تریدفین‌تک

آشنایی با بهترین بات های ارز دیجیتال و کاربردهای هر کدام

ربات‌ها برنامه‌های کامپیوتری خودکاری هستند که برای اجرای وظایف خاص با کمترین دخالت انسان طراحی شده‌اند. در دنیای تجارت ارزهای دیجیتال، ربات‌های معاملاتی کریپتو کار تجارت یک یا چند ارز دیجیتال را در یک یا چند پلتفرم به طور خودکار انجام می‌دهند. به صورت خلاصه، یک ربات ارز دیجیتال برای خودکار کردن استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌شود.

در این مقاله با بهترین بات های ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

ربات معامله‌گر چیست؟

ربات معامله‌گر برای خودکار سازی سفارشات در بازار و عدم دخالت انسان و عواطف انسانی در معاملات ساخته شده است. این ربات‌ها از فناوری‌های خودکار و هوشمند مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و غیره استفاده می‌کنند.

اگرچه تنها ۳۸ درصد از کاربران کریپتو با ربات‌ها معامله می‌کنند، این درصد با در نظر گرفتن مقدار پول جابه‌جا شده به ۸۶ درصد افزایش می‌یابد. ربات‌های معاملاتی در معاملات سهام، فارکس و سایر دارایی‌های دیجیتال نیز استفاده می‌شوند. از این رو، استفاده از ربات معاملاتی می‌تواند به شما کمک کند تا به طور مؤثر و موفقیت‌آمیز خرید و فروش کنید. ساخت ربات ارز دیجیتال می‌تواند برای بسیاری از کاربران پیچیده باشد. از همین رو ربات‌های معرفی شده در این مقاله به صورت خودکار برای کاربران ساخته شده است تا بتوانند از این ویژگی منحصر به فرد معاملاتی استفاده کنند.

بررسی بهترین بات های ارز دیجیتال

همانطور که اشاره کردیم ربات‌های معاملاتی ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سایر فناوری‌های هوشمند هستند. این ربات‌ها می‌توانند اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال را در زمان واقعی با استفاده از API جمع‌آوری کنند. سپس این اطلاعات را با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی از پیش تعریف شده تجزیه و تحلیل می‌کنند تا معیارها یا نتیجه گیری‌های مفید و قابل اجرا به نام سیگنال‌های تجاری را به دست آورند.

این تحلیل با هدف پیش‌بینی قیمت‌های آتی ارزهای دیجیتال، مثلاً برای بیت‌کوین و سایر کوین‌ها انجام می‌شود و درستی یا دقیق بودن پیش‌بینی چیزی است که اهمیت دارد.

هنگامی که قیمت آتی پیش‌بینی شد، ربات معامله‌گر سفارشات خرید و فروش را در بازارهای واقعی کریپتو قرار می‌دهد و از آنجایی که اکثر بازارها محدودیت و سایر انواع سفارشات را به صورت خودکار تکمیل می‌کنند، این سفارشات خرید و فروش تکمیل می‌شوند.

بهترین بات های ارز دیجیتال اطلاعات را از چندین منبع اجتماعی، سایت‌های خبری، سازندگان بازار کریپتو و بسیاری از منابع دیگر استخراج می‌کنند. به همین دلیل است که آنها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند تا بفهمند چه اخباری تأثیر اجتماعی دارند و احتمالاً بر قیمت‌های بازار تأثیر زیادی خواهند گذاشت. ربات‌ها را می‌توان به صورت جداگانه به عنوان یک نرم افزار واحد خریداری کرد یا در صرافی‌های کریپتویی استفاده کرد.

در ادامه به معرفی برترین ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال می‌پردازیم.

ربات معامله‌گر Pionex

معرفی ربات Pionex

Pionex با داشتن ۱۶ ربات معامله‌گر در صدر بهترین بات های ارز دیجیتال قرار می‌گیرد و پرسودترین ربات ترید ارز دیجیتال است. ربات‌های Pionex با کارمزد معاملاتی اندک به شما کمک می‌کنند تا با معامله در ارزهای دیجیتال، سود کسب کنید.

یکی از محبوب‌ترین ربات‌های آن عبارت است از Grid Trading Bot که به شما کمک می‌کند که معاملات الگوریتمی داشته باشید به این معنی که فروش در قیمت بالا داشته باشید و در قیمت پایین بخرید. از طرف دیگر، ربات آربیتراژ Pionex، بازار آینده را که توسط سیستم کارگزاری Binance قدرت می‌گیرد، برای شما فراهم کرده است.

ویژگی‌ها

  • کارمزد معاملاتی معقول ۰.۰۵ درصد 
  • شانزده ربات معاملاتی رایگان
  • ربات Spot-Futures Arbitrage
  • ربات Spot Grid

قیمت

هزینه راه‌اندازی ربات‌ها رایگان است اما کارمزد دریافتی برای هر معامله ۰.۰۵ درصد خواهد بود.

ربات معامله‌گر Hummingbot

ربات هامینگ بات

ربات هامنیگ (Hummingbot) یک ربات معاملاتی منبع باز است که امکان اجرای استراتژی‌های معاملاتی الگوریتمی خودکار را در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز فراهم می‌کند. این ربات از یک معماری مدولار برای نوشتن کانکتورهای تبادل و استراتژی‌های معاملاتی مستقل از یکدیگر استفاده می‌کند. در این پروژه ۱۴ پروتکل و کانکتور تبادل از پیش ساخته شده مانند Coinbase، Binance، Kraken و غیره وجود دارد.

ربات معامله‌گر CoinRule

آشنایی با ربات Coinrule

بات کوین رول (CoinRule) مبتنی بر Cloud و یکی از بهترین بات های ارز دیجیتال است. این ربات در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و توسط تیمی در بریتانیا اداره می‌شود و می‌تواند به چندین صرافی ارز دیجیتال از جمله Binance، Huobi، Bitfinex، OKEx و HitBTC متصل شود. CoinRule هیچ کارمزدی برای معامله دریافت نمی‌کند. با استفاده از این ربات، می‌توانید چندین قانون معاملاتی را ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد از بیش از ۷۰۰۰ استراتژی استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • MACD، باندهای بولینگر، RSI (شاخص قدرت نسبی) و سایر اندیکاتورها
  • پشتیبانی از طریق ایمیل، چت تلگرام، وبینارها و روش‌های دیگر
  • الگوهای معاملاتی در نسخه حرفه‌ای
  • پشتیبانی از IOS و اندروید

قیمت

این ربات در سه نسخه Entertaiment، Trader و  Pro قابل‌استفاده است. نسخه Entertaiment ماهانه ۳۰ دلار، نسخه Trader ماهانه ۶۰ دلار و نسخه Pro ‌ماهانه ۴۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.

ربات معامله‌گر Gunbot

ربات ترید (Gunbot) یک ربات معامله گر رمزارز محبوب است که به شما امکان می‌دهد معاملات خودکار تعداد زیادی از جفت ارزها را در بازار ارزهای دیجیتال انجام دهید. شما می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را ایجاد کنید یا از حالات پیش‌فرض نرم افزار معاملاتی استفاده کنید. برخلاف بسیاری از ربات‌های تجاری دیگر، GunBot نیازمند نصب و راه‌اندازی است. ربات گان بات با کمک ترکیبی از سیگنال‌ها، استراتژی‌ها و شاخص‌ها به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد. به صورت خودکار بر اساس ترجیح کاربر و دستوراتی که صادر می‌کند ارزهای دیجیتال را خرید و فروش می‌کند.

ربات معامله‌گر CryptoHopper

بهترین بات های ارز دیجیتال و CryptoHopper

ربات کریپتوهاپر Cryptohopper یک ربات معاملاتی رمزنگاری مبتنی بر Cloud ویکی از بهترین بات های ارز دیجیتال است که از رویکرد معاملاتی برنامه‌ریزی‌شده الگوریتمی استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد از سیگنال‌های خارجی برای انجام معاملات هوشمند استفاده کنند. کاربران می‌توانند آن را با ۹ صرافی مختلف ارز دیجیتال از جمله Coinbase، OKEX، KuCoin، Binance، Kraken، Huobi و بسیاری دیگر متصل و استفاده کنند.

با استفاده از این ربات، می‌توانید سیگنال‌های رایگان و پولی را از منابع مختلف استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • Stoch، RSI، Bollinger Bands و بسیاری از اندیکاتورهای دیگر
  • ابزارهای معاملاتی شامل ابزارهای بک تست ربات، قالب‌های قابل تنظیم، توقف‌های انتهایی و شاخص‌های فنی
  • مبتنی بر وب

قیمت

بسته به نوع استفاده از ماهی ۳۰ دلار تا ۶۹ دلار متفاوت خواهد بود.

ربات معامله‌گر Hodlbot

ربات هودل بات

ربات هودل بات (Hodlbot) یک نرم افزار تجارت کریپتوکارنسی است که تخصص اصلی آن در تنوع بخشیدن به سبد ارزهای دیجیتال شما و متعادل سازی با حفظ درصد ثابتی از ارزهای دیجیتال مختلف است. بسته به تنظیماتی که کاربران انتخاب می‌کنند، HodlBot می‌تواند بین ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ ارز دیجیتال مختلف را متعادل کند. در حال حاضر، این ربات تنها از صرافی‌های Binance و Kraken پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با سایر ربات‌های معاملاتی، HodlBot در گزینه‌ها و انتخاب استراتژی و رویکرد بسیار محدود است. به دلیل سادگی در استراتژی و اجرا، برای تازه واردان بازار کریپتوکارنسی مناسب‌تر است.

ربات معامله‌گر TradeSanta

بهترین بات های ارز دیجیتال و TradeSanta

ربات ترید سانتا (TradeSanta) مبتنی بر Cloud و یکی از بهترین بات های ارز دیجیتال است. این ربات هم برای معامله‌گران مبتدی و هم برای معامله‌گران حرفه‌ای مناسب است . TradeSanta مانند سایر ربات‌های معاملاتی،قابلیت اتصال به صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله Binance، Huobi و غیره را دارد.

ویژگی‌ها

  • امکان استفاده از ربات‌ها به صورت نامحدود
  • پشتیبانی از چندین اندیکاتور از جمله Bollinger Bands، MACD و RSI
  • پشتیبانی از IOS و اندروید

قیمت

 طرح اولیه که حداکثر ۲ ربات دارد رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. طرح پولی حداکثر ۴۹ ربات دارد که قیمت ماهیانه این طرح ۱۰.۵ دلار است.

ربات معامله‌گر Shrimpy

ربات ترید شریمپی (Shrimpy) یک ربات معتبر تبادل ارز دیجیتال است. این ربات می‌تواند توسط معامله گران حرفه‌ای و تازه کار به طور یکسان استفاده شود. مدیریت خودکار نمونه کارها و تعادل مجدد آن باعث می‌شود تا این پلتفرم در بازار متمایز شود. امنیت این ربات با ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری API و ۲FA تضمین می‌شود. اتوماسیون معاملاتی Shrimpy به کاربران در معاملات کریپتو کمک می‌کند و آنها را به معامله گران موفق تبدیل می‌کند. معامله‌گران حتی می‌توانند با مجموعه معتبر ابزارهای ارزهای دیجیتال، یک استراتژی ارز دیجیتال ایجاد کنند

ربات معامله‌گر BotsFolio

بهترین بات های ارز دیجیتال و Botsfolio

Botsfolio که یکی از بهترین بات های ارز دیجیتال است به شما این امکان را می‌دهد که با اتصال یک حساب صرافی ارز دیجیتال و تعریف استراتژی‌های سرمایه گذاری خود، کسب درآمد کنید. BotsFolio هیچ مهارت یا تجربه تجاری نیاز ندارد.

از طریق کلیدهای API به صرافی‌های بزرگی چون Binance، OKx و Coinbase Pro می‌توانید متصل شوید.

ویژگی‌ها

  • کانال پشتیبانی تلگرام
  • روش‌های پرداخت پذیرفته شده مانند اتریوم، بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین

قیمت

پلن‌های قیمتی این ربات بسته به نوع استفاده از ۵ دلار تا ۲۰ دلار در ماه متفاوت است.

ربات معامله‌گر Kryll.io

ربات کریل دات آی او

ربات کریل دات آی او (Kryll.io) یک پلتفرم ایده‌آل برای معامله گران ارزهای دیجیتال است که به دنبال استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارها و استراتژی‌های معاملاتی برای دستیابی به بهترین بازده در بازار رمزارزها هستند. این ربات به کاربران اجازه می‌دهد تا استراتژی معاملات ارز دیجیتال خودکار خود را طراحی و ایجاد کنند. هدف این بات معاملاتی این است که ارزهای دیجیتال را برای همه در دسترس قرار دهد. Kryll با معرفی فناوری WYSIWYT، یک استراتژی معاملاتی ساده و در عین حال قدرتمند با استفاده از قدرتمندترین ابزارهای صنعت ارائه می‌دهد.

ربات معامله‌گر HaasOnline

ربات هاس آنلاین (HaasOnline) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین و البته بهترین بات های ارز دیجیتال است. از طریق این ربات، می‌توانید با استفاده از کلیدهای API به صرافی‌ها متصل شوید و از پلتفرم‌های با قابلیت Levrage استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • پشتیبانی از MACD و بسیاری از اندیکاتورها
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های اندروید و iOS از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی

قیمت

هزینه راه‌اندازی این ربات ۰.۰۴۷ بیت کوین خواهد بود.

ربات معامله‌گر Quadency

ربات کوادنسی (Quadency) یک پلت فرم مدیریت دارایی دیجیتال است که راه حل های معاملاتی و مدیریت پورتفوی خودکار را برای معامله گران ارائه می دهد. این پلتفرم طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های طراحی شده را برای ساده‌سازی فرآیند تجارت و سرمایه‌گذاری در رمزارزها در خود جای داده است. این ویژگی‌ها شامل انواع ربات‌های معاملاتی هستند که از قبل پیکربندی شده‌اند یا می‌توانند به دلخواه سفارشی شوند Quadency از معاملات خودکار در Binance، Bittrex، Coinbase Pro، Kucoin، Liquid و OKEx پشتیبانی می‌کند.

ربات معامله‌گر ۳Commas

ربات ۳Commas که یکی از بهترین بات های ارز دیجیتال است به کاربران کمک می‌کند تا ربات‌های معاملاتی خودکار بسازند. این ربات‌ها توانایی اتصال به اکثر صرافی‌های معتبر دنیا را از طریق API دارند. شما همچنین می‌توانید در این ربات تجزیه و تحلیل پرتفوی و کپی تریدنیگ انجام دهید.

ویژگی‌ها

  • پنل معاملاتی Smart Trade
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های اندروید و iOS از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی

قیمت

این ربات ماهیانه ۱۴ تا ۶۹ دلار بسته به نوع استفاده هزینه خواهد داشت.

ربات معامله‌گر Mudrex

ربات مود رکس

ربات ترید مود رکس (Mudrex) یک ربات تجارت ارز دیجیتال است که معاملات الگوریتمی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این ربات معاملات شما را از طریق API انجام می‌دهد و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند وجوه شما را کنترل کند یا انتقال دهد. به این ترتیب، ایمنی دارایی‌های شما حتی در صورت هک نیز تضمین می‌شود. برای جذب کاربران به پلتفرم خود، Mudrex مجموعه‌ای از ویژگی‌های نوآورانه را ایجاد کرد که تجارت ارزهای دیجیتال را آسان‌تر می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها یک رابط کاربری ساده است که حتی برای جدیدترین معامله گران به اندازه کافی ساده طراحی شده است.

Mudrex یک پلتفرم عالی برای کسانی است که برای اولین‌بار ربات‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال را امتحان می‌کنند. این پلتفرم گرچه امکانات زیادی ندارد، اما دارای یک رابط کاربری ساده است که به شما امکان می‌دهد به صورت یکپارچه ربات‌ها را در کمترین زمان پیمایش و توسعه دهید.

ربات معامله‌گر Bitsgap

ربات ترید بیتسگپ (Bitsgap) به عنوان یک پلت فرم معاملاتی مبتنی بر ابر شروع به کار کرد که هدف اصلی آن ارائه فرصت‌های آربیتراژ در ۶ صرافی مختلف بود. با گذشت زمان، این برنامه به یک پایانه تجاری کامل تبدیل شد که می‌توان آن را با ربات‌های معاملاتی خودکار استفاده کرد.

ربات Bitsgap به کاربران اجازه می‌دهد به صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال متصل شوند و سفارش‌هایی را ثبت کنند که به طور خودکار انجام می‌شوند. همچنین به معامله‌گران اجازه می‌دهد از ویژگی‌های معاملاتی هوشمند مانند Bitsgap stop loss و Bitsgap trailing استفاده کنند.

ربات معامله‌گر Zignaly

ربات زیگنالی

ربات ترید زیگنالی یک ربات ویژه برای معامله ارزهای دیجیتال است و به صورت خودکار کار می‌کند. این ربات به صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته خدمات خود را ارائه می‌دهد. ربات زیگنالی با دریافت داده‌ها از ارائه دهندگان سیگنال خارجی به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت خودکار معاملات خود را انجام دهند. با استفاده از این ربات امکان معامله ۱۲ جفت ارز دیجیتال آن هم در طول یک ماه را خواهید داشت.

ربات Zignaly در ارتباط با ارائه دهندگان سیگنال شبیه به تریدینگ ویو (TradingView) کار می‌کند. تریدینگ ویو یک پلتفرم برای رسم نمودار و تحلیل کردن دارایی‌های مالی به شمار می‌رود. شما می‌توانید به آن وصل شوید و از آن برای دریافت اندیکاتورهای معاملاتی (Indicator) استفاده کنید.

ربات معامله‌گر والکس

ربات تریدر والکس

صرافی دیجیتال والکس کار را برای شما آسان کرده است. دو ربات اسپات گرید و بات اینفینیتی گرید در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید به راحتی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی از این ابزار فوق‌العاده به رایگان استفاده کنید.

ربات اسپات گرید (spot grid)، یک استراتژی معاملاتی است که به دنبال کسب سود از نوسانات بازار از طریق موقعیت یابی سفارشات خرید و فروش است.

مزیت اصلی ربات اسپات گرید این است که تحت تأثیر احساسات انسانی نیست. این ربات با درک پویایی بازار، معاملات را بر اساس نوسانات بازار مدیریت می‌کند و بهترین روش برای کسب سود از شکاف قیمتی در بازار است.

ربات گرید بی نهایت (Infinty Grid)، نسخه بهبود یافته گرید نقطه‌ای است. در این ربات معاملاتی شما تنها نیازمند تعیین قیمت توقف در بازار هستید.

ربات گرید بی نهایت مناسب بازارهای پر نوسان با رشد قیمتی مناسب است. ربات بی نهایت تضمین می‌کند دارایی اولیه شما همواره ثابت خواهد بود و تنها زمانی که قیمت برای فروش و کسب سود مناسب باشد، اقدام به فروش خواهد کرد.

 کافی است در والکس حساب کاربری ایجاد کنید و پس از احراز هویت در صفحه اصلی روی بخش بات کلیک کرده و ساختن بات مورد نظر خود را آغاز کنید.

ویژگی‌ها

  • امکان شخصی سازی قیمت‌ها
  • قابلیت تشخیص خودکار بازه‌های قیمتی
  • امکان قرار دادن نقطه توقف

قیمت

راه‌اندازی این بات‌ها رایگان است اما بابت هر معامله مبلغ ۰.۱ درصد کارمزد کسر می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا