اخبار ارزهای دیجیتال

تاثیرگذارترین افراد در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به روایت کوین دسک

بازار ارزهای دیجیتال از زمان پیدایش همواره با فراز و نشیب بسیار همراه بوده است. پس از رسوایی‌های سال ۲۰۲۲، از جمله سقوط شرکت‌هایی همچون FTX، Three Arrows و Celsius، قیمت دارایی‌های دیجیتال کاهش یافت و صنعت در حالت نزولی قرار گرفت. پس از این رسوایی‌ها، قانون‌گذاران در مسیر جنگ با صنعت کریپتو قرار گرفتند و تحقیقات بزرگی را علیه کوین بیس، بایننس، کراکن و دیگر بازیگران بزرگ صنعت آغاز کردند. در مقابل پرونده‌های حقوقی طولانی مدت و مهم مانند پرونده ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد اوراق بهادار بودن کوین XRP به نتایج مثبتی دست یافتند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین دسک، در پایان سال جاری، چشم انداز این صنعت روشن‌تر به نظر می‌رسد. سم بنکمن فرید در ماه نوامبر به دلیل کلاهبرداری گسترده در اوراق بهادار مجرم شناخته شد. صنعت کریپتو امیدوار بود با شفافیت بیشتر مقررات در آینده و دریافت تاییدیه از کنگره و همچنین طرح MiCA که در اروپا اجرا می‌شود، بتواند ۴۵۰ میلیون کاربر را پوشش دهد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین (BTC) نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، بیش از دو برابر شده است و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز در حال افزایش هستند. حوزه مالی سنتی به طور جدی‌تر به دارایی‌های دیجیتال نگاه می‌کند و درگیر توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی است. با توجه به اینکه صندوق ETF اسپات بیت کوین احتمالاً در اوایل سال آینده تصویب می‌شوند، میلیون‌ها نفر دیگر قرار است به بازار ارزهای دیجیتال بپیوندند.

در این مطلب به معرفی ۱۰ نفر از تاثیرگذارترین افراد در سال ۲۰۲۳ در بازار رمزارزها می‌پردازیم. همانطور که انتظار دارید نام‌های زیادی از بین قانونگذاران و سیاستمداران در این لیست وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس SEC، در میان ۱۰ نفر برتر ما قرار دارد، یا رایان سلکیس (Ryan Selkis)، مدیر عامل مساری که امسال یکی از حامیان اصلی ارزهای دیجیتال در واشنگتن دی سی شد.

همچنین کیسی رودرمور (Casey Rodarmor) خالق نظریه بحث‌برانگیز پروتکل اوردینال (Ordinal)، که کتیبه داده‌ها و کلکسیون‌های دیجیتال را به بیت‌کوین می‌آورد، در بین ۱۰ نفر برتر قرار دارد. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) مدیر عامل Coinbase، که شبکه بیس (Base) را نیز راه‌اندازی کرد و خوزه فرناندز داپونته (Jose Fernandez da Ponte)، که مسیر پی پال را برای راه‌اندازی استیبل کوین دلار آمریکا مبتنی بر اتریوم هموار کرد. به طور مشابه، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل جدید تتر، علیرغم انتقاد از کسب و کار استیبل کوین تتر، به دلیل انعطاف‌پذیری خود در رهبری احتمالاً موفق‌ترین رمزارز (بعد از بیت کوین) مورد تشویق قرار می‌گیرد.

بقیه فهرست شامل نام‌هایی از طیف گسترده‌ای از زیربخش‌های صنعت، از NFT و DeFi گرفته تا سخت‌افزار و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است. این فهرست ترکیبی از نام‌های آشنا (مانند پاسکال گوتیه، مدیر عامل لجر) و چهره‌های جدید TradFi است که نشان‌دهنده همگرایی فزاینده این دو است. لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بلک راک که زمانی بیت کوین را کنار گذاشت، نیز مورد اشاره قرار می‌گیرد زیرا شرکت او اکنون به دنبال راه‌اندازی یک ETF بیت کوین همراه با دیگر نام‌های بزرگ از وال استریت است. همچنین، ایان آلیسون (Ian Allison) نویسنده CoinDesk که داستان ترازنامه Alameda Research توسط بنکمن فرید را بیان کرد و باعث فروپاشی دادگاه FTX و خود فرد SBF شد. 

با بررسی این لیست، متوجه غیبت برخی از افراد مهم در گذشته می‌شویم. نام‌هایی مانند Blythe Masters، Theymos و Adam Ludwin که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بسیار در اخبار به آنها پرداخته می‌شد، این روزها کمتر به چشم می‌خورند.

این لیست همه را راضی نمی‌کند. نام‌های زیادی وجود دارد که ممکن است شایسته حضور در فهرست امسال باشند اما در این لیست قرار نگرفته‌اند. منظور از تأثیرگذارترین نام‌ها در این مطلب، کسانی است که بیش از سایرین رهبر ترندها و رویدادهای خاص مرتبط با بازار بوده‌اند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا