سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

بررسی آینده پالیگان؛ چه روزهایی در انتظار دارندگان ماتیک است؟

ارز دیجیتال اتریوم و شبکه آن جزو مواردی هستند که همه افراد، حتی کسانی که در بازار رمز ارزها فعالیتی ندارند نیز با آن آشنا هستند یا حداقل نام آن را شنیده‌اند. اما اگر کمی در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشید، احتمالا با شرایط این بازار آشنا هستید و از کارمزدهای بالای تراکنش‌ها خبر دارید. اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال با ارزش در این بازار، محبوبیت زیادی دارد اما به دلیل داشتن هزینه گس بالا، امروزه از دایره انتخابی خیلی از فعالان ارز دیجیتال خارج شده است.

شبکه پالیگان به عنوان نسخه‌ی ثانویه و البته سریع‌تر و ارزان‌تر اتریوم است. آینده پالیگان با توجه به ویژگی‌های خاص و اهداف طولانی مدت والایی که دارد، بسیار روشن است. اهدافی که تا کنون به طور کامل محقق نشده‌اند اما پیشرفت‌های شگرفی داشت. آینده پالیگان به موارد زیادی بستگی دارد، اما قبل از بررسی آن باید ابتدا با مفهوم کلی این شبکه آشنایی پیدا کنید. ما در این مقاله سعی کردیم به سوالاتی مثل ارز دیجیتال پالیگان چیست پاسخ دهیم و سپس آینده پالیگان را از جوانب مختلف بررسی کنیم.

تعریف پالیگان

شبکه پالیگان که در ابتدا تحت عنوان “Matic Network” فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از پروژه‌های مهم مبتنی بر اتریوم است. آینده پالیگان به عنوان شبکه‌ای که قصد بهبود اشکالات اتریوم را دارد، بسیار روشن است. طراحی این شبکه به شکلی است که با تمام زیرساخت‌های فعلی اتریوم مطابقت دارد. هدف اصلی آینده پالیگان این است که مشکلات اصلی اتریوم را رفع کند. این مشکلات شامل مواردی مثل مقیاس پذیری پایین، توان عملیاتی کم، تراکنش‌های معوقه، سرعت پایین تأیید تراکنش و کارمزد بالا می‌شود.

شبکه پالیگان، نسخه‌ای ارزان‌تر و سریع‌تر از اتریوم

آینده پالیگان در تلاش برای ساخت شبکه‌های مستقل و سازگار با اتریوم خلاصه می‌شود. ضمن اینکه در بسیاری از موارد این شبکه با عنوان «اینترنت بلاکچین‌های اتریوم» هم شناخته می‌شود. این موضوع ثابت می‌کند که شبکه پالیگان می‌تواند با تمام زیرساخت‌های اتریوم سازگاری داشته باشد و در همین راستا می‌تواند راه حلی برای لایه ۲ اتریوم باشد. آینده پالیگان به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که فضایی را برای ساخت برنامه‌های غیر متمرکز خارج از زنجیره ارائه دهد. این موضوع خود به تنهایی می‌تواند عاملی برای تقویت سرعت، امنیت و مقیاس پذیری در شبکه اتریوم باشد.

شبکه پالیگان به عنوان یکی از ساید چین‌های بلاک چین اتریوم که در دسته شبکه لایه دوم قرار دارد، دارای یک ارز بومی تحت عنوان ماتیک (Matic) است. این توکن بومی که یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم است به مقدار ۱۰ میلیون عرضه شده است. بهترین راهنمای خرید ارز ماتیک، شناخت و بررسی آینده پالیگان است. 

در نهایت برای اینکه سرمایه گذاری موفقی در این زمینه داشته باشید، بهتر است که بهترین کیف پول پالیگان را هم بشناسید.

معرفی ارز بومی پالیگان به نام ماتیک

چه چیزی آینده پالیگان را تضمین می‌کند؟

به طور کلی ویژگی‌های مثبت یک موضوع می‌تواند ثبات و آینده روشن آن را در هر شرایطی تضمین کند. به همین دلیل است که ما برای بررسی آینده پالیگان باید با ویژگی‌های منحصر به فرد و جذاب آن آشنا شویم. اولین ویژگی مهم، معماری طراحی این شبکه است. طراحان و توسعه دهندگان این شبکه، پالیگان را در چهار لایه مختلف طراحی کرده‌اند که برای داشتن یک فعالیت ارزی موفق در آن، باید حتما در دو لایه ابتدایی آن فعالیت داشته باشید. اما لایه‌های دیگر برای امور جانبی طراحی شده است.

آینده پالیگان را همین موضوعات و ویژگی‌های کوچک تعیین می‌کند. این شبکه دارای دو لایه اجباری تحت عنوان شبکه‌های پالیگان (Network Layer) و لایه اجرا (Execution Layer) است. در لایه شبکه‌های پالیگان که اولین مرحله انجام یک فعالیت ارزی است، اقداماتی مثل تأیید یا بلاک یک تراکنش صورت می‌گیرد. همچنین لایه اجرا که یک نوع ماشین مجازی اتریوم است، مسئولیت اجرای تراکنش‌های بلاکچین را بر عهده دارد. در نهایت خوب است بدانید که دو لایه اختیاری این شبکه هم با نام‌های لایه اتریوم و لایه امنیتی در حال فعالیت هستند.

برتری پالیگان نسبت به شبکه اتریوم

یکی دیگر از مواردی که آینده پالیگان را تضمین می‎کند، برتری آن نسبت به اتریوم است. در واقع از این شبکه به عنوان نسخه ارزان‌تر و سریع‌تر اتریوم یاد می‌شود. شبکه پالیگان این قابلیت را دارد تا تراکنش‌های ارزی را از بلاکچین اصلی اتریوم به بلاکچین‌های جانبی و ثانویه منتقل کند. به همین دلیل است که مشکل مقیاس پذیری در شبکه اتریوم حل می‌شود و در همین راستا شاهد کاهش هزینه و افزایش سرعت در تراکنش‌ها خواهیم بود.

حال که صحبت از آینده پالیگان است، اشاره به برخی تکنولوژی‌های خاص استفاده شده در این شبکه هم خالی از لطف نیست:

  • زنجیره پلاسما با امکان ایجاد و تأیید بلاک در خارج از محدوده زنجیره بلاکچین اصلی
  • “Optimistic Rollups” با امکان بالا بردن سرعت تراکنش‌ها
  • الگوریتم اثبات سهام با امکان بالا بردن امنیت شبکه
  • فناوری “ZK-Rolluos” با امکان بهبود مقیاس پذیری و سرعت تراکنش‌ها

بررسی آینده پالیگان

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، مهم‌ترین هدف برای آینده پالیگان این است که به بهترین راه حل لایه دوم در شبکه اتریوم تبدیل شود. دستیابی به این هدف نیازمند طی کردن مسیر دشواری است. فناوری‌هایی که در این شبکه استفاده شده است مثل مکانیسم “Proof of Stake” و ” ZK-Rolluos” باعث شده‌اند تا احتمال بروز بسیاری از مشکلات به حداقل برسد. البته در کنار تمام این موارد، اهمیت تکنولوژی “NightFall” را هم نباید دست کم گرفت.

مهم‌ترین هدف پالیگان

مهم‌ترین هدف نایت فال، تأمین امنیت شبکه است که در راستای آن باید توکن‌های “ERC-20” را از هر نوع خطری حفظ کند. ضمن اینکه یکی دیگر از اهداف نایت فال این است که دو فناوری “ZK-Rollups” و “Optimistic Rollups” را با یکدیگر ادغام کند تا در نهایت موفق به کاهش هزینه‌های یک تراکنش شود.

یکی دیگر از عواملی که روی آینده پالیگان تأثیر خیلی زیادی دارد، رقبای اصلی این شبکه هستند. از آنجایی که این شبکه تنها یکی از چندین شبکه فعال با هدف مقیاس پذیری بلاکچین است، آینده پالیگان در گرو پیشی گرفتن از رقبای خود خواهد بود. برای مثال می‌توانیم به پولکادات (Polkadot) اشاره کنیم که امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای پالیگان شناخته می‌شود. دو پروژه “Polkadot” و “Cosmos” دو مورد از بهترین رقبای این شبکه هستند.

یکی از دلایلی که می‌توان آینده پالیگان را در مقایسه با رقبای خود روشن دید این است که روند رشد آن سریع‌تر از سایر پروژه‌ها است. در واقع فناوری‌های خاصی که در این شبکه‌ها استفاده شده است، معمولا به شکل نصفه و نیمه اجرا شده‌اند و این موضوع باعث می‌شود تا شبکه پالیگان از رقبای خود سبقت بگیرد. با این حال، یکی از مهم‌ترین نکات تاثیرگذار در آینده پالیگان، سرعت رشد این پروژه خواهد بود.

آینده پالیگان در مقایسه با رقبای خود

آینده ارز ماتیک

اگر قصد بررسی آینده پالیگان را داشته باشید، باید درباره آینده ارز ماتیک و پیش بینی قیمت پالیگان حرفی برای گفتن داشته باشید. نوسانات بازار ارزهای دیجیتال همیشه زبانزد خاص و عام بوده است. اما نکته‌ای که در مورد ارز دیجیتال ماتیک بدیهی است، این است که بیشترین قیمتی که در طول تاریخ به خود دید، برای تاریخ ۲۶ دسامبر سال ۲۰۲۱ بود. سقف قیمت این رمز ارز تا کنون ۲/۸۹ دلار بوده است.

آینده پالیگان به آینده ارز دیجیتال MATIC بستگی دارد. طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ، این رمز ارز در حال حاضر با قیمت ۸ دلار در جایگاه دوازدهم قرار دارد. با توجه به این که در طی چند وقت اخیر، شبکه پالیگان توانسته نصف بیشتری از اهداف خود را عملی کند، بسیاری از کارشناسان و متخصصان این حرفه معتقدند که آینده پالیگان نسبت به رقبای خود بسیار روشن و امیدوار کننده خواهد بود. ضمن اینکه بازار رمز ارزها اکنون در وضعیت بحرانی قرار دارد و با استیبل شدن اوضاع و خارج شدن از این وضعیت، پیش بینی می‌شود که شاهد رکورد شکنی این رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

آینده پالیگان در راستای تلاش برای ایجاد یک جهان کاملا غیر متمرکز شکل می‌گیرد. دنیایی بدون مرزبندی دیجیتالی که افراد در آن بتوانند آزادانه ارزهای دیجیتال خود را مبادله کنند. این شبکه تاکنون توانسته گام‌های بزرگ و مؤثری برای رسیدن به این رویا بردارد. آینده پالیگان هم صرف تلاش برای تحقق همین هدف سپری خواهد شد. این شبکه به توسعه دهندگان خود این اجازه را می‌دهد تا تنها با یک کلیک بتوانند بلاکچین‌های منطبق با اتریوم را اجرا کنند.

تلاش شبکه پالیگان برای ایجاد جهانی غیرمتمرکز

نکاتی درباره آینده ارز دیجیتال Matic

مؤسسه “Into The Block” تحقیقاتی درباره آینده پالیگان منتشر کرده است که در آن درباره مهاجرت بسیاری از پروتکل‌های دیفای به پالیگان صحبت شده است. با وجود افزایش چشمگیر هزینه گس شبکه اتریوم، آن هم تنها در یک سال، طبیعی است که بسیاری از فناوری‌ها و پروتکل‌های دنیای دیفای به شبکه پالیگان کوچ کنند. این موضوع در نهایت باعث شد تا زمانی که تمام ارزهای دیجیتال حتی بیت کوین دچار افت قیمت شدند، ارز ماتیک افزایش قیمت داشته باشد.

بعضی از پروژه‌هایی که از اتریوم به شبکه پالیگان مهاجرت کردند و باعث شدند تا آینده پالیگان روشن‌تر و امیدوار کننده‌تر از قبل شود، شامل موارد زیر است:

  • Kyber Network
  • Aave
  • Filecoin

یکی دیگر از نکات مهمی که درباره آینده پالیگان و وضعیت روشن آن وجود دارد این است که مؤسسات و شرکت‌های سرمایه گذاری زیادی از آن استقبال کرده‌اند. تحقیقاتی که روی داده‌های تحلیل انجام شده است نشان می‌دهد که چیزی حدود ۶۵ درصد از معاملات روزانه شبکه پالیگان، مخصوص مبادلات بیشتر از یک میلیون دلار است.

استقبال سرمایه گذاران از شبکه پالیگان

پالیگان؛ در انتظار رشد توکن 

آینده پالیگان در گرو محقق شده اهداف آن و وضعیت توکن بومی آن است. این دو مورد مهم هم به عوامل زیادی بستگی دارد. ارز دیجیتال ماتیک به عنوان توکن بومی پالیگان، بین ۲۰ ارز دیجیتال برتر دنیای کریپتوکارنسی قرار دارد. آینده پالیگان، این شبکه پیشرفته که به عنوان نسخه برتر و کامل‌تری از اتریوم به جهان معرفی شده است، با وجود تمام موانع و مشکلاتی که در مسیر دارد بسیار روشن است. ما در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی آینده پالیگان و مفهوم این شبکه بپردازیم.

سؤالات متداول

پالیگان چه تفاوتی با سایر پروژه‌های بلاکچین دارد؟

شبکه پالیگان به عنوان راه حلی برای مشکل تعامل پذیری و مقیاس پذیری فناوری بلاکچین طراحی شده است. این شبکه دارای پروتکل امنیتی اختیاری است و بلاکچین‌ها می‌توانند با حفظ استقلال خود به تعامل با شبکه اتریوم بپردازند.

آینده پالیگان چگونه است؟

آینده پالیگان به عوامل مختلفی مثل شرایط ارز دیجیتال ماتیک، رقبای شبکه و نوسانات و مشکلات احتمالی بازار بستگی دارد. اما در نهایت دارای آینده‌ای روشن است که با هدف داشتن یک جهان غیرمتمرکز در حال پیشروی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
polygon
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
sajjadkiomarsi
sajjadkiomarsi
1 سال قبل

سلام این ارز تا دو سال دیگه امکان داره به۲۰دلار برسه

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  sajjadkiomarsi

سلام
وقت شما به خیر
بازار رمزارزها بسیار پرنوسان است و به متغیرهای مختلفی وابسته است. از این رو ما متاسفانه از هر پیشبینی قیمتی یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری بر روی ارزی خاص معذوریم.

سپاس از همراهی شما

ممد
ممد
1 سال قبل
پاسخ به  sajjadkiomarsi

من طبق پیشبینیم قیمتش به ۱۵۰ دلار هم خواهد رسید انشالله یعنی سود ۲۰۰۰۰ درصدی یعنی ۲۰۰ برابری

رضا صداقت
رضا صداقت
1 سال قبل
پاسخ به  ممد

بسیار ارز پر پتانسیلی هست . به دید بلند مدت بخر و نگش دار

دکمه بازگشت به بالا