بلاکچین

آشنایی با بازی کریپتو؛ کسب درآمد رایگان و هیجان انگیز

ما بازی می‌کنیم تا سرگرم شویم، اما اگر بگوییم بازی کنید و پول دربیاورید، چه حسی به این سرگرمی خواهید داشت؟ چند دقیقه تصورش کنید، به نظر رویایی است نه؟ اما حقیقت دارد! در دنیای کریپتو، بازی کردن هم برایتان سود‌آور خواهد بود به شرط آن که اطلاعات درستی از آن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم زیر و بم بازی کریپتو را توضیح دهیم و بازی‌هایی که این روزها بیشترین طرفداران را دارد، به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما هم از این مسیر سرگرم کننده، کسب درآمد کنید. اما بد نیست قبل از آن کمی بیشتر با کاربرد های بلاکچین آشنا شوید.

نگاهی کلی به کاربردهای بلاکچین

بلاکچین این روزها یکی از یکه‌تازان تکنولوژی است که می‌توان به کاربردهای آن این‌گونه اشاره کرد:

  1. برنامه نویسی مبتنی بر بلاکچین
  2. بازی مبتنی بر بلاکچین (با امکان کسب درآمد)
  3. وام دادن در بلاک چین (با امکان وثیقه گذاشتن ارز دیجیتال)
  4. امنیت اطلاعات (مثل سامانه احراز هویت)
  5. توسعه قراردادهای کاری
  6. خرید ارز دیجیتال
  7. و…

که البته روز به روز هم به این لیست اضافه می‌شود.

بازی کریپتو چیست؟

بازی‌ بلاکچین که به نام‌های بازی کریپتو، بازی NFT و بازی‌های Play-to-earn (یعنی بازی برای کسب درآمد) هم شناخته می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که در کنار لذت بردن از بازی، درآمد هم داشته باشید. این نوع بازی‌ها که به صورت آنلاین قابل دسترس هستند، امروزه در سراسر دنیا، جایگاه خوبی کسب کرده‌اند. به کمک بازی های کریپتو، چه رایگان باشند چه پولی، شما می‌توانید NFT یا همان توکن‌های غیرقابل تعویض که مختص همان بازی هستند جمع‌آوری کنید و در آینده به کمک آن در بازی خرید انجام دهید.

آشنایی با بازی کریپتو

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به این نوع بازی‌ها نگاه کنیم، می‌توان آن را به متاورس‌ هم شباهت داد. در واقع بازی کریپتو، یک واقعیت مجازی را برای شما خلق می‌کند. در بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، اولین قدم طراحی آواتار یا همان کاراکتر بازیکن شماست. در این مسیر، اگر بازی‌ها رایگان باشند، بخش یا تمام ویژگی‌هایی که بتوان با آن آواتار ساخت، فعال خواهد بود. اما اگر بازی پولی باشد ممکن است در شروع بازی، نیاز به پرداخت توکن داشته باشید که با اتصال به کیف پول دیجیتالتان، این امکان فراهم می‌شود. توضیح بیشتر درباره دو دسته‌بندی بازی‌ های کریپتیویی رایگان و غیررایگان را در ادامه همین مقاله توضیح می‌دهیم.

تاریخچه بازی کریپتو

بد نیست کمی هم درباره تاریخچه بازی کریپتویی بدانید. اولین بازی مبتنی بر NFT که به صورت رسمی در اختیار عموم قرار گرفت، بازی بچه ‌گربه‌های رمزارزی (CryptoKitties) در نوامبر ۲۰۱۷ بود. اتریوم ارز اصلی این بازی و روش انجام آن، کشتن نسل‌های مختلف حیوانات خانگی برای ایجاد جهش‌های ژنیتیکی مختلف بود. البته بعد از مدتی بازی‌های مختلف دیگر معرفی شدند که رفته رفته، طرفداران بازی‌های قدیمی را کاهش داد. اما از سال ۲۰۲۱ بود که بازی کریپتویی، طرفداران قابل توجهی پیدا کرد و رسما به یکی از زیرشاخه‌های بسیار مهم درآمدزایی تبدیل شد.

پایه و اساس بازی های کریپتو

بازی‌های کریپتویی بر اساس تکنولوژی بلاکچین و اصطلاحا با استفاده از کریپتوگرافی (cryptography) ایجاد شده‌اند. در این مسیر، شما با ایجاد آواتار خود و سفارشی‌سازی آیتم‌های مختلف، مثل ماشین‌ها، لباس‌ها، شخصیت‌ها و… و همچنین جمع‌آوری آیتم‌های ارزشمند داخل بازی، مثل کارت‌های خاص، ارزش کریپتویی شخصیت خود در بازی را مشخص می‌کنید. بازی کریپتویی به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق ارزهایی که برای بازی تعریف شده است، با سایر بازیکنان معامله کنید و حتی روی نرخ ارز بازی تاثیر‌گذار باشید.در تمام فرایند بازی، چه خرید انجام دهید چه فروش، هر معامله درصد مشخصی سود را برای سازنده بازی به همراه خواهد داشت. اما در کنار این درصد که برای سازنده بازی در نظر گرفته شده‌ است، بازیکنان نیز می‌توانند با بازی هوشمندانه، سود قابل توجهی کسب کنند، به طوری که بسیاری از مردم، امروزه از این راه زندگی خود را می‌گذرانند!

کسب یود در بازی بلاک چینی

حالا سود کسب شده از بازی را می‌توانید یا برای ارتقا شخصیت خود در بازی استفاده کنید، یا به کیف پول دیجیتال خود انتقال دهید و آن را تبدیل به ارز رایج کشورتان کنید. این یعنی اگر تا امروز، قصد استخراج رمزارز داشته‌اید، اما به دلیل مشکلاتی که در مسیر آن وجود داشته، از انجام آن منصرف شده‌اید، همین حالا می‌توانید بازی کنید و ارز دیجیتال استخراج کنید، آن هم با کمترین دردسر ممکن!جالبی این موضوع اینجاست که شما می‌توانید با سرمایه کسب شده از بازی‌ کریپتو، می‌توانید از آن برای وام‌ دهی در بلاکچین استفاده کنید، یا خود این سرمایه را به عنوان یک وثیقه برای دریافت وام بگذارید. این نوع وام‌ها نیز می‌توانند به شما در مسیر افزایش سرمایه کلی، چه در داخل بازی های مبتنی بر بلاکچین، چه در دنیای واقعی، تاثیر مثبتی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم محتوایی که برای وام‌های حوزه رمزارز تهیه شده است را مطالعه کنید تا بیشتر درباره مزایای آن بدانید.

بازی در جهان واقعیت مجازی

بازی کریپتویی رایگان یعنی چه؟

اگر دوست ندارید در ابتدای بازی هزینه‌ای پرداخت کنید اما در ادامه راه درآمد داشته باشید، انتخاب بازی کریپتویی رایگان برایتان مفید خواهد بود. البته که شاید سود حاصل از این نوع بازی های رمزارزی برایتان چشمگیر نباشد، اما رفته رفته می‌توانید با کسب سرمایه اولیه از طریق همین بازی‌ های کریپتویی رایگان، وارد دنیای بازی‌های پولی شده و درآمد بیشتری را تجربه کنید.

به طور کلی در بازی های رایگان کریپتویی، نیازی به پرداخت اولیه هزینه برای خرید آیتم‌های مختلف آواتار بازی، تهیه اسلحه، ماشین، زمین و… نخواهید داشت. اما در کنار این آیتم‌های رایگان، آیتم‌های پولی نیز قرار دارند و افرادی که تمایل دارند آواتار یا هیروی پولی تهیه کنند، نیز می‌توانند از بازی رایگان کریپتو لذت ببرند.

بازی کریپتویی غیررایگان (پولی) یعنی چه؟

در بازی‌ های پولی کریپتویی، برخلاف بازی های رایگان، شما از بدو ورود به بازی باید هزینه‌ای برای خرید آواتار، اسلحه، ماشین، پارکینگ و یا هر آیتم رایج دیگر در بازی بپردازید. نحوه پرداخت برای این نوع بازی کریپتویی هم به کمک کیف پول دیجیتال است. یعنی شما از طریق صرافی‌های آنلاین رمزارزها، توکن مورد استفاده در بازی را خرید می‌کنید و با اضافه کردن آن به بازی، امکان خرید برایتان فراهم می‌شود.

بهترین بازی های کریپتو

همانطور که گفته شد، برخی از بازی‌های مبتنی بر بلاکچین برای شروع نیازمند هزینه هستند. اما در این میان تعداد بازی‌هایی که نیاز به سرمایه اولیه ندارند نیز کم نیستند. در ادامه به برترین بازی های کریپتو در ژانرهای مختلف و سناریوی هر کدام نگاهی انداختیم که به شما کمک می‌کند با توجه به علاقه خود، نسبت به کسب درآمد از این راه، اقدام کنید.

بازی کریپتویی تتان آرنا (Tethan Arena)

شاید از هر کسی که در حوزه رمزارز فعالیت دارد، درباره‌ بازی‌ های کریپتویی بپرسید، اولین گزینه‌ای که به ذهنش می‌رسد، تتان آرنا (Tethan Arena) باشد. این بازی که برای شروع نیاز به سرمایه ندارد، به شما امکان بازی تیمی همراه با دوستانتان می‌دهد. شما باید با توجه به مهارت‌های خود به نبرد با سایر تیم‌ها بپردازید و در هر برد، رمزارز THC یا THG بدست می‌آورید که بعدا می‌توانید از آن‌ها برای خرید آیتم‌های بازی یا انتقال آن به کیف پول خود، استفاده کنید.

بازی  (Tethan Arena)

بد نیست بدانید که در بازی کریپتویی تتان آرنا، تعدادی کارت قهرمان NFT نیز وجود دارد که می‌توانید در مسیر بازی تهیه کنید و ارزش آن‌ها بر اساس تتر تعیین می‌گردد. یعنی اگر در آینده، خواستید بازی را به کل ترک کنید، می‌توانید کارت‌های قهرمان خود را به فروش بگذارید.

محدودیت‌هایی که هیروهای رایگان این بازی دارند عبارتند از:

  • عدم توانایی تبدیل هیروی رایگان به هیروی تتان
  • عدم توانایی شرکت قهرمان رایگان در رویدادهای ویژه
  • فرصت‌های محدود هیروی رایگان برای کسب توکن‌های پولساز
  • نبود امکان معامله روی قهرمان‌های رایگان

بازی کریپتویی سو ریر (Sorare)

اگر اهل فوتبال و پیش‌بینی‌های مربوط به آن هستید، بازی کریپتویی Sorare می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد. البته این را هم بگوییم که برای شرکت در این بازی، نیازی به دانش زیاد در حوزه فوتبال ندارید، بلکه فقط باید قدرت تشخیص و پیش‌بینی خوبی داشته باشید تا درآمد خوبی هم کسب کنید.

بازی فوتبالی Sorare

در این بازی، شما کارت‌های مختلفی از بازیکنان فوتبال سراسر دنیا در اختیار خواهید داشت. با این کارت‌ها باید یک ترکیب ۵ نفره بچینید و منتظر باشید تا ببینید این بازیکنان در دنیای واقعی فوتبال، چه عملکردی دارند. آیا در بازی‌های خود گل می‌زنند یا ممکن است جریمه یا حتی اخراج شوند؟ طبیعتا اگر گل بزنند امتیاز شما افزایش و اگر اخراج شوند، امتیاز کارتتان کاهش می‌یابد.

شما به محض ورود و ثبت نام در بازی ۵ کارت رایگان دریافت و با تکمیل مراحل بازی، به ۱۱ کارت رایگان می‌رسید. طبیعتا شانس پیدا کردن بازیکنان مطرح در این ۱۱ کارت مجانی، پایین خواهد بود؛ در نتیجه ترکیبی که برای اولین بار می‌چینید، ممکن است کمی ریسک به همراه داشته باشد. حالا نوبت شماست که با این ۱۱ کارت، ترکیب ۵ نفره مورد نظر خود که شامل:

  1. یک دروازه‌بان
  2. یک مدافع
  3. یک هافبک
  4. یک مهاجم
  5. یک بازیکن آزاد (به‌جز دروازه‌بان)

بچینید و منتظر عملکرد تک‌تک آن‌ها در بازی‌های واقعیشان باشید. البته شما می‌توانید برای افزایش شانس خود، کارت‌های بازیکنان دیگر را خریداری کنید. چنانچه ترکیب شما امتیاز خوبی برایتان به همراه داشته باشد و بتوانید حداقل ۲۰۵ امتیاز در هفته کسب کنید، به ارزش ۲۵ دلار اتریوم دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید، از آنجایی که رمزارز مشخصی برای این بازی در نظر گرفته نشده است، تمامی معاملات آن بر پایه اتریوم خواهد بود.

بازی کریپتویی کریپتو پاپ (Crypto Pop)

تا به حال کندی کراش بازی کرده‌اید؟ چقدر به آن معتاد بودید؟ حالا بازی کریپتویی آن نیز وجود دارد که می‌توان از آن درآمد داشت. در کریپتو پاپ که کاملا شبیه به کندی کراش است و فقط آیکون‌های بازی رمزارزهای مختلف را به تصویر می‌کشد، هر چقدر سکه‌های بیشتری را از بین ببرید، کریپتو پاپ بیشتری نسیبتان می‌شود. هر ۱۰ امتیاز این بازی برابر با یک پاپ‌کوین (Pop Coin) خواهد بود که ارزش آن یک توکن Erc-20 است. ورود به این بازی رایگان و امکان کسب درآمد اتریوم در حجم بالا، چیزی است شاید نسبت به بازی‌های دیگر، در آن آسان‌تر باشد.

Crypto Pop

کریپتو پاپ را به راحتی روی گوشی‌های اندروید یا آی‌او‌اس خود نصب کنید و در کنار لذت بردن از بازی، درآمد هم داشته باشید. بعضی از کاربران این بازی را یک بازی بلاک چین اندرویدی اعتیادآور می‌دانند که اتفاقا در این مورد، اعتیاد به بازی برایتان سود خواهد داشت!

بازی کریپتویی فارمرز ورلد (Farmers World)

بسیاری از ما دوست داریم بازی‌های زندگی‌محور را بخشی از سرگرمی خود در نظر بگیریم. اگر دوست دارید یک مزرعه برای خود داشته باشید، محصولات مختلف پرورش دهید و با خرید و فروش این محصولات، امتیاز بگیرید، بازی فارمرز ورلد یکی از بهترین بازی های کریپتویی است که می‌تواند سرگرمتان کند. خلاصه بگوییم، این بازی را باید جنگجویانه زندگی کنید! چرا جنگجویانه؟

بازی Farmers World

نکته‌ای که این بازی را هیجان‌انگیزتر از سایر بازی‌های زندگی‌محور می‌کند، ادغام ژانر آن با ژانر بازی‌های نبردی است. بعد از اینکه ابزار و محصولات مزرعه خود را توسعه دادید، می‌توانید به مزارع سایر بازیکنان حمله کنید و محصولات و ابزارهای آن‌ها را به غارت ببرید. حواستان باشد که دیگران نیز ممکن است به شما حمله کنند!

برای شروع بازی باید ابزارهای لازم جهت پرورش محصول و همچنین پیروزی در نبردها را خریداری کنید و این خرید با پول واقعی انجام می‌شود. پس می‌توان این بازی را یکی از بازی های پولی کریپتو دانست. اما خب، طبیعتا اگر پیروز میدان نبرد باشید، سود شما از این بازی قابل توجه‌تر از بازی‌ کریپتویی رایگان خواهد بود.

بازی کریپتویی استِپن (StepN)

اگر خیلی اهل بازی کردن نیستید ولی باز هم جذب این روش کسب درآمد شدید، دنیای رمزارزها برایتان پیشنهاد جدیدی هم دارد. شما می‌توانید روی قدم‌هایی که روزانه بر‌می‌دارید، ارز دیجیتال بگیرید! جالب است نه؟ در این اپلیکیشن که برخی آن را یک بازی کریپتویی می‌دانند، قدم‌های شما با توکن گرین ساتوشی (Green Satoshi Token) ارزیابی می‌شود و نتیجه آن قابل برداشت خواهد بود. اما خب، کسب درآمد از این روش به همین سادگی‌ها هم نیست.

بازی کریپتو StepN

برای اینکه بتوانید عضوی از این اپلیکیشن باشید که قدم‌هایش با توکن گرین ساتوشی ارزش‌گذاری شود، باید یک NFT در شبکه سولانا خریداری کنید که در حال حاضر، چیزی حدود حداقل ۱۰۰۰ دلار برای ارزان‌ترین NFT موجود روی این شبکه، هزینه‌بردار خواهد بود.

بازی کریپتویی سند باکس (Sand Box)

اگر در فضای بازی مایندکرفت خیلی حرفه‌ای عمل می‌کنید، احتمالا در سندباکس هم سود خوبی خواهید کرد. بازی سند باکس که چندین سال پیش معرفی شد، اما ارز دیجیتال در آن دخیل نبود، حدود ۳ سال است که به عنوان یک بازی کریپتویی پرطرفدار شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این بازی برای خود دارایی دیجیتالی بسازید و با سایر بازیکنان به معامله بپردازید.

بازی کریپتو Sand Box

توکن اختصاصی این بازی نیز با نام Sand شناخته می‌شود و شما می‌توانید بر پایه بلاکچین اتریوم، در این بازی کسب درآمد کنید. شما می‌توانید این بازی را روی گوشی‌های خود نصب کرده و از آن لذت ببرید، اما اگر به فکر بازی در نسخه بلاکچینی آن هستید، باید حتما از طریق وب‌سایت این بازی اقدام به ساخت اکانت کنید.

بازی کریپتویی آپلند (Upland)

یک بازی بلاک چین اندروید و آی‌او‌اس دیگر که می‌توانید با آن سرگرم شوید، بازی Upland است. شباهت زیاد این بازی به بازی مونوپولی و روش‌های معامله در بازار واقعی، آن را به یکی از پرطرفدارترین بازی‌ های کریپتویی تبدیل کرده است.

پایه اصلی این بازی توکن ایاس (EOS) بوده که خود بازی نیز دارای یک توکن اختصاصی به نام UPX است که خرید و فروش این توکن اختصاصی در صرافی‌های حقیقی امکان‌پذیر نیست. اما اگر بخواهید می‌توانید این توکن را داخل خود بازی خرید و فروش کنید.

بازی کریپتو Upland

نکته جالب درباره این بازی، مالکیت سازه‌‌های داخل بازی است. یعنی شما با داشتن یک دارایی در این بازی، مالکیت تمام و کمال آن را به عهده خواهید داشت. حتی به این دارایی یک آدرس حقیق نسبت داده می‌شود و شما می‌توانید این دارایی را بسازید، گسترش دهید، بفروشید، روی آن کسب و کار راه بیاندازید و… .

با ورود به این بازی، ۳۰۰۰ توکن UPX به شما هدیه داده‌ می‌شود که در صورتی که بتوانید دارایی به این ارزش پیدا کنید، نیازی به سرمایه بیشتر برای شروع بازی نخواهید داشت. اما اگر نتوانستید دارایی به این ارزش پیدا کنید، باید با خرید توکن بیشتر در پلتفرم بازی، سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.

بازی کریپتویی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یکی دیگر از بازی‌ های جذاب کریپتویی، بازی اکسی اینفینیتی است که به نوعی ترکیبی از بازی کریپتو کیتیز و پوکمون است. در این بازی شما می‌توانید هیولاهای موجود را بخرید، بزرگ کنید و در رقابت‌های بازی شرکت کنید تا کریپتو ببرید. این بازی بر پایه‌ی بلاکچین اتریوم ایجاد شده است اما دو توکن اختصاصی هم دارد. این دو توکن با نام‌های اختصاری AXS و SLP شناخته می‌شوند.

بازی کریپتو Axie Infinity

شما می‌توانید هیولاهای بازی را به عنوان یک NFT خریده و در این بازی شروع به رقابت کنید. به ازای برد‌هایی که در بازی دارید، توکن‌های اختصاصی بازی به حساب شما واریز شده و می‌توانید با انتقال آن به کیف دیجیتال خود، آن را نقد کنید. بد نیست بدانید که در مسیر پرورش و بزرگ کردن این هیولاهای بامزه، شش عضو چشم، گوش، شاخ، دهان، دم و پشت، اعضای اصلی آن‌ها به حساب می‌آیند. ترکیب با اکسی دیگر، موجب ارث‌بری فرزندان آن‌ها از این شش عضو می‌شود.

لیست کامل بازی‌ های مبتنی بر بلاکچین

شما می‌توانید با مراجعه به سایت PlaytoEarn.net لیست کامل بازی‌ های کریپتویی، از قدیمی‌ترین تا جدیدترین‌ها را در اختیار داشته باشید. با مطالعه سناریو هر بازی و توکن مورد نیاز، تصمیم بگیرید که آیا این بازی برای شما مناسب است یا خیر. همچنین این وبسایت به شما آمارهای کاربردی از بازی‌ها می‌دهد که اگر دانش تحلیل ارز دیجیتال داشته باشید، می‌توانید بفهمید کدام بازی برایتان سودآورتر خواهد بود. این سایت همچنین اطلاعات، سیستم عامل مورد نیاز برای نصب هر بازی نیز معرفی شده است. مطمئنا اگر به قصد انجام بازی کریپتو این سایت را چک کنید، دست خالی از آن بیرون نخواهید آمد.

اگر می‌خواهید به صورت تخصصی‌تر اخبار بازی‌ کریپتو را دنبال کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت PlaytoEarn.online مراجعه کنید. در کنار این سایت‌ها‌ می‌توانید با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی رمزارزهای مختلف، از اخبار حوزه آن مطلع می‌شوید. یکی از این اخبار، بازی‌هایی است که بر اساس این رمزارزها منتشر می‌شوند.

از کجا بازی های کریپتویی را نصب کنیم؟

اگر بخواهید بازی‌ کریپتویی نصب کنید، دو راه پیش روی شماست:

  1. به مارکت برنامه‌های کاربردی گوشی خود مراجعه کنید.
  2. به سایت اصلی بازی مراجعه کنید.

در هر دو صورت، با توجه به سیستم‌ عامل دستگاه خود می‌توانید بازی مورد نظر خود را نصب کنید. اما نکته‌ای که توجه به آن می‌تواند بسیار مهم باشد این است که کدام روش، ریسک هک پایین‌تری دارد؟ از آنجایی‌که در بازی های مبتنی بر بلاکچین، معامله و ارزهای دیجیتال در جریان هستند و به نوعی سرمایه در آن دخیل است، حساسیت‌های مربوط به هک و امنیت آن نیز حائز اهمیت است. از این رو پیشنهاد می‌شود برای نصب هر بازی کریپتویی که در نظر دارید، به سایت اصلی خود بازی مراجعه کنید و از طریق لینک‌های موجود در خود سایت بازی را نصب کنید.

نصب بازی کریپتویی

با این کار، ریسک هک شدن و دانلود نسخه‌های کرک شده بازی را به حداقل می‌رسانید و خطری سرمایه شما در بازی را تهدید نخواهد کرد. لازم به ذکر است که بازی‌هایی که نسخه تحت وب از خود ارائه می‌دهند نیز در برابر نفوذ هکرها امنیت کافی ندارد. پس اگر بازی غیر رایگان و نسخه تحت وب دیدید، پیشنهاد می‌کنیم ترجیحا از ورود و بازی در آن پرهیز کنید. مگر اینکه آن بازی، یک بازی کاملا آنلاین باشد و هیچ نسخه نصبی از آن ارائه نشده باشد. در این صورت هم بهتر است صرفا به دنبال بازی‌هایی که معروف هستند بروید تا حداقل‌های امنیتی رعایت شده باشد.

به طور کلی شما می‌توانید بازی‌ کریپتو را بر روی یکی از پلتفرم‌های زیر نصب و اجرا کنید:

  • سیستم‌ عامل اندروید
  • سیستم عامل آی‌او‌اس
  • سیستم عامل ویندوز
  • سیستم عامل مک‌او‌اس
  • سیستم عامل لینوکس (بازی‌های محدود)
  • ایکس‌باکس (بازی‌های محدود)
  • پلی‌استیشن (بازی‌های محدود)
  • نسخه تحت وب (پیشنهاد نمی‌شود)

بازی‌های مبتنی برای بلاکچین، تجربه‌ای نو از پیوند سرگرمی و ثروت

همه این‌ها را گفتیم، اما بدنیست در آخر بدانید که اگر دانش کافی در زمینه کریپتو ندارید، بهتر است بازی‌های رایگان را برای شروع انتخاب کنید تا بدون سرمایه اولیه و صرفا جهت سرگرمی بازی کریپتو کنید. به این ترتیب، بدون اینکه استرس از دست دادن سرمایه خود را داشته باشید، با یادگیری بازی و پیدا کردن قلق‌های آن می‌توانید سود خوبی هم ببرید. در مقابل، اگر دانش کافی در این حوزه دارید، شاید سرمایه‌گذاری هوشمندانه در بازی رمزارزی بتواند زندگی شما را دگرگون کند.

هر چه گفته شد را که کنار هم بگذاریم، بازی های کریپتویی، دقیقا مانند یک کسب و کار می‌تواند سود و زیان برای شما به همراه داشته باشد. تنها تفاوت آن با یک کسب و کار واقعی این است که شما در کنار معاملات، بازی می‌کنید و سرگرم می‌شوید.

بازی Play to Earn یعنی چه؟

این مفهوم به بازی‌هایی که می‌توان از طریق آن درآمد داشت، اشاره دارد. بازی کریپتو از جمله بازی‌های Play to Earn هستند که به شما امکان دریافت رمزارز در ازای برنده شدن در مراحل مختلف بازی را می‌دهد.

آیا می‌توان درآمد حاصل از بازی های کریپتویی را برداشت کرد؟

بله؛ شما به انتخاب خودتان می‌توانید درآمد رمزارزی از بازی کریپتو خود را صرف هزینه‌های بازی (خرید آیتم‌های مختلف) کنید یا آن را به کیف پول دیجیتال خود انتقال دهید.  

حداقل و حداکثر درآمد حاصل از بازی های بلاک چین چقدر است؟

بهتر است بگوییم هیچ کف و سقفی برای درامد از بازی‌ کریپتویی در نظر گرفته نشده است، اما آمار نشان می‌دهد افرادی که با دانش کافی در این حوزه فعالیت می‌کنند، به راحتی می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی بر بیایند.

آیا با هر گوشی و سیستمی می‌توان بازی های مبتنی بر بلاکچین را بازی کرد؟

به طور کلی، گوشی‌های هوشمندی و تبلت‌هایی که سیستم عامل‌ آن‌ها به روز هستند، همچنین سیستم‌های کامپیوتری ویندوز (و گاها مکینتاش) به راحتی از اکثر بازی‌های کریپتویی پشتیبانی می‌کنند.

بهترین بازی کریپتویی اندروید کدام است؟

انتخاب بهترین بازی در دنیای کریپتو امری سلیقه‌ای است. اما می‌توان گفت بازی بچه‌ گربه‌های رمزارزی (Crypto Kitties) به دلیل اینکه از اولین بازی های مبتنی بر بلاکچین بود، یکی از بهترین و معروفترین بازی‌های این حوزه است.

آیا برای ورود به بازی های NFT نیاز به سرمایه دارم؟

لزوما خیر؛ اما داشتن سرمایه اولیه، به شما امکان انتخاب گسترده‌تری از بازی‌های موجود می‌دهد، چرا که اکثر بازی‌های پر سود در حوزه ارز دیجیتال، پولی هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد علی
محمد علی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید چطوری دانلود کنم بازی هارو داخل سایت رفتم لینک نداشت لطقا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد علی

سلام
لطفا برای دانلود هر بازی، نام آن را در گوگل پلی یا اپ استور سرچ کنید تا لینک دانلود آن برای شما قرار داده شود.

نگین
نگین
1 سال قبل

بیشتر باید به جنبه سرگرمی بهشون نگاه کرد تا کسب درآمد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  نگین

سلام
وقت به خیر
بله موافقیم. البته باید به این نکته توجه کرد که بازی‌های کریپتویی هنوز در ابتدای مسیر خود هستند و شاید در آینده با تحولات بیشتر این صنعت و تلفیق با متاورس، درآمدزایی از این حوزه شکل جدی تری به خود بگیرد.
سپاس از همراهی شما. امیدواریم سایر مقالات بلاگ والکس مانند متاورس چیست را هم مطالعه بفرمایید.

دکمه بازگشت به بالا