مقالات ارز دیجیتال

همکاری آیوتا با کمپانی های بزرگ؛ پشتیبانی از معاملات رایگان

یکی از اهداف بازار ارزهای دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده این است که جایگزین پول فیزیکی شوند. اما با توجه به کارمزد بالا و سرعت پایین انجام تراکنش‌ها در این بازار، این امر هنوز ممکن نشده است. اما پس از ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم که جزو باارزش‌ترین رمز ارزها هستند، ارزهای رمزنگاری شده‌ای مثل آیوتا (IOTA) وارد این عرصه شدند. ارز دیجیتال آیوتا با هدف انجام تراکنش‌هایی رایگان با سرعتی بالا طراحی شد.

همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ و اهداف والایی که برای خود تعیین کرده بود باعث شد تا در مدت زمانی کم، جایگاه خوبی در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کند. بالاترین ارزش این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ بود و پس از آن دچار افت ارزش شد. در سال ۲۰۲۰ ارزش آیوتا با رشدی تقریباً ۱۰۰ درصدی مواجه شد.

همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ یکی از دلایل اصلی این رشد است. حال اگر قصد بررسی این ارز رمزنگاری شده و فعالیت آن را داشته باشید، ابتدا باید پاسخی کامل برای سؤال‌هایی مثل ارز دیجیتال آیوتا چیست؟ پیدا کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا به سؤالاتی از این قبیل پاسخ دهیم و همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ را بررسی کنیم.

آیوتا چیست؟

ارز دیجیتال آیوتا که در سال ۲۰۱۵ با هدف رایگان کردن کارمزد و بالا بردن سرعت تراکنش‌ها تأسیس شد، یکی از ارزهای دیجیتال نوین است که سعی دارد بتواند دسترسی آسان و همگانی برای پرداخت‌های خرد روزانه افراد ایجاد کند. مخصوصا پرداخت‌هایی که به تکنولوژی اینترنت اشیا (IOT) ارتباط دارند. همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ باعث شده است که این ارز دیجیتال بتواند در مدت زمانی کم، جایگاه خوب و ثابتی در بازار رمز ارزهای پیدا کند.

کارمزد رایگان تراکنش‌ها در شبکه آیوتا

برای آنکه بتوانیم همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ را بررسی کنیم، باید ابتدا با مفهوم اصلی آن آشنا شوید و با تحلیل آیوتا و داشتن دیدگاهی کامل نسبت به آن، شروع به خرید و فروش این ارز رمزنگاری شده در بازار کنید. آیوتا تحت نظارت بنیادی غیر دولتی به نام آیوتا است که با هدف نگهداری و توسعه تکنولوژی ایجاد شده است. همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ هم در راستای همین موضوع اتفاق افتاده است.

یکی از عواملی که اجازه صفر شدن کارمزد یک تراکنش به شبکه را نمی‌دهد، سیستم بلاکچین آن شبکه است. زیرا در این سیستم تمام افرادی که در حال تأیید تراکنش‌ها هستند با هدف دریافت پاداش این کار را انجام می‌دهند. نوآوری آیوتا در این زمینه در استفاده از تکنولوژی تنگل Tangle که خود به تنهایی یک نوع تکنولوژی دفتر کل توزیع شده است خلاصه می‌شود.

این تکنولوژی به شبکه آیوتا کمک می‌کند تا معاملات خرد و بدون کارمزد را برای دستگاه‌های اینترنت اشیا به آسانی پوشش دهد. این دستگاه‌ها شامل مواردی مثل سیستم‌های امنیتی خانگی، لوازم خانگی هوشمند، فناوری پوشیدنی، وسایل جانبی رایانه و… می‌شود. اینجا دقیقا جایی است که باید به همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ اشاره کنیم.

آیوتا و انجام معاملات بدون کارمزد در دستگاه‌های اینترنت اشیا

همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی رشد شبکه‌ای مثل آیوتا تأثیر گذار است، همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ است. پیشرفت و توسعه چنین پروژه‌ای به همکاری آن با شرکت‌های الکترونیکی و به طور کلی شرکت‌هایی که در حوزه آی تی و اینترنت اشیا فعالیت دارند بستگی دارد. همکاری با چنین شرکت‌هایی باعث شد تا آیوتا بتواند جایگاه خوبی در بازار رمز ارزها به دست بیاورد. «دومنیک چینر» به عنوان یکی از بنیانگذاران آیوتا، جزو افرادی بود که مسیر به وقوع پیوستن چنین اتفاقاتی را طراحی کرده بود. در ادامه به برخی از موارد همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ اشاره خواهیم کرد.

همکاری آیوتا با بوش، غول تولید کننده لوازم الکترونیکی

یکی از موارد همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ، همکاری آن با شرکت بوشRobert Bosch است. در راستای این همکاری، شرکت بوش پس از بررسی ظرفیت‌های آیوتا در بیانیه‌ای که صادر کرد، امیدواری خود را از ارائه دستگاه آیوتا اعلام کرد. علاوه بر این شرکت بوش ادعا دارد که به دستگاه‌های هوشمند، این اجازه و قابلیت را می‌دهد تا اطلاعات خود را جمع آوری کرده و آن را با توکن آیوتا تبادل کنند.

همکاری شرکت بوش با شبکه آیوتا

شرکت بوش در اطلاعیه‌ای که همکاری خود با آیوتا را علنی کرد ادعا داشت که شبکه آیوتا در بازار اطلاعات فعالیت می‌کند. در واقع همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ به جهت رسیدن به اهدافی بزرگ شکل گرفته است. با وجود محدودیت‌ها و مرزبندی‌هایی که در اقتصاد وجود دارد، شبکه آیوتا تلاش دارد تا با کمک دستگاه‌هایی مثل XDK بوش، بیشتر از انسان‌ها، مورد استفاده ماشین‌ها قرار بگیرد.

همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ مثل شرکت بوش، باعث ایجاد دستگاه‌هایی مثل XDK بوش شده است. بعضی از مواقعی که ممکن است از این دستگاه استفاده شود به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • اجاره یک ماشین به شرکتی دیگر و محاسبه و پرداخت صورت حساب از طریق آیوتا
  • تأیید کارکرد یک دستگاه و ذخیره آن در تنگل برای مشاهده اپراتور
  • نظارت در روند خاص انتقال اطلاعات (پیگیری و بررسی مداوم)

همکاری آیوتا با فولکس واگن

یکی دیگر از موارد همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ، همکاری این شبکه با شرکت فولکس واگن – Volkswagen است. همکاری آیوتا به شرکت خودروسازی فولکس واگن باعث شد تا در نهایت از تکنولوژی تنگل  برای خودروهای بدون سرنشین استفاده شود. در واقع قرار بر این بود که فولکس واگن برای انتقال به‌روزرسانی نرم افزاری به شکل بی‌سیم از فناوری تنگل استفاده کند. ضمن اینکه همکاری آیوتا با این شرکت برای دموی اتومبیلی که شرایط بیمه نوینی دارد نیز یکی دیگر از نمونه‌های این همکاری است.

همکاری آیوتا با شرکت خودروسازی فولکس واگن

همکاری آیوتا با تسلا

شرکت خودروسازی تسلا – Tesla, Inc در تلاش است تا خودروهایی طراحی کنند که بدون راننده باشد. به همین دلیل است که به دنبال سیستم پرداختی امن هوشمندی که بر اساس سیستم اینترنت اشیا باشد برای این خودروها می‌گشت. تا در نهایت با آیوتا آشنا شد. همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ مثل شرکت خودروسازی تسلا با هدف ایجاد یک سیستم پرداختی در اتومبیل‌های هوشمند انجام گرفت.

برای اینکه عمق جذابیت این همکاری را متوجه شوید، تصور کنید که خودروی بدون سرنشین تسلا، برای سوخت گیری به جایگاه مورد نظر می‌رود و پس از شناسایی سنسورهای موجود و اتمام عمل سوخت گیری، تمام هزینه‌های مربوط به کمک ارز دیجیتال آیوتا به شکل آنلاین پرداخت می‌شود. بدون اینکه دخالت انسانی در کار باشد.

ضمن اینکه همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ مثل شرکت خودروسازی تسلا، اتفاقات جذاب دیگری هم رقم خواهد زد. پرداخت خودکار و آنلاین کرایه یک سفر با خودروی بدون سرنشین تسلا می‌تواند نمونه بارزی برای این جذابیت باشد. در واقع افراد در انتهای سفر خود می‌توانند هزینه سفر را بدون کارمزد و در سریع‌ترین زمان به شکل آنلاین با شبکه آیوتا انجام دهند.

همکاری آیوتا با شرکت خودروسازی تسلا

آیوتا؛ تکنولوژی‌ای در حال آزمون و خطا

شبکه آیوتا به عنوان اولین پروژه‌ای است که برای استفاده در کاربردهای اینترنت اشیا طراحی شده است. درست است که در چند وقت اخیر این پروژه با کم و کاستی‌های زیادی روبه‌رو بوده است، اما هنوز یکی از ارزهای دیجیتال باارزش و محبوب در دنیای کریپتوکارنسی است. همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ، نشان دهنده این است که توسعه دهندگان این شبکه بدون اندکی ناامیدی در راستای رشد آن در حالا تلاش هستند. همکاری آیوتا با شرکت‌هایی مثل بوش، مایکروسافت، تسلا و…  باعث شده است تا این شبکه فاصله زیادی نسبت به رقبای خود پیدا کند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مفهوم کلی آیوتا آشنا کرده و سپس همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ را بررسی کنیم.

سؤالات متداول

همکاری آیوتا با کمپانی‌های بزرگ چگونه است؟

شبکه آیوتا با شرکت‌های بزرگی مثل شرکت تولید کننده لوازم خانگی بوش برای تولید دستگاه XDK، شرکت خودروسازی تسلا و فولکس واگن برای پرداخت‌های هزینه‌ها در خودروهای بدون راننده همکاری می‌کند.

آینده ارز دیجیتال آیوتا چگونه است؟

پس از سقوطی که ارز دیجیتال آیوتا در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد، توسط همکاری با شرکت‌های بزرگ و ارائه خدمات خاصی مثل کارمزد صفر در تراکنش‌ها توانست در سال ۲۰۲۰ کمی اوضاع خود را بهبود ببخشد. بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده این رمز ارز نگاهی مثبت دارند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا