مقالات ارز دیجیتال

کلاهبرداری ترون، معرفی پروژه های کلاهبرداری با ارز ترون

مراقب سو استفاده کلاهبرداران با ارز معتبر ترون باشید.

ترون یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه بازار کریپتوکارنسی‌ است که از محبوبیت بالایی بین فعالان این بازار برخوردار است. در این مقاله سعی می‌کنیم با بررسی سابقه این ارز و نظر کارشناسان فعال در این حوزه پاسخ مناسبی برای سؤال آیا ارز دیجیتال ترون کلاه برداری است؟ پیدا کنیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ارز ترون چیست؟

قبل از اینکه کلاهبرداری ترون را بررسی کنیم بهتر است کمی اطلاعات را در مورد این ارز دیجیتال افزایش دهیم. ترون با نماد TRX یکی از رمز ارزهای شناخته شده و محبوب در بازار کریپتو کارنسی‌ها است که طرفداران بسیاری دارد.

پروژه این ارز توسط شخصی به نام جاستین سان (Justin Sun) اه‌اندازی و توسعه داده شده است؛ اما در مورد سایر افرادی که در توسعه و راه‌اندازی این پروژه نقش داشته‌اند اطلاعاتی زیادی در دست نیست. به گفته توسعه‌دهندگان، شبکه ترون قادر به انجام ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه است و در ازای انجام این تراکنش‌ها هیچ‌گونه کارمزدی دریافت نمی‌کند.

حالا که تا حدودی با توسعه‌دهندگان و ماهیت کارکرد این ارز آشنا شدید بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم و کلاه برداری ارز ترون را بررسی کنیم.

بررسی کلاهبرداری ترون

نمی‌توان گفت پروژه ترون کلاهبرداری است. این پروژه یکی از قوی‌ترین پروژه‌های بلاکچینی در حال فعالیت در بازارهای مالی است. منظور از کلاهبرداری ترون پروژه‌هایی است که با استفاده از شبکه ترون راه‌اندازی و موجب از بین‌رفتن سرمایه، سرمایه‌گذاران شده‌اند. در ادامه برخی از این پروژه‌ها را معرفی کرده و در نهایت با بیان یک مثال اعتبار بالای ترون را ثابت می‌کنیم.

بررسی ترون

معرفی پروژه‌های کلاهبرداری ارز ترون

همان‌طور که ابتدای این مقاله اشاره کردیم پروژه‌های متعددی با سوءاستفاده از نام ترون از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری می‌کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم و روش کار آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم تا در صورت مشاهده موارد مشابه بهترین تصمیم را بگیرید.

اکو اسمارت (Ecosmart)

یکی از پروژه‌های کلاهبرداری ترون اکو اسمارت است. این پروژه بر اساس قراردادهای هوشمند طراحی شده و برای ورود کاربر به پروژه شرط پرداخت ۵۰۰۰ واحد ترون را در نظر گرفته شده است. پس از پرداخت این مبلغ شما برای دریافت پورسانت باید عضوگیری کنید و افراد جدید را وارد این پروژه کنید. در صورت انجام این کار بابت ورود هر عضو تا لول ۱۵ به شما پورسانت تعلق می‌گیرد؛ اما بعد از آن دیگر هیچ پورسانتی دریافت نمی‌کنید. با کمی بررسی متوجه می‌شوید که شیوه کار این پروژه شباهت زیادی به شرکت‌های هرمی دارد فقط تنها تفاوت آن استفاده از تکنولوژی و بستری هوشمند برای فریب مردم و کلاهبرداری ترون است.

پروژه Bank of Tron

نمونه دیگری از پروژه کلاهبرداری با رمزارز ترون، Bank of Tron است. این پروژه همانند اکو اسمارت قراردادی هوشمند ایجاد کرده و از سرمایه‌گذاران دعوت به سرمایه‌گذاری در پروژه خود می‌کرد. عده زیادی از سرمایه‌گذاران به دلیل طمع کسب ثروت روی این پروژه سرمایه‌گذاری کردند و سرمایه‌های خود را از دست دادند. در این مواقع بهتر است سرمایه‌گذار کمی در مورد پروژه تحقیق کرده و دلیل راه‌اندازی آن را مورد بررسی قرار دهد و اگر متوجه بدون پشتوانه بودن آن شد از سرمایه‌گذاری در آن خودداری کند.

پروژه ویکینگ گروپ یا ویکینگ ترون (WayKingTron)

ویکینگ ترون نمونه دیگری از پروژه‌های پانزی است که بر بستر بلاکچین ترون راه‌اندازی شده و بسیاری از افراد به‌اشتباه آن را کلاهبرداری ترون می‌دانند. این پروژه برخلاف دو پروژه قبلی به افراد وعده ثروتمند شدن با سرمایه‌گذاری اندک را داده بود. برای سرمایه‌گذاری در این پروژه کافی است که ۱۰۰ ترون به‌حساب خود واریز کنید و در ادامه با زیرمجموعه‌گیری کسب سود کنید. روش کار کاملاً شبیه پروژه قبلی است، اما طیف وسیع‌تری از افراد درگیر آن می‌شوند؛ زیرا سرمایه اولیه کمتری نیاز است.

نکته مهم در مورد تمام کلاهبرداری‌های انجام شده در شبکه ترون واریز مبلغی برای ورود به پروژه و دریافت زیرمجموعه و کسب سود است. حال برخی پروژه‌ها مبلغ بالایی برای ورود دریافت می‌کنند و بعضی دیگر با مبالغ اندک اجازه ورود به پروژه را به افراد می‌دهند.

رفع اتهام کلاهبرداری ترون

برای اثبات کلاهبرداری نبودن ترون می‌توان به دلایل متعددی اشاره کرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها داشتن برنامه‌ای مشخص برای ورود به بازار و توسعه شبکه ترون است. حال اجازه دهید با ذکر یک مثال اتهام کلاهبردار بودن ترون را بررسی کنیم.

ترون

فرض کنید محصول X را از یک فروشگاه معتبر تهیه می‌کنید، اما پس از باز کردن محصول متوجه ایرادی در محصول می‌شوید. آیا به دلیل اینکه این محصول مشکل داشته می‌توانید بگویید تمام محصولات این فروشگاه مشکل دارد؟ قطعاً نمی‌توان چنین استدلالی انجام داد.

این موضوع را می‌توان به شبکه ترون تعمیم داد. فرض کنید پروژه‌ای در این شبکه راه‌اندازی می‌شود و شما در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید پس از مدتی پروژه دچار مشکل شده و سرمایه شما از بین می‌رود. آیا شبکه اصلی دچار مشکل است؟ خیر. پروژه شما تنها یکی از چندین پروژه راه‌اندازی شده روی این شبکه بوده که بسیاری از آن‌ها معتبر و سال‌ها است که به کار خود ادامه می‌دهند.

پس بهتر است هرگاه پروژه‌ای جدید روی شبکه ترون به شما معرفی شد قبل از سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم را انجام دهید. این کار از بروز زیان‌های احتمالی در آینده جلوگیری خواهد کرد.

ترون شبکه‌ای پایدار و مطمئن

در این مقاله موضوع کلاهبرداری ترون را به طور کامل بررسی کردیم. پروژه‌هایی که با استفاده از این شبکه از سرمایه‌گذاران کلاه برداری می‌کردند را به شما معرفی کردیم تا با شیوه کار آن‌ها آشنا شوید. بهتر است این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که اکثر شیوه‌های کلاهبرداری در شبکه ترون مشابه یکدیگر هستند. کسانی که پروژه‌ها را راه‌اندازی می‌کنند با وعده‌های مختلف و به ‌کار بردن ترفندهای جدید افراد را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های خود تشویق می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا