مقالات ارز دیجیتال

تیم سازنده پکس گلد؛ تیمی خلاق و نوآور

با گسترش خرید ارز دیجیتال و فروش آن بین مردم در سراسر جهان، آشنایی با رمز ارزهای مختلف برای رشد و پیشرفت در این زمینه امری ضروری است. تیم سازنده پکس گلد در سال ۲۰۱۲ شرکت خصوصی خود را تأسیس کرد و در آن اقدام به دیجیتالی کردن طلا روی بلاکچین کرد. خرید پکس گلد یکی از راه‌های حرفه‌ای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال است؛ زیرا طلا با توجه به ارزش بالایی که دارد همیشه انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری بوده، اما به دلیل دشواری در ذخیره کردن و جابه‌جایی آن، خیلی از افراد از خرید آن ممانعت می‌کنند. اما در ابتدا باید ماهیت این ارز را بررسی کنیم.

اولین استیبل کوین تحت عنوان تتر (TETHER) بعد از شروع فعالیت بیت کوین با پشتوانه دلار آمریکا ارائه شد. به دنبال آن انواع مختلفی از استیبل کوین با پشتوانه‌های متفاوت عرضه شدند، مثل PAXG با پشتوانه طلا. هدف تیم سازنده پکسوس گلد این است که جابه‌جایی هر دارایی را در تمام نقاط ممکن سازد و یک اقتصاد جهانی جدید و بدون اصطکاک را ارائه دهد. در ادامه این مطلب به بررسی توکن PAXG و تیم سازنده ارز PAXG می‌پردازیم.

معرفی PAXG

باید در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که پکس گلد یا PAXG نوعی ارز دیجیتال بوده که دارای پشتوانه فیزیکی است. این پشتوانه فیزیکی، طلا بوده و به دلیل ارزشمند بودن و ثباتی که دارد دارای محبوبیت زیادی است.

معاملات استیبل کوین پکس گلد

طبق اطلاعاتی که تیم ارائه دهنده پکس گلد انتشار کرده است، این شرکت در ازای مقداری که کاربران از توکن آن خریداری می‌کنند، برای آن‌ها طلا در بانک BRINK ذخیره می‌کند. لازم به ذکر است که هر توکن پکس گلد ارزشی معادل یک اونس طلای تروا یعنی چیزی حدود ۳۱.۵ گرم طلا دارد.

توکن پکس گلد را کمپانی پکسوس (Paxos) یا تیم طراحی کننده پکس گلد ارائه داده است. این ارز دیجیتال در واقع یک توکن ERC-20 است که بر پایه فناوری بلاک چین اتریوم ساخته شده است. در واقع منظور از این عبارت این است که این ارز دیجیتال را می‌توان با سایر توکن‌ها مبادله کرد. همچنین می‌توان این گونه گفت که PAXG به عنوان یک نوع دارایی رمزنگاری شده، توسط تیم سازنده پکسوس گلد که یک شرکت انتفاعی در نیویورک است پشتیبانی می‌شود.

چه افرادی پشت این ایده‌های بدیع هستند؟

آینده پکس گلد مانند هر ارز به اهداف سازندگان و پشتیبانی آن بستگی دارد. با نگاهی به سایت کمپانی پکسوس با اعضای این تیم حرفه‌ای و بلند پرواز آشنا می‌شوید:

مدیر عامل

چارلز کاسکاریا مدیرعامل پکسوس

چارلز کاسکاریا (Charles Cascarilla) هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Paxos است. او در رشته امور مالی در دانشگاه نوتردام (Notre Dame) مدرک دارد و نقش مهمی در تیم سازنده پکس گلد ایفا می‌کند. چارلز بیش از ۱۵ سال سابقه در حوزه مالی دارد و علاوه بر پکسوس، شرکت‌های دیگری مانند Cedar Hill Capital Partners را بنیاد نهاده است. این شرکت در زمینه مدیریت دارایی‌های سازمانی فعالیت می‌کند. او همچنین شرکت سرمایه‌گذاری لیبرتی سیتی ونچرز (Liberty City Ventures) که از زیرمجموعه‌های Cedar است را راه‌اندازی کرده است.

مدیر عملیاتی

اندرو چانگ سازنده پکس گلد

اندرو چانگ (Andrew Chang) سابقه‌ای درخشان در مدیریت و رهبری تیم‌های فناوری و استارتاپ‌ها دارد. او مدیر ارشد عملیاتی پکسوس است و سابق بر این در شرکت‌هایی مانند گوگل نیز در تیم مدیریت استراتژیک کار کرده است.

اعضای هیات مدیره تیم سازنده پکس گلد

شیلا بیر (Sheila Bair): رئیس سابق شرکت بیمه سپرده فدرال (Federal Deposit Insurance Corporation)

بیل بردلی (Bill Bradley): مدیرعامل شرکت آلن و شرکا، سناتور اسبق ایالت نیوجرسی، رئیس سابق کمیته مالی سنا

شیلا بیر و بیل بردلی

پاتریسیا کمپ (Patricia Kemp): هم‌بنیان‌گذار و مدیر Oak HC/FT

جیم مانزی (Jim Manzi): رئیس سابق هیات مدیره ترمو الکترون (Thermo Electron)، رئیس سابق هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه لوتوس (این شرکت توسط IBM خریداری شد)

پاتریسا کمپ و جیم مانزی

اسکات مالپاس (Scott Malpass): مدیر ارشد سرمایه‌گذاری سابق دانشگاه نوتردام، عضو هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری TIFF، عضو هیات مدیره گروه Vanguard

برین استرن (Brian Stern): شریک کمپانی سرمایه‌گذاری Declaration Partners LP، سرپرست سابق بخش سرمایه‌گذاری استراتژیک شرکت Stone Ridge، سرپرست سابق بخش بازارهای خصوصی در شرکت BlackRock.

اسکات مالپاس و بریان استرن جزوء سازندگان پکس گلد

روش کار پکس گلد چیست؟

یکی از نکاتی که برای ساخت ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد این است که از یک تیم توسعه دهنده خوب و مناسب استفاده کنید. تیم سازنده پکس گلد نموه مناسبی برای این امر است. پکسوس برای ذخیره سازی، توزیع و مالکیت طلا از تکنولوژی معروف و محبوب بلاک‌چین استفاده می‌کند. بنابراین این تیم دارای یک سیستم غیرمتمرکز است که از سرقت دارایی کاربران و حملات مخرب جلوگیری می‌کند. در واقع می‌توان این گونه گفت که تیم سازنده پکسوس گلد راهی آسان برای ذخیره کردن و نگهداری طلا به عنوان پس‌انداز یا سرمایه گذاری ارائه داده است.

اقتصاد دیجیتال با طلای دیجیتال پکس

لازم به ذکر است که تمام مقادیر طلای ذخایر PAXG از طلای تخصیص یافته تشکیل شده است. بنابراین زمانی که شما شروع به معامله مقداری طلای تخصیص یافته می‌کنید در واقع مالکیت مقداری مشخص شمش طلا به شما منتقل شده و شما مالک رسمی آن دارایی خواهید شد. کاربرانی که قصد خرید این توکن را دارند می‌توانند آن را از صرافی ارز دیجیتال والکس خریداری کنید.

تیم سازنده PAXOS چه محصولاتی دارد؟

لازم به ذکر است که تیم سازنده پکس گلد به عنوان اولین پلتفرمی که توانسته از کمیسیون اوراق بهادار آمریکا یا SEC مجوز دریافت کند، محصولات متنوع و سیستم‌ها و خدمات مختلف دیگری را علاوه بر PAXG در بازار ارز دیجیتال و کریپتو ارائه می‌دهد. در ادامه این مطلب به معرفی این خدمات و محصولات می‌پردازیم.

  • کارگزاری کریپتو یا Crypto brokerage
  • استیبل کوین پکسوس یا Paxos standard
  • پکس گلد یا PAX Gold
  • صرافی ایت بیت itBit
پکسوس گل محصول کمپانی پکسوس

طلای دیجیتال بخرید و سبد سرمایه‌تان را تکان دهید

تیم سازنده پکس گلد با ارائه پکس جی به عنوان یک توکن ERC20 که بر پایه اتریوم بنا شده است، برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد. این تیم یک سال بعد در سیستم خود یک دارایی دیجیتال وثیقه‌ای را ارائه کرد که معادل یک اونس از یک شمش طلای کامل در لندن است. بنابراین ارزش واقعی پکس گلد به ارزش طلا وابسته است. ما در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی تیم سازنده پکسوس گلد بپردازیم.

سوالات متداول

محصولات و خدمات تیم سازنده پکس گلد چیست؟

تیم سازنده پکسوس گلد در کنار ارز دیجیتال PAXG محصولات دیگری مثل استیبل کوین که معادل یک دلار آمریکا بوده و خدماتی مثل صرافی ایت بیت و کارگزاری کریپتو را ارائه می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
coinbureauPAXOS
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا