مقالات ارز دیجیتال

سیو سود؛ چگونه از تلاطم بازار رمز ارزها در امان بمانیم؟

دنیای کریپتوکارنسی سرشار از فراز و فرود و اتفاق‌های هیجان‌انگیز و شگفتانه است. ممکن است شما با ورود به این فضا تجربه‌های موفق یا ناموفق زیادی داشته باشید. اما این موضوع بستگی به شما و مهارت‌تان دارد. سنجیده عمل کردن در بازار رمز ارزها جزو کلیدی‌ترین نکاتی است که باید رعایت شود. آشنایی با ارزهای دیجیتال و اصطلاحات بازار کریپتو یکی دیگر از مواردی است که به موفقیت شما در کریپتوکارنسی کمک شایانی می‌کند. سیو سود نیز یکی از همین اصطلاحات مهم است.

سیو سود به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به اهداف معاملاتی خود در آینده برنامه‌ای مشخص داشته باشید. در واقع باعث می‌شود تا در زمانی درست، به شکلی اصولی مقدار مشخص یا تمام سرمایه خود را از بازار خارج کنید. هرچه مهارت و اطلاعات شما درباره این استراتژی بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد شد و سود بیشتری دریافت خواهید کرد. در این مقاله به سؤالاتی مثل سیو سود چیست پاسخ خواهیم داد و بررسی شیوه‌های انجام آن می‌پردازیم.

سیو سود در بازار ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال در خیلی از موارد شبیه به بازارهای دیگر است. این بازار به طور کلی دو نوع ریسک دارد. ریسک اول مربوط به بازار کلی است که افراد معامله‌گران هیچ تسلطی بر آن ندارند. اما ریسک دوم دقیقا به خود تریدرها و اهداف آن‌ها ربط دارد که به کمک استراتژی‌های مشخص می‌توانند آن را مدیریت کنند. سیو سود (Save Profit) یک استراتژی معامله ارز دیجیتال است که به تریدرها کمک می‌کند تا دارایی‌های خود را مدیریت کنند.

Save Profit، یک استراتژی برای معاملات ارزی

در سیو سود شما به عنوان یک معامله‌گر مشخص می‌کنید که در چه مرحله‌ای از چرخه بازار، سرمایه و سود به دست آورده خود را خارج کنید. برای مثال فردی را تصور کنید که سود او در بازار در حال افزایش است. اگر این فرد طمع کند و دارایی خود را به موقع از بازار خارج نکند، ممکن است با شروع روند نزولی تمام سرمایه خود را از دست بدهد.

شما برای اینکه بتوانید از نابودی سرمایه و سود خود جلوگیری کنید، باید یک سطح قیمت را به عنوان نقطه سیو سود مشخص کنید. سپس زمانی که سود و دارایی به آن نقطه رسید، سریع و بدون تعلل سرمایه خود را از بازار برداشت کنید.

استراتژی‌های مختلف سیو سود

اگر شما به عنوان یک تریدر قصد انجام هر فعالیتی در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید، باید از قیمت امروز ارز دیجیتال مطلع شوید. همچنین لازم است تا نوع استراتژی خود برای سیو سود را مشخص کنید. بعضی از افراد فکر می‌کنند که معنای اصلی سیو سود، خارج کردن تمام سرمایه از بازار است؛ در صورتی که این مفهوم کاملا اشتباه است. زیرا شما بدون به اتمام رساندن معاملات نیز می‌توانید از استراتژی سیو سود استفاده کنید. استراتژی‌های مختلفی برای “Save Profit” وجود دارد شامل موارد زیر است.

روش های متفاوت در سیو سود

خارج کردن تمام سرمایه

اگر خیلی اهل ریسک کردن نیستید، بهتر است از این استراتژی سیو سود استفاده کنید. در این حالت شما باید تمام سرمایه و سود خود را بعد از اینکه سودتان به میزان تعیین شده رسید از بازار خارج کنید و معاملات ارزی خود را به اتمام برسانید.

خروج سود

این حالت دومین استراتژی سیو سود است که برای افرادی که قصد خاتمه دادن به معاملات خود را ندارند مناسب است. در این حالت باید سودی که به دست آورده‌اید را خارج کنید و سرمایه اصلی خود را برای انجام معاملات ارزی در بازار نگه دارید.

خروج سرمایه اولیه

حالت دیگری وجود دارد که شما می‌توانید سرمایه اصلی خود را از بازار خارج کنید اما سود خود را نگه دارید. در این نوع استراتژی سیو سود شما باید با سودی که کسب کرده‌اید و در بازار قرار داده‌اید به انجام معاملات ارزی بپردازید.

خروج درصد مشخصی از سرمایه

هدف معاملاتی تریدرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. شما می‌توانید بر اساس اهداف خود، درصد مشخصی را تعیین کنید و در زمان معین و برای مدیریت ریسک، درصدی از سرمایه اصلی خود را از بازار ارز دیجیتال خارج کنید.

خروج درصدی از سرمایه اصلی در استراتژی Save Profit

روش‌های مختلف سیو سود

استراتژی سیو سود به شما کمک می‌کند تا در شرایط مختلف بر اساس اهداف و دارایی‌های خود برنامه ریزی‌های دقیقی انجام دهید. اما اینکه چگونه موفق به انجام این کار شوید بحث دیگری است. روش‌های مختلفی که برای ” Save Profit” وجود دارد به میزان ریسک پذیری شما بستگی دارد.

زیر نظر داشتن واگرایی

واگرایی عبارت است از رفتار متناقض اندیکاتورها و نمودار قیمت یک ارز دیجیتال. مثلا فرض کنید که قیمت یک رمز ارز در حال افزایش است اما اندیکاتور چیزی مربوط به آن نشان نمی‌دهد. در چنین شرایطی شما باید توقع بازگشت قیمت آن ارز به حالت سابق را داشته باشید. در واقع شما به عنوان یک تریدر باید تصمیم بگیرید که در این شرایط سیو سود کنید بهتر است یا اینکه از حد ضرر استفاده کنید.

توجه کردن به سطوح فیبوناچی (Fibonacci Levels)

تحلیل بازار ارز دیجیتال به کمک سطوح فیبوناچی Fibonacci Levels یکی از کارهایی است که تریدرهای حرفه‌ای موفق به انجام آن می‌شوند. در واقع می‌توان این گونه گفت که بسیاری از تریدرها به کمک همین سطوح فیبوناچی موفق به استفاده از استراتژی سیو سود شده‌اند. ضمن اینکه خوب است بدانید منظور از سطوح فیبوناچی، خط‌های مقاومت و حمایت است که بر اساس ریشه اعداد فیبوناچی ایجاد شده‌اند.

توجه به سطوح فیبوناچی، یکی از روش‌های سیو سود

توجه به نقاط پیوت (Pivot Points)

اگر شما به عنوان یک تریدر روزانه در بازار رمز ارزها مشغول باشید، می‌توانید با توجه به نقاط پیوت موفق به سیو در بازار ارز دیجیتال شوید و همچنین نقطه ورود و خروج را برای خود تشخیص دهید. نقاط پیوت دارای بخش‌هایی است که احتمال تغییر روند قیمت در آن وجود دارد و به طور کلی برای تشخیص روند بازار در تایم فریم‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی نکات مهم درباره سیو سود در بازار ارز دیجیتال

برای اینکه اطلاعاتتان درباره سیو سود در بازار رمز ارزها تکمیل شود، آگاهی داشتن از برخی نکات کلیدی خالی از لطف نیست. برای مثال با مشاهده خروج نقدینگی از بازار باید در مورد اقدام برای سیو سود هوشیار باشید. ضمن اینکه خوب است بدانید ” Save Profit” در بعضی مواقع به شکل پله‌ای انجام می‌شود. در این شرایط شما به عنوان یک تریدر فرصت دارید تا از تصمیم خود مطمئن شوید.

علاوه بر این موارد باید توجه داشته باشید که حین انجام فعالیت‌های ارزی، اسیر احساسات و طمع نشوید. زیرا در این صورت ممکن است بر خلاف استراتژی خود عمل کنید و در ادامه ضرر و زیان‌های سنگینی را تجربه خواهید کرد. بسیاری از سودهای کلان به همین دلیل از بین رفته‌اند. در نهایت بهتر است به بازیگران بازار رمز ارزها توجه داشته باشید. اگر متوجه شدید که قصد کاهش قیمت ارزهای دیجیتال را با فروش شدید آن‌ها دارند، بهتر است برای سیو سود اقدام کنید.

سؤالات متداول

چرا استفاده از استراتژی سیو سود در بازار رمز ارزها توصیه می‌شود؟

داشتن یک برنامه به تریدرها کمک می‌کند تا بر اساس احساسات خود تصمیم نگیرند. این برنامه با توجه به استراتژی سیو سود طراحی می‌شود و مشخص می‌کند که بهتر است چه زمانی چه مقدار از سرمایه خود را از بازار خارج کنید.

آیا سیو سود برابر با به اتمام رساندن یک معامله در بازار ارزهای دیجیتال است؟

خیر! شما می‌توانید با توجه به شرایط بازار، میزان دارایی و اهداف خود تصمیم بگیرید که هنگام سیو سود بهتر است چه میزان از دارایی و سود به دست آورده خود را از بازار خارج کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا