تریدفین‌تک

ربات ترید تری کاماز ۳Commas چیست؟ معرفی و آموزش تصویری آن

ربات تری کاماز یک پلتفرم برای انجام معاملات و استفاده از انواع ابزارهای معاملاتی است. این ربات خرید و فروش ارز دیجیتال، به معامله گرها کمک می‌کند تا در ۲۴ ساعت شبانه روز، معاملاتشان را به صورت خودکار انجام دهند.

برای یادگیری انجام معاملات با ربات “۳Commas” بهتر است بعد از آشنایی با ویژگی‌های آن، چند ویدئو آموزش ربات “۳Commas” را هم ببینید.

معرفی ربات تری کاماز

ربات “۳Commas” یک پلتفرم برای مدیریت ارزهای دیجیتال است که با طراحی ابزارهای خاص، به معامله‌گران در بهبود معاملات و اثربخشی آنها کمک می‌کند. هدف از طراحی تری کاماز، به حداکثر رساندن سود در معاملات و به حداقل رساندن ضررها و ریسک‌های معاملات است. از این رو، بسیاری از معامله‌گران (Traders) تری کاماز را برای انجام معاملات خود انتخاب می‌کنند.در واقع، تمامی ربات‌های معاملاتی (Trading Bots)، بخش‌هایی از نرم افزارهای کامپیوتری هستند که می‌توانند به طور مداوم، حتی در طول شبانه روز، معاملات شما را انجام دهند. فعالیت این ربات‌های معاملاتی بر اساس پارامترهایی انجام می‌شود که توسط فرد معامله‌گر بر روی آن تنظیم شده است. ربات تری کاماز نیز یکی از همین ربات‌های معاملاتی مبتنی بر وب است که با بسیاری از صرافی‌ها ارتباط دارد.

آشنایی با ربات معاملاتی تری کاماز

در حال حاضر، بیش از ۳۳۰۰۰ تریدر در تری کاماز عضو هستند و از آن استفاده می‌کنند. حجم معاملات (Trading Volume) مدیریت شده توسط این ربات معاملاتی، به بیش از ۱۰ میلیون دلار در روز رسیده است. صرافی‌هایی که تری کاماز کار می‌کنند، شامل “Binance”، “Huobi”، “Bitfinex”، “Coinbase” و “GDAX” می‌شود.

استفاده از ربات تری کاماز (۳Commas) به تریدرها کمک می‌کند تا سفارش‌ها خود را در صرافی‌های مختلف پشتیبانی شده، ثبت کنند. همچنین، معاملات آگاهانه‌تری داشته باشند و میزان ضررهای خود را در معاملات کاهش دهند. استفاده از ربات “۳Coomas” برخلاف ربات ترید زیگنالی (Zignaly)، رایگان نیست و نیاز به خرید اشتراک دارد. اشتراک سالیانه این ربات معادل ۵۹۴ دلار است.

ویژگی‌های اصلی ربات تریدر تری کاماز

از دلایلی که این روزها بسیاری از تریدرها از تری کاماز استفاده می‌کنند، ویژگی‌های اصلی آن است. ویژگی‌های اصلی تری کاماز شامل:

عملکرد

ربات تری کاماز یک ربات معاملاتی مبتنی بر وب است. این ربات یک رابط کاربری ساده دارد که استفاده را برای تمامی افراد آسان می‌کند. در تری کاماز، شما با تجزیه و تحلیل‌های بسیار دقیقی رو به رو می‌شوید که احتمال ضرر را برای شما کاهش می‌دهد. معامله‌گران بعد از ورود به تری کاماز، باید استراتژی‌ معاملاتی (Trading Strategy)، حد ضرر و سود، انتخاب جفت ارز دیجیتال معاملاتی و دیگر پارامترهای خود مشخص کنند تا ربات بتواند طبق این پارامتر معاملات را انجام دهد.

ویژگی‌های ۳ کاماز

فناوری

فناوری به کار گرفته شده در ربات تری کاماز، از طریق ادغام “API” با دیگر صرافی‌ها کار می‌کند. این ربات به طور شبانه روز معاملات شما بر روی هر دستگاهی انجام می‌دهد. امکان نصب تری کاماز روی لپ‌تاپ و کامپیوتر وجود دارد. همچنین، نسخه‌های اندروید و “iOS” از این ربات نیز موجود است.

پشتیبانی از کاربر

زبان‌های موجود در ربات تری کاماز، انگلیسی و روسی است. پس، برای استفاده از این ربات، باید به یکی از این دو زبان مسلط باشید. همچنین، تیم پشتیبانی تری کاماز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ بامداد، پاسخگوی تمامی کاربران هستند. علاوه بر امکان تماس با تیم پشتیبانی، برقراری ارتباط از طریق گروه تلگرام، فیس‌بوک و توییتر این ربات نیز امکان‌پذیر است. البته، یک صفحه مربوط به سؤالات متداول کاربران نیز در رابط کاربری تری کاماز وجود دارد که در آن به پرتکرارترین سؤالات و مشکلات کاربران پاسخ داده شده است.

محدوده ابزارها

ربات تری کاماز ابزارهای بسیار کاربردی و متنوعی برای معامله‌گران ارائه می‌دهد. تجزیه و تحلیل بازار و معامله خودکار طبق پارامترهای تعیین شده توسط کاربر از ابزارهای اصلی تری کاماز است. ولی علاوه بر اینها، امکان ایجاد یک سبد یا لیست از ارزهای دیجیتال منتخب و بازدید از نمونه کار معامله‌گران موفق در تری کاماز، از ابزارهای دیگر آن است. زمانی که یک لیست از ارزهای دیجیتال منتخب خود تهیه می‌کنید، می‌توانید به طور روزانه آنها را بررسی کنید تا برای معاملات آینده از آنها استفاده کنید. همچنین، نمونه کار دیگر کاربران نیز کمک می‌کند تا از تجربیات آنها را در معاملات خود به کار بگیرید.

محدوده ابزارها

یک‌پارچه‌سازی معاملات

تری کاماز برای یکپارچه سازی معاملات کاربرانش با ۱۲ صرافی کار می‌کند. این صرافی‌ها عبارت‌اند از:

  • Huobi
  • Binance
  • Bitfinex
  • GDAX
  • Bittrex
  • KuCoin
  • Bitstamp
  • HitBTC
  • OKEx
  • Yobit
  • Cex
  • Poloniex

شروع کار با ربات تری کاماز

برای شروع کار با ربات تری کاماز، ابتدا با یک صفحه مربوط به ساخت حساب کاربری روبه‌رو می‌شوید که در ادامه باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ایجاد حساب کاربری

به وب سایت ۳Commas مراجعه کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری جدید، از شما آدرس ایمیل و رمز عبور می‌خواهد. آنها وارد کنید و منتظر دریافت ایمیل تأییدیه باشید. پس از دریافت ایمیل، بر روی لینک داخل آن کلیک کنید تا حساب کاربری شما تأیید شود. حالا حساب کاربری شما آماده است و به داشبورد ربات تری کاماز خود دسترسی دارید.

انتخاب نوع ربات

ربات تری کاماز دارای چهار نوع ربات معاملاتی، کوتاه، ترکیبی، ساده و کوتاه ترکیبی است. هر یک از این انواع، ویژگی‌ها و کاربرد خاصی دارند که باید توسط فرد معامله‌گر انتخاب شود.

اتصال به صرافی

حالا می‌توانید با توجه به لیست صرافی‌های پشتیبانی شده توسط تری کاماز، یک مورد را انتخاب کنید. البته دقت کنید که در صورت انتخاب ربات معاملاتی ساده، امکان اتصال به حساب کاربری خود در صرافی بایننس (Binance) وجود دارد.

انتخاب جفت معاملاتی

جفت معاملاتی به معنای این است که هنگام فروش یک ارز دیجیتال، بلافاصله یک ارز دیجیتال دیگر خریداری کنید. ارز دیجیتالی که بلافاصله خریداری می‌شود به معنای جفت معاملاتی است. در این مرحله باید جفت معاملاتی را برای ربات تری کاماز انتخاب کنید.

تعیین درصد سود هدف

قبل از تعیین سود هدف، شما باید یک میزان معاملات ایمن برای ربات تری کاماز مشخص کنید. اجازه دهید با یک مثال توضیح دهم. تصور کنید که مقداری اتریوم (Ethereum) را با کمک تری کاماز خریداری کرده‌اید. بعد از گذشت مدتی، قیمت اتریوم نسبت به قیمت خرید آن کاهش پیدا می‌کند و شما در ضرر قرار می‌گیرید. در معاملات ایمن، باید جفت معاملاتی خود را هم مشخص کنید که در این صورت، تری کاماز طبق این موقعیت، با توجه به مقدار جفت معاملاتی، اتریوم بیشتری را خریداری می‌کند.

پس از معاملات ایمن، سود هدف را تأیید کنید. سود هدف به معنای درصدی از سود است که پس از رسیدن به آن، ربات به صورت خودکار، آن ارز دیجیتال را می‌فروشد. به طور مثال، سود هدف شما ۳ درصد است و در حال حاضر، به آن ۳ درصد سود رسیده‌اید. ربات تری کاماز به طور خودکار آن ارز دیجیتال می‌فروشد.

انتخاب نوع برداشت سود

در تری کاماز، برداشت سود به دو صورت انجام می‌شود.

  • درصدی از معامله پایه
  • درصدی از کل حجم معامله

تعیین حداکثر تعداد معاملات ایمن

برای تری کاماز مشخص کنید که در زمان معین شده، چه تعداد معامله ایمن انجام دهد.

معامله بر اساس آمار به روز در TradingView

تعیین انحراف قیمت

این گزینه به معنای مشخص کردن تعیین درصدی از تغییر قیمت اولیه یک ارز دیجیتال در هنگام خرید است. به طور مثال، اگر انحراف قیمت شما بر روی عدد ۳ تنظیم شده باشد، هر زمان که ارز دیجیتال خریداری شده، ۳ درصد از قیمت اولیه خریدش کاهش یابد؛ معاملات ایمن به طور خودکار انجام می‌شود.

تعیین شرایط شروع معامله

ربات تری کاماز سه گزینه برای تعیین شرایط شروع معامله دارد که با توجه به گزینه انتخابی، معامله شما از طریق این ربات آغاز می‌شود.

  • خرید با توجه به سیگنال‌های قوی از “Tradingview”
  • خرید با توجه به “TradingView”
  • خرید دستی و شروع معامله در اسرع وقت

پس از اتمام این مراحل، معاملات شما با کمک تری کاماز شروع می‌شود و با رابط کاربری ساده آن، انجام معاملات بسیار آسان خواهد بود.

دریافت سود با کمک تری کاماز

بعد از ساخت حساب کاربری در ربات تری کاماز، شما می‌توانید با ساخت ربات ارز دیجیتال از طریق معاملات بلند مدت و معاملات کوتاه مدت، سود به دست آورید. معاملات کوتاه مدت به این شکل است که بلافاصله بعد از افزایش قیمت ارز دیجیتال خریداری شده و رسیدن به درصد سود هدف، آن ارز فروخته می‌شود. در صورت روند معکوس، یعنی کاهش قیمت ارز دیجیتال خریداری شده، ربات به صورت خودکار معاملات ایمن را انجام می‌دهد.

دریافت سود در ۳ کاماز

این الگوریتم‌های دریافت سود در تری کاماز، از استراتژی متضاد برای سود بیشتر و ضرر کمتر استفاده می‌کند. البته، روند انجام معاملات بلند مدت کمی با معاملات کوتاه مدت متفاوت است. در معاملات بلند مدت، پس از شروع معامله جدید و خرید ارز دیجیتال مورد نظر، زمان بیشتری برای سودآوری نیاز است.

امنیت ربات تری کاماز

در حال حاضر، پلتفرم تری کاماز از امن‌ترین ربات‌های معاملات ارزهای دیجیتال است. این ربات برای برقراری امنیت در حساب کاربرانش از اقدامات ویژه‌ای استفاده می‌کند. یکی از این اقدامات، رمز گذاری برای کلیدهای “API” کاربران است. از طریق این کلیدهای “API”، اتصال به حساب‌های صرافی برای کاربران ممکن می‌شود و امنیت بالایی در این ارتباط وجود دارد.

تری کاماز؛ انتخاب مناسب برای مبتدیان

برخلاف بسیاری از ربات‌های معاملاتی، ربات تری کاماز به معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای، امکان شرکت و معامله در یک بازار ۲۴ ساعته را می‌دهد. پشتیبانی از چندین صرافی بزرگ ارز دیجیتال توسط تری کاماز، کار معامله‌گران را آسان می‌کند. همچنین، به دلیل رابط کاربری ساده‌ای که دارد، کار کردن با آن برای معامله‌گران مبتدی نیز ممکن است.

ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) در والکس

بات معامله‌گر والکس

صرافی والکس یک جایگزین مناسب برای ربات تری کاماز در اختیار کاربران قرار داده است. گرید نقطه‌ای (spot grid)، یک استراتژی معاملاتی و از جمله بهترین بات‌های ترید است که به دنبال کسب سود از نوسانات بازار از طریق موقعیت یابی سفارشات خرید و فروش است. مزیت اصلی گرید نقطه‌ای این است که تحت تأثیر احساسات انسانی نیست. این ربات با درک پویایی بازار، معاملات را بر اساس نوسانات بازار مدیریت می‌کند و بهترین روش برای کسب سود از شکاف قیمتی در بازار است.  در صورت افزایش قیمت، ربات سفارش‌ها را در قیمت تعیین شده به فروش می‌رساند و زمانی که قیمت کاهش پیدا کند، ربات سفارش‌های خرید را در قیمت تعیین شده انجام می‌دهد.

سؤالات متداول

آیا استفاده از ربات تری کاماز رایگان است؟

پس از نصب ربات “۳Commas”، به شما یک اشتراک ۳ روزه داده می‌شود که در این ۳ روز می‌توانید از تمامی ابزارهای تری کاماز به طور رایگان استفاده کنید. پس از آن، اگر ربات را به حساب کاربری صرافی بایننس خود متصل کنید، این اشتراک، مجدداً تا ۳۰ روز تمدید می‌شود. ولی پس از گذشت ۳۰ روز باید اشتراک خریداری کنید.

ربات “۳Commas” یا ربات “Crypto Hopper”، کدام یک بهتر است؟

در حال حاضر، ربات تری کاماز به دلیل ابزارها و گزینه‌های سفارشی سازی متنوعی که دارد، نسبت به ربات “Crypto Hopper” انتخاب بهتری است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۸

منبع
blockonomi
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد آسیابی
احمد آسیابی
1 سال قبل

سلام من از صرافی بیت پین استفاده میکنم ولی در لیست صرافی های این ربات نیست میخواستم بدونم آیا میشه به این صرافی هم وصل شد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  احمد آسیابی

سلام و عرض ادب
توجه داشته باشید در صورتی که ربات مورد نظر قادر به ارتباط گرفتن با api صرافی مورد نظر نباشد، شما نمیتوانید از آن استفاده کنید.

حامد
حامد
1 سال قبل

سلام
سایت این ربات درایران فیلتر شده؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام
وقت شما به خیر
بله حامد عزیز. وبسایت ۳Commas در ایران سرویس‌دهی نمیشود و باید از وی پی ان برای دسترسی به آن استفاده کنید.
سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا