افراد مشهور

معرفی مایکل ون دی پوپ؛ معرفی تحلیل گر معروف ارز دیجیتال

مایکل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe) یک تحلیل گر حوزه کریپتو است که به خاطر پیش بینی در مورد آینده ارزهای دیجیتال و به خصوص آلت کوین‌ها، به شهرت رسیده است. وی عمدتا در توییتر و کانال یوتوب کریپتو مایکل (Crypto Michaël) فعال است، ولی یک وبسایت تحت عنوان ام ان تریدینگ (MN Trading) هم دارد که از طریق آن به کاربران مشاوره می‌دهد و دوره‌های آموزشی خود را به اشتراک می‌گذارد.

در این مقاله قرار است مروری بر بیوگرافی مایکل ون دی پوپ داشته باشیم و در مورد روش تحلیل و پیش بینی‌های او برای قیمت آلت کوین‌ها با هم صحبت کنیم. در ادامه با والکس همراه باشید.

مایکل ون دی پوپ کیست؟

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد زندگی آقای Van de Poppe به صورت آنلاین در دسترس نیست؛ با این حال وی گاهی در وبسایت MN Trading درباره خود مطالبی را به اشتراک می‌گذارد که با مطالعه‌ی آن‌ها می‌توان با بیوگرافی مایکل ون دی پوپ آشنا شد.

او درباره خود می‌گوید، من مایکل ون دی پوپ، یک اقتصاددان ۳۰ ساله، متخصص حوزه ارز دیجیتال و تریدر ساکن کشور هلند هستم. فعالیت من در حوزه کریپتو از فوریه ۲۰۱۷ آغاز شد؛ زمانی که یکی از دوستانم مرا با بیت کوین و آلت کوین آشنا کرد. در ادامه، اولین آلت کوین خود، یعنی دیجی بایت (Digibyte) را از طریق پلتفرم لایت بیت (Litebit) خریداری کردم. با گذشت زمان و مطالعه بیشتر در مورد بیت کوین و پتانسیل انقلابی بلاک چین، پیش زمینه‌ای که از علم اقتصاد داشتم مرا به این نتیجه رساند که فناوری شبکه بلاک چین می‌تواند اقتصاد را برای همیشه تغییر دهد. تقریبا یک سال پس از آشنایی با دنیای کریپتو و در اولین روز سال ۲۰۱۸، یعنی درست بعد از یکی از روندهای صعودی بازار کریپتو، تصمیم گرفتم به صورت تمام وقت یک تریدر ارز دیجیتال باشم.

چند ماه بعد شرکت خود، یعنی ام ان تریدینگ (MN Trading) را تاسیس کردم و در بورس اوراق بهادار آمستردام (Amsterdam Stock Exchange) مشغول به کار شدم. این شرکت را با هدف آموزش دادن به سایر علاقه‌مندان به دنیای کریپتو و همچنین به منظور بهبود مهارت‌های تریدینگ خود ایجاد کردم. سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با چالش‌های زیادی برای من همراه بود، اما در عین حال باعث شد تا چیزهای زیادی یاد بگیرم و از تجربیات خود برای موفقیت در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ استفاده کنم.

مایکل ون دی پوپ، تحلیل‌گر ارز دیجیتال

در سال ۲۰۲۳ بیشتر به دنبال افزایش جنبه آموزشی سایت خود بودم و به همین دلیل اولین دوره آموزشی‌ام را منتشر کردم تا کمکی برای تازه‌واردان دنیای کریپتو باشد. در ژانویه ۲۰۲۴ نیز قصد دارم دوره دوم خود را منتشر کنم و در آن بیشتر به مباحث مهم تریدینگ و انواع استراتژی‌ معاملاتی خواهم پرداخت. علاوه بر این در مورد تجربیات خودم در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال صحبت خواهم کرد که در ۶ سال گذشته و طی دو بازار نزولی به دست آورده‌ام.

سال ۲۰۲۳ ششمین سال فعالیت من در دنیای کریپتو بود و همراه با تیمم به این نتیجه رسیدیم که MN Trading باید تکامل پیدا کند. بنابراین در نوامبر ۲۰۲۳ سرویس مشاوره MN Trading Consultancy را معرفی کردیم که به افراد و سازمان‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کند. علاوه بر این، ما به دنبال توسعه راه حل‌های مدیریت دارایی هستیم که در آینده اطلاعات بیشتری در مورد آنها منتشر خواهیم کرد.

پیش بینی مایکل ون دی پوپ برای بازار کریپتو در سه ماهه اول ۲۰۲۴

آقای Van de Poppe با انتشار توییتی در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذر ۱۴۰۲) مدعی شد که اکنون بهترین زمان برای خرید آلت کوین و بهبود سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال است.

پیش بینی مایکل ون دی پوپ

به گفته وی، آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۳ و همچین در اکثر ماه‌های ۲۰۲۲ وضعیت چندان خوبی نداشتند، اما قرار است شاهد رشد قیمت نسبتا سریع آنها باشیم.

بازار آلت کوین مدتی است که مومنتوم زیادی نشان داده و برای مثال، ایردراپ در اکوسیستم‌های انجکتیو (Injective) و سولانا (Solana) موجب افزایش قیمت بیشتر این دو ارز دیجیتال شده است. علاوه بر این، رمز ارزهای مرتبط با حوزه هوش مصنوعی (AI) نیز رشد مناسبی داشته اند و برای مثال می‌توان به افزایش قیمت سلستیا (Celestia) اشاره کرد.

البته مایکل ون دی پوپ می‌گوید موارد ذکر شده تنها بخشی از بازار را شامل می‌شوند و بخش اصلی بازار منتظر حرکت صعودی اتریوم است که احتمالا در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد. این حرکت حتی ممکن است از اواخر دسامبر آغاز شود. وی در ادامه چند دلیل اصلی برای حمایت از این ادعای خود ذکر می‌کند:

  • در بازه زمانی ۳ تا ۸ ماه مانده به هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، قیمت آلت کوین‌ها در کمترین مقدار خود قرار دارد و در نتیجه بهترین فرصت برای خرید فراهم شده است.
  • تاثیر اخبار مربوط به صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین تقریبا به طور کامل در قیمت آن لحاظ شده، زیرا اکنون فاصله چندانی با آغاز فعالیت این نوع صندوق‌ها نداریم. این یعنی نوسان بازار بزودی کاهش خواهد یافت و توجه بازار به سمت رمز ارزهای دیگر و به خصوص اتریوم جلب خواهد شد.
  • اخبار مربوط به صندوق‌های ETF اسپات اتریوم نیز می‌توانند عاملی برای ادامه یافتن روند صعودی بازار باشند؛ روندی که نتیجه موافقت با آغاز فعالیت صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در آمریکا بوده است.
  • همان‌طور که داده‌های تاریخی نشان می‌دهد، سه ماه اول سال میلادی جدید همواره فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری روی آلت کوین‌ها بوده است.
  • انتهای سال میلادی معمولا زمانی برای متعادل‌سازی پرتفوی (Rebalancing) است. این یعنی صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌ها به دنبال ایجاد توازن در سبد خود یا فروش دارایی به خاطر ریسک یا مشکلات مالیاتی هستند. با آغاز سال جدید، این روند معکوس می‌شود؛ زیرا صندوق‌های سرمایه گذاری در ابتدای سال با قدرت وارد بازار می‌شوند تا دارایی‌های پرتفوی خود را تکمیل کنند.

مایکل ون دی پوپ در انتهای توییت خود به این مورد اشاره کرده است:

آلت‌ها کوین را در زمان افت قیمت بخرید و سرمایه خود را هوشمندانه توزیع کنید؛ بازار خوبی پیش روی ما قرار دارد.

اصول تحلیل مایکل ون دی پوپ چیست؟

ون دی پوپ

با توجه به پیش بینی آقای Van de Poppe برای سه ماه اول سال ۲۰۲۴ و همچنین سایر پیش بینی‌های او که از طریق صفحه توییترش قابل مشاهده هستند، می‌توان گفت که ون دی پوپ ترکیبی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال را به کار می‌گیرد و همچنین شاید بتوان گفت که وی بیشتر به چرخه‌ها و الگوهای تکرار شده در بازار توجه دارد. با این حال، جزئیات استراتژی شخصی وی بخشی از یک دوره آموزشی است که از طریق وبسایت MN Trading با مبلغی نزدیک به ۳۵۰ یورو به فروش می‌رسد.

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگری خوشبین به آینده دنیای کریپتو

مایکل ون دی پوپ در حال حاضر چیزی حدود ۷۰۰ هزار دنبال کننده در توییتر و ۱۶۱ هزار دنبال کننده در یوتیوب دارد که به پیش بینی‌هایش در مورد قیمت ارز دیجیتال توجه می‌کنند. علاوه بر این، دوره‌های آموزشی وی که با قیمت نسبتا بالایی به فروش می‌رسند هم مورد استقبال برخی کاربران قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد آقای Van de Poppe حداقل برای سه ماه اول ۲۰۲۴ نظر کاملا مثبتی نسبت به آینده دنیای کریپتو دارد و افزایش قیمت مناسبی برای آلت کوین‌ها پیش بینی می‌کند. شما چه نظری در مورد وضعیت آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۴ دارید؟ آیا آلت سیزن همان طور که ون دی پوپ می‌گوید، برای سرمایه گذاران پرسود خواهد بود؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا