آموزش تریدتریدتکنیک‌های سرمایه‌گذاری

معاملات اسکالپینگ (Scalping) چیست و به چه کسی اسکالپر می گویند؟

وقتی وارد دنیای حرفه‌ای معاملات و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال می‌شوید، با استراتژی‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که اسکالپینگ یکی از آنهاست. به طور کلی، معاملات Scalping به معاملاتی گفته می‌شود که شیوه آنها بر مبنای ترید روزانه و یا کوتاه‌مدت چیده شده است و به هیچ عنوان برای به سودآوری در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به کار گرفته نمی‌شود. پر واضح است که با استفاده از اسکالپینگ می‌توان در مدت کوتاهی به افق دید سودآور و مطلوبی رسید، اما فراموش نکنید که استفاده از این استراتژی، مطالعات و بررسی‎‌های خاص خودش را می‌طلبد و نیاز است که پیش از هر چیزی با اصول و تعاریف آن آشنا شوید.

اگر شما هم از آن دسته تریدرهای تازه‌وارد هستید، نیاز است که این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید تا با سنگ بنای اسکالپینگ و استراتژی‌های زیرمجموعه آن آشنا شوید.  

اسکالپینگ (Scalping) چیست؟

اسکالپینگ به روشی گفته می‌شود که به واسطه تحرکات قیمتی جزئی به تریدر یا معامله‌کننده سود می‌رساند. به عبارت ساده‌تر، تریدر یا معامله‌گر با استفاده از این استراتژی می‌تواند، از تحرکات کوچک و آهسته قیمت ارزها یا سهام مختلف در یک مدت کوتاه سود ببرد.

برای مثال، فرض کنید که شما در همین لحظه، قصد دارید که کالای X را به منظور سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خریداری کنید. تصور کنید که قیمت X در حال حاضر معادل ۱۰۰ هزار تومان است؛ اگر یک ساعت دیگر که قیمت این کالا به ۱۲۰ هزار توکن برسد، شما آن را بفروشید، وارد دنیای معاملاتی Scalping شده‌اید.

اسکالپینگ در ارز دیجیتال هم از همین مقررات و شاکله تبعیت می‌کند. برای مثال اگر شما در همین لحظه که مشغول مطالعه این مقاله هستید، یک واحد رمزارز بخرید و روز بعد، آن را با قیمت بیشتر به فروش برسانید، از همین شیوه معاملاتی موسوم به Scalping استفاده کرده‌اید. البته ناگفته نماند که تریدر یا معامله‌گری که می‌خواهد با استفاده از این روش در مدت‌زمان کوتاه به سود قابل توجه دست یابد، باید به تمامی جزئیات آن احاطه داشته باشد تا دچار زیان نشود.

این نوع سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تا تعداد و حجم سرمایه‌گذاری‌های افزایش یابد و انتظار از سودآوری کم شود؛ در عوض، تریدر یا معامله‌گر می‌تواند اطمینان داشته باشد که با توجه به افق دید تعیین‌شده، میزان سودهایی که به دست می‌آورد، متعدد است و لازم نیست که برای خریدوفروش دارایی‌هایی خود، برای مدت طولانی صبر کند.

لازمه‌های معاملات Scalping

نکته بسیار مهمی که در این روش معاملاتی وجود دارد، این است که تریدرها یا معامله‌گران باید برای استفاده از این روش همواره به یک استراتژی خروج یا EXIT Strategy هم فکر کنند؛ چرا که تنها با متوسل شدن به استراتژی خروج است که می‌‌توان از ضررهای احتمالی موجود در این شیوه معاملاتی خارج شد. درست است که تریدر با استفاده از روش Scalping می‌تواند به دستاوردهای کوچک برسد، اما از آنجایی که تعداد معاملات متعدد و زیاد است، تعداد این دستاوردهای کوچک هم افزایش خواهد یافت و در صورت زیان، همه سودآوری تریدر به باد خواهد رفت.

اسکالپر کیست؟

در بازارهای مالی، معمولا استراتژی‌ها و سبک‌های مختلف معامله وجود دارد که تریدرها بسته به روحیات و اهداف خود آنها را انتخاب می‌کنند. یکی از این سبک‌های معاملاتی که در بازارهای بزرگ مالی مانند فارکس و بازار سهام بسیار پر کاربرد است، اسکالپینگ می‌باشد. حال به کسی که این سبک را پیاده‌سازی می‌کند اسکالپر گفته می‌شود که در سال‌های اخیر به تعداد این افراد در بازار کریپتو افزوده شده است.

اسکالپرها معمولا تحلیل‌های خود را در تایم فریم‌های کوتاه مانند پنج تا پانزده دقیقه انجام می‌دهند و با سرمایه زیاد و اهرم بالا وارد معاملات می‌شوند. تا بدین وسیله با تایید تحلیل تکنیکال، وارد معامله شوند و از حرکات کوچک نمودار قیمت، سودهای کلان ببرند.

بازار کریپتوکارنسی نیز به واسطه نوسانات بزرگ قیمت، بسیار مورد علاقه اسکالپرها واقع شده است. در واقع اسکالپرهای حرفه‌ای معمولا سودهای خوبی از این بازار برداشت می‌کنند. البته لازم به ذکر است که اکثر اسکالپرها، معمولا بر روی رمز ارزهایی تحلیل و معامله می‌کنند که از نوسان قیمت کمتری برخوردارند. ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم که حجم معاملات بالایی دارند، بیشتر مورد توجه تریدر اسکاپینگ قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که اسکالپرها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، این است که بتوانند از فرصت‌هایی که Scalping برایشان فراهم می‌کنند، بهره‌مند شوند. یک اسکالپر نباید فراموش کند که او باید در عرض یک روز از تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود استفاده کند و برای خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال مورد نظرش، استراتژی‌های مناسبی را در نظر بگیرد. برای این که بتوان از معاملات روزانه یا کوتاه‌مدت سود به دست آورد، باید حجم قابل توجهی از معاملات در نظر گرفته شوند و به همین دلیل، ریسک سرمایه‌گذاری در آنها افزایش خواهد یافت.

اسکالپرها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

یک اسکالپر باید از مهارت و دانش کافی برخوردار باشد؛ در غیر این صورت، دچار ضررهای هنگفت خواهد شد. ناگفته نماند که یک اسکالپر حرفه‌ای باید تمامی نکات مربوط به آموزش اسکالپینگ مثل کار بار کپی ترید را فرا بگیرد تا بتواند با مهارت کافی در این روش معاملاتی ظاهر شود.

از طرف دیگر کسی که شیوه معاملاتی اسکالپینگ را برای ترید کردن انتخاب می‌کند، باید زمان کافی برای ارزیابی و بررسی تغییرات بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. زیرا زمان زیادی برای تحلیل نمودارها لازم است. افرادی که علاقه‌مند به هیجان نیستند و توانایی تصمیم‌گیری سریع در لحظه را ندارند، بهتر است به سراغ سایر روش‌های ترید کردن بروند.

روش Scalping چگونه کار می‌کند؟

Scalping یک هنر است

همان‌طور که اشاره کردیم، روش Scalping بر این مبنا استوار شده است که شخص بتواند با استفاده از حجم معاملاتی بسیار زیاد در مدت بسیار کوتاه به سود دست پیدا کند. نکته مهمی که در مورد عملکرد و سازوکار این روش باید به آن پرداخت، این است که با مفهوم کاهش و افزایش قیمت سهام یا ارز دیجیتال سروکار دارد. به عبارت ساده‌تر، تریدرها یا اسکالپرها با این فلسفه در روش Scalping پیش می‌روند که هر کاهش قیمتی با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد و هر بار که قیمت یا ارزش یک ارز دیجیتال سقوط می‌کند، حرکتی صعودی و روبه‌بالا را تجربه خواهد کرد؛ البته این پیش‌بینی‌ها همیشه درست از آب در نمی‌آیند.

یک اسکالپر حرفه‌ای دائماً به دنبال سودهای کوچک در پِی کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال یا سهام است؛ او سعی می‌کند تا با معاملات زیاد، سود کمتری را در طول یک روز به دست بیاورد. همه این مفاهیم و به طور کلی، عملکرد شیوه اسکالپینگ بر این سنگ بنا استوار شده‌اند که این روش دقیقاً برخلاف مفهوم HOLD یا نگهداری دارایی است.

به عبارت ساده‌تر، همان‌طور که در مفهوم HOLD، تریدر باید دارایی خود را برای مدت‌زمان طولانی نگه دارد تا در صورت افزایش قیمت ناگهانی آن به سود دست باید، در Scalping باید این مدت‌زمان را به مدت بسیار کوتاه چند دقیقه، چند ساعت و حداکثر یک روز کاهش دهد. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این اصطلاح، مقاله هودل چیست را مطالعه کنید.

به خاطر همین سرمایه‌گذاری‌های متعدد و کوتاه‌مدت است که اسکالپرها می‌توانند به سود مورد نظرشان دست یابند و بدیهی است که این روش معامله با روش‌های رایج سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال منافات دارد. با این اوصاف، نکات مهم‌تری هم در مورد این استراتژی وجود دارد که پیش از ورود به آن باید از همه آنها مطلع شوید.

چرا اسکالپینگ یک روش معامله غیر معمول است؟

در دنیای سرمایه‌گذاری سهام یا ارزهای دیجیتال همواره از روش اسکالپینگ به عنوان یک روش غیر معمول و برخلاف روش‌های رایج یاد می‌کنند؛ دلیل این نوع نگاه به روش سرمایه‌گذاری اسکالپینگ هم این است که در حالت کلی و در شرایط سنتی، همیشه رسم بر این بوده است که تریدرها یا معامله‌گران، دارایی‌های خود را HOLD یا نگهداری کنند تا در شرایطی که قیمت یا ارزش ارز دیجیتال یا دارایی‌ها به چیزی بیشتر از زمان خریداری‌شده رسید، آنها را بفروشند. به صورت پیش‌فرض، اگر یک تریدر تازه‌وارد بخواهد همین حالا وارد دنیای ارز دیجیتال شود، مطمئناً پس از خرید ارز مورد نظرش، آن را در کیف پول دیجیتالی خود نگه می‌دارد تا شرایطی که قیمت آن افزایش یافته، به سود مورد نظر برسد.

تریدرهایی که از روش‌های سنتی مثل HOLD کردن استفاده می‌کنند، ارزهای دیجیتال یا سهام خود را برای مدت‌زمان بسیار طولانی نگه خواهند داشت تا در صورت به وقوع پیوستن خوش‌بینانه‌ترین سناریو، به سود مورد نظرشان دست یابند. فلسفه روش اسکالپینگ دقیقاً برعکس این روش‌های سنتی است. یک اسکالپر که از روش معاملاتی اسکالپینگ استفاده می‌کند، بر این باور است که حجم معاملاتی که در آن سود می‌کند باید ۱۰ برابر بیشتر از معاملاتی باشد که در آن متحمل ضرر می‌شود. آنچه که اسکالپرها در ترید روزانه دنبال می‌کنند، همان چیزی است که به صورت مشخص به مفاهیمی همچون مدیریت ریسک و استراتژی شانس موفقیت مربوط می‌شود.

اما مسئله مهمی که در این میان باقی می‌ماند، توجه کردن به این مسئله است که اصول اسکالپینگ چیست و یک تریدر معمولی با استفاده از چه روش‌هایی می‌تواند به یک اسکالپر درجه یک تبدیل شود. برای این که به این نکات مهم دست یابید و بدانید که یک اسکالپر خوب و حرفه‌ای از چه نکاتی تبعیت می‌کند، باید ادامه این مقاله را به صورت دقیق مورد مطالعه قرار دهید.

نکات مهم موفقیت در اسکالپینگ

بدیهی است که برای کسب موفقیت در هر مسیر و استراتژی خاصی باید تمامی مفروضات و نکات مربوط به آن را فرا گرفت تا با استفاده از هرکدام آنها به مسیر سودآور دست یافت؛ روش معاملاتی اسکالپینگ هم از این قضیه مستثنی نیست و باید نکات اساسی و پایه آن را در نظر داشته باشید. پس از بررسی این نکات مهم و اساسی لازم است که به شما یادآور شویم، روش معاملاتی اسکالپینگ به هیچ عنوان برای تریدرهای مبتدی مناسب نیست و ممکن است که در این روش معاملاتی، دارایی‌های دیجیتال یا سرمایه خود را به صورت قابل توجهی از دست بدهید. در ادامه، مواردی که ذکر خواهند شد، نکات هم برای تبدیل شدن به یک اسکالپر هستند:

  •  روش معاملات اسکالپینگ در بازار ارزهای دیجیتال با انجام شدن معاملات کوچک و متعدد شکل می‌گیرد؛ چرا که در هر بازار مالی معاملاتی، تحرکات قیمت کوچک نسبت به تحرکات و تغییرات قیمت‌های بزرگ‌تر به مراتب آسان‌تر و قابل پیشبینی‌تر هستند.
  • یک اسکالپر موفق به خوبی می‌داند که روش معاملاتی اسکالپینگ بر سودهای کوچک و مداوم بنا شده است؛ برای مثال فروش یک رمزارز با سود تقریبی ۰.۰۰۹ درصد به مراتب آسان‌تر از فروش یک رمزارز با جهش قیمتی بسیار بالاست.
  • استفاده از روش اسکالپینگ در بازارهای با ثبات بسیار آسان و قابل پیش‌بینی است؛ چرا که تحرکات و تغییرات قیمت در ارزهای دیجیتال بسیار آهسته و اندک هستند و می‌توان معاملات متعدد با سودهای کم را با موفقیت رقم زد.
  • یکی از مزایای روش معاملاتی اسکالپینگ این است که با توجه به معاملات کوچک، سود و ریسک سرمایه‌گذاری به یک اندازه پایین هستند.
  • هرچقدر مدت‌زمان سرمایه‌گذاری و معاملات کوتاه‌تر باشند، احتمال از دست رفتن سرمایه هم کمتر است؛ یک اسکالپر می‌تواند با در نظر گرفتن این نکته مهم در روش معاملاتی اسکالپینگ موفق عمل کند.

در Scalping از کدام تحلیل بیشتر استفاده می‌شود؟

با توجه به این که معاملات در روش اسکالپینگ در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه انجام می‌شود، معامله‌گران اسکالپی از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، زیرا نتایج تحلیل بنیادی در طولانی مدت خود را در قیمت نشان می‌دهد و در تریدینگ به روش اسکالپی فرصت زیادی برای تصمیم‌گیری جهت انجام معاملات وجود ندارد.

آموزش اسکالپینگ در استراتژی‌های مختلف

استراتژی‌های معاملات اسکالپینگ

سه استراتژی معاملات کریپتو به روش اسکالپینگ که منجر به سودآوری بیشتر می‌شود، عبارتند از:

۱. اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)

یکی از روش‌های معاملات Scalping، استفاده از اندیکاتور استوکاستیک است. «گئورگ لین» مبدع این اندیکاتور می‌گوید:

اندیکاتور استوکاستیک، مومنتوم حرکت قیمت را تعیین می‌کند. فرض کنید یک موشک به هوا پرتاب شده است. برای این‌که موشک فرود بیاید، باید خاموش شود و برای این‌که موشک بتواند خاموش شود، باید سرعت خود را کم کند. این یک مثال بود برای این که نشان دهم وضعیت مومنتوم همیشه قبل از خود قیمت تغییر می‌کند.

اسکالپینگ با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک حرکت‌ها را در بازار روند دار تشخیص می‌دهد. این اندیکاتور موقعیت فعلی قیمت را نسبت به محدوده زمانی اخیر نشان می‌دهد. هدف استوکاستیک مقایسه قیمت فعلی با قیمت‌های اخیر است تا بتواند نقاط بالقوه بازگشت نمودار را تعیین کند. در واقع حرکت‌های نزولی و صعودی از این طریق شناسایی می‌شوند. اندیکاتور استوکاستیک عموماً از دو خط تشکیل شده است که بین سطوح ۰ تا ۱۰۰ نوسان می‌کنند.

  • خط K: این خط مقدار استوکاستیک برای هر دوره را مشخص می‌کند و به عنوان یک خط سریع در نمودار استوکاستیک نوسان دارد.
  • خط D: این خط نشان‌دهنده درصد اندیکاتور کند است و معامله‌گران با توجه به این‌که خط D نشان‌دهنده سیگنال‌های مهم در نمودار است، به شدت موقعیت آن را پیگیری می‌کنند.

تفاوت مهم اندیکاتور کند و سریع یا همان خط D  و K در میزان حساسیت آن‌ها است. خط K نسبت به خط D حساسیت بیشتری به تغییرات قیمت دارد و به همین دلیل سیگنال‌های معاملاتری بیشتری تولید می‌کند.

اگر خط K از خط D عبور کند، سیگنال‌های معاملاتی به وجود می‌آیند. با توجه به این‌که قیمت شتاب روند را دنبال می‌کند، نقطه تقاطع دو خط K و D به عنوان سیگنال معکوس شدن قیمت در نظر گرفته می‌شود.

۲. اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور پارابولیک (SAR (Parabolic SAR

تمام اندیکاتورها توابع ریاضی هستند که سعی دارند با استفاده از فرمول‌های ریاضی آینده قیمت را پیش‌بینی کنند. یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد بازارهای ارزهای دیجیتال، اندیکاتور پارابولیک SAR است. نمای کلی این اندیکاتور به صورت نقطه‌چین‌هایی است که در قسمت بالا و پایین نمودار قیمت قرار گرفته می‌گیرند. معامله‌گران از این اندیکاتور بیشتر برای تأیید صعودی یا نزولی بودن روند استفاده می‌کنند.

سیگنال خرید پارابولیک SAR: موقعیت خرید برای معامله‌گر زمانی فراهم می‌شود که قیمت بالاتر از پارابولیک SAR بسته شود.  اما در صورتی که جایگاه پارابولیک SAR از بالای قیمت یا کندل به زیر کندل تغییر کند، معامله‌گر می‌تواند موقعیت‌های فروش خود را ببندد. البته باید تغییر روند را در نظر داشته باشد تا بتواند در صورت نیاز وارد موقعیت خرید شود.

سیگنال فروش پارابولیک SA: در صورتی که قیمت یا کندل در زیر پارابولیک SAR بسته شود، سیگنال فروش صادر می‌شود. اندیکاتور از پایین قیمت به بالای قیمت جای خود را تغییر می‌دهد. در این حالت، معامله‌گر بهتر است که موقعیت‌های باز خرید را بسته و وارد موقعیت فروش شود.

۳. اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور RSI

یکی از محبوب‌ترین اندیکاتورهای معاملات Scalping در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال، اندیکاتور RSI است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اندیکاتور می‌توان به انعطاف‌پذیری و ارائه سیگنال‌های معاملاتی قدرتمند اشاره کرد. در صورت استفاده درست از اندیکاتور RSI می‌توان جهت و قدرت تحرکات قیمتی را تشخیص داد.  اندیکاتور RSI نرخ حرکات به سمت بالا نسبت به حرکات به سمت پایین را اندازه‌گیری می‌کند.  این محاسبات به شکلی نرمالایز می‌‌شوند که شاخص در بازه‌ صفر تا ۱۰۰ قابل بیان باشد. در نمودار زیر، قیمت به همراه سه خط میانگین متحرک، رو به افزایش است.

کف‌ها زمان مناسب خرید را نشان می‌دهند. زمانی که RSI به ۳۰ نزول می‌کند و سپس روند رو به بالا به خود می‌گیرد، یک نقطه ورود برای یک موقعیت خرید به شمار می‌آید. در شرایطی هم که RSI به بالاتر از ۷۰ تغییر مکان دهد و سپس شروع به نزول کند، یک نقطه ورود به یک موقعیت فروش فراهم می‌شود.

 خرید و فروش بیت کوین با معاملات Scalping

بیت کوین و strategy scalping

قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده است. اما نباید از توجه به این نکته غافل شد که نوسانات بیت کوین در اغلب موارد قابل پیش‌بینی است، به همین دلیل سود حاصله از اسکالپ بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال قابل اطمینان‌تر است.

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای موفقیت در اسکالپینگ

با توجه به همه بحث‌هایی که تا این بخش از مقاله مطرح کردیم، برجسته‌ترین بخش در مورد روش معاملاتی اسکالپینگ، انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است؛ مهم‌ترین نکته در این مورد هم تعداد معاملاتی است که باید در عرض یک مدت کوتاه (حداکثر تا ۲۴ ساعت) انجام شوند. حالا همان‌طور که به خوبی می‌دانید، تمامی سودهایی که قرار است از طریق روش Scalping به دست اسکالپر برسد، با توجه به معاملات متعدد صورت می‌پذیرند؛ بنابراین اسکالپر باید رمزارزی را انتخاب کند که تعداد معاملات آن در روز و در هر دقیقه بسیار بالا باشد. با این اوصاف، میزان تقاضا برای خرید رمزارزها مهم‌ترین نکته برای تشخیص و شناسایی بهترین گزینه برای Scalping است.

در ادامه، حجم نقدینگی و تعداد معاملاتی که یک ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی دارد، می‌توانند به عنوان سنگ محک‌های مطمئن برای انتخاب بهترین گزینه جهت معامله اسکالپینگ محسوب شوند. فراموش نکنید که برای دستیابی به سود قابل توجه در دنیای معاملات اسکالپینگ باید حداقل ده‌ها و صدها معامله در روز انجام دهید و این مهم، نیازمند انتخاب کردن رمزارزی است که دائماً مورد معامله قرار می‌گیرد و خط روند بالا و پایین بسیار محسوسی دارد. به یاد داشته باشید که اگر تقاضای کافی برای ارز دیجیتال ورد نظرتان وجود نداشته باشد، میزان معاملات آن به طرز وحشتناکی افت خواهد کرد و امکان معامله آن به روش اسکالپینگ وجود نخواهد داشت.

با در نظر گرفتن همه این اوصاف، بهترین و مناسب‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر دنیای کریپتوکارنسی، اتریوم (Ether) و بیت کوین (BTC) هستند؛ چرا که هم میزان تقاضا برای خرید آنها بسیار بالاست و هم تحرکات و تغییرات قیمتی آنها قابل قبول است. میزان نقدینگی بسیار بالا و همچنین، ارزش بالای این دو رمزارز باعث شده‌اند تا اسکالپرها بتوانند با استفاده از استراتژی‌های مربوط به روش Scalping، به سودآوری مورد نظرشان دست یابند. البته شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات کافی در مورد دنیای کریپتوکارنسی، رمزارزهایی که حجم معاملاتی بالا و نقدینگی قابل قبولی دارند را شناسایی و سپس با استفاده از روش Scalping در آنها سرمایه‌گذاری کنید.

نکات مهم در استراتژی معاملاتی اسکالپ

اگر قصد دارید از استراتژی معاملات Scalping برای ترید کردن استفاده کنید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هرگز با تمام سرمایه خود ترید نکنید.
  • وقت کافی برای یادگیری اندیکاتورهای معاملاتی اسکالپ اختصاص دهید.
  • اگر مبتدی هستید، تنها روی یک ارز دیجیتال تمرکز کنید. ترید چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان احتمال شکست شما را افزایش خواهد داد.
  • ارزهای دیجیتال با نوسان زیاد را شناسایی کنید، برای مدت زمان طولانی زیر نظر بگیرید و سپس ترید کنید.
  • برای خود یک استراتژی خروج از معامله تعریف کنید.
  • از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی و مشاوره بخواهید.

شبیه‌ساز اسکالپ تریدینگ

یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که آشنایی کافی با استراتژی‌های معاملاتی ندارند، استفاده از شبیه‌ساز است. بیتس گپ (Bitsgap) یکی از برنامه‌هایی است که با استفاده از آن، می‌توان خرید و فروش ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم، تتر و ریپل را با روش معاملات اسکالپینگ تجربه کرد. در این برنامه برای خرید و فروش از پول مجازی استفاده می‌شود، به همین دلیل در صورت هرگونه اشتباه، تریدر متحمل ضررهای سنگین نخواهد شد.

خودتان را یک اسکالپر می‌دانید؟

شیوه معاملاتی اسکالپینگ همواره به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این روش معاملاتی در آن است که تریدر بتواند با رعایت و در نظر گرفتن نکات مربوط به استراتژی‌های Scalping در مدت کوتاه به نقطه سودآوری مورد نظر خود دست پیدا کند. آنچه که ما در این مقاله مورد هدف قرار دادیم، بررسی تعاریف تخصصی و ارائه نکات مهم در مورد این روش بود.اجرای موفق استراتژی اسکالپینگ دشوار است. افرادی که قصد دارند از این شیوه معاملاتی استفاده کنند، باید توانایی مدیریت هیجانات خود را داشته باشند تا بتوانند در لحظات حساس تصمیم‌گیری سریع داشته باشند. اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید، ما به شما این استراتژی را توصیه نمی‌کنیم و بهتر است به سراغ استراتژی‌های بلند مدت بروید. راستی نظر شما در مورد این شیوه معاملاتی چیست؟ آیا شما به عنوان یک تریدر حرفه‌ای برای به دست آوردن سود در مدت کوتاه از این شیوه معاملاتی استفاده می‌کنید یا خیر؟ نظرات خود را در مورد این روش و سایر روش‌هایی که به نظر شما مطلوب هستند، بنویسید.

معاملات اسکالپینگ (Scalping) برای چه کسانی مناسب است؟

برای افرادی که کارهای روزانه و فعالیت‌های دیگر دارند، اسکالپینگ ایده آل نیست. چرا که مدام باید چارت و سبد سرمایه‌گذاری را چک کنید.

آیا اسکالپینگ کریپتو سودآور است؟

اسکالپینگ اگر درست انجام شود می تواند بسیار سودآور باشد، اما نیاز به زمانبندی دقیق دارد.

۱۳

اسکالپینگ

گام قبلی (۱۳/۲۳) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
م.ع
م.ع
9 ماه قبل

ممنونم بابت مطلب خوب و مفیدی که قرار دادید، من مدتی هست که اسکالپ کار میکنم و هدفم اینه با استفاده از اثر مرکب استراتژی اسکالپ به ارقام قابل توجهی برسم و باور دارم که به این مهم دست پیدا میکنم، (فقط و فقط ۳۱ روز معاملاتی موفق و بعد «رستگاری در ترید»)

دکمه بازگشت به بالا