سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه را بشناسید

کافی است از فعالان بازار ارز دیجیتال یا حتی از علاقمندان این حوزه باشید، احتمالا تا کنون با نوسان گیری و انجام معاملات روزانه به عنوان راهی برای کسب درآمد در بازار رمز ارزها آشنا شده‌اید. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال راه‌های مختلفی دارد. نوسان گیری یکی از همین روش‌ها است که از نوسانات قیمت یک دارایی در جهت کسب سود استفاده می‌کند. لازمه این کار داشتن تحلیل تکنیکال و فاندامنتال خوب از دارایی و شرایط آن در بازار ارزهای دیجیتال است.

برای اینکه بتوانید بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را انتخاب کنید باید موارد مختلفی مثل حجم معاملات، ارزش بازار، صرافی‌هایی که از آن دارایی پشتیبانی می‌کنند، مقدار گردش بازار و جایگاه کوین در بازار را با گزینه‌های مدنظر خود بررسی کنید. در ادامه این مقاله از بلاگ والکس به معرفی نمونه‌های بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری و بررسی ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال

تریدرها برای انجام معاملات ارزی خود از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند. نوسان گیری یکی از همین استراتژی‌های معاملاتی است. معامله‌گران به کمک این روش می‌توانند در مدت زمانی کوتاه (چند دقیقه یا چند ساعت) به سود مورد نظر خود برسند. تریدرهایی که از این استراتژی استفاده می‌کنند عموما به دنبال سودهای کوچک و سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت هستند. زمانی که تعداد این معاملات زیاد شود، سود به دست آمده مبلغ چشمگیری خواهد شد. به عبارتی ضرب‌المثل «قطره‌قطره جمع گردد وانگهی دریا شود» مصداق بارز این موضوع است.

نوسان گیری و کسب درآمد

نوسان گیری (Swing Trading) یک فوت کوزه‌گری بین معامله‌گران است که از نوسانات قیمت یک رمز ارز به نفع خود استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید این استراتژی را به خوبی اجرا کنید، باید بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری را بشناسید. ضمن اینکه لازم بدانید این عمل روند آسانی ندارد و برای انجام صحیح آن باید تجربه و آگاهی کافی داشته باشید.

نوسان گیری در بازار رمز ارزها به معنای سوار شدن بر موج‌های صعودی هنگام تشکیل و پیاده شدن از آن در انتهای موج است. به عبارت دیگر یک تریدر خوب پس از شناخت بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری و شناخت تکنیک‌های اصولی این عملیات، زمانی که یک ارز دیجیتال در نقاط پایین قیمتی قرار دارد آن را خریداری می‌کند و پس از رشد قیمت و کسب سود آن را می‌فروشد.

ویژگی‌های ارزهای مناسب برای نوسان گیری

برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از معامله خود بگیرید باید بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را تشخیص دهید. برای مثال کوین‌های بزرگ‌تر نسبت به کوین‌های کوچک‌تر نقدینگی بیشتری دارند و از آینده پایدار تری برخوردار هستند؛ بنابراین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را می‌توان در میان آن‌ها یافت. حال برای اینکه بتوانید بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را تشخیص دهید باید ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

اهمیت نقدینگی رمز ارزها برای نوسان گیری

تیم توسعه دهنده پروژه و جامعه آن

به طور کلی افرادی که به عنوان جامعه مخاطبین یک پروژه شناخته می‌شوند، تأثیر مستقیم و زیادی روی تعادل قیمت و نوسانات معتبر ارز دیجیتال آن پروژه دارند. زمانی که جامعه حمایت کننده از آن ارز دیجیتال، قدرتمند و حرفه‌ای باشند احتمال وجود رده‌های قیمتی معتبر بسیار بیشتر است و شاهد معاملات متعادل‌تری خواهیم بود. از طرفی وجود کف قیمت معتبر در یک ارز دیجیتال به نوسان گیری کمک می‌کند. البته این موضوع در ارزهای دیجیتالی که بدون نوسان در یک روند صعودی هستند صدق نمی‌کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در راستای شناخت بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، باید جامعه و تیم پروژه رمز ارز مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

نقد شوندگی

ارزهای دیجیتالی که نقدشوندگی مناسبی در بازار دارند این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که در شرایط مطلوب بتوانند ورود و خروج‌های به موقع داشته باشند. بنابراین زمانی که با استفاده از استراتژی نوسان گیری در حال انجام معامله هستید، دقت داشته باشید که چند درصد بالا و پایین شدن محاسبات ممکن است باعث از بین رفتن دارایی شما شود.

هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری سعی کنید انتخاب نهایی خود را از بین ارزهای شناخته شده و معتبر با نقدشوندگی بالا انجام دهید. زیرا در غیر صورت علاوه بر مشکلاتی که هنگام ورود و خروج ممکن است ایجاد شود، احتمال گرفتاری در دام پروژه‌های پامپ و دامپ نیز برای شما وجود خواهد داشت.

پشتیبانی توسط تعداد زیادی از صرافی‌ها

یکی از عوامل تأثیرگذار روی نقدشوندگی یک رمزارز، تعداد صرافی‌هایی است که از آن رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. در واقع هر چه یک کوین در صرافی‌های بیشتری معامله شود، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا نقدشوندگی بیشتری هم خواهد داشت. بنابراین هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری به سراغ رمز ارزهایی بروید که توسط چندین صرافی متمرکز و غیرمتمرکز پشتیبانی می‌شوند. برای مثال لیست شدن در بایننس، کوکوین، یونی سواپ و غیره می‌تواند شاهدی بر اهمیت کوین باشد.

انواع ارزهای مناسب برای نوسان گیری

حال که با ویژگی‌های رمز ارزهای مناسب برای نوسان گیری آشنا شدید، نوبت آن است که با خودشان هم آشنا شوید. به طور کلی بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری به سه دسته کلی زیر تقسیم می‌شود:

  • پرنوسان‌ترین رمز ارزها
  • بهترین آلت کوین‌ها
  • بهترین شت کوین برای نوسانات روزانه

ارزهای دیجیتالی که دارای نوسانات زیادی در قیمت خود هستند به عنوان رمز ارزهای پرنوسان مورد توجه بسیاری از تریدرها و معامله‌گران قرار می‌گیرند. اما این ارزهای در عین مناسب بود برای سرمایه گذاری به روش نوسان گیری، ممکن است خطرات زیادی هم داشته باشد. به عبارتی مانند لبه تیز یک چاقو است که هنگام کار کردن با آن باید به خوبی مراقب باشید. ضمن اینکه توجه خود را از ارزهای دیجیتال بی‌ثباتی که در روز توانایی رشد ۱۰۰۰ درصدی دارند بردارید؛ زیرا بی‌ثباتی بیش از حد آن‌ها ممکن است کار دستتان بدهد.

رمز ارزهای مناسب برای نوسان گیری

شت کوین‌ها و میم کوین‌ها نیز جزو رمز ارزهای بد نام این بازار هستند. اما از آنجایی که روش نوسان گیری یک روش و استراتژی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است، می‌توان به نوعی از این رمز ارزها در راستای کسب سود استفاده کرد. هر چند این عملیات هم باید با آگاهی کامل و به شکلی اصولی انجام شود. در نهایت اشاره به این نکته واضح خالی از لطف نیست که بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را از بین آلت کوین‌ها نیز می‌توانید پیدا کنید.

شیبا اینو (Shiba Inu)

ارز دیجیتال شیبا اینو به عنوان یکی از شت کوین‌های بازار رمز ارزها شناخته می‌شود که شرایط ایمن‌تری نسبت به هم‌نوعان خود دارد. این ارز دیجیتال در سال گذشته رفتار جالب توجهی از خود نشان داد و شرایط ایده‌آلی را برای سودآوری کاربران فراهم کرد. ضمن اینکه حجم معادلات آن نیز به شکل چشمگیری افزایش یافت. با وجود تمام این موارد باز هم شیبا اینو یکی از شت کوین‌های بازار رمز ارزها است و سرمایه گذاری در آن ریسکی است.

شیبا اینو بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری

دوج کوین (DogeCoin)

یکی دیگر از انتخاب‌های شما در راستای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه، ارز دیجیتال دوج کوین است که در دسته شت کوین‌ها قرار دارد. این رمز ارز توانسته خود را به شرایط ایده‌آلی برساند و به عنوان یک ارز دیجیتال خوب تثبیت کند. ضمن اینکه رسانه‌ها و مطبوعات مختلف نیز در راستای افزایش محبوبیت این پروژه تلاش‌های چشمگیری داشتند. اما بلاکچین ضعیف و نرم افزارهای کند آن هنوز از مهم‌ترین چالش‌های این پروژه هستند. با تمام این موارد، دوج کوین می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب و مناسب برای نوسان گیری باشد.

اتریوم (Ethereum)

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب در مسیر انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری رمز ارز اتریوم است. البته باید توجه داشته باشید که با توجه به کارمزدهای بالای شبکه اتریوم، این رمز ارز برای معاملات روزانه نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما اگر در والت خود اتریوم دارید می‌توانید با خیال راحت با استفاده از استراتژی نوسان گیری معاملات خود را انجام دهید.

شبکه اتریوم بلاکچین قدرتمند و پیشرفته‌ای دارد. به همین دلیل است که این رمز ارز هم برای استفاده روزمره و هم برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت انتخاب مناسبی خواهد بود. ضمن اینکه شبکه بلاکچین آن به شکل مرتب و مدام به روز می‌شود تا بهترین‌ها را در اختیار کاربران بگذارد. بنابراین به ارز دیجیتال اتریوم می‌توانید به عنوان گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری نگاه کنید.

اتریوم، یکی از ارزهای مناسب برای نوسان گیری

ترون (Tron)

یکی از ارزهای دیجیتال معتبر و شناخته شده بازار رمز ارزها که گزینه خوبی برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری است، ترون نام دارد. این رمز ارز ابتدا در حجم زیادی توزیع شد. به همین دلیل است که تا کنون موفق به رشد قیمت چشمگیری نشده است. اما برای افرادی که به دنبال نوسان گیری در بازار رمز ارزها هستند می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

بایننس کوین (Binance Coin)

بخش اعظمی از اعتبار ارز دیجیتال بایننس کوین در بازار رمز ارزها به دلیل پشتیبانی کامل صرافی بایننس از آن است. بنابراین بسیاری از تریدرها و تحلیلگران به سرمایه گذاری در این رمز ارز علاقه زیادی نشان می‌دهند. ضمن اینکه از بایننس کوین به عنوان یک رمز ارز مناسب پرداخت آنلاین و جایگزینی پول واقعی نیز می‌توان یاد کرد. اگر به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری هستید، بایننس کوین نیز می‌تواند انتخاب مناسب و مطمئنی باشد.

ریپل (Ripple)

قیمت ریپل نسبت به ارزهای دیجیتال قدرتمند بازار بسیار کم است. این رمز ارز به هیچ عنوان برای سرمایه گذاری بلند مدت نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما برای سرمایه گذاری‌های کم‌حجم و کوتاه مدت مناسب خواهد بود. ارز دیجیتال ریپل از سایر رمز ارزهای بازار تأثیر پذیری کمی دارد. برای مثال در شرایطی که بیت کوین و اتریوم در حال کاهش قیمت هستند، احتمال رشد ریپل وجود دارد. در راستای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری به رمز ارز ریپل هم می‌توان فکر کرد.

ارز دیجیتال ریپل گزینه‌ مناسب نوسان گیری

تتر (Tether)

تتر یکی از استیبل کوین‌های بازار رمز ارزها است و ارزش آن همیشه حدود یک دلار باقی می‌ماند. به همین دلیل برای تریدرهای کشورهایی که ارزش پولی کمتری نسبت به دلار آمریکا دارند می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد. برای مثال کاربران ایرانی به جای خرید و فروش دلار برای کسب سود می‌توانند در ارز دیجیتال تتر سرمایه گذاری کنند. برای این کار کافی است شرایط دلار را در بازار داخلی ایران در نظر بگیرید. با این تفاسیر یکی دیگر از نمونه‌های بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، رمز ارز تتر خواهد بود.

مونرو (Monero)

ارز دیجیتال مونرو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال دنیای کریپتوکارنسی، جامعه قدرتمندی دارد. این رمز ارز نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه می‌کند و ارتباط کمتری با ارزهای دیجیتال دیگر دارد. به عبارت می‌توان گفت بتای آن منفی است. ضمن اینکه این ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر زیادی پشتیبانی می‌شود و خرید و فروش راحتی دارد. تمام این موارد باعث می‌شود تا مونرو به یکی از نمونه‌های بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری تبدیل شود.

ارز دیجیتال مونرو برای نوسان گیری

نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال

نوسان گیری یکی از روش‌های سرمایه گذاری و کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال است. این روش نیز مانند ده‌ها روش کسب درآمد در این بازار، مزایا و معایب خاص خود را دارد و عمل کردن به آن برای رسیدن به موفقیت نیازمند رعایت نکات مهم و اصول خاصی است. در واقع اگر بدون آگاهی و تسلط کافی در این مسیر گام بگذارید درست مثل یک قمار است و ممکن است تمام دارایی خود را از دست دهید.

بسیاری از تحلیلگران، معامله‌گران و تریدرهای حرفه‌ای و قدیمی با روش نوسان گیری درآمد کسب می‌کنند و آن را راهی اصولی و معتبر می‌دانند. فراموش نکنید که کسب درآمد از این روش مستلزم شناخت بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، بهترین صرافی‌ها، بهترین استراتژی موجود و داشتن عملکردی اصولی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۲۳

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بیگی
بیگی
1 سال قبل

سلام الان بهترین ارز برای کوتا مدت یا روزانه کدام ارزها هستند یا شما پیشنهاد میکنی

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  بیگی

سلام و عرض ادب
دوست عزیز به دلیل نوسانات شدید بازار رمزارزها، ما از ارائه هرگونه نظر و پیشنهادی در خصوص خرید و فروش رمزارزها و یا سرمایه گذاری در پروژه به خصوصی معذوریم.

پیمان
پیمان
1 سال قبل

برای نوسان گیری روزانه چه اندیگاتورهایی بهتره استفاده کنیم؟ یه سوال دیگه هم دارم با توجه به اینکه بازار ایران ۱ طرفه هستش یعنی تو ردند نزولی ارزهای برای نوسانگیری روزانه سودی به ما نمیدن؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  پیمان

سلام و عرض ادب
اصولا در استفاده از اندیکاتورها، نمیتوان با قطعیت نظر داد. بنابراین صرفا بر اساس تجارب معامله گران میتوانیم بگوییم که اندیکاتورهای زیر معمولا برای نوسانگیری و معاملات کوتاه مدت استفاده میشوند:
– اندیکاتور حجم تعادلی یا OBV
– اندیکاتور خط تراکم/توزیع یا خط A/D
– اندیکاتور آرون (Aroon)
– شاخص قدرت نسبی یا RSI
ما همچنین در مقاله معرفی بهترین اندیکاتور ها برای معامله رمزارز به بررسی برخی از این اندیکاتورها پرداخته ایم.

در خصوص سوال دومی که مطرح کردید، ما متوجه منظور شما از بازار یک طرفه ایران نشدیم. لطفا دقیقتر با ذکر مثالی این را برای ما توضیح دهید تا ما بهتر بتوانیم نظرمان را با شما در میان بگذاریم.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا