اخبار ارزهای دیجیتال

در هر روز چند ارز دیجیتال جدید متولد می‌شود؟

گزارش اخیر وب‌سایت کوین گکو، حاکی از تولید حدود ۵۴۰ هزار توکن جدید از ابتدای سال ۲۰۲۴ است. میم کوین‌ها سهم بزرگی در این بین دارند.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتوبریفینگ، مطابق گزارش وب‌سایت CoinGecko از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا اوایل ماه آوریل ( اواسط دی ۱۴۰۰ تا اواسط فروردین ۱۴۰۳) بیش از ۵۴۰ هزار کوین جدید پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته‌اند. عددی که نشان‌دهنده تولد حدود ۵۳۰۰ کوین جدید در هر روز است.

این در حالی است که در کل سال ۲۰۲۳، حدود ۸۳۰ هزار کوین جدید پدید آمدند. بنابراین در حال حاضر، شاهد شتاب قابل توجه در این زمینه هستیم و انتظار می‌رود رکورد تولید سالانه توکن‌های جدید در ماه‌های آینده شکسته شود. همچنین تعداد کل کوین‌ها در صنعت ارز دیجیتال حدود ۲٫۵ میلیون برآورد می‌شود که نسبت به ۴۴۰ هزار کوین در پایان سال ۲۰۲۱، نشان‌دهنده رشد ۵٫۷ برابری است.

توکن های جدید در سال ۲۰۲۴

برای اولین بار تعداد کل توکن‌ها در سپتامبر ۲۰۲۲ از عدد یک میلیون فراتر رفت. در پایان این سال، این عدد با ثبت رشد سالانه ۱۵۹ درصدی به ۱٫۱۵ میلیون رسید. بخش اعظمی از این پروژه‌ها شامل میم کوین‌ها و یا توکن‌های تقریبا بی‌ارزش با عمر بسیار کوتاه است. روندی که حاکی از حرکت گسترده‌تر توسعه‌دهنده‌ها به سمت توکن‌سازی است.

در ماه مارس ۲۰۲۴ به تنهایی حدود ۱۹۵٬۷۳۵ توکن جدید راه‌اندازی شده که بخش بزرگی از آنها میم کوین هستند. از سوی دیگر، پلتفرم‌هایی مانند Pump.fun نیز روند توکن‌سازی را آسان کرده‌اند. آنها تاثیر قابل توجهی نیز در شکل‌گیری میم‌سیزن‌ها بازی می‌کنند. سرعت گرفتن روند تولید توکن‌های جدید، عرصه را برای سفته‌بازان نیز جذاب کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا