اخبار ارزهای دیجیتال

قمار ۱۰۰ میلیارد دلاری زاکربرگ بر روی متاورس ترسناک است

یکی از سهام‌داران شرکت متا در نامه‌ای سرگشاده از زاکربرگ خواست تا میزان سرمایه‌گذاری بر روی متاورس را کاهش دهد.

یکی از سهام‌داران شرکت متا، طی نامه‌ای سرگشاده سرمایه‌گذاری مارک زاکربرگ بر روی متاورس را بیش از اندازه و ترسناک خواند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، این سهام‌دار شرکت متا (فیسبوک سابق) با اشاره به کاهش قیمت سهام متا طی ۱۸ ماه گذشته، از مارک زاکربرگ درخواست کرد تا میزان سرمایه‌گذاری متا بر روی متاورس را کاهش دهد.

این نامه در روز گذشته منتشر شد و خطاب به زاکربرگ و هیات مدیره متا نوشته شده بود. نویسنده این نامه، برد گرستنر (Brad Gerstner)، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری فناورانه آلتیمتر کپیتال (Altimeter Capital)، است که ۰.۱۱ درصد از سهام متا را در اختیار دارد.

گرستنر، اگرچه ورود متا به متاورس را پراهمیت خواند، اما موافق میزان سرمایه‌گذاری فعلی این شرکت نیست.

او می‌گوید که متا اعلام کرده که سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار بر روی پروژه‌های متاورسی که شامل تکنولوژی واقعیت افزوده و مجازی و متاورس هاریزن ورلد (Horizon World) است، سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما انتظار بازگشت سرمایه تا ده سال را ندارد. او در این باره گفت:

سرمایه‌گذاری بیش از صد میلیارد دلاری بر روی آینده‌ای نامعلوم، ترسناک و بیش از حد است، حتی با استانداردهای سیلیکون ولی!

او شرکت متا را تشویق کرد که بیش‌تر بر روی هوش مصنوعی متمرکز شود تا متاورس چرا که «پتانسیل این را دارد تا بیش از اینترنت، بهره‌وری اقتصادی در پی داشته باشد.»

او افزود: اگر چه بسیاری از شرکت‌ها در کسب درآمد از هوش مصنوعی ناموفق‌اند اما ما اعتقاد داریم که متا در موقعیت بسیار مناسبی برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود محصولات فعلی خود است.

پیشنهادهای گرستنر در روزی منتشر شد که Bank of America ارزیابی سهام شرکت متا را از حالت «مناسب برای خرید» به «خنثی» تغییر داد. بخشی از دلیل این تغییر، نقش سرمایه‌گذاری این شرکت بر روی متاورس و تاثیر آن بر سهام آن در کنار عدم پیشرفت کافی و رقابت جدید از سوی اپل اعلام شده است.

گرستنر افزود که سهام متا طی ۱۸ ماه گذشته ۵۵ درصد کاهش داشته است در حالی که این رقم برای دیگر رقبای بزرگ این شرکت تنها ۱۹ درصد بوده است. او اعتقاد دارد که این میزان کاهش، نشان‌دهنده از دست رفتن اعتماد به این شرکت است و نه فقط وضعیت کلی بازار.

گرستنر تنها کسی نیست که آینده متاورس را مبهم می‌داند. در اواخر جولای، ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم گفت که اگرچه متاورس به حقیقت بدل خواهد شد اما تلاش‌های شرکت‌های بزرگ همچون فیسبوک به ثمر نخواهد نشست چرا که هنوز بسیار زود است که بدانیم مردم واقعا چه می‌خواهند.

قیمت سهام شرکت متا طی سال گذشته ۶۰.۵۳ درصد کاهش یافته است و در زمان نگارش این مطلب ۱۲۹.۷۲ دلار است. متا گزارش عملکرد سه ماهه سوم خود را روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین
حسین
4 ماه قبل

مسلما برای داشتن بزرگترین بازار ها میبایست ریسک های بزرگی کرد .
این ریسک نتیجه مشخصی در ابتدا داشت چرا که هدست های زیادی به فروش رسید و یکی از بازار های متاورس چه در حال حاضر و چه در آینده را در اختیار دارد .
متاورس دنیای خاص و جذابی است فقط قرار نیست با سرعت همه واردش بشن برای همین متاورس ملی ها برای هر کشور میتواند راهکار جذب و ارائه خدمات بین شهروندان باشد.
متاورس ایران هم میتونه حضور خودش رو در این عرصه نشان بده .
جایگاه متاورس و IOT چشم انداز آینده بشر است .

دکمه بازگشت به بالا