ترید

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ (۱inch)

ارز دیجیتال وان اینچ توکن بومی شبکه وان اینچ است که تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز را به یکدیگر متصل می‌کند. یعنی شما برای استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز، نیازی به بررسی کارمزد هر کدام به صورت جداگانه ندارید و می‌توانید از طریق شبکه وان اینچ، همه آنها را کنار یکدیگر بررسی کرده و یکی را برای معامله انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با این شبکه و توکن بومی آن، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله، ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟ را مطالعه کنید.

پس از آشنایی کامل با این ارز دیجیتال، ادامه این مقاله که مربوط به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ است را مطالعه کنید.

راهنمای معامله ۱inch

شبکه وان اینچ، یک پلتفرم برای اتصال تمام صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در یک شبکه واحد است. یعنی شما برای معاملات ارز دیجیتال خود، نیازی به بررسی تمام صرافی‌های غیرمتمرکز ندارید. از طریق شبکه وان اینچ، آنها را بررسی کرده و با درنظرگرفتن نرخ سواپ در هر یک، یکی را برای معامله استفاده می‌کنید. الگوریتم پروتکل تجمیع شبکه وان اینچ، Pathfinder است که در پیدا کردن بهترین مسیر برای دستیابی به بیش از ۲۴۰ منبع نقدینگی در اتریوم مانند Polygon ،Optimistic ،BNB Chain ،Avalanche و … کمک می‌کند.

توکن بومی این شبکه یعنی ۱inch برای رای دادن به پارامترهای پروتکل تحت سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ذخیره‌سازی و نگهداری توکن‌های وان اینچ نیز می‌توان به کیف پول های وان اینچ اشاره کرد. کیف پول رسمی وان اینچ مخصوص موبایل بوده و با رابط کاربری ساده‌ای که دارد، امکان استفاده را برای همگان فراهم می‌کند. همچنین، قابلیت تراکنش، معامله، استیکینگ و نگهداری توکن‌های وان اینچ را دارد که در نهایت، وان اینچ رایگان به عنوان پاداش به شما تعلق می‌گیرد.

صرافی‌هایی برای خرید و فروش ارز دیجیتال ۱inch

برای یادگیری نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ، ابتدا باید با صرافی‌هایی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند، آشنا شوید. چرا که تمامی صرافی‌ها از این توکن پشتیبانی نمی‌کنند و امکان خرید و فروش آن را به شما نمی‌دهند. برای خرید و فروش این توکن می‌توانید از انواع صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها همراه با تفاوت‌هایشان با یکدیگر و چند نمونه از بهترین آنها می‌پردازیم.

صرافی‌های متمرکز

صرافی‌های متمرکز

به طور کلی، صرافی‌های متمرکز (Centralized Exchange) از اولین صرافی‌هایی هستند که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال خدماتی ارائه می‌دهند. این صرافی‌ها چیزی مانند سیستم بانکداری در دنیای واقعی هستند و به کمک یک شخص ثالث، معاملات را انجام می‌دهند. یعنی بین خریدار و فروشنده ارز دیجیتال، یک فرد دیگری به عنوان واسطه وجود دارد. با این حال، صرافی‌های متمرکز از بهترین و ساده‌ترین گزینه‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. چرا که افرادی با آگاهی کم هم می‌توانند از آنها استفاده کنند و معاملات خود را انجام دهند.

بهترین صرافی‌های متمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ عبارت‌اند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس (CoinBase)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی بیت هامب (BitHumb)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی بیت فینکس (Bitfinex)
  • صرافی والکس

صرافی‌های غیرمتمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز (Decentralized Exchange) که اصطلاحا به آنها DEX گفته می‌شود، کمی متفاوت‌تر از صرافی‌های متمرکز عمل می‌کنند. این صرافی‌ها عملیات معامله ارزهای دیجیتال را به صورت همتا به همتا و بدون واسطه انجام می‌دهند. از طرفی، برای استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز، نیازی به ساخت حساب کاربری و احراز هویت ندارید. از آن جایی که ساخت حساب کاربری و احراز هویت در صرافی‌های متمرکز خارجی برای کاربران ایرانی کمی سخت است و تحریم‌هایی برای آنها وجود دارد، بسیاری از معامله گران ایرانی علاقه بیشتری به صرافی‌های غیرمتمرکز نشان می‌دهند. این صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین هستند و نسبت به صرافی‌های متمرکز، معاملات را بسیار سریع‌تر و با کارمزد کمتر، انجام می‌دهند.

بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ عبارت‌اند از:

  • یونی سواپ (UniSwap)
  • پنکیک سواپ (Pancake Swap)
  • سوشی سواپ (Sushi Swap)
  • بیبی سواپ (BabySwap)
  • صرافی DYDX

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ در صرافی متمرکز کوکوین

کوکوین یکی از صرافی‌های مطرح و محبوب میان معامله گران ایرانی است. چرا که صرافی کوکوین نسبت به دیگر صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال، مراحل احراز هویت ساده‌تری داشته و از طرفی، برای کاربران ایرانی محدودیتی قائل نیست. این صرافی علاوه بر ارز دیجیتال وان اینچ، از ارزهای دیجیتال دیگری هم پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش محبوبیت آن می‌شود. از ویژگی‌های مهم صرافی کوکوین می‌توان به کارمزد ۲.۰ درصد و امنیت بسیار بالای دارایی کاربران در آن، اشاره کرد.

صرافی کوکوین

برای انجام معامله و خرید و فروش در صرافی کوکوین، ابتدا باید در آن یک حساب کاربری ایجاد کرده و سپس، حساب خود را شارژ کنید. شارژ حساب کاربری در هر صرافی متمرکز خارجی با کمک استیبل کوین‌ها یا ارزهای فیات پشتیبانی شده انجام می‌شود. یعنی شما ابتدا باید توسط یک صرافی ایرانی مانند والکس، تومان خود را به تتر تبدیل کرده و سپس به حساب صرافی کوکوین منتقل کنید.

حالا حساب کاربری شما در صرافی کوکوین آماده برای خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ است. برای شروع کافی است که از منوی بالای صفحه صرافی، گزینه Trade را انتخاب کرده و از بین معامله اسپات، معامله مارجین و ربات ترید، بر روی یکی از آنها کلیک کنید. سپس، در صفحه جدید، با مشخص کردن جفت معاملاتی مورد نظر خود می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ در صرافی کوکوین را تکمیل کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ برای اولین بار در سال ۲۰۲۰، مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شد. این صرافی از پروتکل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند و برای تامین نقدینگی خود از کاربرانش کمک می‌گیرد. به همین دلیل، بدون واسطه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، معاملات شما را انجام می‌دهد.

برای استفاده از پنکیک سواپ در خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ، می‌توانید کیف پول‌های تراست والت یا متامسک را به آن متصل کنید. پس از اتصال، با ورود به قسمت مربوط به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، پنکیک سواپ را انتخاب کرده و وارد محیط آن شوید. به راحتی جفت معاملاتی خود را انتخاب کرده، مقدار مورد نظر برای خرید و فروش را مشخص کنید و در نهایت، با در نظر گرفتن میزان کارمزد، معامله را انجام دهید.

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ در صرافی والکس

صرافی والکس یکی از برترین صرافی‌های متمرکز میان صرافی‌های ایرانی است. از آن جایی که کاربران ایرانی در استفاده از صرافی‌های خارجی و احراز هویت در آنها محدودیت دارند، ممکن است گاهی صرافی‌های ایرانی را انتخاب کنند. از ویژگی‌های مهم صرافی والکس می‌توان به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب، پشتیبانی مستقیم از تومان، اپلیکیشن موبایل و استفاده آسان اشاره کرد.

برای استفاده و شارژ حساب کاربری خود در صرافی والکس، نیازی به تبدیل ارز ندارید. تنها کافی است که کارت بانکی خود را به صرافی متصل کرده و مقدار مورد نظری از دارایی تومان خود را به صرافی واریز کنید. حالا می‌توانید به صورت مستقیم تومان را به ارز دیجیتال وان اینچ یا هر ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید.

برای انجام معامله در صرافی والکس و خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ، مراحل زیر را انجام دهید.

  • پس از ساخت حساب کاربری و احراز هویت، باید حساب کاربری خود را شارژ کنید.
  • حالا حساب کاربری شما آماده برای خرید و فروش ارز دیجیتال است.
  • از صفحه اصلی صرافی، بر روی گزینه معامله‌ها، کلیک کنید.
  • از میان گزینه‌های ظاهر شده یعنی خرید و فروش آنی و معامله پیشرفته یکی را انتخاب کنید. خرید و فروش آنی برای معامله گران مبتدی توصیه می‌شود. ولی معامله پیشرفته، به تجربه و آگاهی بیشتری نیاز دارد که همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
ورود به صفحه معامله در صرافی والکس
  • با کلیک بر روی گزینه خرید و فروش آنی، صفحه جدیدی برای شما ظاهر می‌شود.
  • در این صفحه، از گزینه جستجوی کوین، ارز دیجیتال وان اینچ را انتخاب کنید.
  • اعداد مربوط به خرید و فروش را در فیلدهای مورد نظر وارد کرده و در نهایت، معامله را تایید کنید.

به این شکل، خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ در صرافی والکس انجام می‌شود.

آینده ارز وان اینچ

در حال حاضر، ارز دیجیتال وان اینچ با قیمت ۰.۴۴ دلار معامله می‌شود. ولی باتوجه‌به پیش‌بینی‌های آینده ارز وان اینچ، احتمال می‌رود که این ارز، تا سال ۲۰۲۵، به حداکثر ۶.۱۸ دلار، حداقل ۴.۱۲ دلار و میانگین ۵.۱۵ دلار برسد. تمام این پیشبینی‌ها بستگی به میزان پیشرفت شبکه وان اینچ دارد. یعنی، هر چه شبکه آن قابلیت‌های بیشتری را به خود اضافه کرده و کاربران بیشتری را به خود جذب کند، قیمت توکن بومی‌اش هم بالاتر می‌رود. پس، اگر به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستید، می‌توانید ارز دیجیتال وان اینچ را انتخاب کنید. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال وان اینچ در صرافی والکس را نیز در بالاتر آموزش دادیم تا به راحتی از والکس خریداری کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا