متاورس

بازی My Neighbor Alice؛ معرفی و آموزش بازی بلاکچینی همسایه من آلیس

بازی‌های بلاک چینی این روزها حسابی پرطرفدار شده‌اند و افرادی که به تجربه آن‌ها می‌پردازند، اهداف مختلفی در نظر دارند. آن‌ها جدا از این که می‌توانند خود را برای ساعت‌ها سرگرم کنند، امکان کسب درآمد به وسیله دریافت پول یا توکن از توسعه‌دهندگان این دسته از بازی‌ها را نیز دارند. ما نیز تاکنون در والکس از چنین بازی‌هایی صحبت کرده‌ایم و امروز نیز نوبت به بازی My Neighbor Alice می‌رسد.

در واقع در این مقاله قصد داریم ببینیم بازی My Neighbor Alice چیست و توسعه‌دهندگان آن چه کسانی هستند. همچنین باید به این نکته پرداخته شود که ارز دیجیتال آلیس چیست. مورد مهم این است که این بازی هنوز به صورت کامل منتشر نشده است، اما شناخت آن می‌تواند به شما برای تجربه آن در آینده کمک زیادی کند. پس در صورتی که از عاشقان بازی‌های ویدئویی بلاک چینی هستید و به دنبال سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌گردید، این مقاله را از دست ندهید.

شرکت توسعه‌دهنده بازی My Neighbor Alice

بازی کریپتویی My Neighbor Alice در حال ساخت توسط تیم سازنده آنتلر اینتراکتیو (Antler Interactive) است. این شرکت تا به حال بازی‌های زیادی را در دسترس بازیکنان قرار داده که برخی از آن‌ها بر بستر استیم به صورت پولی و برخی دیگر نیز رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای فعال هستند. خبر خوب این است که علاقه‌مندان به بازی My Neighbor Alice می‌توانند در آینده آن را به صورت رایگان تجربه کرده و حسابی لذت ببرند.

البته به نظر می‌رسد که این بازی همانند دیگر بازی‌ها، پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشد. این بدان معنا است که افراد برای استفاده از برخی ابزارها و آیتم‌ها، شاید نیاز داشته باشند که هزینه کنند. در مورد سابقه آنتلر اینتراکتیو نیز باید گفت که شرایط خوبی را سپری می‌کند و بازیکنان زیادی نیز به تجربه بازی‌هایشان مشغول هستند. بعضی از این بازی‌ها نه تنها بر روی رایانه‌های شخصی، بلکه در دیگر پلتفرم‌ها نیز در دسترس‌اند. از این بازی‌ها باید به Kartong، سری Krystopia و البته سری Survive اشاره داشت که بسیاری از آن‌ها هم‌اکنون کاربران زیادی دارند.

البته باید گفت که این بازی‌ها به صورت بلاک چینی در دسترس کاربران قرار ندارد و این در واقع نخستین تجربه برای آنتلر در سرزمین آلیس است. این شرکت می‌خواهد تدابیری را در نظر داشته باشد تا بازیکنان بتوانند علاوه بر لذت بردن از امکانات موجود در بازی، کسب درآمد در بازار کریپتوکارنسی را هم تجربه کنند و توکن‌هایی را به ازای فعالیت در آن دریافت کنند.

تیم آنتلر

سناریوی بازی همسایه من آلیس

ابتدا و در خصوص آموزش بازی بلاکچینی همسایه من آلیس در متاورس باید اطلاعاتی را پیرامون سناریوی آن به دست آورید تا بتوانید در آینده و با تجربه آن، درک بهتری از بخش‌های گوناگونش داشته باشید. با یک بازی آنلاین و چندنفره سر و کار داریم و این طور که پیدا است، در آینده هزاران بازیکن را به خود جذب خواهد کرد. این بازی در سبک شبیه‌سازی زندگی در حال توسعه است.

معمولا در چنین بازی‌هایی، بازیکنان باید اقداماتی را که معمولا در روز برای کسب درآمد و رسیدن به سود انجام می‌دهند را در دستور کارشان قرار دهند. آن‌ها البته در این بازی تجربه زندگی روستایی را دارند و از وظایفشان هم باید به کشاورزی، دامپروری و خرید و فروش‌های مختلف اشاره کرد. بنابراین طیف گسترده‌ای از وظایف پیش روی آن‌ها قرار دارد و این می‌تواند مانع از خسته کننده بودن بازی شود.

به هر یک از بازیکنان در بازی My Neighbor Alice، زمین‌هایی به صورت مجازی داده می‌شود تا بتوانند اقداماتی را روی آن‌ها پیاده کنند. امکان تعامل با دیگر کاربران، رد و بدل کردن و خرید و فروش اجناس و آیتم‌ها نیز وجود دارد. به بیان دیگر می‌توان گفت که دیگر کاربران، همسایه‌های شما در این زمین‌ها به شمار می‌روند. علاوه بر رقابت با این دسته از افراد، گاهی نیاز است تا نیازهای خود را برای ساخت زمینی فوق‌العاده به وسیله آن‌ها برطرف کنید. در این خصوص باید به خرید و فروش NFT و کاربرد NFT در متاورس و بازی نیز توجه کافی را داشته باشید.

بازی آلیس

در راستای آموزش بازی بلاکچینی همسایه من آلیس، سازندگان قرار است به صورت روزانه فعالیت‌هایی را جدا از موارد گفته برای بازیکنان در دسترس قرار دهند که با انجام چنین چالش‌هایی، امتیازاتی نیز به دست زمین‌داران خواهد رسید. این جوایز می‌توانند به صورت توکن برای سرمایه‌گذاری و یا به اشکال دیگر باشند. خبر خوب دیگر هم این است که توکن‌های مربوط به بازی My Neighbor Alice که هنوز از آن‌ها رونمایی نشده است، کاملا در دنیای ارزهای دیجیتال قابل سرمایه‌گذاری و خرید و فروش خواهند بود. بنابراین شما در این زمینه باید به آینده ارز آلیس نیز توجه داشته باشید.

ماهیگیری، صید حیوانات و یا زنبورداری نیز از دیگر اموراتی است که بازیکنان می‌توانند برای کسب درآمد در این زمین‌ها برای خود در نظر داشته باشند. این فعالیت‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و آنتلر اینتراکتیو قرار است در آینده، موارد دیگری از آن‌ها را به کاربران توضیح دهد.

یکی از بخش‌های جذاب این بازی نیز فعالیت‌ها و ماموریت‌های مشترکی است که کاربران می‌توانند در کنار هم داشته باشند تا با هم کسب درآمد کنند. این یعنی علاوه بر این که سطح خودتان بعد از اتمام چنین ماموریت‌هایی بالا می‌رود، می‌توانید سطح دیگران را هم تا حد نسبتا زیادی افزایش دهید. برای نگه‌داری توکن مذکور، این که کیف پول‌ های آلیس کدام موارد هستند نیز به نوبه خود اهمیت دارد.

آمار کاربران بازی My Neighbor Alice

در ادامه معرفی بازی متاورسی همسایه من آلیس، بدیهی است که هنوز به دلیل منتشر نشدن نسخه‌ای از بازی My Neighbor Alice، اطلاعاتی نیز در مورد کاربران آن در دسترس قرار نگرفته است. با این حال، پیش‌بینی‌هایی توسط کارشناسان در مورد این بازی انجام شده است که می‌تواند جالب توجه باشد. با استناد بر این موضوع که چنین سبک‌هایی معمولا استقبال کاربران را در پی دارد، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که My Neighbor Alice با وجود ارز دیجیتال آلیس نیز به نوبه خود محبوبیت بالایی را به دست آورد.

تنوع در این بازی بسیار زیاد خواهد بود و این نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل استقبال احتمالی کاربران باشد. آنتلر اینتراکتیو نیز وعده داده است که آماری از کاربران را بعد از چند روز و چند ماه از عرضه بازی My Neighbor Alice در سایت خود در دسترس قرار دهد. بعد از آن و البته پس از انتشار به‌روزرسانی‌هایی برای این عنوان، آن گاه می‌توان نتیجه گرفت که آیا در لیست بهترین بازی های متاورس قرار خواهد داشت یا خیر.

نمایی از بازی آلیس

به‌روزرسانی‌های آینده My Neighbor Alice

بدون شک همه بازی‌ها برای این که بتوانند به موفقیت برسند، باید به‌روزرسانی‌هایی را برای بهبود عملکرد و البته افزایش آیتم‌ها و امکانات بازی در دسترس قرار دهند. این قضیه برای بازی My Neighbor Alice نیز استثنا نیست و آنتلر اعلام کرده است که بعد از عرضه آن، پشتیبانی‌های فراوانی برایش برنامه‌ریزی شده است. بهره‌برداری از NFT در این بازی نیز از دیگر شایعاتی است که به گوش می‌رسد.

این پشتیبانی‎‌ها می‌تواند با اهداف فوق انجام شود تا مخاطبان نیز همواره از تجربه آن رضایت داشته باشند و چیزی برایشان کسل کننده نشود. شناخت نقشه راه یا همان رودمپ چنین بازی‌هایی نیز می‌تواند در نوع خود مهم باشد. اگر سری به سایت این بازی بزنید که از حالا برای توسعه آن در تلاش هستند، می‌توانید بخش‌هایی از این رودمپ را شاهد باشید.

اواخر سال ۲۰۲۰

در آن زمان بود که بازی My Neighbor Alice معرفی شد و تریلرها و تصاویری از آن نیز به دست گیمرها رسید. سپس تیم سازنده وعده داد تا تمام تلاش خود را برای کیفیت بالای سرورهای این بازی و نیز ساخت توکن‌ها به کار گیرد. همکاری‌هایی میان این شرکت و دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده حاضر در بازار ارزهای دیجیتال هم صورت گرفت که نباید از تاثیر آن غافل شد. سپس در نظر گرفته شد که هر چند وقت یک بار، رویدادهایی نیز برای این بازی در دسترس قرار گیرد تا بازیکنان بتوانند در آن حاضر شوند.

اوایل سال ۲۰۲۳

با توجه به صحبت‌های تیم سازنده، این طور به نظر می‌رسد که نسخه بتای بازی My Neighbor Alice در اوایل سال آینده به دست گیمرها برسد. آن‌ها قادر هستند تا از طریق استیم به تجربه این بازی بپردازند و نظرات خود را نیز بر روی این پلتفرم عنوان کنند. متاسفانه هنوز خبری از تاریخ پخش نسخه رسمی این عنوان در دسترس نیست و احتمال می‌رود که این اتفاق نیز در آینده رخ دهد.

شروع فعالیت در بازی همسایه من آلیس

بعد از نصب بازی My Neighbor Alice و ورود به منوی آن، با حالات مختلفی مواجه می‌شوید که انتخاب هر یک به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. بدیهی است که برای کسب موفقیت در این بازی باید تمام مراحل و حالت‌های آن را تجربه کنید و از تمام فرصت‌ها به سود خود بهره‌مند شوید. با این حال، بخش اصلی آن به همان حالت شبیه‌سازی زندگی که در بالا ذکر شد، مربوط می‌شود. در این بخش می‌توانید نسبت به انجام کارهای مختلفی به صورت روزانه مشغول شوید که در بخش بعدی بیشتر از آن خواهیم گفت.

بخش‌هایی متنوع My Neighbor Alice

ملاقات با آلیس

طبق گفته سازندگان، بازی از کاراکترهایی تشکیل شده است که برای شروع نیز نیازمند به گفتگو و همکاری با آن‎‌‌ها هستید. در غیر این صورت باید عواقب و سختی‌های کار در ادامه را در نظر داشته باشید. در مرحله نخست باید با شخصیتی به نام آلیس برخورد داشته و صحبت کنید. این اتفاق در اسکله‌ای در جزیره رخ می‌دهد. تیم سازنده برای راهنمایی کاربران خود از فلش‌هایی به رنگ زرد در بازی استفاده کرده است تا بتوانید مسیر را بهتر پیدا کنید؛ بنابراین از چنین راهنمایی‌هایی هرگز غافل نشوید.

ملاقات با خوزه و ایوان

کاراکتر دیگری به نام خوزه (Jose) در بازی وجود دارد که بعد از آن باید به سراغ او رفته و صحبت‎‌های خود را مطرح کنید. این مکالمه آن طور که گفته شده است، وقت کمی را از شما می‌گیرد. بعد از آن، با فرد بازرگانی به نام ایوان (Ivan) آشنا می‌شوید که در میانه‌های بازی و ماموریت‌های مهم نیز یاری‌رسانتان خواهد بود. از وی به این دلیل که بازرگان است، می‌توانید برای خرید و فروش کالاها نیز استفاده نمایید.

شخصیت‌های بازی

صحبت مجدد با آلیس

آلیس یکی از ارکان اصلی این بازی و از شخصیت‌های مهم به شمار می‌رود، هر جایی که برای طی کردن ماموریت‌ها به مشکل خوردید، می‌توانید با او در تماس باشید. قبل از ملاقات دوباره با او البته باید با فرد دیگری با نام بیورن (Bjorn) اتفاقاتی را رقم زده و مکالمه‌ای نسبتا کوتاه داشته باشید. تمام این افراد به این دلیل در بخش ابتدایی حالت اصلی بازی My Neighbor Alice قرار داده شده‌اند تا شما را با نحوه اجرا و تجربه آن آشنا کرده باشند.

شیوه دریافت امتیاز و برداشت پاداش در بازی My Neighbor Alice

ویژگی‌های درون بازی فراوانی در My Neighbor Alice به چشم می‌خورد که باید به همه آن‌ها توجه داشته باشید. برخی از این ویژگی‌ها در ابتدای بازی باز نیستند و نیاز است تا نسبت به خریداری آن‌ها اقدام شود. همه این‌ها به خاطر ارتقای سطح خود بازیکنان در نظر گرفته شده است. ضمن این که آموزش‌هایی همچون خرید زمین در متاورس به کاربران داده می‌شود تا با مشکلی مواجه نشوند.

خرید و فروش

طبق اعلام سازندگان، یک بازار مجازی درون این بازی و در منوی آن به چشم خواهد خورد که می‌توان به منظور خرید و فروش برخی از آیتم‌ها شامل خانه‌ها، حصارها، حیوانات و گیاهان از آن استفاده کرد. بنابراین بار دیگر شاهد تعامل میان کاربران در سطح این بازی خواهیم بود. جزایر در این بازی هر یک با ویژگی‌های متفاوتی همراه هستند و کاربران می‌توانند در اعمال تنوع آن‌ها نقش مستقیم داشته باشند. در صورتی که بودجه زیادی برای این بازی داشته باشید، قادر به خریداری تکه زمین‌هایی از دیگر جزایر نیز خواهید بود.

دریافت امتیاز و پاداش

حال شاید این سوال را داشته باشید که سیستم دریافت پاداش و جوایز برای کاربران در این بازی به چه صورت خواهد بود؟ سازندگان امور مختلفی را در نظر گرفته‌اند تا جوایز خود شامل توکن (آلیس – ALICE) را به کاربران داده تا آن‎ها بتوانند سرمایه‌گذاری‌های خود را آغاز کنند. بر اساس شهرت و سطحی که در این بازی دارید، می‌توانید جوایز مختلفی را از توسعه‌دهندگان بگیرید و این دو با هم رابطه مستقیم دارند.

برخی از رویدادها هرچند روز یک‌بار در منوی این بازی مشاهده می‌شوند و شما با رد کردن آن‌ها می‌توانید از این پاداش‌ها استفاده کنید. پاداش‌های گفته شده توسط سازندگان می‌تواند به‌صورت سکه برای خرید و فروش‌ها و یا توکن برای معامله در این بازار باشد. ضمن این که با طی کردن هر یک از حالت‌‌های موجود در منوی بازی و یا بخش بازار آنلاین آن نیز می‌توانید جوایزی همچون توکن‌ها را به دست آورید. با این حال، گفته می‌شود که حالت اصلی این بازی به سبک شبیه‌سازی زندگی، بهترین مسیر و انتخاب برای دریافت ارزنده‌ترین جوایز است.

قوانین کلی بازی همسایه من آلیس

به نقل از تیم سازنده، کمک کردن بخش مهمی از بازی My Neighbor Alice را تشکیل می‌دهد و بدون انجام آن، بازیکنان اواسط ماموریت‌های خود دچار چالش شده و  موفق به ا نخواهند شد. آن‌ها باید تمام تلاش خود را برای این منظور به کار گرفته و دوستانی را در زمین‌های مجاور پیدا کنند تا تعامل با آیتم‌ها و ابزار را به بهترین حد خود برسانند. برخی از این رویدادها می‌تواند به صورت گروهی باشد. کاربران در این جا باید از میان دوستان و یا افراد مجازی که پیدا می‌کنند، تیم‌هایی تشکیل داده و در ماموریت‌های گروهی به موفقیت برسند.

تجربه یک بازی فردی/گروهی در الیس

آنتلر اعلام کرده برای هر یک از کاربران موجود در این بازی یک آواتار یا همان پروفایل در نظر گرفته خواهد شد. البته خود بازیکنان نیز می‌توانند تا حد زیادی این آواتار و مشخصات موجود در آن مانند نام و تصویر را تغییر دهند. به طور کلی شخصی‌سازی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های My Neighbor Alice به شمار می‌رود.

حال اگر بخواهیم کمی در مورد سیستم این بازی صحبت کنیم، باید گفت که بخش زیادی از حافظه رایانه شما را درگیر نمی‌کند. برای تجربه این بازی بر روی این پلتفرم تنها به چهار گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت. در ادامه می‌توانید شاهد بخشی از پیش‌نیازهای این بازی که به وسیله توسعه‌دهندگان عرضه شده است، باشید:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ یا بالاتر
  • مموری: ۴ گیگابایت رم
  • DirectX: ورژن ۱۰
  • فضای لازم برای ذخیره‌سازی: ۴ گیگابایت

لذت شبیه‌سازی زندگی در My Neighbor Alice

اکنون عده زیادی از بازیکنان در انتظار تجربه بازی My Neighbor Alice هستند تا بتوانند از این طریق خود را سرگرم کرده و به سود نیز برسند. با توجه به ویدئوهایی که تاکنون از این بازی منتشر شده است، می‌دانیم که می‌تواند انتخاب خوبی برای بازیکنان در سبک شبیه‌سازی باشد.

شما چه بازی‌های بلاکچینی دیگری را می‌شناسید که برای کسب درآمد مناسب باشند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Amin
Amin
1 ماه قبل

من راجب آلیس سوال داشتم آیا امکان راهنمایی بیشتر وجود دارد ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  Amin

سلام
لطفا سوال خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما همراه گرامی باشیم.

آلیس
آلیس
8 ماه قبل

بدون شک بهترین بازی بلاکچینی خواهد بود همسایه عزیز من آلیس ???

دکمه بازگشت به بالا