مقالات ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال را هدیه بدهیم؟ راهنمایی کامل

انتخاب هدیه‌ای مناسب که در عین جذابیت، ارزشمند هم باشد جزو سخت‌ترین کارهایی است که تمام ما روزی مجبور به انجام دادن آن خواهیم شد. زمانی که حرف از جذابیت و ارزشمندی یک کادو به میان می‌آید، هدیه ارز دیجیتال می‌تواند بهترین گزینه باشد. البته ممکن است در حال حاضر با چشم‌هایی گرد شده با خواندن ادامه این مطلب بپردازیم. اما در هر صورت باید بدانید که ارزهای دیجیتال هم می‌توانند جزو گزینه‌های شما برای هدیه دادن به دیگران باشند.

شما به عنوان فردی که می‌داند ارز دیجیتال چیست و آن را به عنوان یک سرمایه دیجیتال قبول دارد، می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای کادو دادن استفاده کنید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به چگونگی تقدیم کردن هدیه ارز دیجیتال به دیگران و به‌طورکلی بررسی این موضوع بپردازیم.

آیا ارزهای دیجیتال انتخاب مناسبی برای هدیه دادن هستند؟

آیا تابه‌حال شده است که قصد هدیه دادن به عزیزی را داشته باشید، اما در انتخاب هدیه مناسب به مشکل بخورید؟ تصور کنید که تولد شما است و از طرف یکی از عزیزان خود هدیه ارز دیجیتال دریافت می‌کنید! قطعاً خوشحال می‌شوید. از آنجایی که ارزهای دیجیتال دارایی‌های ارزشمندی هستند، می‌توانند هدایای مناسبی هم باشند. ضمن اینکه علاوه بر ارزشمند بودن، قطعاً هدیه ارز دیجیتال هدیه‌ای منحصر به فرد و خاص خواهد بود.

هدیه ارز دیجیتال، هدیه‌ای جذاب و ارزشمند

جرقه ایده هدیه ارز دیجیتال برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ زده شد. داستان از این قرار بود که پیک یک رستوران پس از تحویل غذا به یکی از سرمایه گذاران بیت کوین، چیزی حدود ۰٫۰۰۶۹ بیت کوین انعام دریافت کرد. در آن تاریخ یک واحد بیت کوین برابر با ۷۷۴ دلار بود و این مقداری که آن فرد تحت عنوان انعام دریافت کرد، حدود ۵ دلار ارزش داشت. در واقع اولین هدیه ارز دیجیتال در آن تاریخ داده شد.

اگر آن فرد انعامی که گرفته بود را تا کنون نگه داشته باشد، ارزش آن در حال حاضر حدود ۴۰۰ دلار است. انتشار این خبر باعث شد تا مردم به این فکر کنند که در بعضی مواقع می‌توانند در مناسبت‌های مختلف هدیه ارز دیجیتال را انتخاب کنند و به یکدیگر بدهند.

کادو ارز دیجیتال، هدیه‌ای ارزشمند و هیجان‌انگیز به طرف مقابل است. اگر شما بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت را به عنوان هدیه به شخص دیگری بدهید، کادویی قابل رشد به او تقدیم کرده‌اید. زیرا ممکن است تا زمانی که فرد مقابل تصمیم به نقد کردن هدیه خود می‌گیرد، ارزش هدیه ارز دیجیتال خود چند برابر شده باشد. در ادامه به آموزش هدیه دادن ارز دیجیتال به اطرافیان خود می‌پردازیم.

آموزش راه‌های مختلف هدیه دادن ارز دیجیتال

شاید فکر کنید که دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای خشک، جدی، پر از اعداد و ارقام، پر از ریسک و استرس و کاملاً منطقی است. این ویژگی‌ها تا حدودی درست است، اما نباید از جذابیت‌ها و نکته‌های هیجان‌انگیز این فضا غافل شویم. میم کوین، هدیه ارز دیجیتال، ارز دیجیتال وام و مواردی مشابه، جزو جذابیت‌های دنیای کریپتوکارنسی هستند.

راه‌های مختلف هدیه رمز ارز

والت‌های کاغذی

یکی از ساده‌ترین انواع هدیه ارز دیجیتال، والت‌های کاغذی است. به تکه کاغذهایی که کلید خصوصی و آدرس دقیق والت مورد نظر روی آن چاپ شده باشد والت کاغذی می‌گویند. این کیف پول‌ها یک نوع کیف پول سرد یا آفلاین هستند و طبیعتاً به مراقبت زیادی نیاز دارند. زیرا روی همان تکه کاغذ که به عنوان هدیه ارز دیجیتال به طرف مقابلتان تقدیم می‌کنید، تمام اطلاعات مورد نیاز مثل کد QR قرار دارد تا فرد بتواند به ارز دیجیتالی که هدیه گرفته است دسترسی داشته باشد.

اگر انتخاب شما برای هدیه ارز دیجیتال این کیف پول‌های کاغذی است، بهتر است حتماً به شخص گیرنده اهمیت نگهداری از آن‌ها را توضیح دهید و یادآوری کنید که در اسرع وقت، دارایی خود را به یک والت امن منتقل کند. زیرا در صورت پاک شدن، خیس شدن یا گم شدن آن کد QR، ارزهای دیجیتال او هم گم می‌شود.

والت‌های کاغذی برای دادن هدیه ارز دیجیتال

کارت هدیه ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از راه‌های آسان و شکیل برای تقدیم کردن هدیه ارز دیجیتال به اطرافیانتان، تهیه کارت هدیه ارز دیجیتال از شرکت‌های مخصوص است. البته باید دقت داشته باشید که شرکت مورد نظر دارای اعتبار و امنیت کافی باشد. در این صورت فردی که هدیه ارز دیجیتال را در شکل کارت هدیه دریافت کرده است، می‌تواند با کدی که روی آن ثبت شده است وارد وب سایت شرکت مورد نظر شود و دارایی خود را به پول نقد تبدیل کند.

والت‌های سخت افزاری

اگر بخواهید در هدیه دادن به طرف مقابل خود سنگ تمام بگذارید، می‌توانید والت‌های سخت افزاری را به عنوان یکی از انواع هدیه ارز دیجیتال انتخاب کنید. هزینه تهیه والت‌های سخت افزاری نسبت به انواع کاغذی آن بیشتر است و خود به تنهایی می‌توانند هدیه‌ای خاص محسوب شوند. اگر شخصی که قصد هدیه دادن به او را دارید به سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها علاقه‌مند باشد، انتخاب این کیف پول‌ها به همراه هدیه ارز دیجیتال می‌تواند او را به شدت خوشحال کند.

سکه‌هایی که طرح رمز ارزها را دارند

شاید در ذهنتان با این چالش مواجه شوید که مگر ارزهای دیجیتال ماهیت فیزیکی دارند؟ کاملاً حق با شماست. این دارایی‌های دیجیتال حتی اگر به عنوان هدیه ارز دیجیتال به دیگری تقدیم شود هم ماهیت فیزیکی ندارند. اما شما می‌توانید سکه‌ای با طرح ارز دیجیتال دلخواه در جنس مد نظرتان سفارش دهید و آن‌ها به اطرافیان خود هدیه دهید. این انتخاب می‌تواند یک هدیه ارز دیجیتال جذاب، خلاقانه و البته ارزشمند باشد.

سکه‌هایی که طرح رمز ارزهای مختلف را دارند

هدیه‌های رمزنگاری شده، ارمغان عصر جدید

با توجه به پیشرفت دنیای کریپتوکارنسی و بازار رمز ارزها، جذابیت ارزهای دیجیتال بین مردم در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است. پس هدیه ارز دیجیتال می‌تواند کادویی جذاب برای افراد باشد. هدیه‌ای که قابلیت رشد دارد و ممکن است بیشتر از چیزی که برای آن هزینه شده است، ارزش داشته باشد. بنابراین اگر کمی در این فضای ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار خوب برای خوشحال کردن اطرافیانتان استفاده کنید.

سؤالات متداول

چرا به اطرافیان خود هدیه ارز دیجیتال بدهیم؟

هدیه ارز دیجیتال، هدیه‌ای خاص، جذاب و ارزشمند است که نه تنها افراد را می‌تواند غافلگیر کند، بلکه به دلیل ارزش و امکان رشدی که دارد، می‌تواند به عنوان هدیه‌ای کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد.

چگونه هدیه ارز دیجیتال به دیگران تقدیم کنیم؟

هدیه دادن ارزهای دیجیتال از راه‌های مختلفی مثل تهیه کیف پول‌های کاغذی، والت‌های سخت افزاری همراه با ارز دیجیتال درون آن‌ها، باز کردن حساب کاربری برای فرد مقابل در صرافی‌های دیجیتال و برخی موارد دیگر انجام می‌شود.

چه ارز دیجیتالی برای هدیه دادن مناسب است؟

هدیه ارز دیجیتال می‌تواند از هر نوع رمز ارزی باشد. این که شما کدام یک از ارزهای دیجیتال موجود در بازار را برای هدیه دادن انتخاب کنید، بستگی به بودجه شما دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
investopedia
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا