ترید

بهترین استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟ ۵ استراتژی معامله روزانه

یکی از  بهترین استراتژی های معاملاتی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال، ترید روزانه(Day Trading) است. بازار ارز دیجیتال به‌دلیل اینکه همیشه با نوسانات قیمتی همراه است برای تریدرها فرصت‌های مناسبی را برای کسب سود فراهم می‌کند.

البته کسب سود از طریق ترید، نیازمند داشتن دانش کافی در این حوزه و مسلط بودن به ابزارهای تحلیل است. در صورتی که شما هم Day Trading را به عنوان استراتژی معاملاتی خود انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید. زیرا قرار است با زبانی ساده انواع استراتژی معامله روزانه را توضیح دهیم.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

معاملات روزانه ارز دیجیتال

کلمه‌ ترید به معنای خرید و فروش، معامله یا مبادله است و ترید ارز دیجیتال به معنی خرید ارز دیجیتال با قیمتی پایین و فروش آن با قیمت بالاتر است. مهم‌ترین تفاوت ترید ارز دیجیتال با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در این است که سرمایه‌گذاری به معنی نگهداری ارز دیجیتال برای مدت‌ زمان طولانی است، اما بازه زمانی ترید برای خرید و فروش ارز دیجیتال، کوتاه مدت است. تریدر هم به کسی گفته می‌شود که در حوزه خریدفروش ارزهای دیجیتال یا دارایی‌های مالی (Asset) فعالیت می‌کند و از این طریق درآمد دارد.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا ترید همان سرمایه‌گذاری است؟ پاسخ به این سوال منفی است؛ چرا که یک تریدر افق زمانی کوتاه‌تری را برای معاملات و دارایی‌های خود در نظر می‌گیرد، در صورتی که یک سرمایه‌گذار برای مدت طولانی وارد سرمایه‌گذاری می‌شود.

ترید روزانه (Day Trading) ارز دیجیتال

Day Trading از دو واژه Day (روز) و Trading (معامله کردن یا ترید کردن) تشکیل شده است. در بازارهای مالی معاملات روزانه به معاملاتی گفته می‌شود که خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت روزانه، منظم و پشت سر هم انجام می‌شوند.

در معاملات روزانه معامله‌گر باید نمودار قیمت را به دقت بررسی کند تا بتواند موقعیت‌های مناسب معاملاتی را برای ورود به یک پوزیشن یا خروج از آن پیدا کند. در Day Trading؛ تریدر ممکن است که چندین معامله انجام دهد. بدون تردید تمام آن‌ها سودده نخواهد بود، آنچه که مهم است این است که در پایان روز، تریدر از مجموع معاملات خود به سود رسیده باشد.

استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال

برنامه ترید روزانه ارز دیجیتال

تریدرهایی که در حوزه ترید روزانه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، باید این اصل مهم را در نظر داشته باشند، که بدون داشتن استراتژی، نمی‌توانند به سود برسند. استراتژی به یک تریدر ارز دیجیتال کمک می‌کند تا بتواند هنگام نوسانات شدید بازار عاقلانه تصمیم بگیرد و جو روانی بازار باعث نشود که خرید و فروش هیجانی انجام دهد.

پنج استراتژی که به شما کمک خواهد کرد تا سود خود را از معامله روزانه در بازار افزایش دهید عبارت است از:

اسکالپینگ (Scalping)

یکی از متداول‌ترین استراتژی‌های ترید لحظه ای ارز دیجیتال، معاملات اسکالپینگ است. در این روش، تریدر یک بازه زمانی بسیار کوتاه (بین چند ثانیه تا چند دقیقه) را انتخاب کرده و سریعاً از آن خارج می‌شود. با توجه به این که تحرکات قیمتی در بازه‌های زمانی کوتاه زیاد نخواهد بود، معامله‌گران روی سودهای کوچک تمرکز دارند. اما جمع سودها در مدت زمان طولانی به مقدار قابل توجهی می‌رسد. استفاده از این روش برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود، زیرا موفقیت در این روش نیازمند مدیریت ریسک بسیار بالا است.

منظور از اسکالپینگ، خریدوفروش برای دستیابی به سود فوری و سریع (هر چند جزئی) است که در یک مدت‌زمان بسیار کوتاه (حتی برای چند دقیقه) صورت می‌گیرد. مثلاً اگر شما چند واحد اتریوم بخرید و چند دقیقه بعد، به علت افزایش قیمت اتریوم، آن چند واحد را بفروشید، اسکالپینگ انجام داده‌اید.

معاملات محدوده نوسان (Range Trading)

در استراتژی معاملات محدوده نوسان، یک کانال برای تعیین محدوده نوسان تعیین می‌شود. تریدر با استفاده از این کانال برای خرید یا فروش دارایی خود تصمیم می‌گیرد. در معاملات محدوده نوسان، تریدرها با خرید و فروش کریپتو کارنسی‌ها در محدوده نوسان، می‌توانند سود زیادی کسب کنند. هر چند این استراتژی ممکن است ساده به نظر بیاید اما تریدر باید با برخی از نمودارها (مانند نمودار شمعدانی) آشنایی داشته باشد. همچنین باید بتواند سطح مقاومت و سطح حمایت را به خوبی تحلیل کند تا بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال را تشخیص دهد.

استراتژی محدوده نوسان یا همان رنج تریدینگ برای تحلیل‌گرانی که از تحلیل تکنیکال کلاسیک استفاده می‌کنند، بسیار مناسب و کاربردی است؛ بسیاری از همین تحلیل‌گران برای انجام دادن ترید روزانه ارز دیجیتال در تایم فریم یا محدوده زمانی پایین از این استراتژی بهره می‌جویند. این استراتژی بر مقوله «حمایت‌ها و مقاومت‌ها» استوار شده است و از مبانی آن به صورت مشخص برای شرایطی به کار گرفته می‌شود که نمودار یک ارز دیجیتال در محدوده‌ قیمتی مشخص و تعیین‌شده‌ای در حال حرکت کردن است. با این اوصاف، همان‌طور که گفتیم، تحلیل‌گران و کارشناسان خبره دنیای کریپتوکارنسی می‌توانند با این استراتژی کنار بیایند.

معامله فرکانس بالا (High-Frequency Trading)

در استراتژی معامله با فرکانس بالا از توسعه الگوریتم و ربات‌های معامله‌گر برای انجام تعداد زیادی تراکنش در کوتاه‌ترین زمان ممکن (حتی میلی ثانیه) استفاده می‌شود. برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند در استراتژی معامله فرکانس بالا این ربات است که تصمیم می‌گیرد به یک پوزیشن معاملاتی وارد یا از آن خارج شود، اما در واقعیت چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

این استراتژی یک نوع استراتژی معامله الگوریتمی است، در مقایسه با دو استراتژی دیگر از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. از طرف دیگر برای انجام معامله فرکانس بالا تریدر نیاز به اطلاعات دقیق و با کیفیت دارد. اما در اغلب موارد این اطلاعات به راحتی قابل دسترسی نیست.

ترید روزانه ارز دیجیتال با میانگین متحرک

اگر یک تریدر یا معامله‌گر تازه‌وارد و تازه‌نفس هستید، بهتر است که از این استراتژی برای Day Trading استفاده کنید؛ ناگفته نماند که بسیاری از تحلیل‌گران تکنیکال کلاسیک هم از این استراتژی بهره‌ می‌برند و می‌توان روی ویژگی‌های آن حساب ویژه‌ای باز کرد. روش‌های بسیاری برای استفاده کردن از استراتژی میانگین متحرک وجود دارد که ساده‌ترین روش آن به بهره‌مندی از عبور قیمت از میانگین متحرک ساده یا نمایی مربوط می‌شود. البته اگر قرار است تحلیل‌های خود را با استفاده از ابزارهای خاص مثل تریدینگ ویو انجام دهید، بهتر است که از اندیکاتورهای مختلف، متعدد و کاربردی کمک بگیرید.

اندیکاتورهای مربوط به استراتژی میانگین متحرک دارای انواع مختلفی هستند که برای به کارگیری آنها در روش ترید روزانه ارز دیجیتال از اندیکاتورهای میانگین متحرک ساده SMA و میانگین متحرک نمایی یا EMA استفاده می‌شود. البته به گفته بسیاری از کارشناسان دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده کردن از دو میانگین متحرک با محدوده‌های زمانی متفاوت، به مراتب کاربردی‌تر از روش‌های دیگر است و دقت بالاتری هم دارد. 

ترید معکوس (Reversal Trading)

با ترید معکوس یا ریورسال تریدینگ بر مبنای روند کلی قیمت ارزهای دیجیتال برنامه‌ریزی شده است و معمولاً در یک یا دو کندل ایجاد نخواهد شد. یک معامله‌گر یا ترید که از این روش برای ترید روزانه ارز دیجیتال استفاده می‌کند، با ابزار مخصوص مثل ربات تریدر نقاط مشخصی را در نمودار تحلیلی خود مشخص می‌کند؛ البته ناگفته نماند که این عملیات باید با ابزارهای مخصوص وارونگی قیمت، پیشبینی شود. با این کار، تریدر موقعیتی را با توجه به تحلیل‌های خود در بازار مورد نظرش ایجاد می‌کند تا معاملات در همان نقاط صورت بگیرند.

 البته این نکته را نباید فراموش کرد که این استراتژی ریسک‌های خاص خود را دارد. علی‌رغم سودآوری و کاربردی بودن این روش برای معاملات ارزهای دیجیتال، اگر پیشبینی‌ها اشتباه از آب دربیاید، تریدر متحمل زیان قابل توجهی خواهد شد. با توجه به این که تریدر در روش ترید معکوس، معاملات خود را در نقاط احتمالی پیش‌بینی می‌کند، احتمال این هم وجود دارد که بازار ارزهای دیجیتال در واقعیت، طبق این پیشبینی‌ها حرکت نکند و تریدر دچار ضرر بسیار زیادی شود. با این اوصاف، اگر شما تریدر تازه‌واردی هستید، بهتر است که به هیچ‌عنوان به سراغ این استراتژی برای ترید روزانه ارز دیجیتال نروید.

آربیتراژ (Arbitrage)

یکی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی که می‌توان در دسته استراتژی‌های ترید روزانه قرار داد، آربیتراژ است. آربیتراژ در واقع کسب سود از اختلاف قیمت یک ارز دیجیتال ما بین دو صرافی است. این دو صرافی می‌تواند از لحاظ موقعیت جغرافیایی هم متفاوت باشد. به عنوان مثال یک صرافی می‌تواند در آمریکا و دیگری در استرالیا باشد.

برای اینکه بتوانید از این استراتژی به سود برسید باید به صورت لحظه‌ای قیمت در صرافی‌های مختلف را دنبال کنید. خرید دارایی در بازاری که قیمت کمتری دارد و فروش سریع آن در بازارهایی با قیمت بیشتر شاید به نظر ساده برسد اما نیاز بررسی‌های زیاد است.

یک نکته مهم اینکه، رمزارزهای کمتر شناخته شده مانند شت کوین‌ها بهترین گزینه برای معاملات آربیتراژ هستند. زیرا بسیار کم اتفاق می‌افتد که قیمت رمزارز مشهوری مانند بیت کوین در صرافی‌ها متفاوت باشد.

چگونه یک ارز مناسب برای ترید روزانه انتخاب کنیم؟

انتخاب رمزارز مناسب ترید

بعد از بیت کوین، ارزهای دیجیتال بسیار زیادی وارد بازار شده‌ است. بدون شک تمام این ارزها برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب نیستند. به همین دلیل تریدرها باید در معاملات خود بسیار هوشمندانه عمل کنند. این کار مستلزم این است که تریدر با انواع تحلیل‌های بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشد. البته اینکه به طور قطعی بتوان پیش‌بینی کرد که کدام ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است، عملاً امکان‌پذیر نیست. اما برخی از فاکتورهای مهم که می‌تواند به تریدر در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای ترید روزانه ارز دیجیتال کمک کند، عبارتند از:

وایت پیپر ارز دیجیتال (Whitepaper)

وایت پیپر یک سند بسیار مهم است که در آن توضیح جامعی از عملکرد ارز دیجیتال و مشکلی که حل می‌کند، ارائه شده است. وایت پیپر یک ارز دیجیتال هر چقدر شفاف, واضح و جامع باشد نشان از اعتبار پروژه دارد. به عنوان مثال بسیاری از شت کوین یا میم کوین‌ها وایت پیپر ندارند یا توضیحاتی که در آن‌ها قید شده است بسیار مبهم است.

ارزش بازار ارز دیجیتال (Market Capitalization)

برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال یکی از چیزهایی که تریدر باید با آن آشنایی کافی داشته باشد، ارزش بازار یا مارکت کپ است. زیرا اطلاع از وضعیت کلی ارزش بازار یک دید کلی از روند بازار را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد. ارزش بازار به زبان ساده یعنی قیمتی که یک دارایی در بازار به دست می‌آورد، یا ارزشی است که جامعه سرمایه‌گذاری به آن رمزارز می‌دهد.

سرمایه در گردش ارز دیجیتال (Circulating Supply)

سرمایه در گردش به تعداد واحد ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که به شکل عمومی عرضه شده است. عرضه در گردش یک ارز دیجیتال در طول زمان می‌تواند کم یا زیاد شود. فرآیندهایی مانند توکن سوزی باعث کاهش سرمایه در گردش یک ارز دیجیتال می‌شود.

عرضه کل ارز دیجیتال (Total Supply)

بیشتر ارزهای دیجیتال به صورت محدود عرضه می‌شوند و تنها تعداد اندکی از رمزارزها تعداد نامحدودی دارد. عرضه کل، مجموع تعداد کوین‌هایی است که از قبل در گردش است؛ به علاوه تعداد کوین‌های تازه استخراج شده‌ای که در بازار نیست. عرضه کل یک ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر ارزش بازار آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، تعداد کل واحدهای تتر نامحدود است اما این تعداد برای بیت کوین ۲۱ میلیون است.

حجم معاملات ارز دیجیتال (Volume)

منظور از حجم معاملات، تعداد ارزهای دیجیتال معامله شده در یک بازه زمانی است. حجم معامله در واقع می‌تواند شاخصی از قدرت بازار باشد. زیرا افزایش رشد بازار یک ارز دیجیتال با افزایش حجم آن رابطه مستقیم دارد. به بیان دیگر اگر حجم یک بازار در حال افزایش باشد، نشان دهنده محبوبیت آن ارز دیجیتال در بین تریدرها است.

ترید روزانه ارز دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

تریدر معاملات روزانه

تریدرهایی که تصمیم می‌گیرند به صورت روزانه با خرید و فروش ارز دیجیتال به سود قابل توجهی برسند، باید توجه داشته باشند که ترید روزانه ارز دیجیتال یک استراتژی بحث‌برانگیز است. این استراتژی هر چند پتانسیل سود بالایی دارد اما به همان اندازه با ریسک همراه است. برخی از افراد این استراتژی را راهی سریع برای ثروتمند شدن می‌دانند اما از آن‌جایی که این استراتژی نیاز به تصمیم‌گیری و اجرای سریع دارد، می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

به همین دلیل Day Trading برای تمام افراد مناسب نیست. سودآوری از این استراتژی نیازمند درک عمیق از بازار و ریسک‌پذیری بالا است. اگر شما علاوه بر تمام این موارد می‌توانید برای مدت طولانی به صفحه نمایش نگاه کنید تا نوسانات قیمت را رصد کنید، می‌توانید از این استراتژی برای معاملات خود استفاده کنید.

چگونه وارد بازار ارزهای دیجیتال شویم و به صورت روزانه ترید کنیم؟

قبل از هر چیز، شما باید استراتژی معاملاتی خود را برای Day Trading مشخص کنید. اگر هنوز نمی‌دانید کدام استراتژی برای شما مناسب است، می‌توانید از آزمون و خطا استفاده کنید. در ابتدا با مبلغ ناچیزی ترید روزانه ارز دیجیتال را آغاز کنید و استراتژی‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه خواهید شد که کدام استراتژی با توجه به تیپ شخصیتی، تخصص، سرمایه فعلی و زمانی که در اختیار دارید، برای شما مناسب‌ است.

یک روش دیگر این است که تحلیل‌های دیگران را مطالعه کنید، حرکت تریدرهای حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دهید و استراتژی خود را مطابق حرکت آن‌ها تعیین کنید. به این کار اصطلاحاً کپی تریدینگ گفته می‌شود. اما هرگز فراموش نکنید آنچه که در تعیین استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال نقش مهمی دارد، میزان مهارت و دانش شما است. همچنین Day Trading نوعی فعالیت مستمر است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. در غیر این صورت، فرصت‌های طلایی بازار را برای کسب سود از دست خواهید داد.

انتخاب صرافی چه تاثیری بر ترید روزانه دارد؟

انتخاب صرافی برای ترید روزانه

مهم‌ترین و اولین قدمی که هر تریدر حرفه‌ای و یا تازه‌کار برای شروع معاملات روزانه ارز دیجیتال برمی‌دارد، انتخاب یک صرافی مطمئن، معتبر و با پشتیبانی نامحدود است. پر واضح است که تریدرها مخصوصاً معامله‌گرانی که در ایران مشغول به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال هستند، باید از یک تکیه‌گاه محکم و معتبر بهره‌مند شوند تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا معامله ناگهانی، بتوانند روی خدمات و ویژگی‌های آن صرافی تکیه کنند. هرکدام از استراتژی‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، نیازمند یک صرافی حرفه‌ای است تا تریدر بتواند با تکیه بر قابلیت‌های آن به معامله بی‌حدوحصر مشغول شود.

همان‌طور که به خوبی می‌دانید، کشور ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی، امکان برخورداری مستقیم از بازارهای ارزهای دیجیتال را ندارد؛ به تبع این اتفاق، کاربران و تریدرهای ایرانی هم نمی‌توانند به صورت مستقیم وارد دنیای تریدینگ و معامله شوند. به همین منظور، تریدرهای ایرانی بهتر است که معاملات خود را در یک صرافی معتبر ایرانی مانند والکس انجام دهند.

بهترین ارز دیجیتال برای Day Trading کدام است؟

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند چون بیت‌ کوین ارز شناخته شده و قدیمی‌تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال است، برای معامله روزانه مناسب‌تر است. اما باید توجه داشته باشید که بازارهایی با ارزش بالا مانند بیت کوین، امنیت بیشتری در برابر نوسانات ناگهانی دارند و از آنجایی که حتی تاثیر نهنگ‌ در آن‌ها به حداقل می‌رسد بهتر است به سراغ آن دسته از رمزارز بروید که احتمال نوسان قیمت بیشتری دارند.

اما ارزهای دیجیتال دیگری مانند اتریوم، کاردانو و بیت کوین کش که سهم قابل توجهی از کل بازار را در اختیار دارند، نیز می‌توانند یک گزینه مناسب برای Day Trading باشند. به همین دلیل تریدرها باید ارزهای دیجیتال را به دقت مورد بررسی قرار دهند و از ابزارهای تحلیل مناسب جهت انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای ترید روزانه ارز دیجیتال استفاده کنند. در غیر این صورت امکان این که متحمل ضررهای مالی سنگین شوند، بسیار زیاد است.

شما کدام استراتژی ترید ارز دیجیتال را انتخاب می‌کنید؟

رشد ارزهای دیجیتال فرصتی مناسب برای معامله‌گران فراهم کرده است تا بتوانند به درآمد قابل توجهی برسند. این موضوع به ویژه برای ایرانیان که به دلیل تحریم‌ها برای فعالیت در بازارهای مالی با برخی محدودیت‌ها روبرو هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا محدودیت‌های کمتری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

یکی از استراتژی‌های معامله‌گران برای کسب درآمد از این بازار، ترید روزانه ارز دیجیتال است. اما Day Trading هرچند ممکن است در ابتدا یک فرآیند نسبتاً ساده به نظر بیاید اما پیچیدگی‌هایی نیز دارد. معامله‌گران باید از سرعت و دقت کافی برای انجام معامله‌های خود برخوردار باشند و با ابزارهای تحلیل بازار ارز دیجیتال آشنا باشند.

 بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه را چگونه انتخاب کنیم؟

رمز ارزهایی مانند لایت کوین، استلار، ماتیک، کاردانو و … که نوسان قیمت زیادی دارند، بهترین گزینه برای معامله روزانه هستند.

آیا ترید روزانه ارز دیجیتال سودآور است؟

در صورتی که مهارت‌های تحلیل بازار را به دست آورید و فرصت کافی برای رصد بازار داشته باشید، این استراتژی معاملاتی می‎تواند سودآور باشد.

بهترین استراتژی ترید روزانه برای کسب سود کدام است؟

ترید روزانه ارز دیجیتال با میانگین متحرک اسکالپینگ، معاملات محدوده نوسان، معاملات فرکانس بالا، ترید معکوس و آربیتراژ برخی از بهترین استراتژی‌های معاملات روزانه است. در صورتی که مهارت کافی برای اجرای این استراتژی‌ها را داشته باشید هر کدام از آن‌ها می‌تواند شما را به سود برساند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آزاد ملتی
آزاد ملتی
1 سال قبل

با تشکر از تحلیل و دقت و توضیحات به روز در مورد ترید .اگر در مورد استراتژی ها نیز توضیحات جامع‌تری ایراد بفرمایید خیلی ممنون خواهیم شد.با تشکر از زحمات و ریزبینی شما ،موفق و مانند همیشه منتظر مقالات دقیق شما هستیم.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  آزاد ملتی

سلام
وقت شما به خیر
بله حتما؛ بسیار ممنونیم از وقتی که گذاشتید و مقاله ما را مطالعه کردید. قطعا نقطه نظرات شما منتقل خواهد شد.

امید
امید
1 سال قبل

عالی بود

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  امید

سلام
وقت به خیر
از اینکه مطلب ارایه شده در این مقاله مورد توجه شما کاربر گرامی قرار گرفته بسیار خرسندیم. امیدواریم سایر مقالات بلاگ را هم مطالعه کنید. در صورتی که به آشنایی با استراتژی‌های معاملاتی علاقه‌مندید، مطالعه مقاله استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در پایان اگر موضوعی مدنظر شماست که در بلاگ والکس به آن پرداخته نشده، لطفا آن را با ما در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا