ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین یا RUNE

تیم تورچین (Thorchain) با تلاش برای ایجاد یک بلاکچین مستقل و صرافی غیرمتمرکز شروع به کار کرد. در این پروژه بلاکچین‌های مختلف می‌توانند به راحتی به یکدیگر متصل شوند و نقل و انتقال در آن‌ها نیز به امر ساده‌تری تبدیل خواهد شد. حال در راستای پاسخ به سوال ارز تورچین چیست می‌توان گفت که توکن اختصاصی این پروژه “RUNE” نام دارد که آن را با نام ارز دیجیتال تورچین نیز می‌شناسند. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین یکی از مواردی است که این روزها افراد زیادی در صدد یادگیری آن برآمده‌اند.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین در صرافی‌های مختلف تقریبا شبیه به یکدیگر است. این ارز دیجیتال توسط صرافی‌های معتبری در داخل و خارج ایران پشتیبانی می‌شود. در این مقاله سعی کردیم روش معامله رمز ارز RUNE در این صرافی‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

ارز دیجیتال تورچین و صرافی‌های پشتیبانی کننده از آن

ارز دیجیتال تورچین که با نام رون (RUNE) شناخته می‌شود توکن بومی شبکه تورچین است. تورچین یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای است که امکان انجام مبادلات ارزی را بین چندین بلاکچین فراهم کرده است. این شبکه از پروژه‌های دیفای مثل “Thorstarter” پشتیبانی می‌کند. کاربران این صرافی می‌توانند با استیک کردن این ارز دیجیتال فرایند کشت سود انجام دهند. ضمن اینکه امکان تأمین نقدینگی استخرهای تورچین و کسب سود نیز وجود دارد.

 rune، توکن اختصاصی پروژه تورچین

طبق تصمیماتی که تیم توسعه دهنده صرافی غیرمتمرکز تورچین گرفتند، عرضه اولیه توکن رون در سال ۲۰۱۹ در نهایت به میزان ۵۰۰ میلیون توکن کاهش پیدا کرد. سازندگان و ارائه دهندگان رسمی این شبکه ناشناس هستند. اما روند توسعه و پیشرفت توکن بومی آن روندی روبه‌رشد و صعودی است. به همین دلیل است که اکثر افراد در پی آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین هستند.

خرید تورچین و تبدیل آن به ارزهای دیجیتال دیگر می‌تواند راه مناسبی برای کسب درآمد باشد. طبیعی است که اولین صرافی مناسب برای خرید و فروش ارز “RUNE” صرافی تورچین باشد. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که صرافی‌های معتبرتری را برای انجام معاملات ارزی خود انتخاب کنند. سایر صرافی‌های معروفی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند شامل این موارد می‌شوند:

  • کوکوین (KoCoin)
  • بایننس (Binance)
  • وزیر ایکس (WazirX)
  • هات بیت (Hotbit)
  • گیت (Gate.io)

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین در صرافی بایننس

نکته مهمی که در نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین باید به آن توجه کنید، محدودیت‌های موجود در ایران است. با توجه به این محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود، امکان خرید مستقیم ارز دیجیتال تورچین با استفاده از حساب بانکی و ارزهای فیات مثل دلار، ریال و… وجود ندارد. به همین منظور برای خرید تورچین در صرافی بایننس ابتدا باید در یک صرافی ایرانی مثل صرافی والکس، مقداری توکن مثل تتر و… خریداری کنید و سپس آن را به بایننس واریز کنید.

خرید و فروش تورچین در صرافی بایننس

ابتدا وارد سایت رسمی صرافی بایننس شوید. اگر قبلا در این سایت ثبت نام نکرده باشید، باید در قسمت خدمات سایت، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید و پس از کلیک کردن روی گزینه “Register Now” مراحل ثبت نام را شروع کنید. زمانی که وارد صفحه کاربری خود شدید می‌توانید مراحل نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین را به ترتیب انجام دهید.

ثبت نام در بایننس برای معامله تورچین

گزینه “Trade” را انتخاب کنید و سپس یکی از روش‌های انجام معامله را برگزینید. برای مثال گزینه “Classic” مخصوص افراد مبتدی است و معاملات ساده‌تری را پیش روی شما قرار می‌دهد و گزینه “Advanced” نیز مخصوص افراد حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

انتخاب گزینه Trade و شروع معامله

مرحله بعد نوبت انتخاب جفت ارز مورد نظرتان خواهد بود. برای این کار باید در قسمت فهرست انتخاب نام ارز دیجیتال تورچین (RUNE) را سرچ کنید. با انتخاب آن نمودار قیمت لحظه‌ای آن نیز به شما نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب جفت ارز مورد نظر خود می‌توانید روی گزینه “BUY” و سپس “Market” کلیک کنید. در این قسمت مشاهده می‌کنید که قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال تورچین به طور اتوماتیک در قسمت “Price” وارد می‌شود.

خرید ارز دیجیتال تورچین در صرافی بایننس

شما نیز باید مقدار ارزی که قصد خریداری دارید را در قسمت “total” وارد کنید و سپس گزینه “BUY RUNE” را بزنید. خوب است بدانید که برای فروش ارز تورچین نیز باید همین مراحل را طی کنید. فقط کافی است هنگام انتخاب جفت ارز انتخابی، ارز RUNE را در جایگاه دوم (فروش) قرار دهید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین در صرافی کوکوین

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، در راستای آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین باید محدودیت‌های موجود در ایران را در نظر بگیرید. این محدودیت‌ها باعث شده تا امکان خرید مستقیم این توکن در صرافی‌های معروفی مثل کوکوین وجود نداشته باشد. به همین دلیل است باید ابتدا در یک صرافی ایرانی مثل صرافی والکس، مقداری توکن (مثل توکن تتر) خریداری کنید و پس از واریز آن به حساب صرافی کوکوین خود، برای خرید ارز تورچین اقدام کنید.

برای اینکه نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین را در صرافی کوکوین متوجه شوید، باید ابتدا وارد سایت رسمی این صرافی شوید. اگر در گذشته حساب کاربری در این صرافی ایجاد نکرده باشید، باید برای ثبت نام اقدام کنید. پس از اتمام مراحل ثبت نام می‌توانید وارد پنل کاربری خود شوید و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین را شروع کنید.

خرید و فروش ارز تورچین در صرافی کوکوین

گزینه‌ای که در سمت راست نوار پایین سایت کوکوین وجود دارد که باید رمز معاملاتی خود را در آن وارد کنید. انجام این کار می‌تواند امنیت تراکنش‌ها و معاملات شما را افزایش دهد. پس از وارد کردن این رمز، سفارش‌های از پیش ثبت شده موجود به شکل خودکار برای شما به نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه امکان انتخاب جفت‌های معاملاتی مورد نظر خود شما نیز وجود دارد.

انتخاب جفت معاملاتی برای خرید تورچین در کوکوین

 شما می‌توانید دو ارز دیجیتالی که قصد معامله کردن آن‌ها را دارید انتخاب کنید. ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید، سمت چپ و ارز دیجیتالی که قصد فروش آن را دارید سمت راست. برای مثال اگر قصد داشته باشید تتر بدهید و تورچین بگیرید، باید گزینه‌ای تحت عنوان RUNE/USDT ایجاد کنید. در همین راستا امکان فروش تورچین نیز برای شما ایجاد خواهد شد. کافی است در انتخاب جفت ارز معاملاتی خود، ارز دیجیتال تورچین را سمت راست قرار دهید. در این صورت توکن تورچین خود را می‌توانید با هر رمز ارز دیگری معاوضه کنید.

خرید و فروش تورچین در کوکوین با انجام معاملات ارزی

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین در صرافی والکس

در قسمت‌های قبل متوجه شدید که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین در صرافی‌های خارجی چگونه است. حال نوبت این است که با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین به طور مستقیم در صرافی والکس آشنا شوید. برای این کار لازم است ابتدا در سایت رسمی صرافی والکس، یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از اتمام مراحل ثبت نام و احراز هویت می‌توانید معاملات ارزی خود را شروع کنید.

ثبت نام در صرافی والکس برای معامله کوکوین

ابتدا وارد صفحه اصلی پنل کاربری خود در سایت والکس شوید. قیمت‌های لحظه‌ای انواع ارز دیجیتال را در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید. حال کافی است در قسمت سرچ عبارت “RUNE” را سرچ کنید و سپس آن را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید مقدار ارزی که قصد خرید آن را دارید وارد فیلد مشخص شده کنید و پس از آن باید آدرس کیف پول دیجیتال خود را وارد کنید. زمانی که نسبت به آدرس کیف پول، نوع و میزان سفارش و قیمت لحظه‌ای تورچین مطمئن شدید، می‌توانید گزینه «ثبت سفارش» را انتخاب کنید.

 خرید ارز دیجیتال Rune در والکس

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین در صرافی‌ها تا حد زیادی شبیه است. برای فروش این توکن کافی است وارد قسمت «فروش ارزهای دیجیتال» شوید و در قسمت سرچ، نام “RUNE” را جستجو کنید. در نهایت پس از انتخاب آن و وارد کردن مقدار مورد نظر برای فروش، باید به بررسی قیمت لحظه‌ای آن بپردازید.

شما در این قسمت باید رمز ارزهای خود را به آدرس کیف پول شخصی صرافی واریز کنید. هنگام انجام این کار از درست بودن آدرس شبکه مطمئن شوید. سپس شناسه تراکنش را وارد کنید و در نهایت برای تکمیل فرآیند فروش تورچین، گزینه «ثبت» را انتخاب کنید.

فروش ارز دیجیتال Rune در صرافی والکس

آینده ارز دیجیتال تورچین

یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین زمانی مفید خواهد بود که نسبت به آینده این رمز ارز امیدوار باشید. طبق نظرات و تحلیل‌های بسیاری از کارشناسان این حوزه، این توکن در آینده سرنوشت خوبی خواهد داشت و نمودارهای صعودی جذابی را تجربه خواهد کرد. همچنین بسیاری از تحلیلگران معتقدند که در بدترین حالت اگر ارز دیجیتال تورچین پیشرفتی نداشته باشد، خیلی محکم و استوار ثبات قیمت خود را حفظ خواهد کرد.

احتمالا به همین دلیل است که بسیاری از افراد و معامله‌گران به دنبال کسب اطلاعات درباره نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تورچین هستند. برای این کار کافی است کیف پول‌ها و صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را بشناسید و پس از مطالعه تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده، در بهترین موقع به خرید یا فروش آن بپردازید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
binance
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اسفندیار
اسفندیار
3 ماه قبل

ارز Rune بر پایه bep20خریدم ولی نمی‌دونم کجا و چطور بفروشم چون همه صرافی ب حالت تعلیق دراومده

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  اسفندیار

سلام
متاسفانه در حال حاضر راهکاری برای تغییر شبکه یا تبدیل توکن RUNE وجود ندارد و این ارز پس از اتمام مهلت برداشت از صرافی ها، در اکثر پلتفرم‌ها پشتیبانی نمیشود.

دکمه بازگشت به بالا