تریدتکنیک‌های سرمایه‌گذاری

روش های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال؛ معرفی راه های کسب سود در بازار رمزارزها

زمانی که بیت کوین برای اولین‌بار معرفی شد، هیچ‌کس انتظار نداشت که در کنار سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، دوج‌کوین و تتر چنین ارزش بازاری داشته باشند و دنیا را منفجر کنند. حتماً شما هم همه داستان‌های موفق و هیجان انگیز را شنیده‌اید و علاقه‌مند ورود به دنیای کریپتوکارنسی هستید. می‌خواهید سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را شروع کنید. برخی از معامله‌گران زمان ورود مناسب به بازار را می‌دانند و در بالاترین قیمت نیز دارایی خود را می‌فروشند. افرادی نیز با استخراج ارزهای دیجیتال مشغول کسب درآمد از بازار کریپتو هستند.

همه افراد برای کسب درآمد وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شوند، اما همه آنها در این راه موفق نمی‌شوند. بسیاری از افراد به‌سادگی در این راه تسلیم می‌شوند و یا تمامی دارایی خود را از دست می‌دهند؛ زیرا روش های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال را به صورت حرفه‌ای آموزش ندیده‌اند. صنعت کریپتوکارنسی هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و با افزایش قیمت دارایی‌های دیجیتال، افراد بیشتری وارد این صنعت می‌شوند. افرادی که به‌تازگی وارد این دنیا حوزه شده‌اند همیشه در تلاش‌اند تا راه‌هایی برای کسب درآمد از بازار کریپتو پیدا کنند.

خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای کسب درآمد در دنیای شگفت‌انگیز و سودآور کریپتو وجود دارد که در این مقاله از بلاگ والکس نگاهی دقیق‌تر به نحوه کسب درآمد با ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

انواع روش های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال

زمانی که تحریم‌های جهانی علیه کشورمان وجود دارد، حفظ ارزش دارایی‌ها و سرمایه و همچنین جلوگیری از بی‌ارزش شدن آنها، اهمیت دو چندان برای ما دارد. اما در این شرایط یک راه میان‌بر برای ما وجود دارد و با کمک ماهیت تحریم‌ناپذیر ارزهای دیجیتال می‌توانیم از تمامی ضررها جلوگیری کنیم و درآمد دلاری داشته باشیم. در چند سال اخیر نیز شاهد افزایش روزافزون گرایش ایرانی‌ها به کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی هستیم، حتی دولت و شرکت‌های نیمه‌خصوصی از ارزهای دیجیتال برای جبران ذخایر دلاری خودشان استفاده می‌کنند. این موضوع را می‌توانیم از مجوزهای صادر شده در خصوص استخراج ارز دیجیتال و اجاره مکان‌های صنعتی متوجه شویم.

روش های کسب درآمد از بازار کریپتو بر اساس معیار مختلفی مانند نیاز به سرمایه اولیه، سختی و دشواری، زمان‌بر بودن، میزان ریسک، خطرات و پتانسیل درآمدی و میزان بازدهی تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین می‌توانیم کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال داشته باشیم. اما به‌طورکلی روش‌های جذب درآمد از بازار کریپتو  به دو دسته نیازمند سرمایه اولیه و بدون سرمایه اولیه تقسیم می‌شوند.

خرید و نگهداری ارز دیجیتال (Traditional Buy And Hold)

کسب سود از خرید و نگهداری ارز دیجیتال

این روش همانند خرید سهام است و شما می‌توانید یکی از ارزهای دیجیتالی که پتانسیل رشد بالایی دارد را خریداری و در جایی امن نگه‌داری کنید. پس از رشد و افزایش قیمت، با فروش ارز دیجیتال می‌توانید درآمد جذابی را کسب کنید. دارایی‌های دیجیتال معمولاً برای استراتژی خرید و نگه‌داری بلندمدت مناسب هستند. رمز ارزها در کوتاه‌مدت بی‌ثبات هستند، اما پتانسیل رشد فوق‌العاده‌ای در بلندمدت دارند. تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم در بلندمدت افزایش قیمت خوبی را ثبت کرده‌اند و می‌توان آنها را سرمایه‌گذاری مطمئنی در این زمینه دانست. برای شروع سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازار کریپتو در این روش نیاز به سرمایه اولیه خیلی زیادی نیست. ابتدا می‌توانید با حداقل سرمایه در یکی از صرافی‌های معتبر سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

هولد ارز دیجیتال به‌طورکلی برای دو هدف به کار می‌رود. هدف اول، سرمایه‌گذاری بلندمدت و هدف دیگر، جلوگیری از ضرر و زیان در بازار پرنوسان کریپتو است. برای مثال، افراد که در سال ۲۰۱۱ بیت کوین خریدند تا سال ۲۰۱۳ توانستند نسبت به دلار بیش از ۵۰۰ برابر سود کنند. در آن زمان استراتژی هولد کردن برای کسب درآمد از بازار کریپتو واقعاً سودآور بود. اوایل سال ۲۰۱۴ خیلی معادلات تغییر کرد؛ قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها ریزش شدیدی را تجربه کرد و برای مدت‌زمان طولانی شرایط رکودی بر این بازار حاکم شد. با این وجود ارزش بیت کوین باز هم بیش از ۱۷ برابر مقدار سال ۲۰۱۱ بود. این نکته را همیشه باید به یاد داشته باشید که هر سکه روی دیگری هم دارد. اواسط سال ۲۰۲۲ ارز دیجیتال لونا (LUNA) که در سال‌های گذشته هزاران درصد سود داشت و بسیاری از افراد در جهان را ثروتمند کرده بود، کاملاً سقوط کرد و بسیاری از صرافی‌ها این رمزارز را از لیست خود حذف کردند.

مزایا هولد ارز دیجیتال

  • سرمایه شما از هیجانات و روندهای کوتاه‌مدت در امان هستند.
  • خرید و نگه‌داری ارز دیجیتال ریسک کمتری نسبت به ترید کردن دارد.
  • برای حفظ ارزش دارایی و در امان ماندن از تورم راه بسیار کم خطری است.
  • چنانچه دید بلند مدتی برای سرمایه‌گذاری دارید می‌توانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید.

معایب هولد رمز ارز

  • این‌گونه سرمایه‌گذاری سود محدود و بسیار کمتری نسبت به ترید ارز دیجیتال دارد.
  • در مدت‌زمان کوتاه نمی‌توانید هیچ حسابی روی سود یا اصل سرمایه باز کنید.
  • اگر حجم سرمایه بالا باشد، نقدشوندگی آن مشکل است.
  • برای کسب سود مناسب در این روش باید سرمایه زیادی را وارد آن کنید که نیازی به آن ندارید.

مستر نود (Masternode)

آشنایی با مسترنود

سرمایه‌گذار مشهور وارن بافت (Warren Buffett)، یک جمله مشهور دارد: «اگر راهی پیدا نکنید که در خواب پول در بیاورید، تا زمان مرگتان کار می‌کنید.» در دنیای کریپتو، با راه‌اندازی یک مستر نود می‌توانید در هنگام خوابیدن نیز کسب درآمد کنید. مستر نودها، نوعی نود در ساختار شبکه بلاک چین هستند که به‌عنوان راه‌حلی برای تشویق کاربران به راه‌اندازی نود ایجاد شدند. این‌گونه از نودها اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ در شبکه ارز دیجیتال دش معرفی شدند و با گذشت زمان شبکه‌های دیگر بلاک چین نیز آن را پذیرفتند.

مستر نودها بر اساس یک سیستم مبتنی بر وثیقه (Collateral-Based) نظیر الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) کار می‌کنند. در این اکوسیستم کاربران برای راه‌اندازی و کسب درآمد از مستر نود به مقدار قابل‌توجهی ارز دیجیتال بومی نیاز دارند و در ازای خدمات، به شکل سالانه پاداش درافت می‌کنند. در حقیقت این اکوسیستم با تأمین انگیزه مالی، مهم‌ترین نودها و وفاداری آنها را به شبکه تضمین می‌کند. درآمد مستر نودها بسته به رمز ارزی که انتخاب می‌کنند معمولاً بین ۵ تا ۲۰ درصد از پاداش پرداختی هر بلاک در شبکه است. این پاداش‌ها با هدف جبران بخشی از هزینه‌های اپراتورها در ازای خدمات و تشویق دیگران برای اجرای مستر نودها در آینده پرداخت می‌شوند.

چنانچه قصد راه‌اندازی یک مستر نود و کسب درآمد از بازار کریپتو دارید، بهتر است ابتدا پروژه‌های مختلف را از طریق پلتفرم‌های “masternodes.com” و “masternodes.online” بررسی کنید. در این بررسی ویژگی‌هایی نظیر قیمت فعلی رمزارز، درصد تغییرات قیمت، حجم معاملات، ارزش کل بازار، نرخ بازگشت سالانه، تعداد نودهای فعال و حداقل سرمایه مورد نیاز برای اجرای یک مسترنود را بررسی کنید. میزان درآمد یک نود کامل نیز به فاکتورهای مهمی مانند ارزش رمزارز، مقدار ارزی که هولد می‌شود، میزان رشدی که پروژه داشته و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد.

مزایا مستر نود

  • راه‌اندازی یک مستر نود به کاربران این امکان را می‌دهد یک درآمد پایدار داشته باشند و بتوانند آن را را افزایش دهند. با داشتن یک کامپیوتر و تأیید تراکنش‌های دفتر کل بلاک چین می‌توانند از داشتن درآمد ثابت لذت ببرند. همچنین امکان ایجاد تراکنش‌های فوری و تراکنش‌های خصوصی برای این گروه از اپراتورها فراهم است.
  • دارندگان این نودها می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به شبکه مانند حاکمیت شبکه مشارکت داشته باشند.
  • درآمدی که افراد می‌توانند با راه‌اندازی مستر نود دریافت کنند قابل پیش‌بینی است و اکوسیستم از این مزایا برای ایجاد انگیزه در افراد استفاده می‌کند.

معایب مستر نود

این احتمال وجود دارد که قیمت رمزارزهایی که به‌عنوان گره در مستر نود خریده می‌شوند، در عرض چند ماه تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کنند و از آنجایی که برای راه‌اندازی یک مستر نود به تعداد زیادی از آن واحد رمزارز نیاز دارید این مسئله ریسک بالایی دارد.

زمانی که مالکان مستر نودها از نگهداری رمزارز خسته شوند و آنها را به فروش برسانند، بازار سقوط می‌کند.

ییلد فارمینگ (Yield Farming)

ییلد فارمینگ و کسب درآمد در بازار رمز ارز

یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال که سودآوری زیادی به همراه دارد، ییلد فارمینگ است. ییلد به معنی سود و ییلد فارمینگ به معنی کشت سود است. از این روش برای کسب پاداش از ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود که با به‌کارگیری از پروتکل‌های نقدینگی به دست می‌آید.

ییلد فارمینگ یا استخر نقدینگی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با استفاده از “Money Lego” هایی که روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند، درآمد کسب شود. برای انجام استخراج نقدینگی و تولید کوین‌های جدید، کاربر باید دارایی‌های خود را در یک پلتفرم قفل کند تا در ازای آن پاداش دریافت کند. کاربران می‌توانند با تأمین نقدینگی در یک استخر، توکن LP یا تأمین نقدینگی دریافت کنند و با سپرده‌گذاری یا استیکینگ این رمزارز، پاداش کشت سود خود را دریافت کنند.

ییلد فارمینگ معمولاً با استفاده از توکن‌های ERC20 شبکه اتریوم انجام می‌شود و پاداش‌ها نیز با استفاده از یک نوع توکن ERC20 پرداخت می‌شوند. در حال حاضر پروژه‌های ییلد فارمینگ نظیر “Kimchi” وجود دارند که ادعا می‌کنند بیش از ۱۲۰۰ درصد سود سالیانه توزیع می‌کنند. معمولاً بازده تخمینی این روش کسب درآمد از بازار کریپتو به‌صورت سالیانه محاسبه می‌شود. برآورد میزان سود در بازه زمانی کوتاه‌مدت بسیار دشوار است؛ زیرا فضای کسب درآمد از ییلد فارمینگ بسیار رقابتی و پرسرعت است و میزان پاداش‌ها نیز می‌تواند نوسان داشته باشد. به‌طورکلی روش ییلد فارمینگ اصلاً ساده نیست و سودآورترین استراتژی‌های آن بسیار پیچیده هستند. فقط کاربرانی که تجربه بالا و سرمایه زیادی دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

مزایا روش ییلد فارمینگ

  • ییلدفارمرها که برای گرفتن یک پروژه زود اقدام می‌کنند می‌توانند از پاداش‌های توکن بهره‌مند شوند و به‌سرعت بر ارزش آن‌ها افزوده می‌شود. اگر آنها این توکن‌ها را در زمان مناسب بفروشند می‌توانند سود خیلی خوبی را کسب کنند.
  • توسط قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شوند.
  • بخشی از سیستم جهانی “DeFi” هستند.

معایب روش ییلد فارمینگ

  • هزینه‌های گس در پلتفرم‌های کشت سود زیاد است و فقط در صورت بازدهی بالا ارزش سرمایه‌گذاری دارد.
  • امکان ضرر کردن کاربر در شرایط نوسانی شدید بازار رمزارزها وجود دارد.
  • احتمال آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند از منظر هک و کلاهبرداری وجود دارد. مانند پلتفرم “Yam” که در اکتبر سال ۲۰۲۰ حدود بیست میلیون دلار نقدینگی را در اثر هک از دست داد.
  • برخی از پلتفرم‌ها برای به دام انداختن کاربران از میم‌کوین‌ها پشتیبانی می‌کنند و نباید فریب وعده‌های این پلتفرم‌ها را خورد، زیرا در مدت‌زمان کوتاهی با ایجاد موج‌های نوسانی در قیمت توکن‌ها، تمام سرمایه کاربران را از دستشان خارج می‌کنند.

استیکینگ ارز دیجیتال (Crypto Staking)

استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال راهکار جایگزین فرآیند استخراج با مصرف کمتر منابع پردازشی و میزان برق است. استیکینگ ارز دیجیتال یعنی خرید و نگه‌داری یک رمزارز در یک والت مشخص با هدف پشتیبانی از امنیت و عملیات شبکه بلاک چین. به زبان ساده، استیک کردن به معنی قفل‌کردن یک ارز دیجیتال برای دریافت پاداش است. برخی از کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال خدمات استیک کردن را ارائه می‌دهند. کاربر با انجام این کار علاوه بر دریافت جایزه به پایداری آن شبکه بلاک چین نیز کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش کسب درآمد از بازار کریپتو نسبت به ماینینگ ارز دیجیتال امکان ورود با سرمایه به‌مراتب کمتر است. کاربر بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ و همچنین مصرف برق بالا، می‌تواند ارز دیجیتال به دست آورد. محاسبه میزان سود و پاداش استیک کردن ارز دیجیتال اصلاً کار راحتی نیست؛ زیرا هر شبکه بر اساس پروتکل منحصربه‌فردی که دارد روش‌ها متفاوتی را برای محاسبه سود استیکینگ رمزارز دارد. اکثر آنها به‌صورت بلاک به بلاک  پیش می‌روند و فاکتورهای مهمی مانند تعداد کوین‌های ذخیره شده توسط نودها، مدت‌زمان نگه‌داری کوین توسط نود و کل تعداد کوین‌های استیک شده در شبکه را در نظر می‌گیرند.

مزایا استیکینگ ارز دیجیتال

  • حذف سخت‌افزارها گران‌قیمت موردنیاز برای تبدیل‌شدن به یک نود در شبکه غیرمتمرکز
  • تولید بلاک‌های جدید تراکنش‌ها به‌واسطه استیکینگ دستیابی به درجات بالاتر از مقیاس‌پذیری را امکان‌پذیر می‌کند.
  • نگه‌داشتن تعداد زیادی از یک رمزارز موجب می‌شود به یک اعتبارسنج تبدیل شوند.

معایب استیکینگ رمز ارز

  • کاربر در این روش نباید منتظر دستاوردهای مالی چشمگیری باشد. پلتفرم‌ها و صرافی‌ها سود استیکینگ ارز دیجیتال را سالیانه پرداخت می‌کنند به همین جهت جایزه در مقایسه با پاداش به‌دست‌آمده از استخراج به‌مراتب کمتر است. برای مثال، اگر ۸۰ میلیون سرمایه را به استیکینگ اختصاص دهید، ماهیانه زیر یک میلیون درآمد خواهید داشت. اگر برای خرید سخت‌افزار ماینینگ ۴۰ میلیون هزینه کنید، ماهیانه ۲ میلیون تومان درآمد خواهید داشت.
  • اگر پلتفرمی که در آن دارایی خود را استیک کرده این مورد حمله هکرها قرار بگیرد، احتمال سرقت سرمایه شما وجود دارد.
  • با در اختیار داشتن کوین‌های بیشتر، قدرت افزایش پیدا می‌کند به همین جهت احتمال تضعیف خاصیت عدم تمرکز شبکه وجود دارد. پس همچنان سرمایه زیادتر، مساوی قدرت بیشتر و درآمد بالاتر است.
  • در زمان قفل بودن دارایی‌ها چنانچه بازار سقوط کند کاربر نمی‌تواند دارایی خود را بفروشد و باید منتظر پایان قرارداد بماند.
  • پاداش استیکینگ برخی از ارزهای دیجیتال به‌صورت روزانه نیست و پس از اتمام دوره به کیف پول کاربر واریز می‌شود.

فاست ارز دیجیتال (Faucet)

Faucet ارز دیجیتال

مفهوم ارز دیجیتال رایگان اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ توسط گاوین اندرسون (Gavin Andresen) پس از ساخت اولین فاست بیت کوین شکل گرفت. پس از آن ایده اهدا ارز دیجیتال رایگان در ازای انجام یک سری از کارهای خاص به‌صورت گسترده ایجاد شد. در این فاست حدود ۷۵۰ واحد بیت کوین میان کاربران به‌صورت رایگان توزیع شد.

سایت فاست ارز دیجیتال پلتفرمی است که با بازدید از آن، هر چند ثانیه یا چند دقیقه یکبار می‌توانید مقداری بیت کوین و یا ارزهای دیجیتال دیگر دریافت کنید. حداقل میزان برداشت از این پلتفرم‌ها بسیار بالا است و میزان ارز دیجیتال دریافتی بسیار ناچیز است. در واقع برای دریافت سود واقعی به تعداد بازدیدهای بسیار زیادی نیاز دارید. در زبان انگلیسی «فاست» یعنی شیر آبی که چکه می‌کند و می‌توان معنای «درآمد قطره‌ای» را از آن برداشت کرد.

استفاده از فاست ارز دیجیتال بسیار ساده است و بعد از مراجعه به وب‌سایت فاست و ثبت‌نام در آن، آدرس کیف پول خود را وارد کنید. سپس یک شمارنده زمانی که شما در ‌وب‌سایت می‌گذرانید را ثبت می‌کند و پس از آنکه زمان مشخص را در پلتفرم گذراندید، با کلیک روی گزینه “Claim Now” می‌توانید پاداش خود را دریافت کنید.

مزایا فاست ارز دیجیتال

  • کریپتو فاست توکن‌ها را به‌صورت رایگان میان کاربران توزیع می‌کند. برخلاف دیگر روش های کسب درآمد از بازار کریپتو که نیاز به سرمایه اولیه دارند، فاست فقط به زمان شما نیاز دارد.
  • برای تعداد دفعاتی که می‌توانید از یک فاست پاداش بگیرید محدودیت زمانی وجود ندارد.
  • استفاده از فاست برای شروع کار با بازار ارزهای دیجیتال بسیار مناسب است.

معایب فاست ارز دیجیتال

  • برخی از فاست‌ها بعد از انجام کارهای مدنظر از پرداخت پاداش به شما خودداری می‌کنند و یا دسترسی شما را مسدود می‌کنند.
  • برخی از وب‌سایت‌های تقلبی خود را به‌عنوان فاست معرفی می‌کنند و ممکن است رایانه شما را به بدافزار آلوده کنند.
  • پاداشی که از فاست ارز دیجیتال دریافت می‌شود اغلب با کارهای انجام شده و زمان صرف شده برابری نمی‌کند، پس بهتر است برای پول درآوردن به فکر کار دیگری باشید.
  • کارهای محدودی برای جمع‌آوری ارز دیجیتال در سایت فاست تعریف شده و مجبور هستید این کارها را بارها و بارها تکرار کنید.

ساخت ارز دیجیتال

الت: ساخت ارز دیجیتال

ایجاد یک توکن رمزنگاری جدید از روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتو است و تعداد زیادی از کاربران با سرمایه‌گذاری متنوع و انجام معاملات گوناگون در رمزارزها با این روش به کسب سود و درآمد می‌پردازند. به‌طورکلی ساخت ارز دیجیتال بسیار لذت‌بخش‌تر و  هیجان‌انگیزتر از سایر روش های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال است. خلق و ایجاد یک کوین جدید به کار و تلاش زیادی نسبت به سرمایه‌گذاری نیاز دارد. در ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد ساخت یک کوین یا یک توکن را دارید. ساخت یک کوین نیاز به دانش فنی و صرف هزینه بالا دارد، در مقابل ساخت یک توکن به‌مراتب راحت‌تر و هم هزینه‌بر است.

هزینه ساخت ارز دیجیتال به روش‌ها و تنظیمات انتخاب شما بستگی دارد و بسته به نوع هدفی که شما از ایجاد رمزارز دارید هزینه نهایی ساخت ارز دیجیتال برآورد می‌شود. به‌طورکلی برای ایجاد یک ارز دیجیتال جدید چیزی بین ۱۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار باید پرداخت کنید. چنانچه قصد ساخت یک ارز دیجیتال را ابتدای مسیر دارید بسته به پیچیدگی رمزارز، این فرآیند بین ۱ تا ۶ ماه زمان می‌برد. اگر از ابزارهای خودکار استفاده می‌کنید، ارز دیجیتال خود را می‌توانید در زمان ۵ تا ۲۰ دقیقه بسازید.

تامین سرمایه جمعی با ارز دیجیتال

در معرفی راه های کسب سود از بازار رمزارزها به روش تامین سرمایه جمعی می‌رسیم. این نوع خاص از سرمایه‌گذاری در سراسر دنیا سبب جذب سرمایه انبوهی شده‌است و توانسته به بسیاری از کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها رونق ببخشد. تامین سرمایه جمعی فرآیندی است که به پروژه‌های جدید  کمک می‌کنند تا سرمایه لازم برای پیشبرد اهداف را جذب کنند. تیم توسعه‌دهنده یک پروژه از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنند تا سهام، امتیاز محصول یا پروژه موردنظر را خریداری کنند. بدین ترتیب افراد یا کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند سرمایه‌های قابل توجهی را جمع‌آوری کنند و ایده‌های خود را توسعه دهند.

تالی کوین (TallyCoin) یکی از پلتفرم‌هایی است که خدمات سرمایه گذاری جمعی را ارائه می‌دهد و روی بلاک چین بیت کوین توسعه‌یافته است. به کمک این نرم‌افزار توسعه‌دهندگان کمک‌های مالی را به‌صورت مستقیم و در نودهای خصوصی خود دریافت می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این پلتفرم عدم دریافت سهم واسطه‌گری در انتقال کمک‌های مالی به پروژه‌ها است.

مزایا سرمایه گذاری جمعی

  • کسب سود بالا با شرکت در کمپین‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری
  • این نوع سرمایه‌گذاری بسیار کم‌خطر است و حامیان مالی نیازی نیست نگران تأثیرات اقتصادی بر بازار باشند.
  • سرمایه‌گذاری در کمپین‌های مالی جمعی فرآیند بسیار آسانی دارد و حتی افراد مبتدی هم می‌توانند از این روش کسب درآمد از بازار کریپتو استفاده کنند.
  • افراد می‌توانند از فرصت‌های مالی متنوع استفاده و سبد سرمایه‌‌گذاری خود را متنوع کنند.

معایب سرمایه گذاری جمعی

  • احتمال استفاده از این روش توسط کلاهبرداران وجود دارد. از این روش برای پول‌شویی نیز استفاده می‌شود.
  • اغلب این پلتفرم‌ها برای جذب سرمایه دارای محدودیت هستند.
  • به دلیل در معرض عموم قرار گرفتن پروژه  امکان کپی‌برداری از ایده آن وجود دارد.

کسب درآمد از بازار کریپتو با معرفی دوستان (ریفرال کد)

معرفی دوستان و درآمد کریپتویی

در صرافی ارز دیجیتال والکس پس از انجام فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت، امکانی برای تمامی کاربران ایجاد شده تا از طریق آن بتوانند درآمد رایگان رمز ارزی داشته باشند. این امکان در بخش «دعوت از دوستان» قرار گرفته که از طریق آن می‌توانید با ارسال یک کد دعوت یا لینک دعوت، آنها را ترغیب کنید تا در صرافی والکس ثبت نام و معاملات خود را شروع کنند. کسب درآمد از والکس یک راه آسان و مطمئن برای سرمایه‌گذاری در دنیای هیجان‌انگیز ارز دیجیتال است. به‌ازای پیوستن هر یکی از دوستان شما به این پلتفرم، درصدی از کارمزد معاملات آنها به شما تعلق می‌گیرد. همچنین می‌توانید بخشی از این کارمزد را به دوستان خود هدیه دهید و آنها را در کارمزد دریافتی خود شریک کنید.

برای اینکه بتوانید در این راه از روش های کسب درآمد از بازار کریپتو، سود خوبی کسب کنید یا باید افراد بیشتری را به صرافی دعوت کنید و یا دوستان دعوت شده را به انجام معاملات و تراکنش‌های بیشتر دعوت کنید. با دعوت از معامله‌گران بیشتر، میزان کارمزد شما نیز افزایش پیدا می‌کند و در نهایت سهم کارمزد دوستانتان نیز افزایش پیدا می‌کند. برای این روش کسب درآمد از بازار کریپتو نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارید و با حداقل دارایی خود می‌توانید شروع کنید.

مزایا معرفی دوستان به صرافی والکس

هرچقدر تعداد افراد در جامعه معاملات ارز دیجیتال بیشتر باشد، سوددهی نیز بیشتر می‌شود که به نفع همه کاربران است. با بیشتر شدن کاربران در بازار، رقابت بیشتر می‌شود که این نکته باعث متعادل شدن قیمت‌ها و خارج‌شدن از نوسانات می‌شود. معامله‌گران با دعوت از دوستان خود می‌توانند با دریافت بخشی از کارمزد آنها یک درآمد غیرفعال داشته باشند.

دعوت از دوستان یکی از امن‌ترین راه‌های کسب درآمد از بازار کریپتو به شمار می‌رود.

صندوق‌های سرمایه گذاری ETF

صندوق‌های ETF

صندوق‌های ETF نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که از دارایی‌های متنوع تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می‌شوند. این صندوق‌ها ساختاری شبیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک دارند و شما می‌توانید در طول ساعات و روزهایی که بازار سهام باز است یک یا چند واحد از یک صندوق EFT را بخرید یا چند واحد از آن را بفروشید. شما با خرید واحدهای ETF، پول خود را در صندوقی سرمایه‌گذاری می‌کنید که با استفاده از یک تیم مدیریت حرفه‌ای تلاش می‌کند تا با تشکیل پرتفوی از سهام و انواع اوراق بهادار سود کسب کنید.

این نوع صندوق‌ها بیش از ۲۰ سال است که بازار معرفی شده‌اند و در طول دهه گذشته رشد بسیار چشم‌گیری را تجربه کرده‌اند. اولین سرمایه گذاری روی صندوق ETF در سال ۱۹۹۳ به نام اسپایدر (SPDR) انجام شد که به قصد پیروی از شاخص “S&P500” طراحی شده بود.

سرمایه گذاری در ETF بیت کوین

یک ETF صندوقی است که درون آن مقدار زیادی بیت کوین واقعی وجود دارد و یا به بازار آتی بیت کوین متصل است. اشخاص حقیقی و حقوقی  می‌توانند سهام ETF  بیت کوین را مانند یک سهم در بازار بورس معامله کنند. قیمت سهام این صندوق بر اساس قیمت بیت کوین بالا و پایین می‌شود. در این راه کسب درآمد از بازار کریپتو، سهام ETF بیت کوین به‌جای صرافی ارز دیجیتال در بازار بورس معامله می‌شود. این معاملات فقط در ساعاتی که بورس یک کشور باز است، انجام می‌شوند.

در سال ۲۰۲۱ برای اولین‌بار در آمریکا صندوق‌های قابل معامله در بورس یا همان ETF پذیرفته شده‌اند که این موضوع می‌تواند قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را به ماه برساند. سرمایه‌گذاران نهادی با کمک ETF می‌توانند به‌صورت قانونی در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند و دیگر از بابت قانون و مقررات، به ارث رسیدن و همچنین نگه‌داری امن بیت کوین خود نگرانی نخواهند داشت.

مزایا صندوق های ETF

  • ورود بیت کوین به بورس و رسمیت بخشی
  • ورود شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و ثروتمندان بیشتر به این عرصه
  • افزایش میزان حجم معاملات بیت کوین

معایب صندوق های ETF

  • خطر متمرکز شدن
  • در خطر بودن حریم خصوصی کاربران
  • با خرید ETF نمی‌توانید بیت کوین واقعی را به دست آورید.

 

کسب درآمد از بازی های کریپتویی و بلاکچین

بازی های کریپتویی برای کسب درآمد

بازی‌های کریپتویی به نوع خاصی از بازی‌های ویدئویی گفته می‌شود که در ازای بازی‌کردن به بازیکن ارز دیجیتال یا توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) جایزه داده می‌شود. بازی‌های بازی کن و پولدار شو (Play 2 Earn) متعلق به صنعت گیم‌فای (GameFi) به‌سرعت در حال رشد هستند و تأثیر قابل‌توجهی را در عرصه کریپتو برجای گذاشته‌اند. بازیکنان در بازی های کریپتویی می‎‌توانند کنترل دارایی‌های خود را داشته باشند که این امر فرصت کسب درآمد را برای آنها ایجاد کرده است.

هر روز بر محبوبیت بازی‌های آنلاین یا کریپتویی افزوده می‌شوند و افرادی زیادی جذب این سرگرمی جذاب می‌شوند. مخصوصاً بازی‌های آنلاینی که پاداش‌های خوبی به کاربران می‌دهند. این بازی‌ها مبتنی بر بلاک چین هستند و تفاوت ظاهری خاصی با بازی‌های ویدئویی یا موبایلی معمولی ندارند. فرق عمده این بازی‌ها به سیستم پاداش یا پرداخت آنها برمی‌گردد. در یک بازی وقتی چالش خیلی سختی را پشت سر می‌گذارید، پاداشی به‌عنوان تروفی یا اچیومنت دریافت می‌کنید. چنانچه سیستم پاداش بازی مبتنی بر بلاک چین باشد، این پاداش به‌صورت یک توکن غیرقابل‌تعویض به شما داده می‌شود. برای شروع کسب درآمد از بازار کریپتو با استفاده از بازی‌های کریپتویی نیازی به سرمایه اولیه ندارید و می‌توانید به‌صورت رایگان هم وارد این بازی‌ها شوید. برخی از این پلتفرم‌ها در ازای دادن خدمات ویژه و یا فروش توکن‌ها در بازی از شما توکن بومی آن بازی را دریافت می‌کنند.

مزایا بازی های کریپتویی

  • فرصت تغییر در نظم جهانی برای ساخت یک دنیای بهتر
  • تجربه سرمایه‌گذاری به سبکی نوین

معایب بازی های کریپتویی

  • احتمال نقض حریم خصوصی
  • مشکلات زیرساختی
  • کم بودن میزان کسب درآمد

کسب درآمد دلاری از بازار کریپتو

ما سعی کردیم در مقاله  معرفی راه های کسب سود از بازار رمزارزها، اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال را به شما ارائه کنیم. بهترین روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتو را معرفی کردیم و مزایا و معایب آنها بررسی شد. همان‌طور که گفته شد بازار کریپتو یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی است که شما می‌توانید علاوه بر خریدوفروش ارزهای دیجیتال، از راه‌های دیگری نیز سودهای زیادی را به دست آورید.

اگر روش دیگری را برای کسب درآمد از بازار کریپتو می‌شناسید را در ادامه مطلب با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۵

من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا