اخبار ارزهای دیجیتال

HTX وجوه دزدیده شده خود را پس گرفته است

HTX در اواخر ماه سپتامبر هک شد و ۵ هزار اتر از این صرافی به سرقت رفت. آنها به سرعت برای بازگرداندن مبالغ دزدیده شده خود از هکر اقدام کردند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، صرافی هیوبی (Huobi Global) یا همان HTX، با ارائه یک پاداش ۲۵۰ اتری به هکر پس از حل مشکلات، تایید کرده که مبالغ به سرقت رفته در پایان ماه سپتامبر به این صرافی بازگردانده شده است.

یکی از کیف‌ پول های گرم (Hot Wallet) صرافی HTX در تاریخ ۲۵ سپتامبر هک شد و هکر ۵ هزار اتریوم از آن برداشت کرد که در آن زمان تقریباً ۸ میلیون دلار ارزش داشت. بلافاصله پس از وقوع این هک، شرکت هوبی با هکر تماس گرفت و مدعی شد که هویت او را شناسایی کرده است.

HTX در نهایت به هکر پیشنهاد داد که ۵ درصد از این مبلغ با ارزش تقریباً ۴۰۰ هزار دلار را به او پرداخت کند و اگر پیش از تاریخ ۲ اکتبر ۹۵٪ از مبالغ را بازگرداند، هیچ اقدام قانونی‌ علیه او انجام ندهد.

توییت زک

جاستین سان (Justin Sun)، سرمایه‌گذار Huobi Global و مشاور HTX، در طی پستی که مورخ ۷ اکتبر در X (توییتر سابق) منتشر شده بود، گفت:

این هکر تصمیم درستی گرفت. ما از تمام فعالین این صنعت برای کمک بی‌دریغ‌شان قدردانی می‌کنیم!

وی افزود:

تقویت امنیت بلاک چین و حفاظت از دارایی‌های کاربر هرگز وظیفه‌ آسانی نبوده و نیست و ما بی‌وقفه برای انجام صحیح این مهم تلاش کرده‌ایم! ارائه امنیت کامل برای دارایی‌های کاربران همیشه هدف ما بوده و به همین شکل هم خواهد بود! ما از حمایت مداوم کاربران و جامعه ارزهای دیجیتال قدردانی می‌کنیم!
توییت سان

فعالیت هکرها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ همچنان فراگیر بوده‌ است. بر اساس گزارش اخیر پلتفرم امنیت بلاک چین Immunefi، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، ۷۶ هک در شرکت‌های کریپتویی و پروژه‌‌های وب ۳ (Web3) رخ داده است. برای مقایسه بهتر گفتنی است که این هک‌ها در سه ماهه سوم سال گذشته ۳۰ عدد بوده است.

در همان هفته‌ای که HTX هک شد، پروتکل کراس چین غیرمتمرکز Mixin Network نیز مورد حمله هکرها قرار گرفت و حدود ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های آن به سرقت رفت. این اتفاق پس از نفوذ مهاجمان به یک ارائه‌دهنده خدمات ابری شخص ثالث رخ داد.

Mixin Network یک پاداش ۲۰ میلیون دلاری برای هکرها در نظر گرفته بود تا مبالغ را بازگردانند؛ با این حال، احتمال بازگرداندنی این حجم از دارایی‌ها کم به نظر می‌رسد.

در تاریخ ۶ اکتبر، آن نوبرگر (Anne Neuberger)، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در امور سایبری و فناوری‌های نوظهور، به بلومبرگ گفت که ممکن است هکرهای کره شمالی پشت هک Mixin بوده باشند.

او اظهار داشت:

این طور که به نظر می‌رسد سبک کاری آنها مشابه همان چیزی هست که پیش از این از هکرهای کره شمالی دیده بودیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا