افراد مشهورمقالات ارز دیجیتال

دومینیک چینر شگفت انگیز؛ بنیانگذار طلایی آیوتا

دومینیک چینر یکی از بنیان‌گذاران و رئیس “IOTA” یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های رمزنگاری جهان است. این فرد دارای سرمایه‌ای میلیون دلاری است اما بنا به دلایلی هنوز گواهینامه رانندگی ندارد! او از سال ۲۰۱۱ وارد دنیای بلاک‌ چین شده‌است و تمرکز اصلی‌اش روی پذیرش آیوتا و بنیاد آیوتا توسط عموم جامعه است. برای آشنایی با نحوه کار این چهره مشهور باید با عملکرد آن آشنا شوید و بدانید ارز دیجیتال آیوتا چیست؟ IOTA یک شبکه رمزارز ساخته شده روی فناوری دفتر توزیع شده به نام تنگل (Tangle) است. هدف اصلی این پروژه تبدیل‌شدن به یکی از ارکان پرداخت با ماشین یا اقتصاد ماشینی در آینده‌ای نه‌چندان دور است.

دومنیک چینر اغلب به‌عنوان «پسر طلایی» شناخته می‌شود و اولین میلیون دلار خود را فقط زمانی که فقط ۱۷ سال داشت به دست آورد. او باتوجه‌به سن کمی که دارد در کنار ساتوشی و بوترین یکی از باتجربه‌ترین کارآفرینان حوزه بلاک چین است. او همیشه مجذوب فناوری‌های نو می‌شود و به دنبال امتحان کردن چیزهای جدید است که منجر به پذیرش سریع‌تر فناوری بلاک چین شود. او معتقد است که توسعه بلاک چین نباید تنها با هدف پول‌دار شدن باشد، بلکه توسعه‌دهندگان باید در درجه اول بر نحوه استفاده از این فناوری برای حل مشکلات تمرکز کنند.

 بیوگرافی دومینیک چینر

دومینیک چینر که حالا نامش در کنار افرادی چون خالق بیت کوین می‌درخشد در دسامبر سال ۱۹۹۵ در شمال ایتالیا و دهکده‌ای کوچک به دنیا آمد. او در سن پایین به حوزه فناوری علاقه‌مند شد و در سن ۱۴ سالگی شروع به هک کردن بازی‌های کامپیوتری کرد. او توانست رتبه اول را در لیست برترین بازیکن بازی‌های جهانی “Call of Duty” را کسب کند. دومینیک پس از آن شروع به فروش کدهای تقلبی و رمزهایی که از بازی هک کرده بود کرد و درآمد بسیار خوبی را برای خود داشت. پدر و مادر او می‌خواستند که او یک آجرپز شود اما دومینیک برنامه‌های بزرگ‌تری را برای خودش داشت. با پشتکار و هوشی که پسر طلایی داشت در سن ۱۷ سالگی توانست در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کند.

در همان سنین پایین دومینیک همیشه در تلاش بود تا یک کارآفرین و مستقل باشد. در جایی که او بزرگ شده بود افراد اطلاعاتی درباره فناوری نداشتند و در مورد نوآوری و پیشرفت کمی عقب مانده بودند. در دوران جوانی احساس می‌کرد که یک فرد خارجی است زیرا همسالان او ایده‌ها و تفکرات متفاوتی داشتند و بیشتر افراد او را جدی نمی‌گرفتند.

ورود به دنیای بلاک چین

دومینیک چینر برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ با ارزهای دیجیتال آشنا شد و چون در زبان انگلیسی تسلط نداشت درک عملکرد بیت کوین و ارزهای دیجیتال برایش سخت بود. سرانجام در سال ۲۰۱۲ متوجه شد که بیت کوین چیست و مجذوب آن شد. در آن زمان مشتریانش از طریق پی‌پال به او پول پرداخت می‌کردند اما برای استفاده از این پلتفرم خیلی کم سن بود و متوجه شد که پی‌پال چقدر او را محدود کرده است. زیرا مانع نوآوری و کارآفرینی این نوجوان شده بود. با استفاده از بیت کوین توانست بدون هیچ محدودیتی نقل و انتقالات مالی خود را در سراسر جهان انجام دهد. او همچنین تصمیم گرفت استخراج بیت کوین را شروع کند. به دلیل علاقه زیادی که به این حوزه داشت تصمیم گرفت اولین محصول خود را راه‌اندازی کند و با نیم‌میلیون یورو به سوئیس رفت و اولین استارت‌آپ خود را به نام “Bithaus GmbH” راه‌اندازی کرد. در همان زمان بیت کوین سقوط کرد و دومینیک تمام سرمایه خود را از دست داد. برای پرداخت بدهی‌های خود مجبور به فروش شرکت شد و تمامی این اتفاقات زمانی رخ داد که او در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل بود.

شروع ماجرای IOTA

تیم توسعه دهنده پروژه آیوتا

تیم توسعه‌ دهنده آیوتا که شامل افراد متخصص و مشهوری نظیر دیوید سونستبو (David Sonstebo)، دومینیک چینر (Dominik Schiener)، سرگئی ایوانچگلو (Sergey Ivancheglo) و دکتر سرگی پوپوف (Dr. Serguei Popov) می‌شود. همگی در سال ۲۰۱۳ گرد هم آمدند و آیوتا را تأسیس کردند. IOTA مخفف عبارت (Internet of Things Application) است و در سال ۲۰۱۵ به طور کامل تأسیس شد. خالق آیوتا به دنبال ساخت پلتفرمی بود که فناوری بلاک چین بتواند بیشترین ارزش را به آن اضافه کند و اینترنت اشیا مکان مناسبی بود زیرا بیشترین پتانسیل را داشت. آنها نه‌تنها به دنبال خودکار کردن دستگاه‌ها برای سریع‌تر کردن آن بودند بلکه می‌خواستند آن را مستقل کنند. به‌طورکلی به یک فناوری جدید نیاز داشتند زیرا بلاک چین مقیاس‌پذیر نبود. این موضوع باعث تولید آیوتا در سال ۲۰۱۵ شد.

آیوتا یک دفتر کل توزیع شده منبع‌باز و ارز دیجیتال است که بر ارائه ارتباطات و پرداخت‌های امن بین ماشین‌ها در اینترنت اشیا متمرکز شده است. دفتر مرکزی این پروژه در برلین آلمان قرار دارد. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، IOTA از بلاک چین سنتی استفاده نمی‌کند و پلتفرمی جدیدی به نام “Tangle” ایجاد کرد. آیوتا تحت نظارت بنیاد آیوتا قرار دارد که با شرکت خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن و شرکت انرژی آلمانی “Innogy” در مسیرهای حسابرسی ایمن، هویت دیجیتالی  و شبکه‌های شارژ خود روها را تضمین می‌کند، همکاری قوی برقرار کرد.

همکاری شرکت های بزرگ با IOTA

آیوتا با شرکت‌های بزرگ جهانی مانند سیسکو سیستمز (Cisco Systems)، فولکس‌واگن (Volkswagen)، بوش (Bosch) و سامسونگ (Samsung) همکاری می‌کند. همچنین توسط کمپانی قدرتمند هوآوی (Huawei) نیز پشتیبانی می‌شود.  یکی از افراد مشهوری که به‌تازگی به پروژه آیوتا پیوسته، یوهان جونگ‌ویرت (Johann Jungwirth) مدیر ارشد دیجیتال در فولکس‌واگن است که در هیئت نظارت بنیاد آیوتا مشغول به کار است.

عملکرد دومینیک چینر در سال ۲۰۱۹

در سال ۲۰۱۹ توسعه بزرگی در پروتکل و زیرساخت آیوتا رخ داد. در این سال آیوتا با یک ارتقای بزرگ در شبکه به نام کواوردیساید توانست هماهنگ‌کننده مرکزی شبکه را در یک نود توسط بنیاد آیوتا اجرا می‌شود، را حذف کند. همچنین در این سال راه‌اندازی مرحله بتا یک نود سبک وزن آیوتا، با نام “Hornet” را اعلام کرد. این نود گسترش و نگهداری از زیرساخت آیوتا را برای کاربران آسان می‌کند و همچنین به ترویج و ایمن‌سازی شبکه تنگل کم می‌کند. در همین موقع دومینیک چینر به‌عنوان مشاور “BiiLabs” که یک استارتاپ بلاک چین مستقر در تایوان است، انتخاب شد.

عملکرد آیوتا در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ برای آیوتا سالی برای تمرکز بر توسعه زیرساخت و یک‌پارچه کردن خدمات بود که امنیت تنگل آیوتا را بهبود بخشد.

رونمایی خالق آیوتا از چهار عنصر چرخ فرصت

دومینیک در جلسه هر چیزی را از من بپرسید

دومینیک چینر به‌تازگی در توییتر خود از ۴ جنبه فرصت‌های IOTA در مسیر رسیدن به نقاط عطف جدید رونمایی کرد. چهار المان چرخ سازنده آیوتا را نقدینگی، جامعه و آگاهی، عناصر سازنده و منابع مالی تشکیل می‌دهند. خالق آیوتا به این دلیل تصمیم گرفت که این طرح را چرخ بنامد، زیرا تمامی این عناصر برای حل مسائل جدید اجتناب‌ناپذیر هستند. او همچنین به نقش افراد جامعه آیوتا در موفقیت این اکوسیستم تاکید کرد. خالق آیوتا در جولای ۲۰۲۱ توضیحات تکمیلی بیشتری در مورد  اجرای برنامه‌ها در یک جلسه با عنوان «هر چیزی را از من بپرسید» ارائه کرد.

عرضه کیف پول فایر فلای (Firefly)

در همان زمان تیم توسعه‌دهنده آیوتا آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اصلی آیوتا را منتشر کردند. کیف پول فایر فلای به همراه به‌روزرسانی ux و اصلاح چندین خطا بودند. فایر فلای اکنون در حال تست شدن برای شناسایی و اصلاح خطاهای ناپایدار و نقاط حساس ux است. این کیف پول به‌تازگی و به‌صورت آزمایشی منتشر شده‌است. دومینیک چینر یکی از صد جوانی است که با اهداف بلند پروازانه قدم به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت. شما چه ویژگی‌های دیگری را از او سراغ دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا