مفاهیم تحلیلی

پلتفرم DappRadar، معرفی امکانات سایت دپ رادار

در بازار کریپتوکارنسی به وسیله پلتفرم‌های تجمیع‌کننده اطلاعات مانند کوین مارکت کپ یا کوین گکو می‌توان از وضعیت پروژه‌ها و رمزارزها مطلع شد. حال برخی از پلتفرم‌ها در حوزه‌هایی خاص به ارائه اطلاعات به کاربران می‌پردازند. یکی از این پلتفرم‌ها که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تجمیع‌کننده‌های داده‌ی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) شناخته می‌شود، پلتفرم DappRadar نام دارد. این وب‌سایت امکان بررسی مجموعه‌های توکن NFT، بازی‌های بلاکچینی، صرافی‌های غیرمتمرکز و پلتفرم‌های دیفای را فراهم می‌کند. در این مقاله به معرفی این پلتفرم و رمزارز کاربردی RADAR می‌پردازیم.

پلتفرم DappRadar چیست؟

معرفی دپ رادار

وب‌سایت DappRadar، بزرگ‌ترین تجمیع‌کننده Dapp در جهان بوده و نقطه شروعی برای کشف برنامه‌های غیرمتمرکز در تمام بلاکچین‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف محصول است. این پلتفرم دپ‌ها را ردیابی می‌کند و عملکرد آن‌ها را در شبکه‌های بلاکچین مانند اتریوم، بی‌ان‌بی چین، آوالانچ، پالیگان، سولانا و غیره ارزیابی می‌کند.

یک میلیون کاربر در ماه از DappRadar برای کشف برنامه‌های جدید پلتفرم‌های دیفای، به‌دست آوردن اطلاعات درباره مجموعه‌های NFT یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد GameFi و بازی‌ها استفاده می‌کنند. DappRadar که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده، اکنون به یک پلتفرم کشف و تحقیق در صنعت Web3 تبدیل شده است که بینش‌هایی را برای سرمایه‌گذاران، محققان، رسانه‌ها و البته مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

بنیان‌گذاران پلتفرم DappRadar

پلتفرم DappRadar توسط اشکیرمانتاس یانوسکاس (Skirmantas Januškas) و دراگوس دونیکا (Dragos Dunica) راه‌اندازی شده است. یانوسکاس مدیرعامل پلتفرم بوده که در سال ۲۰۱۷ به فضای کریپتو پیوست. یانوسکاس و دونیکا در سال ۲۰۱۸، دپ رادار را راه‌اندازی کردند.

یانوسکاس در زمینه توسعه نرم‌افزار تجربه زیادی دارد و دونیکا نیز چندین شرکت سرمایه‌گذاری را مدیریت می‌کرده است. پلتفرم دپ رادار در کاوناسِ لیتوانی قرار دارد و در حال حاضر ۷۱ نفر در DappRadar مشغول به کار هستند. البته بسیاری از کارمندان این وب سایت دورکار بوده و ملیت‌های مختلفی دارند.

کاربردهای پلتفرم DappRadar برای کاربران

کاربردهای پلتفرم DappRadar

DappRadar به هر کاربر اینترنتی اجازه می‌دهد که برنامه‌های غیرمتمرکز را بررسی کند. از آنجایی که بلاکچین یک اکوسیستم باز است، کاربران می‌توانند از دپ رادار برای به دست آوردن اطلاعات در مورد برنامه‌های مورد علاقه خود استفاده کنند و به بررسی فاندامنتال و تحلیل آن چین پروژه‌های مختلف بپردازند. برای مثال کاربران می‌توانند:

  • Dappها را در رتبه‌بندی DappRadar در همه دسته‌بندی‌های محصول، از جمله بازی‌ها، DeFi و NFT بررسی کنند.
  • از طریق صفحات محصول dApp درباره کیف پول‌های فعال منحصر به فرد، تعداد تراکنش‌ها و غیره اطلاعات به دست آورند.
  • کیف پول خود را متصل کنند و مجموعه توکن‌ها و NFTهای خود را مدیریت کنند.
  • از طریق سیستم‌های یادگیری ماشینی دپ رادار، ارزش NFT خود را مشخص کنند.

کاربردهای دپ رادار برای شرکت‌ها

پلتفرم DappRadar نه تنها یک محصول برای کاربران است، بلکه به شرکت‌ها نیز اجازه می‌دهد که از خدمات آن استفاده کنند. برخی از شرکت‌ها از دپ رادار به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از داده‌های این پلتفرم استفاده می‌کنند تا محصول خود را ارتقا دهند. برخی از کاربردهای این پلتفرم برای شرکت‌ها و سازمان‌های کریپتویی به شرح زیر است:

  • توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه غیرمتمرکز خود را به صورت رایگان در پلتفرم دپ رادار فهرست کنند، که باعث می‌شود کاربران گسترده‌تری آن را کشف کنند.
  • پروتکل‌های بلاکچین می‌توانند اکوسیستم خود را در پلتفرم DappRadar ادغام کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه دهند که دپ‌های خود را لیست کرده و آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین امکان اتصال قرارداد هوشمند پلتفرم‌ها نیز به دپ رادار مهیا شده است.
  • همه انواع پلتفرم‌ها می‌توانند از API استفاده کرده تا پلتفرم خود را به داده‌های DappRadar متصل کنند.
  • توسعه‌دهندگان، ناشران و سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌توانند از DappRadar API برای سنجش میزان موفقیت محصولات خود استفاده کنند و تجزیه و تحلیل داخلی خود را انجام دهند.

معرفی بخش‌های مختلف وب سایت DappRadar

معرفی بخش های وب سایت dappradar

پلتفرم DappRadar خدمات کاملی در حوزه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ارائه می‌دهد. در وب‌سایت این پروژه، اطلاعات کاملی در مورد دپ‌ها وجود دارد. در ادامه بخش‌های مختلف وب سایت را معرفی می‌کنیم.

  • قسمت Dapps: در این بخش لیست کاملی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز موجود است. کاربران به وسیله این قسمت سایت می‌توانند اطلاعاتی مانند تعداد کاربران فعال، حجم معاملات اپلیکیشن، حجم تراکنش‌ها و اطلاعات تکمیلی پروژه مانند اخبار، صفحه رسمی و شبکه‌های اجتماعی آن را بررسی کنند.
  • قسمت NFTs: در بخش NFT سایت نیز اطلاعات مربوط به توکن‌های غیرقابل تعویض درج شده است. در این قسمت می‌توان اطلاعاتی مانند تعداد NFTهای مجموعه، حجم معاملات، تعداد خریداران و فروشندگان، مارکت کپ، سقف و کف قیمت را استخراج کرد.
  • قسمت Games: در این بخش اطلاعات کامل در مورد بازی‌های بلاکچینی وجود دارد. با انتخاب بازی مورد نظر، می‌توان تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد، حجم تراکنش‌ها، حجم معاملات و تعداد گیمرهای بازی را بررسی کرد.
  • قسمت Tokens: در این بخش توکن‌ها و اطلاعات کلیدی آن‌ها لیست شده است.
  • قسمت Defi: از آنجایی که بخش بزرگی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به صنعت دیفای اختصاص یافته، بررسی این شاخه از بازار بسیار اهمیت دارد. در بخش Defi کاربران می‌توانند پروژه‌های دیفای در بلاکچین‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهند.
  • قسمت IndustryPulse: در این بخش اطلاعات کلی از بازار اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در دسته‌بندی‌های مختلف مانند بازی‌ها، صرافی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، دیفای، مجموعه‌های ان اف تی و مارکت پلیس‌ها وجود دارد.
  • قسمت Quests: در این بخش کاربران می‌توانند با انجام دادن فعالیت‌هایی مانند دنبال کردن صفحات اجتماعی پروژه‌ها، برنده جوایزی در قالب ارزهای دیجیتال و NFT شوند.
  • قسمت Airdrops: در این قسمت کاربران با پیوستن به کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند شانس برنده شدن مقدار اندکی توکن پروژه مورد نظر را به‌دست بیاورند. میزان رمزارزهایی که ایردراپ می‌شود معمولا بسیار اندک است.
  • قسمت Token Swap: به وسیله این قسمت از سایت، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را سواپ کرده و به تبدیل رمزارزها بپردازند. در حال حاضر سه شبکه اتریوم، شبکه هوشمند BNB و پالیگان در بخش سواپ دپ رادار پشتیبانی می‌شوند.
  • قسمت Portfolio: در این قسمت با اتصال کیف پول خود می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد سبد سرمایه‌گذاری و میزان سود و ضرر آن به دست بیاورید.
بیشتر بخوانید: ایردراپ چیست؟

توکن RADAR چیست؟

لوگوی ارز دیجیتال Radar

RADAR توکن بومی پلتفرم DappRadar است که بر بستر اتریوم و بر اساس استاندارد ERC-20 راه‌اندازی شده است. این توکن با عرضه کل ۱۰ میلیارد واحد عرضه شده است که در حال حاضر تنها ۹۶۰.۰۹۶.۱۷۷ واحد از آن در گردش است. البته در حال حاضر عرضه نهایی آن تعیین نشده است. دو کاربرد اساسی برای این توکن در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  • نقش حاکمیتی: دارندگان رمزارز RADAR، می‌توانند در رای‌گیری‌های شبکه شرکت کرده و در پیشبرد پلتفرم نقش داشته باشند.
  • استیکینگ: کاربران می‌توانند رادار را در پلتفرم‌های دیفای مانند سوشی سواپ و ApeSwap استیک کرده و به کسب سود بپردازند.

در مرحله بعدی معرفی دپ رادار و توکن Radar به بررسی نحوه توزیع این رمزارز می‌پردازیم:

  • ۱۰ درصد برای ایردراپ کامیونیتی
  • ۲۴.۷۵ درصد برای خزانه پلتفرم
  • ۲۵.۲۵ درصد برای تیم و سرمایه‌گذاران
  • ۴۰ درصد اعضای جامعه دپ رادار

سرمایه‌گذاران پلتفرم DappRadar

پلتفرم DappRadar دو مرحله جذب سرمایه را تا به امروز پشت سر گذاشته که اولین دوره در مرحله Seed انجام شده است. در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ مبلغ ۲.۳ میلیون دلار توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر نسپرز (Naspers)، بلاکچین دات کام (Blockchain.com) و جمعی از سرمایه‌گذاران فرشته جذب شده است.

در مرحله دوم که تحت نام Series A انجام شد، در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ مبلغ ۵ میلیون دلار توسط بلاکچین دات کام، پروسوس ونچورز (Prosus Ventures) و نوردیک نینجا (NordicNinja) در اختیار دپ رادار گذاشته شد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال Radar

توکن رادار را می‌توان از صرافی‌های متمرکز مطرحی مانند OKX، گیت و کریپتو دات کام خریداری کرد. صرافی‌های غیرمتمکز نیز امکان خرید و فروش این توکن را مهیا کرده‌اند. از معتبرترین آن‌ها می‌توان به سوشی سواپ، پنکیک سواپ، کوئیک سواپ و ApeSwap اشاره کرد. البته به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه کاربران ایرانی و محدودیت آن‌ها، پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش این رمزارز از پلتفرم‌های معتبر داخلی مانند والکس استفاده کنید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال Radar

به واسطه عرضه توکن رادار بر بستر اتریوم، امکان نگهداری از این توکن در کیف پول‌هایی که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، فراهم شده است. در ادامه کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محبوبی که می‌توانید برای ذخیره‌سازی این رمزارز از آن‌ها استفاده کنید را نام می‌بریم.

  • لجر نانو ایکس / اس
  • ترزور وان / مدل تی
  • متامسک
  • تراست ولت
  • سیف پل
  • توکن پاکت

پلتفرم DappRadar؛ مرجعی کامل برای بررسی Dappها

پلتفرم DappRadar، به عنوان معتبرترین و محبوب‌ترین تجمیع‌کننده اطلاعات اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شود و روزانه میلیون‌ها کاربر از این پلتفرم برای تحقیق و بررسی این Dappها استفاده می‌کنند. در وب سایت DappRadar می‌توان اطلاعات کاملی در مورد بازی‌های بلاکچینی، صرافی‌ها، شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز، پلتفرم‌های دیفای و مجموعه‌های NFT استخراج کرد. در این مقاله به معرفی دپ رادار و توکن کاربردی RADAR پرداختیم و به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار دادیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا