اخبار اتریوم

اتریوم در پی هدف ۳ هزار دلاری؛ اتر صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح تاریخی رسید

داده‌های آنچین و نمودارهای قیمت اتر به یک رالی احتمالی به سمت ۳ هزار دلار اشاره می‌کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، حرکات آنچین اتریوم نشان می‌دهد که فشار خرید روی اتر در حال افزایش است، زیرا موجودی این رمزارز در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده و سپرده‌های استیکینگ نیز رو به افزایش هستند.

نمودارهای تکنیکال اتر نشان می‌دهند که اگر خریداران توانایی فراهم کردن شرایط لازم را داشته باشند و بتوانند از مقاومت بین ۱۹۰۰ دلار و ۲ هزار دلار عبور کنند، قیمت می‌تواند سطح ۳ هزار دلار را پس بگیرد.

اتریوم نگهداری شده در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود رسید

بر اساس داده‌های گلس نود (Glassnode)، موجودی اتر صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۲/۶٪ رسیده و در ۳۰ روز گذشته به شدت کاهش یافته است. کاهش عرضه در صرافی‌ها به طور معمول یک نشانه صعودی در نظر گرفته می‌شود، زیرا به معنی کاهش تعداد توکن‌های آماده فروش در بازار است.

اتریوم در صرافی

حجم خالص جریان سپرده‌ها و برداشت‌ها از صرافی‌ها نشان می‌دهد که در ابتدای ماه ژوئن، با شروع نبرد نظارتی SEC علیه بایننس و کوین‌ بیس (Coinbase)، برداشت‌ها به شدت افزایش یافته است.

اما نباید از کاه کوه بسازیم، زیرا این برداشت‌ها به دلیل ترس سرمایه‌گذاران از صرافی‌های متمرکز اتفاق افتاده است.

با این حال، میزان برداشت‌ها و عملکرد صعودی قیمت، با سطوح ماه نوامبر ۲۰۲۲ شباهت‌هایی دارد، یعنی زمانی که قیمت اتر به سرعت بیش از ۳۳٪ پس از یک کاهش معادل در موجودی صرافی‌ها افزایش یافت.

ورودی خروجی خالص اتر

همزمان با این موضوع، از زمان بروزرسانی شاپلا (Shapella) در ماه آوریل، میزان اتریوم قفل شده در قراردادهای استیکینگ به طور چشمگیری افزایش یافته است. در حال حاضر، بیش از ۲۳ میلیون اتر به این قراردادها واریز شده که ۱۹/۱٪ از کل عرضه آن را نشان می‌دهد.

داده‌های گلس نود نشان می‌دهند که نزدیک به ۳۰٪ از عرضه اتر، در قراردادهای هوشمند، از جمله قراردادهای مالی غیرمتمرکز و قراردادهای استیکینگ قفل شده است. این رقم در ابتدای سال ۲۰۲۳ برابر با ۲۵/۵٪ بود.

افزایش برداشت‌ از صرافی‌ها و انتقال سرمایه به قراردادهای هوشمند، موجب کاهش تأمین نقدینگی اتر می‌شود و برای قیمت آن خوب است.

تجزیه و تحلیل قیمت ETH/USD

تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که این رمزارز با شکستن میانگین متحرک ۵۰ روزه در سطح ۱۸۲۳/۰۹ دلار، یک بریک اوت (breakout) صعودی را تجربه کرده است.

جفت ارز ETH/USD در حال حاضر با مقاومتی در سطح ۱۹۰۶ دلار مواجه است. بر اساس الگوی مثلث صعودی، از ماه نوامبر ۲۰۲۲ به بعد، این جفت ارز به صورت مداوم کف‌های بالاتری را ثبت کرده و سطوح ۱۹۰۰ تا ۲ هزار دلار به عنوان سطوح مقاومت تکنیکال و روانی عمل می‌کنند.

یک بریک اوت در بالای سطح ۲ هزار دلار می‌تواند به سرعت اتر را به سمت سطوح شکست سال ۲۰۲۲ در نزدیکی ۳ هزار دلار حرکت دهد. اهداف الگوی کانال صعودی نیز تقریباً با این سطوح منطبق هستند.

چارت یک روزه اتر

جفت ارز ETH/BTC در حال تلاش است تا حمایت خود را در کف‌های سال ۲۰۲۳ در نزدیکی ۰/۰۶۲۵۵ BTC تثبیت کند. اگر فروشندگان قیمت را به زیر این سطح برسانند، هدف نزولی بعدی ۰/۰۵۶۸۹ BTC خواهد بود.

با این حال، معیار شاخص قدرت نسبی (RSI) اشباع فروش را برای جفت ارز ETH/BTC نشان می‌دهد، یعنی ممکن است شاهد یک پولبک از سوی قیمت باشیم.

چارت یک روزه اتر به بیت کوین

نرخ تامین مالی یا فاندینگ ریت (Funding Rate) برای قرارداد دائمی (Perpetual Contract) اتر به بالاترین سطح ماهانه خود افزایش یافته، که برای خریداران جدید به عنوان یک عامل هشداردهنده عمل می‌کند.

معامله‌گران قراردادهای سواپ دائمی، بر اساس تقاضای یک دارایی، نرخ تامین مالی را برای پوزیشن‌های لانگ و شورت پرداخت می‌کنند. هنگامی که تقاضا برای سفارشات شورت از تقاضا برای سفارشات لانگ را بیشتر شود، شورت گرفتن نسبتاً سخت‌تر و گرانتر می‌شود و معامله‌گرانی که قصد باز کردن کردن پوزیشن شورت داشتند را به پرداخت هزینه برای پوزیشن‌های لانگ سوق می‌دهد.

این احتمال وجود دارد که قیمت به کف الگوی مثلث صعودی در جفت ارز ETH/USD یعنی حدود ۱۶۸۰ پولبک بزند.

فاندینگ ریت اتر

با این حال، حرکات آنچین و شاخص‌های بازار، شانس بیشتری را برای روند صعودی نسبت به یک روند نزولی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت قائل هستند.

عملکرد قیمت بیت کوین و توانایی خریداران در حفظ سطح ۳۰ هزار دلار، در حفظ شتاب صعودی اتر نیز نقشی حیاتی خواهد داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا