سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

نحوه به دست آوردن توکن یرن فایننس YFI و کسب درآمد از آن

پروتکل یرن فایننس یکی از غیرمتمرکزترین پروژه‌های رمزنگاری به شمار می‌رود که مورد استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارز دیجیتال قرار گرفته است.  هدف اصلی این پروتکل، ساده‌سازی دیفای است و بالاترین درصد بازده سالانه را برای ارزهای قفل شده به کاربران می‌دهد. یرن فایننس یک جمع‌کننده سود دیفای (Yield Aggregator)  است و حاکمیت آنها توسط هولدرهای ارز دیجیتال YFI انجام می‌شود.

بازده این توکن از بیت کوین که پادشاه ارزهای دیجیتال است بیشتر شده، به همین دلیل سروصدای زیادی را برپا کرده است. در این مقاله از والکس قصد داریم نحوه بدست آوردن یرن فایننس را بررسی کنیم.  چنانچه نمی‌دانید ارز دیجیتال یرن فایننس چیست؟ و به دنبال یادگیری راه‌های به‌دست‌آوردن این توکن هستید، با ما در ادامه همراه شوید.

نگاهی کوتاه به یرن فایننس و توکن YFI

یرن فایننس یک اکوسیستم از پروتکل‌های ساخته شده بر روی شبکه اتریوم است که هدف اصلی آن ساده‌سازی تعامل کاربر با پروتکل‌های محبوب دیفای و به حداکثر رساندن درصد بازده سالانه ارزهای رمز پایه قفل شده در دیفای است. این پروتکل محبوب به‌صورت خودکار وجوه کاربران را بین پروتکل‌های وام‌دهی دیفای مانند آوه (AVE)، کامپاند (COMP) و دی‌وای‌وی‌ایکس (dydx) جابه‌جا می‌کند تا درصد بازده سالانه را به حداکثر برساند. کل شبکه فایننس یک جامعه توسعه‌یافته است که از طریق توکن  YFI اداره می‌شود.

مروری بر ارز یرن فایننس

ارز دیجیتال YFI یک توکن ERC-20 است که از آن برای اداره پروتکل‌های داخل اکوسیستم یرن فایننس استفاده می‌شود. نحوه بدست آوردن یرن فایننس بسیار ساده است و از طریق مشارکت با پروتکل‌های این اکوسیستم می‌توان توکن  YFI را به دست آورد. حداکثر ۳۰۰۰۰ از این توکن وجود دارد و هیچ عرضه اولیه (ICO) یا توکن از قبل استخراج شده‌ای وجود ندارد. معامله‌گران می‌توانند با ارائه نقدینگی به یکی از پلتفرم‌های یرن فایننس و یا خرید از صرافی‌ها، توکن YFI بدست بیاورند.

انجمن شبکه Yearn.finance  هم اکنون در مرحله عرضه و انتشار توکن‌های جدیدی به نام “YFII” است تا از این طریق بتواند کاربران را تشویق کند تا نقدینگی بیشتری به این اکوسیستم انتقال دهند. توکن YFII یک فورک از ارز YFI است که عرضه آن محدود به ۶۰۰۰۰ واحد است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عرضه کل توکن‌های YFII حدود ۱۰ هفته زمان می‌برد.

نحوه بدست آوردن یرن فایننس

یرن فایننس از توکن‌های DAI، USDC، USDT، TUSD و sUSD  پشتیبانی می‌کند و “Yield Farming” از طریق پلتفرم‌های کامپوند، Aave ،dydx را ارائه می‌کند. ما می‌توانیم با مراجعه به سایت yearn.finance، هرکدام از توکن‌های پشتیبانی شده را در این پلتفرم واریز کنیم و سود خود را دریافت کنیم.

نحوه بدست آوردن یرن فایننس از طریق پلتفرم yearn.finance

استیکینگ در بلاک چین yearn.finance توسط بلاک چین اتریوم انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند استیبل کوین‌های خود را با استیکینگ در این پلتفرم، قدرت ببخشند. این سایت خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. بسیاری از تریدرها به شدت در تکاپوی به چنگ آوردن بخشی از این دارایی و خرید ارز یرن فایننس هستند.

در ابتدا وارد سایت یرن فایننس شوید و کیف پول را با استفاده از دکمه‌ای که در گوشه سمت را وجود دارد متصل کنید. این پلتفرم از تعداد زیادی ولت پشتیبانی می‌کند اما اکثر کاربران از کیف پول متامسک استفاده می‌کنند.

دریافت یرن فایننس از طریق پلتفرم yearn.finance

در ادامه نیز شبکه‌ای که می‌خواهید در آن تعامل داشته باشید را انتخاب کنید. 

کسب یرن فایننس از طریق پلتفرم yearn.finance

پس از متصل شدن کیف پول به این پلتفرم هر مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید استیک کنید را می‌توانید منتقل کنید.

توکن های موجود در yearn.finance

YFI: توکن حاکمیتی Yearn که حدود ۳۰۰۰۰ توکن آن عرضه شده‌است.

yTokens: زمانی که شما در هر کدام از سرویس‌های این پلتفرم توکن واریز می‌کنید، این توکن به‌عنوان یک “yTokens”  به شما بازمی‌گردد و نقش همان توکن را برای شما ایفا می‌کند. برای مثال، اگر ارز “DAI” را در “curve.fi/y” واریز کنید، در ازای آن به همان مقدار “Ydai” دریافت می‌کنید. مقدار توکن‌هایی تغییر می‌کند که در استخر این توکن، ارزش آن افزایش پیدا کند. چنانچه یک توکن “yToken”‌ را در سرویس دیگر Yearn واریز کنید در ازای آن “yyToken”‌ دریافت می‌کنید.

yCRV: توکن استخر نقدینگی “curve.fi/y” است و با نام‌های yDAI/yUSDC/yUSDT/yTUSD نیز شناخته می‌شود. به‌دست‌آوردن سود توکنی که نمایندگی سهم ما در استخر “Y” را برعهده دارد ترکیبی از  ارزهای دیجیتال DAI، USDT، USDC و TUSD است. استخر Y پلتفرم “curve.fi” به دلیل سود زیاد از کارمزد تریدها، محبوب‌ترین استخرهای این پلتفرم شناخته می‌شود.

yUSD: توکن استخر نقدینگی (LP) برای “yCRV yVault” پلتفرم Yearn.finance است که با نام‌های yyCRV، yyDAI، yUSDC، yUSDT و yTUSD نیز شناخته می‌شود. زمانی که “yCRV”  را به “yVault”واریز می‌کنید توکن استخر نقدینگی “Yusd” دریافت می‌کنید.

برای استفاده از yEARN  به سایت Yearn.Finance مراجعه کنید  و می‌توانید خدمات مختلفی را انتخاب کنید.

حاکمیت و YIP

به پروپوزال ارتقا Yearn، اصطلاح YIP گفته می‌شود و به معنای چگونگی اضافه‌شدن امکانات به اکوسیستم Yearn است. کاربران می‌توانند در فروم این سایت یک پروپوزال را مطرح کنند و درباره آن بحث کنند. در نهایت درصد قبول شدن این پروپوزال را بررسی کنند. چنانچه تعداد کاربران زیادی با این پروپوزال موافق شوند، برای زنجیره اصلی ارسال می‌شود تا همه به آن رأی دهند. برای پذیرفته شدن این پروپوزال در زنجیره عمومی، به رای مثبت حداقل ۲۰ درصد از کسانی که توکن YFI را استیک کرده‌اند و حداقل ۵۰ درصد از کل کاربران نیاز است. چنانچه این عدد به حد نصاب نرسد، پروپوزال قبول نمی‌شود. شما می‌توانید پروپوزال خود را اول به زنجیره عمومی ارسال کنید، اگر کاربران درباره آن صحبت نکنند به‌احتمال زیاد به آن رای هم نمی‌دهند.

رای دادن به این صورت است که شما ابتدا توکن‌های YFI خود را  در قرارداد حاکمیت استیک ‌کنید. این توکن ۳ روز قفل می‌شود و امکان برداشت آن وجود ندارد. در مجموع برداشت پاداش‌های خود مبتنی بر سه شرط، استیک، رای دادن و گذشت سه روز انجام می‌شود.

 yTrade.finance

هدف اصلی yTrade.finance ارائه ترید و همچنین واریز وثیقه استیبل کوین‌ها به‌صورت لورج شده‌است که کاربران می‌توانند این معاملات لورج شده را انجام دهند. این سیستم لورج‌های بالایی نظیر ۷۵، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ را برای ۴ استیبل کوین DAI، USDC، USDT و TUSD ارائه می‌دهد.

واریز در استخر نقدینگی و دریافت پاداش

واریز در استخرهای نقدینگی به‌صورت “yCRV” انجام می‌شود و این توکن را می‌توانید با تأمین نقدینگی در Curve.fi/y به دست آورید. استخرهای نقدینگی پاداش‌ها را از طریق توکن‌های yCRV ، کارمزد تراکنش‌ها و سودهای به‌دست‌آمده از یرن فایننس تأمین می‌کنند. این استخرها از وام‌گیرندگانی که معاملات لورج دار انجام می‌دهند بهره دریافت می‌کنند. این بهره بر اساس پروتکل “AVE” محاسبه می‌شود. زمانی که لورج به طور کامل توسط تریدرها مورداستفاده قرار بگیرد، کارمزد این استخرها به ۳۰ درصد می‌رسد. زمانی که تریدرها معامله‌ای را انجام می‌دهند در همان ابتدا کارمزد اولیه را باید پرداخت کنند که این کارمزد بلافاصله به‌عنوان پاداش به استخرهای نقدینگی ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند ۴ استیبل کوین را معامله کنند و این معاملات در پلتفرم Curve.fi/y انجام می‌شود. معامله‌گران می‌توانند هر لورجی و در هر زمانی که بخواهند انجام دهند. پس از انتخاب، معامله‌گران می‌توانند نسبت به مقدار جفت ارزهای واریز کرده پاداش خود را دریافت کنند. برای مثال اگر ارز  DAI وارز کرده‌اید، در ازای آن توکن yDAI  دریافت می‌کنید. در این لحظه فرد معامله‌گر می‌تواند این توکن را برداشت کند و در پلتفرم Curve به صورت وام آن را واریز کند و سود خود را دریافت کند.

استیک کردن توکن یرن فایننس

استیک کردن توکن یرن فایننس به شما این امکان را می‌دهد که سهم خود را از قرارداد  پاداش yearn.finance دریافت کنید.  برای استیک کردن توکن‌های خود بهتر است به سایت https://ygov.finance مراجعه کنید و تراکنش‌های خود را برای استیکینگ در قرارداد حاکمیت این پلتفرم انجام دهید. برای استیک کردن شما بهتر است یک کیف پول دیفای مثل متامسک داشته باشید. همچنین این سایت به شما امکان رای دادن را نیز می‌دهد.

چگونه می‌توانیم از توکن‌های YFI پاداش بگیریم؟

برای انجام این کار در ابتدا باید توکن‌های خود را در قسمت Stake پلتفرم Yearn.Finance استیک کنید. پس از انجام این کار و وقتی خزانه پلتفرم به ۵۰۰۰۰۰ دلار و یا بیشتر رسید، دریافت پاداش‌های شما آغاز می‌شود. به یاد داشته باشید تنها درصورتی‌که توکن‌های خود را استیک کنید می‌توانید پاداش دریافت کنید. همچنین استیک کردن توکن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که رای دهید. البته بدون استیکینگ هم می‌توانید رای دهید اما رای شما شمرده نمی‌شود و گس خود را از دست می‌دهید.

معرفی استخرهای استیکینگ برای دریافت توکن یرن فایننس

استخرهایی وجود دارند که با استیکینگ در آنها می‌توانید توکن یرن فایننس را دریافت کنید. نحوه بدست آوردن یرن فایننس در این مدل بسیار راحت است. هر کدام از این نوع استخرها شرایط خاص خودشان را دارند و در ازای کاری که انجام می‌دهید، به‌عنوان پاداش به شما توکن YFI داده می‌شود.

استخر y Curve

استخر y Curve برای کسب درآمد

با استفاده از این استخر کارمزدهای وام‌دهی  و همچنین کارمزدهای پلتفرم curve.fi/y، به‌عنوان پاداش هم توکن‌های CRV و YFI دریافت می‌کنید. برای کار با این استخر در ابتدا باید یک تأمین کننده نقدینگی در استخر curve.fi/y شوید. پس از استیک کردن استیبل کوین‌های خود می‌توانید توکن yCRV را دریافت کنید. با استفاده از این توکن همچنین می‌توانید استیبل کوین‌های اولیه خود را بازخرید کنید و کارمزدهای معاملات توسط پلتفرم Curve را به‌عنوان پاداش دریافت کنید. حالا می‌توانید توکن‌های خود را در پلتفرم ygov.finance  استیک کنید تا بتوانید توکن YFI را به دست آورید. پلتفرم Curve در نظر دارد تا توکن حاکمیتی CRV خود را آزاد کند و در صورت آزاد شدن این توکن می‌توانید واجد شرایط دریافت پاداش به‌صورت این توکن حاکمیت شوید.

استخر BPT (با ۹۸ درصد DAI و ۲ درصد YFI)

با پیوستن به این استخر می‌توانید کارمزدهای استخر بالانسر (Balancer) را دریافت کنید و به‌عنوان پاداش به شما رمز ارزهای BAL‌ و YFI داده می‌شود. در ابتدا شما باید در استخر بالانسر، ۹۸ درصد DAI و ۲ درصد YFI را تأمین کنید. آسان‌ترین راه برای ورود به این استخر استفاده از پلتفرم‌های  “zapper.fi” یا “inch.exchange1” است. پس از استیک توکن دای، توکن “BPT” را دریافت می‌کنید. البته می‌توانید سرمایه اولیه خود را با استفاده از این توکن در پلتفرم بالانسر بازخرید کنید. حالا توکن‌های BPT خود را در پلتفرم ygov.finance استیک کنید تا بتوانید توکن YFI را به دست آورید.

استخر BPT (با ۹۸ درصد yCRV و ۲ درصد YFI)

با پیوستن به این استخر می‌توانید کارمزدهای پلتفرم curve.fi/y، کارمزد وام‌دهی و بالانسر را دریافت کنید. به‌عنوان پاداش نیز توکن‌های BAL، CRV و YFI به شما داده می‌شود. چنانچه بیش از ۱۰۰۰ توکن BPT  داشته باشید، سیستم به شما اجازه می‌دهد که توکن یرن فایننس خود را استیک کنید و در ازای آن yCRV دریافت کنید. در ابتدا در استخر بالانسر، ۹۸ درصد توکن yCRV و ۲ درصد YFI را تأمین می‌کنید. پس از استیک کردن در استخر بالانسر توکن  BPT را دریافت می‌کنید. حالا می‌توانید توکن‌های BPT را در پلتفرم ygov.finance استیک کنید تا بتوانید توکن YFI به دست آورید. به‌علاوه چنانچه بیش از ۱۰۰۰ توکن BPT داشته باشید واجد شرایط استیک کردن یرن فایننس خریداری کرده یا به دست آورده در استخر پاداش استیکینگ می‌شوید. این استخر توکن‌های yCRV جمع آوری شده از اکوسیستم yearn را توزیع می‌کند.

استخر پاداش استیکینگ YFI

تنها کسانی که دارنده بیش از ۱۰۰۰ توکن BPT هستند می‌توانند از این استخر استفاده کنند. این اشخاص همچنین می‌توانند در رای گیری پروپوزال‌ها شرکت کنند. چنانچه در استخر قبلی مشارکت کرده این و حداقل ۱۰۰۰ توکن BPT دارید می‌توانید توکن‌های YFI خود را در پلتفرم ygov.finance استیک کنید تا بتوانید توکن yCRV  اضافی دریافت کنید.

پروپوزال‌های حاکمیت

ارائه پروپوزال در پلتفرم gov.yearn.finance

هر فردی می‌تواند پروپوزال خود را در پلتفرم gov.yearn.finance ارائه کند. در این بخش می‌توانید گفت‌وگوهای بسیار مهیجی را مشاهده کنید. در حال حاضر برای اینکه بتوانید رای دهید، باید توکن BPT از نوع ۹۸ درصد yCRV و ۲ درصد YFI همان‌طور که در استخر سوم توضیح دادیم را داشته باشید. این توکن حاکمیت به شما اجازه می‌دهد که به پروپوزال‌ها رای دهید و یا یک پروپوزال جدید ایجاد کنید.

توکن YFI به‌عنوان توکن حاکمیت زیرمجموعه نیز شناخته می‌شود زیرا اگر در استخر سوم توکن‌های yCRV و YFI را استیک نکنید، نمی‌توانید توکن YFI را به‌تنهایی استیک کنید و کارمزد دریافت کنید. توکن YFI به‌تنهایی قدرت خاصی در این سیستم به شما نمی‌دهد. البته تغییر قوانین می‌توانند در پروپوزال‌ها مطرح شوند و در صورت رای آوردن تغییر کنند.

توکن یرن فایننس؛ کسب درآمدهای نجومی

در این مقاله از والکس نحوه بدست آوردن یرن فایننس را با هم بررسی کردیم. به‌طورکلی روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام یک سری از کارهای خاص، توکن YFI را به دست آورید. شرایط هر کدام از این روش‌ها با دیگری متفاوت است و همچنین پاداش‌های متنوعی را به شما ارائه می‌دهند. هر کدام از این روش‌ها که برای شما راحت‌تر هستند را می‌توانید انتخاب کنید و شروع به کسب درآمد از این اکوسیستم جدید و نوآورانه کنید.

شما از کدام روش جهت بدست آوردن یرن فایننس استفاده می‌کنید؟ آیا وقت گذاشتن برای این پروژه سودده می‌دانید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا