تریدفین‌تک

ربات ترید زیگنالی چیست؟ معرفی و آموزش تصویری استفاده از ربات زیگنالی

ربات معامله گر به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارها در حوزه ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. ربات خرید و فروش ارز دیجیتال به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که با کمترین دردسر معاملات خود را انجام دهند. مدت زیادی از عمر ربات تریدر (Trader Bot) نمی‌گذرد، اما این ربات در مدت زمان کوتاه توانسته خدمات زیادی را به معامله‌گرها ارائه دهد.

در این مقاله یکی از بهترین ربات‌های تریدر ارز دیجیتال یعنی ربات زیگنالی (Zignaly) را بررسی می‌کنیم. برای آشنایی با مزایا، معایب و آموزش ربات Zignaly خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ربات معامله‌گر زیگنالی چیست؟

زیگنالی در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. زیگنالی یک ربات ویژه برای معامله ارزهای دیجیتال است و به صورت خودکار کار می‌کند. این ربات به صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته خدمات خود را ارائه می‌دهد. ربات زیگنالی با دریافت داده‌ها از ارائه دهندگان سیگنال خارجی به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت خودکار معاملات خود را انجام دهند. با استفاده از این ربات امکان معامله ۱۲ جفت ارز دیجیتال آن هم در طول یک ماه را خواهید داشت.

ربات Zignaly در ارتباط با ارائه دهندگان سیگنال شبیه به تریدینگ ویو (TradingView) کار می‌کند. تریدینگ ویو یک پلتفرم برای رسم نمودار و تحلیل کردن دارایی‌های مالی به شمار می‌رود. شما می‌توانید به آن وصل شوید و از آن برای دریافت اندیکاتورهای معاملاتی (Indicator) استفاده کنید.

در واقع سیگنال‌هایی که در ربات زیگنالی وجود دارد از طریق تریدینگ ویو ایجاد می‌شوند. البته در کنار تریدینگ ویو می‌توانید از یک پایانه معاملاتی ویژه برای سفارشی کردن استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید. برخی از ویژگی‌های ربات زیگنالی شبیه به ربات ترید سانتا (Santa) است.

ربات زیگنالی چه ویژگی‌هایی دارد؟

زیگنالی، بهترین ربات برای معامله ارز دیجیتال

ویژگی‌های برجسته ربات زیگنالی باعث شده که در بین معامله‌گران بسیار محبوب شود. زیگنالی را به عنوان یک ربات عامه‌پسند می‌شناسند. مهم‌ترین ویژگی‌های این ربات برجسته به شرح زیر هستند:

سیگنال‌های رمزنگاری شده

ربات زیگنالی به کاربران امکان خرید و فروش سیگنال را از ارائه دهندگان سیگنال خارجی فراهم می‌کند. ارتباطی که با ارائه دهندگان سیگنال‌های خارجی دارد یکپارچه است و همین موضوع باعث می‌شود که با آن‌ها به صورت مستقیم در تعامل باشد. البته خودش برنامه سیگنال ارائه نمی‌دهد.

Zignaly با ارائه دهندگان سیگنال سودآور مانند: “Crypto Quality Signals” و “Mining Hamster Signals” جفت شده است. این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا بر اساس این سیگنال‌ها معاملات خود را انجام دهند.

کپی تریدینگ (copy trading)

کپی تریدینگ با عنوان معاملات رونویس نیز شناخته می‌شود. اگر یک تازه‌کار باشید و بخواهید خیلی سریع به سود برسید، زمان کافی برای اینکه در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال حرفه‌ای شوید را ندارید. می‌توانید روش کار سایر معامله‌گرها را دنبال کنید و هر کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را عملی کنید.

کپی تریدینگ در زیگنالی این امکان را برای معامله‌گرها فراهم می‌کند تا بتوانند متخصص مورد نظر خود را انتخاب کنند. در این صورت زیگنالی به شکل خودکار فعالیت معاملاتی آن معامله‌گری که انتخاب کرده‌اید را تکرار می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که شما را به نتایج مشابه آن معامله‌گر برساند.

همچنین در Zignaly بازاری وجود دارد که در آن معامله‌گران می‌توانند با دریافت هزینه‌ای از کاربرها امکان کپی معاملات خود را به آن‌ها بدهند. در ربات زیگنالی امکان بررسی میزان موفقیت برای همه کاربران فراهم است.

استفاده آسان

رابطه کاربری آسان ربات زیگنالی

استفاده از این پلتفرم برای همه آسان است. علت این مسئله به اولویت‌های تیم سازنده زیگنالی برمی‌گردد. راه‌اندازی یک حساب در آن تنها ۱۰ دقیقه از وقت شما را می‌گیرد. برای اینکه کار با آن راحت باشد، وارد هر قسمت از Zignaly که می‌شوید با توضیحاتی روبه‌رو خواهید شد. این توضیحات درک زیگنالی و نحوه کارکرد آن را برای کاربران آسان می‌کند.

هزینه‌های پایین

آن چیزی که باعث می‌شود کاربران به سمت استفاده از این ربات کشیده شوند به هزینه‌های پایین آن مربوط می‌شود. برای استفاده از این ربات تنها نیاز دارید که ۱۲ دلار در ماه بپردازید. Zignaly بین رقبای خود کمترین هزینه را از کاربران دریافت می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید که آیا این ربات برای شما مناسب است، ربات زیگنالی برای همه کاربران یک دوره آزمایشی ۳۰ روزه را ارائه می‌دهد.

امکان انجام معاملات جفت ارز

معامله جفت ارز که آن را با نام معامله ارز به ارز نیز می‌شناسند یکی از روش‌های معاملاتی در دنیای ارزهای دیجیتال است. این روش مناسب کسانی است که نمی‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنند. در این صورت ارزی که دارند را می‌فروشند و یک ارز دیگر را خریداری می‌کنند. امکان معامله جفت ارز در ربات زیگنالی برای کاربران فراهم است. همچنین انجام معاملات نیز بدون هیچ محدودیتی صورت می‌گیرد.

استراتژی حد ضرر (Stop Loss)

بررسی حد ضرر در ربات زیگنالی

حد ضرر به معامله‌گرها کمک می‌کند تا میزان خسارت به ارزهای دیجیتال خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. حد ضرر به معامله‌گران کمک می‌کند که بهترین زمان برای خروج از معامله چه زمانی است. امکان استفاده از استراتژی حد ضرر در ربات زیگنالی نیز فراهم است. کاربران می‌توانند حداکثر سود و کمترین ضرر را به خوبی بررسی کنند.

رابط مبتنی بر ابر (Cloud)

یکی از ویژگی‌های برتر ربات Zignaly بهره بردن آن از رابط مبتنی بر ابر است. معمولا استفاده از ربات ارز دیجیتال برای بسیاری از کاربران دردسرهایی را به همراه دارد. اما وجود این ویژگی در ربات زیگنالی این مسائل را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و از بین می‌برد.

اگر برای کاربران مشکلی در رابطه با این ربات به وجود آید کافی است که ربات را به‌روز‌رسانی کند. این قابلیت برای همه فراهم است و استفاده از آن محدود به هیچ زمان و مکانی نیست. کلیه تغییراتی که توسط کاربران به وجود می‌آیند در ابر نیز به‌روزرسانی می‌شوند.

پشتیبانی از صرافی‌های مختلف

اینکه یک ربات معامله ارز دیجیتال بتواند از صرافی‌های مختلف پشتیبانی کند یک مزیت ویژه برای آن ربات محسوب می‌شود. صرافی‌هایی که توسط زیگنالی پشتیبانی می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوکوین (KuCoin)
  • صرافی وی سی‌سی اکسچنج (VCC Exchange)
  • صرافی بیت مکس (BitMex)

برخی به این دلیل که زیگنالی از صرافی‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کند آن را یک ایراد بزرگ می‌دانند. هر چند این موضوع توسط بسیاری از کاربران و همچنین متخصصان یک ایراد است اما در کنار مزیت‌های بی‌شماری که این ربات ارزهای دیجیتال دارد، قابل چشم‌پوشی است. البته توسعه‌دهندگان آن قول داده‌اند که در آینده از صرافی‌های بیشتری پشتیبانی خواهند کرد.

ارائه خدمات پشتیبانی

پشتیبانی از کاربران در زیگنالی

زیگنالی از جمله ربات‌هایی است که به خوبی خدمات پشتیبانی خود را به کاربران ارائه می‌دهد. ربات زیگنالی را حتی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف پیدا کنید و از خدمات پشتیبانی آن بهره‌مند شوید.

ارائه مطالب آموزشی به معامله‌گرها

در وب‌سایت اصلی آن خدمات ویژه آموزشی ارائه می‌شود. به این ترتیب که معامله‌گرها می‌توانند به مطالب آموزشی مختلفی که توسط تیم نویسندگان زیگنالی نوشته می‌شوند دسترسی داشته باشند و ابهامات خود را برطرف کنند.

زیگنالی چگونه کار می‌کند؟

زیگنالی از جمله بهترین بات‌های ترید ارز دیجیتال است. در ادامه به روش استفاده از این ابزار اشاره می‌کنیم.

ابتدا باید وارد وب‌سایت اصلی ربات ارز دیجیتال زیگنالی شوید. وقتی که وارد صفحه اصلی شدید در گوشه سمت راست و بالای سایت روی گزینه ثبت‌نام (Sign Up) کلیک کنید. بعد به راحتی وارد صفحه اصلی ثبت‌نام می‌شوید. برای اینکه ثبت‌نام خود را تکمیل کنید تنها نیاز دارید اطلاعات زیر را در جاهای خالی کادر ثبت‌نام وارد کنید:

  • نام کاربری
  • آدرس ایمیل
  • کلمه عبور
  • تأیید رمز عبور

بعد از طی کردن مراحل گفته شده باید با قوانین استفاده از سرویس موافق کنید. با انجام این کار ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود.

ثبت‌نام در زیگنالی

تنظیمات اصلی حساب

صفحه حساب کاربری

وقتی ثبت‌نام شما تکمیل شد در آن صورت صفحه اصلی سرویس برای شما باز می‌شود. روی پروفایل کاربری خود کلیک کنید لیستی برای شما باز می‌شود که می‌توانید این موارد را در آن مشاهده کنید:

حساب‌های صرافی من (Exchange)

در اینجا می‌توانید یک حساب کاربری در Binance ایجاد کنید. اگر در یک صرافی حساب دارید می‌توانید آن را به یکی از صرافی‌های پشتیبانی شده در زیگنالی متصل کنید.

تنظیمات

در بخش تنظیمات با چهار قسمت مختلف روبه‌رو می‌شوید که به شرح زیر هستند:

  • اولویت‌ها: در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که ظاهر سایت برای شما سفید یا سیاه باشد.
  • امنیت: در اینجا می‌توانید رمز عبور فعلی خود را به راحتی تغییر دهید. همچنین امکان پیکربندی احراز هویت دو مرحله‌ای در این بخش قابل تنظیم است.
  • اطلاعیه: در این قسمت امکان پیکربندی اعلان‌های فیس‌بوک (Facebook) و ایمیل برای شما فراهم است.

مشخصات: در بخش مشخصات می‌توانید نام کاربری خود را تغییر دهید. همچنین امکان اضافه کردن عکس پروفایل جدید و تغییر دادن آن در این قسمت قابل تنظیم است.

تنظیمات حساب کاربری در Zignaly

اسناد راهنما (Help Docs)

با کمک این لینک می‌توانید به راحتی وارد قسمت پایگاه دانش شوید. در این قسمت اطلاعات بسیار ارزشمندی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

زبان

امکان تغییر زبان وب‌سایت در این قسمت وجود دارد. سایت زیگنالی از ۸ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که شامل: انگلیسی، آلمانی، ویتنامی، لهستانی، اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی و ترکی می‌شوند.

خروج از سیستم

مثل همه سایت‌های دیگری که در بستر اینترنت هستند یک گزینه خروج هم برای زیگنالی طراحی کرده‌اند. با کلیک روی آن می‌توانید از سایت خارج شوید.

چطور می‌توانیم از معامله‌گران موفق ارزهای دیجیتال کپی کنیم؟

انتخاب کپی تریدر با تجربه

این کار اصلا سخت نیست. برای این موضوع باید دو مرحله را طی کنید که به شرح زیر هستند:

  1. ابتدا فهرستی از معامله‌گرانی که می‌خواهید از آن‌ها کپی کنید را مورد بررسی قرار دهید.
  2. یک معامله‌گر را وارد کنید و بعد هزینه‌ای که در نظر گرفته است را پرداخت کنید.

نیازی نیست که کار بیشتری انجام دهید. یعنی کارهای مربوط به ذخیره تنظیمات، تنظیم حد و حدود موقعیت و حتی مدیریت کردن آن به معامله‌گر کپی شده واگذار می‌شود. این فرایند کاملا خودکار است.

در زیگنالی یک فیلتر دستی وجود دارد که به شما امکان حذف معامله‌گرانی که استراتژی معاملاتی آن‌ها در بلندمدت سودآور نیست را می‌دهد. توصیه ما این است که همیشه خودتان این قسمت را مورد بررسی قرار دهید.

نکات مهم معامله کردن در ربات زیگنالی

وقتی حساب کاربری خود را ساختید وارد داشبورد خود شوید و صرافی ارز دیجیتال خودتان را بسازید. معاملات صرافی مورد در زیگنالی به صورت فیوچر (Future) و دیگری به صورت اسپات (Spot) است.

برای ساخت صرافی ارز دیجیتال روی گزینه create کلیک کنید و نوع صرافی ارز دیجیتال خود را وارد کنید. بعد باید برای صرافی مورد نظر خود نامی را انتخاب کنید.

عملیات واریز

واریز در زیگنالی Zignaly

برای واریز باید روی گزینه سپرده (Deposit) کلیک کنید. به خاطر بسپارید برای استفاده از این ربات حتما از فیلترشکن‌های غیررایگان که مطمئن هستند استفاده کنید. این موضوع کمک می‌کند که هنگام کار با آن به خاطر سرعت پایین اذیت نشوید.

در ادامه نوع ارز دیجیتال و همچنین شبکه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید که این انتخاب معمولا تتر (USDT) یا ترون (TRC20) است. اگر ترون انتخاب شما باشد در آن صورت کدی را دریافت می‌کنید. این کد نشان دهنده کیف پول شما در زیگنالی است. از طریق همین آدرس کیف پول است که امکان واریز شما از طریق TRC20 فراهم می‌شود. فراموش نکنید که باید از شبکه واریز و برداشت یکسانی استفاده کنید.

عملیات برداشت

برای برداشت وارد Exchange حساب کاربری خودتان شوید. با پیدا کردن گزینه برداشت (withdraw) روی آن کلیک کنید. بعد از پیدا کردن شبکه مورد نظر با دقت کد کیف پول خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید.

برای برداشت مقدار مبلغ مورد نظر خود را به صورت دقیق وارد کنید و گزینه برداشت را بزنید. در این صورت جابه‌جایی شما به راحتی صورت می‌گیرد. در همین صفحه‌ای که قرار دارید می‌توانید تاریخچه برداشت‌های خود را نیز نگاه کنید.

نحوه گرفتن سود

دریافت کسب سود در زیگنالی

برای کسب سود دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. گزینه طرف خرید “long” و دیگری طرف فروش “short” است. در این قسمت می‌توانید قیمت تعادلی را نیز ببینید. به این ترتیب به محض اینکه به قیمت مورد نظر برسد سایر امکانات آن برای شما کاملا فعال می‌شود.

در این قسمت گزینه “Take profit limit” نیز وجود دارد. با این گزینه می‌توانید مشخص کنید که در روز تمایل دارید چند درصد سود خود را برداشت کنید یا اینکه تمایل دارید چه تعداد را بخرید. همچنین با گزینه Stop Loss می‌توانید بنویسید که باید روی چه حد ضرری معامله متوقف شود یا از آن خارج شوید.

بخش تارگت (Target)

در این قسمت می‌توانید تعیین هدف کنید. بهترین راه برای اینکه بتوانید به خوبی اهداف خود را مشخص کنید این است که نسبت سود به زیان را ثابت نگه دارید.

آیا می‌توانیم به ربات زیگنالی اعتماد کنیم؟

در بازار ارزهای دیجیتال ربات‌های معامله‌گر مختلفی وجود دارند. این ربات معامله‌گر ضمن اینکه امنیت قابل قبولی دارد می‌تواند برای کسانی که به صورت احساسی معامله انجام می‌دهند کمک کند. ربات زیگنالی با حذف احساسات انسانی باعث می‌شود که معامله‌گر به سودهای قابل توجهی دست پیدا کند و از ضررهای ناشی از تصمیم‌های احساسی جلوگیری می‌کند؛ بنابراین می‌توانید به این ربات اعتماد کنید.

بات معامله‌گر در والکس

بات معامله‌گر والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس نیز برای ارائه خدمات بهتر به کاربران خود، دو ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) و گرید بی نهایت (Infinity Grid) را در دسترس قرار داده است. این ربات‌ها در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید به راحتی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی از این ابزار فوق‌العاده به رایگان استفاده کنید. کافی است در والکس حساب کاربری ایجاد کنید و پس از احراز هویت در صفحه اصلی روی بخش بات کلیک کرده و ساخت ربات ارز دیجیتال مورد نظر خود را آغاز کنید.

سؤالات متداول

حداقل مبلغ سپرده در ربات زیگنالی چقدر است؟

حداقل مبلغ سپرده حدود ۳۰۲ دلار است.

آیا این ربات در سیستم عامل‌های مختلف کار می‌کند؟

می‌توانید آن را در اندروید و آی او اس (iOS) مورد استفاده قرار دهید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا