سرمایه گذاریمتاورس

معرفی و بررسی بهترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری

حتی اگر تا کنون در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت جدی هم نداشته باشید، احتمال اینکه نام متاورس به گوشتان خورده باشد زیاد است. فضای متاورس به عنوان یکی از جذابیت‌های جدید دنیای کریپتوکارنسی است که پروژه‌های مخصوص و به طبع، ارزهای دیجیتال مختص خود را دارد. متاورس به عنوان یک دنیای دیجیتال و واقعیت افزوده، امکان خلق و توسعه هر چیزی را در فضای مجازی برای کاربران خود ایجاد می‌کند. این امکان در بستر پروژه‌ها و پلتفرم‌های مختلفی قابل دسترسی است. به‌نظر شما بهترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری کدام است؟

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال جزو اموری است که طی چند سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در این میان ایجاد فضاهای جدیدی مثل متاورس (metaverse)، علاقه افراد را به سرمایه گذاری چندین برابر کرده است. اما باید قبل از هرکاری از خودتان سوال کنید میان هزاران پروژه رنگارنگ با اهداف و وعده‌های مختلف، کدام ارز دیجیتال متاورسی برای سرمایه گذاری مناسب است؟ در ادامه مقاله مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه را معرفی می‌کنیم و به بررسی چندین نمونه عالی از ارز متاورسی برای سرمایه گذاری می‌پردازیم.

نکات مهم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از بازارهای مالی محبوب برای سرمایه گذاری، فضای پیچیده و البته جذابی دارد که در عین پرریسک بودن، امکان کسب درآمد زیادی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات جذابی است که توسط تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. اما نتیجه گیری کلی که این است که فعالیت در این بازار اگر همراه با آگاهی و به شکل اصولی صورت بگیرد، می‌تواند سود زیادی داشته باشد؛ البته که این قاعده برای تمام سرمایه‌گذاری‌های صادق است اما جهان کریپتو کارنسی کمی پیچیده‌تر است.

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال متاورسی

شیوه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد. اما قبل از اینکه وارد عمل شوید باید نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد را بررسی کنید. برای مثال باید بدانید که تمام دارایی و سرمایه خود را یکجا وارد بازار نکنید. کلاهبرداران و افراد سودجوی زیادی در کمین نشسته‌اند تا از یک لحظه غفلت شما سوء استفاده کنند؛ بنابراین بهتر است که دامنه اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین تا حد امکان افزایش دهید.

همچنین ممکن است در یک بازه زمانی خاص، خرید تتر گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد و شما این موضوع را تشخیص دهید. اما قبل از عملی کردن تصمیم خود باید کیف پول ارز دیجیتال مطمئنی داشته باشید و درباره آن به خوبی تحقیق کرده باشید. ضمن اینکه مطالعه وبسایت رسمی تتر در چنین شرایطی می‌تواند شما را به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل کند.

از دیگر نکات مهمی که در سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • با استراتژی مخصوص خود فعالیت کنید.
  • فریب بازارهای صعودی را نخورید.
  • اطلاعات خود را به روز نگه دارید.
  • زودباور نباشید و هر چیزی را با دلیل و مدرک معتبر قبول کنید.
  • نسبت به هیجانات و احساسات خود مسلط باشید.
  • صرافی‌های معتبر را انتخاب کنید.
شناخت ارزهای دیجیتال مختلف

نگاهی به متاورس و کارکرد آن

قبل از اینکه با ارز متاورس برای سرمایه گذاری آشنا شوید، بهتر است کمی درباره متاورس و جایگاه آن در دنیای کریپتوکارنسی بدانید. متاورس یکی از جذابیت‌های هیجان‌انگیز دنیای کریپتوکارنسی است که از ترکیب دو واژه “Meta” به معنای فراتر و “Universe” به معنای جهان تشکیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت که متاورس به معنای فراتر از جهان است. این اصطلاح برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ توسط نویسنده‌ای آمریکایی در کتاب «سقوط برفی» استفاده شد.

متاورس دنیایی متفاوت‌تر و فراتر از ارزهای دیجیتال است که در یک فضای سه بعدی تشکیل شده است. شما به عنوان یک کاربر عادی می‌توانید در حالی که پشت سیستم خود نشسته‌اید و عینک واقعیت مجازی (VR) خود را به چشم زده‌اید، آواتار سه بعدی خود را بسازید و وارد این فضای مجازی شوید. شما می‌توانید در این فضا فعالیت‌های زیادی مثل برگزاری جلسه، انجام معامله، خرید و فروش زمین، رفتن به کنسرت و سینما و … انجام دهید.

فعالیت در دنیای متاورس چیزی فراتر از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. متاورس شبکه‌ای گسترده از محیط‌های همیشه فعال مجازی است که افراد می‌توانند در آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در واقع می‌توان این گونه گفت که دنیای فیزیکی با جهان مجازی در متاورس با یکدیگر یکی شده‌اند. در این دنیا همه چیز به صورت دیجیتالی است و ارزهای دیجیتال متاورسی نیز یکی از عناصر اصلی آن به شمار می‌آید.

فعالیت در دنیای متاورس

به نظر شما با تمام این تفاسیر سرمایه گذاری در متاورس تصمیم عاقلانه‌ای خواهد بود؟ طبق گزارشات مجله خبری بلومبرگ بازار متاورس تا سال ۲۰۲۴ ارزشی معادل ۸ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد! این خبر و پیشرفت و توسعه فضای متاورس با گذشت زمان باعث می‌شود تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در آن وسوسه شوند. برای مثال مارک زاکربرگ، مالک شرکت‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ قصد دارد تا شرکت خود را به یک شرکت متاورس تبدیل کند. پس طبیعی است که شناخت ارز متاورس برای سرمایه گذاری جزو مواردی باشد که بسیاری از فعالان این حوزه به دنبال آن هستند.

معرفی چندین ارز متاورس برای سرمایه گذاری

توکن‌های متاورسی در واقع نوعی ارز دیجیتال هستند که بیشتر در دنیای متاورس مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارتی تمام فعالیت‌هایی که در این فضا صورت می‌گیرد، شامل خرید و فروش‌ها، معاملات و … باید از طریق توکن‌های متاورسی انجام شود. به این ترتیب می‌توانید در قسمت کارمزدها از تخفیف خوبی برخوردار شوید. ضمن اینکه امکان خرید و فروش این توکن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد.

معرفی نمونه هایی از بهترین ارزهای متاورس

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که توکن‌های متاورسی تا حد زیادی به پلتفرم‌های ارائه دهنده خود وابسته هستند. این موضوع تا حدودی می‌تواند درست باشد؛ زیرا زمانی که یکی از پروژه‌های متاورس پیشرفت کند و محبوبیت زیادی در بین کاربران به‌دست بیاورد، توکن مخصوص آن نیز از این محبوبیت بهره‌مند می‌شود و به طبع در مسیر افزایش قیمت قرار می‌گیرد.

پروژه دیسنترالند (Decentraland – MANA)

یکی از معروف‌ترین پروژه‌های متاورس، پروژه دیسنترالند (Decentraland) است. این پروژه نمونه‌ کاملی از تعاریف اولیه متاورس است و  امکانات مختلفی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. فضایی که در این پروژه ایجاد شده است، امکان گردهمایی‌های مختلف، برگزاری جلسات و تشکیل گروه را در دنیای مجازی فراهم کرده است. دیسنترالند کاربران خود را در فضایی آزاد و دور از نظارت‌های متمرکز قرار می‌دهد. ارز دیجیتال مخصوص این پلتفرم نیز مانا (MANA) است.

پلتفرم دیسنترالند بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است و با هدف ایجاد انگیزه بین کاربران برای فعالیت در دنیای مجازی مشترک فعالیت می‌کند. شما در این پلتفرم به عنوان کاربر می‌توانید در کنار بازی، جستجو و تعامل به خرید و فروش مستغلات دیجیتال نیز بپردازید. با توجه به موفقیت‌های دیسنترالند و پیشرفتی که تا کنون داشته است، هنگام شناخت بهترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری اشاره به ارز مانا واجب است.

پروژه دیسنترالند از بهترین پلتفرم‌های متاورس

پروژه دیسنترالند فضایی شبیه به بازی‌های “GTA” و “SIMS” دارد. ضمن اینکه جالب است بدانید بنیان‌گذاران این پلتفرم برای راه اندازی پروژه خود از بازی “Ready Player One” الهام گرفته‌اند. پلتفرم دیسنترالند این قابلیت را دارد تا کاربران بازی‌های مختلف را روبه‌روی یکدیگر قرار دهد. ضمن اینکه کاربران این امکان را دارند تا دنیای مجازی مخصوص خود را بدون هیچ سانسوری ایجاد کنند.

سرمایه گذاری در ارز متاورسی مانا (MANA)

در کنار ارز دیجیتال مانا، توکن غیر قابل تعویض لند (LAND) نیز دومین توکن بومی این پلتفرم است. از توکن لند به عنوان یک NFT برای تعریف  مالکیت بر زمین‌ها استفاده می‌شود. از ارز دیجیتال متاورسی مانا نیز برای خرید لند، کالاهای مجازی و استفاده از خدمات پلتفرم استفاده می‌شود. ارز دیجیتال مانا در حال حاضر جزو ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. این رمز ارز در سایت “CoinmarketCap” در جایگاه ۴۵ قرار دارد. ضمن اینکه بیشترین حجم معاملات این ارز دیجیتال در صرافی معروف بایننس انجام شده است.

سرمایه گذاری در ارز متاورسی مانا از انتخاب‌های خوب شما بین توکن‌های متاورسی است. این پروژه با استفاده از موج سواری از NFTها توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. زیرا با دیجیتالی شدن هنر، کاربران و هنرمندان به دنبال فضایی برای ارائه آثار هنری خود بودند و پلتفرم دیسنترالند این امکان را برای آن‌ها ایجاد کرد. بنابراین به مرور ارز دیجیتال مانا نیز تبدیل به ارزی محبوب بین کاربران شد. مانا از گزینه‌های مناسب  در لیست ارز متاورس برای سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری در ارز مانا از ارزهای متاورسی

 پروژه بازی اکسی اینفینیتی (axie Infinity – AXS)

یکی از متفاوت‌ترین پروژه‌های متاورس، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) است که فضای متفاوت از آنچه شرکت متا انتظار داشت را ارائه داده است. اکسی اینفینیتی یک فضای سه بعدی با دسترسی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی نیست. بلکه پروژه‌ای است که متاورس را به یکی از مؤلفه‌های گیمینگ خود تبدیل کرده است. شعار اصلی این پروژه «بازی کن، درآمدزایی کن» یا “Play to Earn” است.

بازیکنان یا کاراکترهایی که در این بازی وجود دارند در قالب NFT خرید و فروش می‌شوند و «اکسی» نام دارند. اکسی‌ها موجوداتی کوچک و جنگجو هستند که کاربران این بازی با خرید و پرورش آن‌ها می‌توانند به مبارزه بروند. شبکه اکسی اینفینیتی بیش از هر چیز به همین بازی مبارزه‌ای خود معروف است. این پروژه یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های رمز ارزی است که در پروژه‌های متاورس و فضای ارزهای دیجیتال رقابت شدیدی با دیسنترالند و سندباکس دارد.

پروژه اکسی اینفینیتی که الهام گرفته شده از بازی Pokémon GO است قابلیتی دارد که کاربران می‌توانند زمین‌های موجود در آن را خریداری کنند و سپس با تأسیس ساختمان و تجهیزات خود آن را ارتقا دهند. یکی از اصلی‌ترین نقاط پیوند این پروژه با دنیای متاورس همین زمین‌ها است. این پروژه پس از عرضه اولیه و در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۱ توانست محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران به دست آورد. به شکلی که ارز دیجیتال مخصوص آن که توکن “AXS” است رشد ۱۵ هزار درصدی عجیبی در همین بازه زمانی داشت.

پلتفرم اکسی اینفینیتی از پروژه‌های محبوب متاورس

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال آکسی (AXS)

آکسی با آن طراحی جذابش در صدر  فهرست برترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری قرار دارد. توکن “AXS” که مخفف شده عبارت “Axie Infinity Shard” است توکن بومی و مخصوص پروژه اکسی اینفینیتی است. کاربران این پلتفرم می‌توانند با بازی کردن و رای دادن این توکن را دریافت کنند. این رمز ارز در حال حاضر در رتبه ۵۷ سایت CoinMarketCap قرار دارد. روزانه چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار از این ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها مبادله می‌شود و صرافی Upbit ادعا دارد که ۲۶ درصد از این معاملات روزانه در این صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود.

پروژه سندباکس (Sandbox – SAND)

هرجا صحبت از بهترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری است اشاره به پروژه سند باکس واجب است. یکی از رقبای اصلی پروژه دیسنترالند و ارز دیجیتال مانا، پروژه سند باکس و ارز بومی آن است. ساختار این دو پروژه تا حد زیادی شبیه به یکدیگر است. به عبارتی شما در پلتفرم سند باکس نیز می‌توانید دنیای مجازی خود را بسازید و با سایر کاربران دیجیتالی آن ارتباط برقرار کنید.

پروژه سند باکس نیز مانند دیسنترالند یکی از حسی‌ترین نمونه‌های دنیای متاورس را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران این پروژه می‌توانند عمیق‌ترین تجربه‌ها را از بازی‌های ویدئویی شناخته شده‌ای مثل وایکینگ دد (Walking Dead) داشته باشند. علاوه بر این پلتفرم سند باکس به شکل جدی و هدفمندی در زمینه پخش موسیقی زنده با پلتفرم دیسنترالند رقابت می‌کند. برای مثال این پروژه موفق شده تا با چهره‌های شناخته شده دنیای موسیقی مثل اونجد سونفلد (Avrnged sevenfold) و اسنوپ داگ (Snoop Dogg) قرارداد امضا کند.

 پروژه سند باکس یکی از پلتفرم‌های متاورس

سرمایه گذاری‌های هنگفتی که تیم توسعه دهنده و بنیان‌گذاران این پروژه کرده‌اند باعث شد تا سند باکس در جایگاه خوبی بین پروژه‌های متاورس پیدا کند. روند توسعه این پلتفرم به شکلی بود که در مدت زمانی کم توانست ارزش ارز دیجیتال خود (SAND) را به ارز دیجیتال مانا نزدیک کند. نسخه اولیه این پروژه سال ۲۰۱۲ ارائه شد و در سال ۲۰۱۸ یک بروزرسانی قدرتمند را تجربه کرد. در این بروزرسانی نسخه سه بعدی این پروژه ارائه شد.

سرمایه گذاری در ارز متاورس سند (SAND)

توکن بومی و اختصاصی پروژه سندباکس که “SAND” نام دارد یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار رمز ارزها است. این توکن در حال حاضر در جایگاه ۴۸ سایت CoinMarketCap قرار دارد و در حال رقابت شدید با ارز دیجیتال مانا است. سرمایه گذاری و حمایت سافت بنک (SoftBank)، یکی از هلدینگ‌های معروف و قدرتمند حوزه سرمایه گذاری از این پروژه روی افزایش ارزش ارز SAND تأثیر زیادی داشت. این هلدینگ چیزی حدود ۹۳ میلیون دلار سرمایه به این پروژه تزریق کرده است. آیا این ارز می‌تواند ارز متاورس برای سرمایه گذاری شما باشد؟

عرضه اولیه توکن سند برابر با سه میلیارد دلار است. تمام فعالیت‌ها در پروژه سند باکس توسط این توکن انجام می‌گیرد. ضمن اینکه راه‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید داخل پروژه توکن سند به دست آورید. در نهایت امکان معامله این توکن در صرافی‌هایی مثل کوکوین، هیوبی، سونی سواپ، والکس و … برای شما فراهم است.

ارز دیجیتال سند از بهترین توکن‌های متاورسی

پروژه انجین (Enjin – ENJ)

شرکت انجین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های بازی سازی مجازی از سال ۲۰۰۹ در سنگاپور شروع به کار کرده است. این شرکت از همکاری خود با شرکت‌های مطرح و مهمی مثل سامسونگ و مایکروسافت خبر داده است. در راستای این همکاری فناوری و ایده‌های شرکت انجین در سال ۲۰۱۹ روی گوشی‌های “Galaxy S10” سامسونگ پیاده شده است.

شما در پروژه انجین می‌توانید با ایجاد کالاهای مجازی و فروش آن‌ها، کسب درآمد کنید. در واقع می‌توان گفت که به واسطه آن تجربه‌ای منحصر به فرد از بازار خواهید داشت. کسب و کارهای مختلف و کاربران این شبکه می‌تواند با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و کدهای QR که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند و تجارت خود را از طریق وب سایت، بازی و … گسترش دهند.

بازی‌های مختلفی روی وب سایت رسمی پلتفرم انجین وجود دارد که برای کسب درآمد ارزی عالی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. کافی است بازی مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “Play Now” کلیک کنید. یکی از بازی‌های سه بعدی پرطرفدار در این پروژه، بازی “۹Lives Arena” است و سایر بازی‌های محبوب آن شامل این موارد می‌شود:

  • Lost Relics
  • Age of Rust
  • The Six Dragons
  • AlterVerse
  • Space Misfits
  • Game TalkTalk
  • Forest Knight
  • My Meta Studio
 پروژه انجین شرکت‌ معروف بازی‌های مجازی

سرمایه گذاری در ارز متاورس انجین کوین (ENJ)

ارز دیجیتال انجین کوین نیز یکی از چندین ارز متاورس برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود که آینده نسبتا درخشانی دارد. این ارز دیجیتال در بستر بلاکچین اتریوم ارائه شده است. از جمله ویژگی‌های توکن انجین می‌توان به پشتیبانی از درگاه‌های پرداخت غیرمتمرکز، داشتن والت هوشمند و اختصاصی و ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی اشاره کرد.

صرافی‌های کوکوین (متمرکز) و یونی سواپ (غیرمتمرکز) جزو مواردی هستند که از ارز دیجیتال کوین پشتیبانی می‌کنند و در ایران بدون نیاز به احراز هویت قابل استفاده هستند. ارز دیجیتال انجین در حال حاضر طبق اعلام سایت CoinMarketCap در جایگاه ۸۳ قرار دارد. عرضه اولیه این توکن برابر با یک میلیارد دلار است و توسط کیف پول‌هایی مثل تراست والت، سیف پل، لجر نانو اس و لجر نانو ایکس پشتیبانی می‌شود.

پروژه بلاک توپیا (Blocktopia – BLOCK)

یکی دیگر از خلاقانه‌ترین پروژه‌ها که ارز آن در فهرست بهترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری قرار دارد، پروژه بلاک توپیا است که زمین بازی جدید و تازه‌ای برای خود ایجاد کرده است. این پروژه بر خلاف دیگر پروژه‌ها که مجموعه‌ای از زمین‌های بزرگ را برای بازی ارائه دادند، محیط جدیدی را ایجاد کرده که به شکل عمودی بنا شده است. پروژه بلاک توپیا از یک آسمان خراش ۲۱ طبقه‌ای تشکیل شده است. جذابیت کار اینجا است که این ۲۱ طبقه نوعی ادای دین به ۲۱ میلیون بیت کوین قابل استخراج است.

یکی از جذابیت‌های این پروژه این است که کاربران آن در ازای پرداخت مقدار مشخصی ارز دیجیتال بلاک (BLOCK)، تبلیغات مورد نظر خود را در فضای مجازی بلاک توپیا داشته باشند. تا کنون شرکت‌های معروفی مثل صرافی کوکویت و سایت کوین تلگراف موفق شدند تا شعبه مجازی خود را در این فضا بسازند.

پروژه بلاک توپیا از پروژه‌های فضای متاورس

علاوه بر این جذابیت دیگر دنیای بلاک توپیا مربوط به ایجاد فضای آموزش توسط کاربران می‌شود. به عبارتی از این پروژه به عنوان یک نوع شبکه آموزشی نیز می‌توان یاد کرد. زیرا کاربران می‌توانند درباره اصول دنیای رمز ارزها، پیشینه آن و مواردی از این قبیل برای دیگر کاربران کلاس آموزشی مجازی برگزار کنند. ضمن اینکه جذابیت‌های بصری و گرافیک چشمگیر این پروژه را نیز نباید دست کم گرفت.

تمام این موارد کافی است تا ارز دیجیتال بلاک به عنوان یکی از ارزهای متاورسی خوب شناخته شود و طرفداران زیادی داشته باشد. این ارز در حال حاضر رتبه ۳۳۸ سایت CoinMarketCap را دارد و با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد شبکه ارائه دهنده آن، قطعا پیشرفت چشمگیری در آینده خواهد داشت.

پروژه ایلین ورلدز (Alien Worlds – TLM)

پروژه Alien Worlds یا دنیاهای بیگانه یک بازی دیفای است که کاربران آن می‌توانند برای استخراج اقدام کنند. این پروژه یک بازی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که کاربران آن برای دستیابی به منابع کمیاب به قابت و مبارزه می‌پردازند. نکته مهم این است که توکن “TLM” به عنوان توکن بومی و اختصاصی این پلتفرم از طریق بازی کردن در آن به دست می‌آید. فقط فراموش نکنید که برای کسب این توکن باید کیف پول وکس کلاد (WAXCloud) را داشته باشید.

پروژه دنیای بیگانه در دنیای متاورس

پروژه ایلین ورلدز که در میان لیست ارز متاورس برای سرمایه گذاری می‌درخشد چهار مولفه اصلی دارد. مورد اول سازمان‌های غیرمتمرکز سیاره‌ای (Planet DAOs) هستند که به کاربران کمک می‌کند تا در انتخابات درون زنجیره‌ای شرکت داشته باشند. مورد دوم به جمع آوری توکن‌های NFT مربوط می‌شود. کاربران از طریق این توکن‌های غیرمثلی می‌تواند به تولید ارز دیجیتال TLM بپردازند. مورد سوم درباره سهام گذاری است که ضمن آن، دارندگان توکن TLM می‌توانند سرمایه خود را در سیاره‌ها سهام گذاری کنند. مورد آخر نیز پل‌های میان زنجیره‌ای است که به کاربران امکان جابه‌جایی توکن TLM را میان بلاکچین‌های مختلف اتریوم، وکس و BSC می‌دهد.

عرضه اولیه توکن TLM در سال ۲۰۲۱ انجام شد. مقدار عرضه کلی این توکن چیزی حدود ۵ میلیارد دلار بود. این توکن در حال حاضر در جایگاه ۳۴۱ سایت CoinMarketCap قرار دارد. به لطف پیشرفت و توسعه این بازی در آینده، احتمال بهبود این جایگاه برای ارز TLM نیز وجود دارد. شما به عنوان یک بازیکن می‌توانید در این بازی توکن TLM دریافت کنید و سپس در بازار ارزهای دیجیتال و از طریق صرافی‌های کوکوین (متمرکز) و پنکیک سواپ (غیرمتمرکز) به معامله آن بپردازید.

پروژه دیسنترال دات گیمز (Decentral Games – DG)

یکی دیگر از پروژه‌های متاورس دیسنترال دات گیمز است که به عنوان یک کازینوی مبتنی بر متاورس و با تکیه بر یک سازمان غیر متمرکز خودمختار (DAO) اداره می‌شود. کاربران این پروژه می‌توانند رویدادهای خود را به طور سه بعدی در این فضای مجازی برگزار کنند. ارز دیجیتال بومی این پلتفرم “DG” نام دارد که در ازای انجام بازی، مشارکت در حکمرانی و تأمین نقدینگی به دست می‌آید.

 ارز دیجیتال بومی پروژه دیسنترال دات گیمز

ویژگی‌های اصلی این پروژه مثل اجرا و مالکیت رویدادهای مختلف توسط کاربران، گرداندن یک کازینوی مخصوص و … جزو مواردی هستند که بر پایه فناوری بلاکچین در این پروژه عرضه شده‌اند. ارز دیجیتال DG در حال حاضر در سایت CoinMarketCap جایگاه ۵۰۲ را دارد. تیم توسعه دهنده این پروژه آینده روشنی برای آن ترسیم کرده است که در صورت دسترسی به آن، جایگاه ارز متاورسی DG نیز به مراتب بهتر خواهد شد. هر چقدر بیشتر این فضا را بشناسید حتما جذب آن می‌شوید و به‌نظرتان بهترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری است.

چند پیشنهاد مناسب برای سرمایه گذاری بین ارزهای متاورسی

تا این قسمت از مقاله به چندین پروژه بیشتر شناخته شده دنیای متاورس اشاره کردیم و ارزهای متاورسی مخصوص آن‌ها نیز بررسی شد. اما فکر می‌کنید در این میان، کدام یک از این چند ارز متاورس برای سرمایه گذاری بهتر است؟

مانا (MANA)

بی‌شک یکی از رمز ارزهای متاورسی مناسب برای کسب سود، ارز دیجیتال مانا است. ارز دیجیتال مانا نه تنها در پلتفرم مخصوص خود (دیسنترالند) کاربردهای فراوانی دارد، بلکه در فضای خارج آن و در بازار ارزهای دیجیتال نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. عرضه کل این توکن چیزی حدود ۲ میلیارد دلار است. اکنون افراد زیادی به قصد سرمایه گذاری به خرید و فروش این توکن می‌پردازند.

ارز دیجیتال مانا از نمونه های برتر ارز متاورس

توکن مانا یک ارز دیجیتال تحلیل پذیر است و شما می‌توانید آن را از راه‌هایی مثل تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بررسی کنید. در این صورت موقعیت‌های مناسب آن برای سرمایه گذاری بهتر مشخص خواهد شد. ضمن اینکه امنیت این ارز دیجیتال نیز تا حد زیادی تأمین شده است؛ زیرا پلتفرم ارائه دهنده آن روی شبکه اتریوم بنا شده و این توکن نیز با استاندارد ERC-20 عرضه شده است. بنابراین امکان معامله آن در تمام کیف پول‌هایی که با این استاندارد سازگار هستند وجود دارد.

سند (SAND)

یکی دیگر از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری، ارز دیجیتال سند است که توسط پروژه سندباکس ارائه شده است. این ارز دیجیتال در رقابت شدیدی با ارز دیجیتال مانا قرار دارد و جایگاهشان با یکدیگر نیز تنها سه رتبه فاصله دارد. اکنون افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به مبادله این توکن می‌پردازند و قصد سرمایه گذاری در آن را دارند. ضمن اینکه سرمایه گذاران قدرتمندی از پلتفرم ارائه دهنده آن حمایت می‌کنند و این موضوع می‌تواند ویژگی مثبتی برای یک ارز دیجیتال محسوب شود.

توجه داشته باشید که برای سرمایه گذاری روی یک ارز متاورسی خوب باید عملکرد آن را در بازار رمز ارزها و عملکرد پلتفرم ارائه دهنده آن را بین پروژه‌های متاورسی بررسی کنید. ارز SAND در هر دوی این موارد شرایط خوبی دارد و رفتار مناسبی از خود نشان داده است. ارز دیجیتال SAND یک توکن حکومتی با استاندارد ERC20 است. بنابراین امکان خرید و فروش آن در تمام والت‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند نیز وجود دارد. والت‌هایی مثل متامسک، تراست والت و …

ارز سند، ارز خوب سرمایه گذاری در دنیای متاورس

دنیای متاورس و جذابیت آن

دنیای دیجیتال در جهان به قدری گسترش پیدا کرده است که هر روز شاهد خلاقیت‌های جذابی در آن خواهیم بود. متاورس در دنیای کریپتوکارنسی و ارزهای متاورسی نیز یکی از همین موارد هستند. سرمایه گذاران و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌دانند که با توجه به این پیشرفت در مدت زمان کوتاه، این فضا می‌تواند انتخاب مناسبی برای کسب سود باشد. در این مقاله سعی کردیم بهترین پروژه‌های متاورسی و چندین ارز متاورس برای سرمایه گذاری را معرفی کنیم. شما تجربه حضور در فضای متاورس را دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
5 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
پروژه التراورس چه ربطی به اوربیت نتورک داره؟
میشه توضیح بدید؟تشکر

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
آلتراورس سیتی یک پروژه متاورسی برای خرید زمین های مجازی است و اوربیت نتورک یک شرکت سرمایه گذاری هرمی است که ما اطلاعات زیادی درخصوص صحت و عدم کلاهبرداری بودن آن نداریم.
متاسفانه در خصوص ارتباط این دو شرکت و سرمایه گذاری اوربیت نتورک در آلتراورس سیتی اخبار موثقی در اختیار ما نیست.

بهمن پناهی عیسوند
بهمن پناهی عیسوند
1 سال قبل

سلام ممنون از مقاله خوبتون
متاورس پروژه ای به اسم التراورس هم داره که از سال۲۰۲۲شروع به استارت کرده باشه؟؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
اطلاعات ما در خصوص آلتراورس مربوط به به پروژه ای با نمام آلتراورس سیتی (Ultraverse City) است که یک شهر مجازی منبع باز عمومی با ترکیب واقعیت دیجیتالی و فیزیکی است. آلتراورس سیتی قرار است بستری برای خرید و فروش زمین های مجازی و تعامل کاربران در فضای متاورس با یکدیگر باشد.
https://ultraverse.studio/

سپاس از همراهی شما

مرتضی حسینی احمد فداله
مرتضی حسینی احمد فداله
10 ماه قبل

سوال منم همین بود

دکمه بازگشت به بالا