ترید

آموزش ساخت استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو

بسیاری از کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال، برای تحلیل تکنیکال رمز ارزها از تریدینگ ویو (Tradingview) استفاده می‌کنند. این ابزار اجازه دسترسی به انواع اندیکاتورها و ابزارهای تحلیلی را به کاربران می‌دهد. خبر خوب اینکه به کمک این ابزار به راحتی می‌توان استراتژی‌های معاملاتی را آزمایش و آنها را روی این ابزار پیاده‌سازی کرد. در این مقاله به آموزش ساخت استراتژی معاملاتی به کمک این ابزار می‌پردازیم و با مراحل مختلف ساخت استراتژی در تریدینگ ویو آشنا می‌شویم.

مراحل ساخت استراتژی در تریدینگ ویو

برای ساخت استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو نیاز است تنظیمات تریدینگ ویو را کمی شخصی‌سازی کنیم. با طی کردن مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، می‌توانید به راحتی به ساخت استراتژی معاملاتی در این پلتفرم بپردازید.

مرحله اول: انتخاب بازار معاملاتی، تایم فریم و روش معاملاتی

انتخاب تایم فریم برای ساخت استراتژی در تریدینگ ویو

اولین قدم کلی در ساخت استراتژی در تریدینگ ویو این است که بازار معاملاتی، روش معامله و بازه‌های زمانی را انتخاب کنید.

بازارهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد؛ اما به شدت توصیه می‌شود که در ساخت اولین برنامه معاملاتی، یک بازار را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، بهتر است یک یا دو رمز ارز را برای معامله انتخاب کنید.

زمانی که بازار معاملاتی را در تریدینگ ویو انتخاب کردید، باید به استراتژی خود فکر کنید. حال باید تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید رمز ارزها را برای بلندمدت نگه دارید یا می‌خواهید معاملات روزانه انجام دهید و به دنبال بهترین استراتژی ترید روزانه هستید؟ انجام تحقیقات در مورد برنامه‌های مختلف، گامی اساسی در تدوین و ساخت استراتژی در تریدینگ ویو است.

در نهایت بر اساس سبک معاملاتی خود تایم فریم مناسب را انتخاب کنید. معامله‌گری که به معاملات بلندمدت فکر می‌کند، معمولا به بازه‌های زمانی بالاتری مانند تایم فریم روزانه یا هفتگی متکی است؛ در حالی که یک معامله‌گر که کمتر از یک روز دارایی را نگه می‌دارد، ممکن است بیشتر به تایم فریم‌های ۱ دقیقه‌ای یا ۵ دقیقه‌ای متکی باشد. در نهایت انتخاب بازه‌های زمانی مناسب و پایبندی به آن‌ها، به شما کمک می‌کند که نظم و ثبات بیشتری در معاملات داشته باشید.

مرحله دوم: انتخاب اندیکاتورها

انتخاب اندیکاتور برای ساخت استراتژی در تریدینگ ویو

در قدم بعدی برای ساخت استراتژی در تریدینگ ویو باید به انتخاب اندیکاتورهای مورد نیاز در برنامه معاملاتی خود بپردازید. تریدینگ ویو مجموعه کاملی از اندیکاتورها را برای استفاده معامله‌گران در دسترسی قرار داده است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بهترین ابزارهای مناسب برنامه معاملاتی خود را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب اندیکاتور برای برنامه معاملاتی خود، مهم است بدانید چندین دسته شاخص وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. این دسته‌بندی‌ها شامل اندیکاتورهای دنبال‌کننده روند، مومنتوم، نوسانات و حجم می‌شود. اندیکاتورهای پیروی از روند به معامله‌گران کمک می‌کنند جهت روند را شناسایی کنند، در حالی که اندیکاتور مومنتوم قدرت کلی یک روند را اندازه‌گیری می‌کند. اندیکاتورهای نوسان به معامله‌گران کمک می‌کنند که سطح نوسان قیمت در بازار را شناسایی کرده و شاخص‌های حجم و میزان فعالیت معاملاتی انجام شده را اندازه‌گیری کنند.

بسیار مهم است که برنامه خود را ساده نگه دارید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حداکثر از ۲ تا ۴ اندیکاتور استفاده کنید. فقط چند ابزار را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند و اطلاعات ارزشمندی در مورد شرایط بازار ارائه دهند. این به معامله‌گر امکان می‌دهد که تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرد و با اطمینان بیشتری به برنامه معاملاتی خود پایبند باشد.

مرحله سوم: تعیین قوانین ورود و خروج

پس از انتخاب اندیکاتورها، گام بعدی این است که قوانین ورود و خروج خود را تعریف کنید. این به شما کمک می‌کند که تعیین کنید چه زمانی به معاملات وارد و از آنها خارج شوید. برای ورود و خروج از سیگنال‌های تولید شده توسط اندیکاتورهایی را که در مرحله دوم انتخاب کرده‌اید، استفاده می‌کنید و مجموعه‌ای از قوانین واضح و قابل تعریف برای ورود به معامله و خروج از آنها ایجاد می‌کنید.

در واقع حین ساخت استراتژی در تریدینگ ویو، مهم است که پیش از ورود به معامله، برنامه مدونی برای ورود و خروج و حتی حجم سرمایه برای معاملات داشته باشید.

مرحله چهارم: تست استراتژی معاملاتی

استفاده از پیپر تریدینگ برای تست استراتژی معاملاتی

قبل از اجرای برنامه خود، ضروری است که آن را با استفاده از داده‌های تاریخی آزمایش کنید. این به شما کمک می‌کند که تعیین کنید آیا برنامه شما سودآور است یا خیر و بخش‌هایی را که نیاز به بهبود دارند، شناسایی کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های این مرحله، تست برنامه است. بنابراین پیش از درگیر کردن سرمایه، از بخش Paper Trading تریدینگ ویو استفاده کنید. در این بخش می‌توانید با حساب دمو به معامله بپردازید و استراتژی معاملاتی خود را آزمایش کنید.

ساخت استراتژی به کمک پاین اسکریپت

استفاده از پاین اسکریپت برای ساخت استراتژی در تریدینگ ویو

تریدینگ ویو به عنوان یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های تحلیلی بازار سرمایه، راهی برای تدوین استراتژی‌های معاملاتی کاربران تدارک دیده است. کاربرانی که با برنامه‌نویسی آشنایی دارند، می‌توانند به کمک زبان برنامه نویسی پاین اسکریپت، استراتژی‌ها و اندیکاتورهای شخصی‌سازی شده ساخته و از آنها در چارت استفاده کنند. این اندیکاتورهای سفارشی می‌توانند از طریق API به ربات‌های معامله‌گر متصل شده و انجام معاملات بر طبق برنامه معاملاتی را به صورت خودکار انجام دهند.

PineScript یک زبان برنامه‌نویسی است که به طور خاص برای ساخت اندیکاتورها و استراتژی‌های سفارشی در پلتفرم تریدینگ ویو طراحی شده است. این یک زبان سطح بالا است؛ به این معنی که یادگیری و استفاده از آن حتی برای کاربران بدون تجربه قبلی نیز ساده است. برای شروع طبق تصویر گزینه Pine Editor را انتخاب کنید. پس از نوشتن کدها، به‌وسیله گزینه Save آن را ذخیره کنید.

بخش strategy tester تریدینگ ویو

لازم به ذکر است با جستجو در اینترنت می‌توان اسکریپت‌های آماده را تهیه و با کمی شخصی‌سازی، یک استراتژی اختصاصی ایجاد کرد. تریدینگ ویو برای تست اندیکاتورهای و برنامه‌های ساخته شده، بخشی به نام Strategy Tester آماده کرده است. با انتخاب زبانه استراتژی تستر، می‌توانید اندیکاتورهای خود را بر روی چارت قرار داده و بازدهی آن را مشاهده کنید.

به صورت کلی برای آزمایش استراتژی‌های خود و انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی، می‌توانید از پیپر تریدینگ و استراتژی تستر استفاده کنید و پیش از درگیر کردن سرمایه در معاملات، از بازدهی و عملکرد مناسب برنامه خود مطمئن شوید.

تریدینگ ویو؛ ابزاری مناسب برای تدوین استراتژی معاملاتی

تریدینگ ویو به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال بازارهای مالی، ابزارهای کاملی را برای تدوین استراتژی‌های معاملاتی تدارک دیده است. بنابراین آموزش تریدینگ ویو و استفاده از آن برای انجام معاملات بسیار کارآمد خواهد بود. کاربران در این پلتفرم به راحتی می‌توانند بهترین استراتژی تریدینگ ویو را پیاده‌سازی و تست کنند و به کمک این برنامه‌های معاملاتی، موقعیت‌های مناسب بازار را کشف کنند. البته کاربرانی که دارای دانش برنامه‌نویسی هستند می‌توانند استراتژی‌های سفارشی‌سازی شده را تدوین کرده و از آنها در معاملات خود استفاده کنند. آیا شما نیز تجربه ساخت استراتژی در تریدینگ ویو را دارید؟ از تجربیات خود در ساخت استراتژی‌های معاملاتی در این پلتفرم برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا