ترید

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR)

شبکه نیر پروتکل از زمانی که توسعه‌دهندگان، شروع به ساختن نرم‌افزارهای خدمات مالی بر بستر بلاک چین اتریوم کردند، محبوبیت زیادی پیدا کرد. نیر پروتکل (Near Protocol)، یکی از بلاک‌چین‌های جدید به شمار می‌رود که از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود، هدف این پروژه، رقابت با پادشاه دیفای (DeFi) یعنی اتریوم است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که روش‌های معامله ارز دیجیتال نیر چیست؟ و همچنین انواع مختلف صرافی‌ها را از نظر نحوه خرید ارز نیر مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه معامله ارز دیجیتال نیر پروتکل

برای بررسی نحوه خرید ارز نیر، بیایید در ابتدا نگاهی جامع به روش‌های معامله نیر (Near Protocol) داشته باشیم. به طور کلی شما می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از صرافی‌های متنوع متمرکز یا غیرمتمرکز استفاده کنید. قطعا هر کدام از این صرافی‌ها، دارای مزیت‌ها یا کاستی‌هایی هستند که باید با توجه به آن‌ها، برای معامله رمز ارز موردنظر اقدام کنیم.

 اما چه تفاوتی بین نحوه خرید ارز نیر در صرافی‌های متمرکز با صرافی‌های غیرمتمرکز است؟ و اساسا این دو صرافی چه تفاوتی با هم دارند؟ در ادامه، هر کدام از انواع صرافی را بررسی کرده و به روش معامله در آن می‌پردازیم. همچنین پس از آن به آموزش معامله رمز ارز نیر پروتکل در یکی از صرافی‌های معتبر خواهیم پرداخت.

Centralized Exchange

صرافی‌های متمرکز، نوعی از صرافی ارز دیجیتال هستند که در آنها برای ثبت‌نام به فرایند احراز هویت نیاز است. در این صرافی‌ها، دارایی‌های رمز ارز کاربران در اختیار خود صرافی قرار گرفته و به نوعی صرافی و نهاد مرکزی، نقش واسط را ایفا می‌کند. بنابراین، یک نهاد ثالث دارایی شما را کنترل و نظارت می‌کند. نحوه خرید ارز نیر در این صرافی‌ها ساده‌تر است؛ زیرا بخش زیادی از وظایف برای نگهداری از دارایی بر عهده صرافی است. جالب است بدانید که صرافی‌های متمرکز، اولین گروه از صرافی‌هایی بودند که پا به دنیای رمز ارزها گذاشتند. این صرافی‌ها برای کاربران مبتدی مناسب‌تر هستند؛ چرا که کاربر خیلی کمتر درگیر پروسه‌های معاملاتی است. برخی از صرافی‌های متمرکز معتبر عبارتند از:

  • کوین بیس (Coinbase)
  • اف تی اکس (FTX)
  • کوکوین (KuCoin)
  • بیت فینیکس (Bitfinex)
  • والکس

یکی از مزیت‌های اصلی صرافی‌های متمرکز، آسودگی خیال از بابت گم‌شدن کلیدهای بازیابی دارایی است. شما می‌توانید به راحتی وارد حساب کاربری خود شوید و به انجام تراکنش بپردازید. مزیت دیگر این نوع صرافی‌ها، پاسخگو بودن صرافی نسبت به کاربران است. البته امنیت این صرافی‌ها پایین است و بارها شاهد هک شدن صرافی‌های متمرکز بوده‌ایم.

Decentralized Exchange

روش های معامله ارز دیجیتال نیر

صرافی‌های غیرمتمرکز، واسطه‌ها را حذف کرده‌اند؛ بنابراین، دارایی ارز دیجیتال به صورت مستقیم مورد تبادل قرار می‌گیرد. این موضوع بیشتر شبیه خریدوفروش‌های همتا به همتا است. جالب است بدانید که در صرافی‌های غیرمتمرکز نیازی به احراز هویت و ثبت اطلاعات شخصی ندارید. این پلتفرم‌ها به کاربران امکان می‌دهند که صاحب اصلی دارایی خود و رمز خصوصی آنها باشند. این یعنی با در دست داشتن این رمز، هر زمان خواستید می‌توانید دارایی‌تان را انتقال داده یا تبادل کنید. این صرافی‌ها بر اساس قراردادهای هوشمند عمل می‌کنند.

یکی از مزیت‌های صرافی غیرمتمرکز، دسترسی همیشگی است. علاوه بر این، صرافی غیرمتمرکز، کنترل کامل دارایی‌ها را به کاربر می‌دهد. اما در عوض این صرافی، به قانون مقابله با پولشویی پایبند نبوده و به وام گیری و وام دهی ارزهای دیجیتال محدود است. از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یونی سوآپ (UniSwap)
  • پنکیک سوآپ (PancakeSwap)
  • کرو (Curve)
  • سوشی سوآپ (SushiSwap)
  • اسپوکی سوآپ (SpookySwap)

بهترین صرافی بین المللی برای خرید نیر توسط کاربران ایرانی

پس از پرداختن به نحوه خرید ارز نیر (Near)، اکنون نوبت این سوال است که از چه صرافی برای خرید و فروش نیر استفاده کنیم؟ می‌توان سوال را کمی دقیق تر پرسید: برای ما ایرانی‌ها چه صرافی مناسب تر است؟ در ادامه به بررسی فنی چند صرافی معتبر بین المللی می‌پردازیم و آنها را از نظر نوع خدمات دهی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صرافی کوکوین (KuCoin)

صرافی کوکوین از ۷۲۲ توکن پشتیبانی می‌کند و دارای حجم معاملات روزانه ۵ میلیارد و ۶۶۶ میلیون دلار است. کارمزد انجام تراکنش‌ها در کوکوین ۰/۲ درصد است. این صرافی دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته است و از همه مهمتر، امکان معامله بدون احراز هویت را میسر کرده است. با وجود اینکه کاربران ایرانی می‌توانند با IP ایران در این صرافی تبادل کنند؛ اما امکان احراز هویت برای ایرانیان در این صرافی وجود ندارد.

صرافی کوینکس (CoinEx)

این صرافی از امنیت کمتری نسبت به کوکوین برخوردار است و از سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرده است. صرافی کوینکس بسیار معروف است و تاکنون بیش از ۳ میلیون کاربر دارد. کوینکس از ۵۳۸ توکن پشتیبانی می‌کند. حجم معاملات روزانه آن، ۱۸۴ میلیارد دلار است. کارمزد هر تراکنش نیز ۰/۱ درصد است. خوشبختانه کوینکس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، همچنین قابلیت احراز هویت را برای ایرانیان فراهم کرده است. جالب‌تر اینکه نیاز به IP ثابت ندارد. از این نظر برای کاربران ایرانی می‌تواند گزینه جذابی به نظر برسد.

صرافی بینگ ایکس (BingX)

این صرافی سال ۲۰۱۸ تاسیس شده و دارای ۳۳۱ توکن تحت پشتیبانی است. حجم معاملات روزانه آن، ۵۰۰ میلیارد دلار است. کارمزد هر تراکنش در بینگ ایکس ۰/۰۲۷ درصد است که رقم بسیار کمی است. این صرافی امکان معامله بدون احراز هویت را مسیر کرده و شما می‌توانید در هر روز ۵۰ هزار دلار برداشت کنید. نکته جالب اینکه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و امکان هویت برای ایرانیان را فراهم کرده است.

صرافی والکس (Wallex)

اکنون نوبت یک صرافی معتبر ایرانی رسیده است؛ صرافی والکس، از سال ۱۳۹۷ کار خود را شروع کرده است. این صرافی بیش از ۴۰ توکن و کوین را لیست کرده و دارای کارمزد تراکنش ۰/۳۵ درصد است. صرافی والکس، متمرکز است و به همین دلیل امکان معامله بدون احراز هویت را ندارد. شما می‌توانید تنها به اندازه ۱ بیت کوین بدون احراز هویت برداشت کنید. کمی جلوتر بیشتر به این صرافی ایرانی و نحوه خرید ارز نیر توسط آن خواهیم پرداخت.

شما می‌توانید با بررسی توضیحات ارائه شده، بهترین صرافی بین المللی مناسب خود را انتخاب کنید. اگر بخواهیم از نظر سهولت در خرید و فروش نیر به این صرافی‌ها نمره بدهیم، صرافی‌های کوینکس و والکس جایگاه بهتری نسبت به بقیه صرافی‌ها کسب می‌کنند. رابط کاربری آسان و پشتیبانی از زبان فارسی برای ایرانیان، مهمترین مزیت‌های این صرافی‌ها محسوب می‌شوند.

کیف پول‌های پشتیبانی کننده از ارز نیر

والت های پشتیبانی کننده از NEAR

پیش از آنکه به نحوه خرید ارز نیر بپردازیم باید با انواع کیف پول مرتبط با ارز نیر آشنا شویم. کیف پول‌های زیادی از ارز نیر پشتیبانی می‌کنند. این خود به عنوان یک نقطه روشن برای آینده ارز نیر به شمار می‌رود. از جمله کیف پول‌های ارز نیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • سیف پل (SafePal)
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • لجر نانو اس (Ledger Nano S)

آموزش تصویری معامله نیر پروتکل در صرافی والکس

در این بخش قصد داریم به صورت گام به گام همراه با تصویر، نحوه ثبت نام در صرافی والکس را آموزش دهیم تا بر اساس راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال نیر پروتکل در صرافی والکس، به معامله این رمز ارز در یک صرافی ایرانی معتبر بپردازید.

۱-    ابتدا به صفحه اصلی والکس رفته و روی گزینه ثبت نام در گوشه بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید.

ثبت نام در والکس برای معامله نیر

۲-  در صفحه جدید، شماره موبایل خود را وارد کنید. در این مرحله باید یک رمز عبور قدرتمند برای خود تعریف کنید.

ایجاد حساب کاربری در والکس برای نیر

۳-    تیک پذیرش قوانین را بزنید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

۴-   در این مرحله یک کد به خط موبایل شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن وارد مرحله احراز هویت می‌شوید.

دریافت کد تاییدیه والکس

۵-    در مرحله احراز هویت، دو گزینه احراز هویت پایه و احراز هویت پیشرفته قرار داده شده است. پیشنهاد می‌شود، گزینه احراز هویت پیشرفته را انتخاب کنید. در این نوع احراز هویت، امکان برداشت ارز دیجیتال و برداشت ریالی وجود دارد.

مرحله احراز هویت برای معامله نیر

۶-    روی گزینه «شروع کنید» بزنید.

۷-    مشخصات کاربری خود را تکمیل کنید.

تکمیل اطلاعات کاربری در والکس

۸-    شماره کارت بانکی که به نام خودتان است را وارد کنید.

درج اطلاعات حساب بانکی

۹-    روی گزینه ارتقا حساب بزنید.

ارتقای حساب صرافی والکس

۱۰-    یک شماره ثابت وارد کنید ( نیاز نیست به نام خودتان باشد).

۱۱-  یک کد شش رقمی از طریق تماس تلفنی به شما اراده می‌شود که باید آن را در این مرحله وارد کنید.

 دریافت کد از طریق تلفن ثابت

۱۲-    در مرحله بعد، باید اسکن مدارک هویتی خود را آپلود کنید.

بارگذاری مدارک و اسناد در والکس

۱۳-در این مرحله باید، اطلاعات خواسته شده را روی کاغذ نوشته و با در دست داشتن آن با یک دست و گرفتن کارت ملی در دست دیگر، یک عکس از خودتان بگیرید و آن را در سایت آپلود کنید.

بارگذاری عکس مربوط به احراز هویت

۱۴-در این مرحله باید قوانین و مقررات والکس را بپذیرید.

۱۵-در نهایت، گزینه اتمام ثبت نام را کلیک کنید (در این مرحله باید منتظر تایید از طرف صرافی باشیم که ممکن است ۲۴ ساعت یا بیشتر زمان ببرد).

سرمایه‌گذاری با نیر پروتکل

ارز نیر پروتکل در حال حاضر با قیمت ۲/۹۹ دلار معامله می‌شود. اگرچه رمز ارز نیر به تازگی از یک روند نزولی سربلند کرده است، اما گویا هنوز از تبعات دوران نزولی رها نشده است. قیمت در طی یک ماه اخیر، روند نزولی شدیدی داشته است. بر اساس داده‌های تکنیکال، نیر هم اکنون در محدوده قیمت حیاتی حرکت می‌کند. بنابراین امکان خرید گسترده توسط گاوها (تریدر هایی که با هدف افزایش قیمت معامله می‌کنند) وجود خواهد داشت. در این صورت می‌توان انتظار یک رشد نسبی بود. در این مقاله نحوه خرید ارز نیر و فروش آن را بررسی کردیم، شما درباره این ارز چه تجربه‌ای دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا