سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده ارز دیجیتال میکر؛ به همراه پیش بینی قیمت Maker

برای اطلاع دقیق زمان مناسب معامله و خرید ارز MKR با ما همراه شوید. هر کاربری بعد از ورود به بازار ارز دیجیتال و شروع معاملات مختلف، بیش از هر چیز دیگری نیازمند مطالعه، تحلیل و بررسی قیمت‌های آینده بازار است. در این بررسی و تحلیل قیمت و نمودار است که شما می‌توانید بهترین تصمیم را برای معامله گرفته و در طولانی‌مدت سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته باشید. این بررسی و تحلیل برای تمام رمزارزها مشترک است و فرقی ندارد که شما کدام یک را خریداری کردید، در نهایت به بررسی و تحلیل تمام خریدها و معاملاتتان نیاز دارید. به همین بهانه در این مقاله قرار است با جزئیات بیشتری دربارۀ آینده ارز دیجیتال میکر صحبت کرده و در نهایت به پیش‌بینی قیمت Maker تا سال ۲۰۲۶ برسیم. اما ارز دیجیتال میکر چیست؟

رمزارز میکر مبتنی بر قراردادهای هوشمند اتریوم و پروتکل ERC-20 بنا شده که بنیان‌گذارش با هدف کاهش تأثیرات منفی ناشی از وضعیت اقتصادی و نوسان‌های موجود در بازار به‌خصوص بازار آمریکا دست به طراحی آن زد. برای رسیدن به هدف کاهش حداکثری تأثیر گرفتن از نوسانات بازار، میکر به‌عنوان یک شبکه استیبل کوین (STABLE COIN) در معنای کوین پایدار شروع به فعالیت کرد تا بتواند هم اتصالی بین بلاک‌چین و مبادلات غیرمتمرکز باشد و هم اینکه از تغییرات بازار تأثیر نگیرد.

تاریخچه رمزارز میکر

ارز دیجیتال میکر (Maker) برای اولین‌بار در ژانویه سال ۲۰۱۷ به‌صورت عمومی  و با شعار ارز هوشمندتر و بهتر توسط رون کریستنسن به بازار عرضه شد. در طی این ۵ سال رمزارز میکر به‌خوبی توانست افزایش قیمت‌های قابل‌قبولی را تجربه کرده و سود رضایت‌بخشی را برای کاربرانش همراه داشته باشد. رمزارز میکر در طول این سال‌ها توانست چند باری حداکثر رشد در قیمت و سود را داشته باشد و همین هم موجب توجه بسیاری از معامله‌گران و کاربران به خریدوفروش میکر شد.

این رمزارز یکی از اولین پروژه‌ها در فضای مالی (finance) غیرمتمرکز بود که به‌صورت رسمی در شبکه اتریوم شروع به فعالیت کرد و بعد از مدتی برای رسیدن به اهدافش بنیاد میکردائو را تاسیس کرد.

در اولین ماه ورود به بازار میکر تا ۱/۲۲ دلار هم معامله شد و از همان زمان توانست روند صعودی خوبی داشته باشد. البته با گذشت یک سال از عرضه متأسفانه میکر با یک نزول نسبی روبه‌رو شد اما مجدد رشد کرد و در نهایت با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی و در اوج شیوع پاندمی جهانی کرونا برخلاف تصورات عمومی به رشد قابل‌قبولی رسید. در طول یک سال اخیر میکر تقریباً ۳۷% رشد قیمت داشته و در حال حاضر رتبه چهل و دوم رمزارزها در دنیای کریپتوکارنسی را تصاحب کرده است.

مفهوم ییلد فارمینگ میکر چیست؟

باتوجه‌به تمرکز میکر روی فضای مالی غیرمتمرکز، اگر خریدار یا علاقه‌مند به معامله این رمزارز هستید پیشنهاد می‌کنم که حتماً با مفهوم ییلد فارمنیگ میکر نیز آشنا شوید.

ییلد فارمینگ مفهومی در فضای مالی غیرمتمرکز است که با کمک ارز دیجیتال به دیفای رمزارزها می‌پردازد. به‌این‌ترتیب با کمک این سیستم شما می‌توانید وام بدهید و در قبال آن کارمزد هستید که به‌صورت قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود.

این سیستم هم باعث افزایش سود کاربر شده و هم انگیزه‌ای برای رقابت بین آن‌ها می‌شود. در ضمن این مهم را هم فراموش نکنید که ییلد فارمینگ بر اساس توکن ERC20 انجام شده و پرداخت پاداش‌هایش نیز به همین ترتیب است که به‌طورکلی در فضای شبکه اتریوم انجام می‌‎شود.

فضای مالی غیرمتمرکز

پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال میکر و پیش بینی قیمت Maker

اگر یادتان باشد در ابتدای مقاله گفتیم که رمزارز میکر با هدف کاهش تأثیرپذیری از نوسانات بازار به‌خصوص بازار آمریکا توسط یک کارآفرین دانمارکی یعنی رون کریستنسن طراحی شد. پیش بینی آینده ارز دیجیتال می‌تواند چالش‌های بسیاری داشته باشد.

رمزارز میکر برای مدیریت پروژه‌هایش از سیستم رأی دادن استفاده می‌کند. کاربران اگر می‌خواهند حق رأی داشته باشند، اول‌ازهمه باید حتماً میزان مشخصی رمزارز میکر بخرند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروژه‌های مختلف شرکت کرده و حتی در قبال رای‌هایشان پاداش نیز دریافت کنند. در نتیجه کل سیستم برای رسیدن به بیشترین میزان سود به‌صورت برابر در تلاش است. همین ویژگی ساده هم باعث شده تا کاربران برای رشد کل اکوسیستم هم تلاش کنند و هم در میزان موفقیت آن نقش داشته باشند، در نتیجه قیمت و ارزش میکر به‌جای نوسانات بازار بیشتر تحت‌تأثیر کاربران و معامله‌گران خودش است.

پیش بینی قیمت Maker

با این حساب برای سال پیش‌رو یعنی ۲۰۲۳ باید چه انتظاری برای پیش‌بینی قیمت Maker داشته باشیم؟

برای آینده ارز دیجیتال میکر در سال ۲۰۲۳ متخصصین حوزه کریپتوکارنسی اعتقاد دارند میکر صعود قابل‌توجه و سریعی را تجربه خواهد کرد و میانگین تغییرات ممکن را بین ۰۷۲/۶ تا ۲۶۳/۸ دلار تخمین زدند. بیشتر آن‌ها انتظار دارند که میکر رشد سریعی در قیمت داشته باشد و طی ۵ سال آینده تا حدود ۵۰۷/۱۵ دلار معامله شود. هرچند که باید انتظار افت قیمت (DROPP) هم در شرایط خاص داشت ولی روند کلی میکر به‌صورت نزولی نخواهد بود.

پیش‌بینی قیمت Maker برای سال ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶

پیش از شروع تحلیل و بررسی سه سال آینده باید به این نکته مهم هم توجه کرد که هر پیش‌بینی قیمتی می‌تواند به دلیل وقوع هر حادثه‌ای اعم از شرایطی مشابه بیماری پاندمی کرونا یا ادامه جنگ اوکراین و روسیه و هر واقعۀ بین‌المللی دیگری تا حدی تغییر کند.

بر اساس شرایط فعلی متخصصین اعتقاد دارند که آینده ارز دیجیتال میکر و پیش بینی قیمت Maker در سال ۲۰۲۴ تقریباً مسیر خوش‌بینانه‌ای را طی کرده و امکان رشد دارد و تا حدود ۰۸/۸۱۰/۳ دلار خواهد رسید.

در سال ۲۰۲۵ ممکن است که میکر توجه عمومی را حسابی به خودش جلب کرده و به‌عنوان مرکز سرمایه‌گذاری جهانی شناخته شود. اگر چنین شرایطی رخ بدهد، دیگر رمزارزها با چالش جدی مواجه شده و میکر تا حدود قیمت ۲۰/۵۴۹/ ۴ دلار رشد را تجربه خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۶ شبکه رمزارز میکر قطعاً به شهرت بسیار بالایی رسیده تاحدی‌که بسیاری از هلدینگ‌ها و کمپانی‌ها خواهان همکاری با میکر شده و پروژه‌های بسیاری بر پایه پرداخت این رمزارز شکل خواهد گرفت. در چنین شرایطی باید انتظار داشت که تا دسامبر سال ۲۰۲۶ قیمت ارز میکر به ۲۷/۲۴۳/۴ دلار نیز برسد.

پیش بینی قیمت Maker

میکر؛ ایده‌ای نو برای شبکه جهانی غیرمتمرکز

بر اساس آنچه گفته شد، آینده ارز دیجیتال میکر و پیش بینی قیمت Maker را باید موفق و پرسود دانست که خرید آن در شرایط فعلی به سود خوبی حداقل تا سال ۲۰۲۶ منجر خواهد شد. البته همان‌طوری که گفتم پیش‌بینی قیمت Maker و روند صعودی و نزولی آن می‌تواند از شرایط مختلف جهانی تأثیر گرفته و تا حدی با پیش‌بینی‌های متخصصین اندک مغایرتی داشته باشد ولی شرایط کلی احتمالاً به همین شکل ادامه خواهد داشت.

برای بررسی‌های بیشتر جهت خرید میکر می‌توانید از صرافی سایت والکس اقدام کرده و اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، نگاهی به سؤالات متداول داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین کیف پول‌های پیشنهادی برای نگهداری میکر چیست؟

برای نگهداری طولانی‌مدت رمزارز میکر پیشنهاد می‌شود از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید که بهترین انتخاب کیف پول HOLD است و به‌صورت کاملاً آفلاین و در فضای سرد دارایی شما را حفظ می‌کند.

آیا رمزارز میکر انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری و رسیدن به حداکثر میزان سود است؟

بله تقریباً تمام متخصصین دنیای ارز دیجیتال اعتقاد دارند که میکر انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است ولی نیاز به بررسی و تحلیل دقیق پیش از ورود به بازار دارد تا خریدتان را در بهترین زمان انجام دهید. 

رمزارز میکر را از کدام صرافی‌ها می‌توان خرید؟

میکر را از تمامی صرافی‌هایی که از این رمزارز پشتیبانی کنند، می‌توانید بخرید که پیشنهاد فعلی ما خرید میکر و معامله این رمزارز در صرافی والکس است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سعید کمالی
سعید کمالی
1 سال قبل

ممنون از مقاله خوب و تخصصیتون
فقط متاسفه اعداد و ارقام بصورت صحیح نمایش داده نمیشه
بدلیل اشکال در اینکود فارسی و انگلیسی اغلب تو فضای Html اینجور میشه مگر اینکه بعد از حروف فاصله بدید و بعد انگلیسی اعداد رو بنویسید بدون علامت اختصاری
بهرحال بسیار کاربردی بود
ممنون

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سعید کمالی

سلام
وقت شما به خیر
سعید عزیز بسیار ممنونیم از وقتی که گذاشتید و مقاله ارز دیجیتال میکر را مطالعه کردید. در اسرع وقت نمایش اعداد اصلاح میشود.
سپاسگذاریم از دقت و توجه شما

دکمه بازگشت به بالا