اخبار اتریوماخبار کاردانو

کاردانو در زمینه تعداد کیف پول ها از اتریوم سبقت گرفت

چارلز هاسکینسون در هر فرصتی که به دست می‌آورد از شبکه اتریوم انتقاد می‌کند

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار کاردانو، نموداری را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد شبکه کاردانو کیف پول‌های منحصر به فرد بیشتری در مقایسه با اتریوم دارد.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، طبق داده‌های ارائه شده توسط هاسکینسون، تعداد کاربران منحصر به فردی که در کاردانو سرمایه‌گذاری کرده‌اند حدود ۱.۲۳ میلیون نفر است که این رقم در مقایسه با سرمایه‌گذاران اتریوم (۸۸۴۰۰ نفر) اختلاف زیادی دارد.

با توجه به Staking Rewards، اتریوم بزرگ‌ترین شبکه از نظر سرمایه‌گذاری در بازار است که بیش از ۳۴ میلیارد دلار ارزش دارد. با این حال، از توکن‌های اتریوم کمتر برای استیکینگ استفاده می‌شود و نسبت استیکینگ تنها ۱۵.۶% اعلام شده است. اما این رقم برای کاردانو بیش از ۶۸% است.

علاوه بر این، تعداد ولیدیتور‌های موجود در زنجیره کاردانو بسیار بیشتر از اتریوم است. علی‌رغم هیجانات زیادی که برای هارد فورک شانگهای وجود دارد، اما مجموعاً تعداد ولیدیتور‌ها در اتریوم در ماه مارس ۲۰۲۳ فقط ۴.۲% رشد کرده است. در حالی که تعداد سهامداران کاردانو در مدت زمان مشابه ۷.۲۹% افزایش یافته است.

بعداً اتریوم پاداش بیشتری برای ولیدیتور‌ها در نظر گرفت. نرخ پاداش سالانه تعدیل شده با تورم عرضه شبکه اتریوم بیش از ۵% است، در حالی که برای کاردانو ۰.۱۶% بود. به علاوه، سود سهام تفاوت بین این دو شبکه را بهتر مشخص می‌کند.

چارلز هاسکینسون که قبلاً یکی از بنیان‌گذاران زنجیره اتریوم بود، در هر فرصتی که به دست می‌آورد برای انتقاد کردن از مکانیزم استیکینگ این شبکه که مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (PoS) است استفاده می‌کند. در اوایل ماه فوریه ۲۰۲۳، او مدل استیکینگ اتریوم را مشکل‌ساز خواند و گفت که قفل شدن وجوه و اعطای مالکیت دارایی‌ها باعث تمرکز و نظارتی شدن شبکه می‌شود. قبل از آن، او از شبکه اتریوم به دلیل ناتوانی سهامداران آن در برداشت اتریوم خود انتقاد می‌کرد. لازم به ذکر است که کاردانو به کاربران این اجازه را می‌دهد تا توکن‌های خود را هر زمان که بخواهند از استخر استیکینگ خارج کنند در حالی که سهامداران اتریوم باید تا راه‌اندازی آپدیت شانگهای اتریوم صبر کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Ambcrypto
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا