همچنین در حال حاضر روزانه ۷۵۶ قرارداد هوشمند جدید در مرورگر BscScan تایید می‌شود که تقریبا هم‌تراز با اتریوم – ۷۴۱ قرارداد در روز ۳۱ ژانویه – است.

قیمت بایننس کوین (BNB)، ارز بومی شبکه اسمارت چین، موفق به حفظ اکثر میزان رشد ارزش خود طی موج صعودی اخیر شد. قیمت BNB در زمان نگارش این مطلب ۳۱۲ دلار است و بهبودی ۴ درصدی نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

اخیرا چند انتقال بزرگ بایننس کوین توسط نهنگ‌های ارز دیجیتال نیز صورت گرفته است. در یکی از این تراکنش‌ها، ۸۰۰۰۰۰ بایننس کوین به ارزش بالغ بر ۲۵۱ میلیون دلار از صرافی بایننس به حسابی ناشناس منتقل شد.

قیمت بایننس کوین نسبت به بیشینه تاریخی خود (۶۸۶ دلار) افتی ۵۴.۴ درصدی داشته است اما با این حال عملکرد قیمتی بهتری نسبت به بیت کوین و اتریوم در مدتی مشابه داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا