سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

بهترین استراتژی های سرمایه گذاری در بازار نزولی چیست؟

راه‌هایی برای حفظ سرمایه در روزهای بحرانی

سرمایه گذاری در هیچ بازاری بدون ریسک نیست. بازار ارزهای دیجیتال نیز از این موضوع مستثنی نیست. حال، شرایط خاصی وجود دارد که این ریسک را چند برابر می‌کند. برای مثال ریسک سرمایه گذاری در بازار نزولی بسیار بیشتر از حالت عادی است. اما حتی در این شرایط نیز اگر فردی با تجربه باشید که تصمیمات خود را از روی منطق و نه از روی احساس می‌گیرد، می‌توانید با داشتن انواع استراتژی معامله ارز دیجیتال، یک سرمایه گذاری موفق در بازار رمز ارزها داشته باشید.

شما به عنوان یک تریدر باید برای کسب سود برنامه‌ای بلند مدت داشته باشید و از گرفتن تصمیمات ناگهانی و هیجانی دست بکشید. بهتر است حتی در شرایط بد بازار نیز صبور باشید و از آن شرایط نامطلوب به نفع خود استفاده کنید. در این صورت است که می‌توانید موفق به سرمایه گذاری در بازار نزولی شوید. ما در این مقاله سعی کردیم این موضوع را با دقت بررسی کنیم.

بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی

یک سرمایه‌گذار و تریدر حرفه‌ای کسی است که در تمام موقعیت‌های بازار، استراتژی و برنامه مشخص خود را داشته باشد و بتواند سود به دست آمده و خطرات تهدید کننده آن را به خوبی مدیریت کند. سرمایه گذاری در بازار نزولی در نگاه اول ممکن است حرکت احمقانه‌ای باشد. اما اگر با استراتژی و برنامه ریزی درست انجام شود، کار چندان اشتباهی هم نیست. در واقع سرمایه گذاری در بازار نزولی نیز مانند ترید با سرمایه کم جزو امور مهمی است که به عنوان یک تریدر باید درباره آن بدانید.

مدیریت سرمایه و خطرات احتمالی هنگام سرمایه گذاری در بازار نزولی

زمانی که بازار برای مدت زمانی بیشتر از دو ماه، یک افت قیمت ۲۰ درصدی را تجربه کند، به اصطلاح بازار در وضعیت نزولی یا خرسی قرار گرفته است. بسیاری از تریدرها در چنین شرایطی امید و انگیزه خود را از دست می‌دهند و برای فروش دارایی‌های خود و خارج کردن آن از بازار اقدام می‌کنند. در صورتی که ممکن است با این کار ضرر بیشتری متحمل شوند. بررسی قیمت روز ارز دیجیتال، تحلیل داده‌ها و استراتژی‌های مختلف و استفاده از فرصت‌های کوتاه به سرمایه گذاری در بازار نزولی و موفقیت در آن کمک می‌کند. حال به معرفی چندین استراتژی سرمایه گذاری در بازار نزولی خواهیم پرداخت.

تنوع سازی

احتمالا ضرب‌المثل «همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذار» را شنیده‌اید. این ضرب‌المثل خیلی راحت می‌تواند این استراتژی را برای سرمایه گذاری در بازار نزولی توضیح دهد. شما هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بهتر است که دارایی خود را روی ارزهای دیجیتال مختلفی سرمایه گذاری کنید. این موضوع در شرایط نزولی بازار هم صدق می‌کند. زیرا وقتی بازار وضعیت نابسامانی دارد، تشخیص اینکه کدام ارز دیجیتال زودتر به حالت عادی بازمی‌گردد و رشد بیشتری می‌کند امری دشوار خواهد بود.

استراتژی DCA، راهی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی

استراتژی DCA (میانگین هزینه دلار)

یکی از راه‌های سرمایه گذاری در بازار نزولی استفاده از استراتژی میانگین هزینه دلار یا «انباشت» است. در واقع شما در این روش به جای اینکه در موج‌های نوسانی به خرید و فروش رمز ارز بپردازید، می‌توانید یک ارز دیجیتال را در کف قیمت خریداری کنید. این استراتژی در فواصل مشخصی مثل ماهی یک بار، هفته‌ای یک بار و… انجام شود.

در واقع هدف استراتژی DCA هنگام سرمایه گذاری در بازار نزولی این است که سرمایه خود را به شکل دوره‌ای ( نه یکجا) در بازار توزیع کنید. ضمن اینکه استفاده از این روش هنگام سرمایه گذاری در بازار نزولی باعث می‌شود تا دارایی شما بیشتر از قبل در برابر کاهش قیمت در امان باشد.

استیبل کوین‌ها

همان‌طور که از نام آن پیدا است، استیبل کوین‌ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که به ارزهای ثابتی مثل دلار آمریکا تکیه کرده‌اند. شما برای سرمایه گذاری در بازار نزولی می‌توانید استیبل کوین‌ها را انتخاب کنید و با پشتوانه ارزهای ثابت آن‌ها، سود مورد نظر خود را کسب کنید.

سرمایه گذاری مقدار مشخصی از دارایی

سرمایه گذاری در بازار نزولی با رعایت تمام قوانین و اصول حرفه‌ای، هر چه قدر هم که تریدری ماهر باشید، باز هم خطرات و ریسک‌های احتمالی زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است فقط بخشی از سرمایه خود را وارد معاملات در این بازار کنید که در صورت از دست رفتن آن، توانایی جبرانش را داشته باشید.

سرمایه گذاری در استیبل کوین‌ها و سرمایه گذاری در بازار نزولی

بازار نزولی و سرمایه گذاری در آن

انتخاب بهترین استراتژی در بازار نزولی بر عهده شما است. برای این کار باید تمام نکات کلیدی و اصول مهم در این زمینه را بدانید و در نهایت با توجه به شرایط بازار، نظرات تحلیلگران درباره آینده بازار، مقدار دارایی خود و… تصمیم بگیرید که از چه برنامه معاملاتی استفاده کنید. شما علاوه بر موارد بالا می‌توانید از استراتژی‌های مختلف دیگری مثل استیکینگ (Staking)، پیدا کردن دارایی‌های باارزش بازار، سرمایه گذاری روی دانش خود، داشتن دیدگاه بلند مدت، سرمایه گذاری در بازار مشتقات و… نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که سرمایه گذاری در بازار نزولی نیازمند دانش و تجربه کافی در زمینه فعالیت‌های ارزی است و حین انجام آن باید صبور باشید. تجربه شخصی شما از حضور در بازارهای نزولی چیست و چه پیشنهادی برای معامله‌گران دارید؟

سؤالات متداول

آیا سرمایه گذاری در بازار نزولی کاری عاقلانه است؟

اگر یک تریدر حرفه‌ای هستید و تجربه زیادی در انجام معاملات ارزی دارید بله؛ می‌توانید در بازار نزولی سرمایه گذاری کنید و از طوفان آن جان سالم به در ببرید.

بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی کدام است؟

انتخاب بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی باید با توجه به شرایط بازار، شرایط خودتان، آینده بازار و میزان دارایی شما انجام شود. اما به طور کلی سرمایه گذاری در ارزهای متنوع می‌تواند به شما در چنین شرایطی کمک کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
investopedia
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا