کیف پولمقالات ارز دیجیتال

آشنایی با مطمئن ترین کیف پول های ترون یا TRX و ویژگی های آنها

پلتفرم ترون یک شبکه غیر متمرکز است که بر پایه بلاکچین اجرا شده است. این شبکه از زمان تأسیس تاکنون، پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است و با توجه به اهدافی که برای آینده دارد، پیش بینی می‌شود که این روند صعودی ادامه داشته باشد. تا کنون برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی روی بلاکچین این شبکه ساخته شده است. شما برای اینکه بتوانید در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال ترون (TRX) فعالیت داشته باشید به کیف پول ترون نیاز دارید.

به طور کلی انواع کیف پول ترون از سه نوع والت نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی تشکیل می‌شود. علاوه بر این کیف پول‌های نرم افزاری نیز خود به تنهایی از سه نوع موبایلی، تحت وب و دسکتاپ تشکلی می‌شود. در این مطلب ما بهترین کیف پول های ترون را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با خیال راحت دارایی‌های خود را ذخیره کنید.

معرفی ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون که با نماد اختصاری TRX هم نشان داده می‌شود در فهرست بیست ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد. این رمز ارز در ابتدا به شکل یک توکن ERC-20 بر بستر بلاکچین اتریوم عرضه شد. اما در سال ۲۰۱۸ ترون توانست شبکه انحصاری خود را اجرا کند و توکن بومی خود را به شبکه اصلی منتقل کند. اهداف بلندبالای این شبکه و پیشرفت‌هایی که طی سال‌های اخیر به دست آورده است باعث شده تا متخصصان و تحلیلگران در پیش بینی آینده ترون نظرات امیدوارکننده‌ای ارائه دهند. همچنین خوب است بدانید که تراکنش‌های ترون بسیار سریع و البته با کارمزدهای بسیار کم انجام می‌شود.

تأسیس شبکه ترون به دست جاستین سان

پلتفرم ترون (Tron) به عنوان شبکه‌ای جاه‌طلب در دنیای کریپتوکارنسی با هدف غیر متمرکز کردن کامل اینترنت توسط جاستین سان طراحی و اجرا شد. این شبکه، پلتفرمی غیرمتمرکز و منبع باز است که بر پایه بلاکچین ایجاد شده است. مهم‌ترین قابلیت شبکه ترون این است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به شکل ناشناس و کاملا رایگان، اقداماتی در راستای تولید، انتشار و ذخیره محتوای دلخواه خود انجام دهند.

همچنین می‌توان این گونه گفت که تمام فعالیت‌هایی که در این شبکه انجام می‌شود، بدون نیاز به شبکه‌های اجتماعی مثل اسپاتیفای و یوتیوب امکان‌پذیر خواهد بود. در واقع کاربران کنترل کاملی روی محتواهای خود خواهند داشت. شما با خرید این ارز دیجیتال و نگهداری آن در کیف پول ترون می‌توانید محتوای تولید شده خود را بدون نگرانی درباره سانسور شدن در این شبکه آپلود کنید.

بهترین کیف پول های ترون

امن‌ترین فضایی که برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارند، کیف پول‌های اختصاصی هستند که شما به عنوان یک کاربر فعال در بازار ارزهای دیجیتال، با توجه به دارایی خود باید نمونه‌ای خوب از آن‌ها را داشته باشید. انواع مختلفی از کیف پول ترون مثل کیف پول نرم افزاری، سخت افزاری، تحت وب، موبایلی، کاغذی و… وجود دارد که علاوه بر این رمز ارز از ارزهای دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه برای داشتن معاملات ارزی موفق، علاوه بر انتخاب یک کیف پول خوب باید از صرافی معتبر اقدام کنید که ما در صرافی والکس امکان خرید ترون را فراهم کرده است.

انتخاب یک کیف پول امن برای نگهداری ارز ترون

گواردا (Guarda Wallet)

کیف پول گواردا به عنوان یک والت چند ارزی است که علاوه بر نگهداری از رمز ارز ترون، امکان نگهداری و ذخیره سایر ارزهای دیجیتال مثل لایت کوین، بیت کوین، بیت کوین کش، ریپل، اتریوم و … را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کند. نسخه موبایل این کیف پول برای گوشی‌های موبایل با سیستم عامل اندروید و IOS و نسخه دسکتاپ آن برای سیستم‌های کامپیوتری با سیستم عامل مک و ویندوز در دسترس است.

این مدل از کیف پول ترون این امکان را به کاربران خود می‌دهد که علاوه بر ذخیره ارزهای خود به مبادلات ارزی بپردازند و هم‌زمان کوین‌های ترون خود را ذخیره کنند. چنین کیف پولی که بدون ناظر و دخالت در دارایی‌ها و تراکنش‌ها امکاناتی این چنینی در اختیار شما قرار دهد بسیار کم است. ضمن اینکه والت گواردا توسط شرکت‌ها و مؤسسات مهم زیر تأیید شده است.

  • Bitcoin Gold Founders
  • The Zcash Foundation
  • Changpeng Zhao
  • وب سایت رسمی ارز اتریوم کلاسیک

اتمیک (Atomic Wallet)

از آنجایی که کیف پول اتمیک فضایی امن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و بیشتر از ۵۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند، تبدیل به یکی از بهترین کیف پول های ترون شده است. ضمن اینکه کاربری بسیار آسان آن نیز برای این محبوبیت مزید بر علت شده است. کاربران این والت می‌توانند به کمک تکنولوژی سواپ اتمیک مبادلات ارزی خود را انجام دهند. این تکنولوژی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند مبادلات بین پلتفرمی انجام دهند؛ بدون اینکه واسطه‌ای داشته باشند. در نهایت با وجود تمام این موارد از والت اتمیک می‌توان به عنوان یکی از نمونه‌های خوب کیف پول ترون یاد کرد.

اتمیک، یکی از بهترین انواع کیف پول ترون

کیف پول موبایل ترون (Tron Mobile Wallet)

یکی دیگر از انواع کیف پول ترون، کیف پول موبایل ترون است که یک نسخه از آن فقط برای گوشی‌های اندرویدی و نسخه دیگر برای گوشی‌های آیفون در دسترس است. نسخه اندروید این والت به کمک یک رابط کاربری می‌تواند همراه یک کیف پول سخت افزاری فعالیت کند. به همین دلیل است که شما می‌توانید دارایی‌های خود را با خیالی راحت و در فضایی امن ذخیره کنید. همچنین به شکل کامل با استفاده از رمز عبوری که خودتان مشخص می‌کنید از دارایی‌های شما محافظت می‌کند.

کوبو (Cobo Wallet)

والت کوبو یکی از کیف پول‌های موبایلی است که برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS ارائه شده است. این والت به تازگی (سال ۲۰۱۷) وارد بازار شده است اما با این حال، موفق به کسب درصد قابل قبولی از محبوبیت بین کاربران شده است. امنیت بسیار بالایی که در فضای این کیف پول حاکم است یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع است. در واقع کنترل عبارت بازیابی شما و در نتیجه کنترل تمام دارایی‌ها در این والت به دست خودتان است.

والت موبایلی کوبو، یکی از انواع کیف پول ترون

والت کوبو به عنوان یکی دیگر از انواع کیف پول ترون، امنیت حساب‌های کاربران خود را در حد سیستم‌های بانکی رعایت می‌کند؛ بدون اینکه شخص سومی روی دارایی‌ها نظارت داشته باشد. بعضی از این امکانات امنیتی شامل مواردی مثل اعتبارسنجی رمز عبور برای هر برداشت، احراز هویت دو عاملی (۲FA) و محدودیت در برداشت می‌شود. ضمن اینکه هنگام ورود به حساب خود در این کیف پول، نیازی به وارد کردن اطلاعات هویتی خود نخواهید داشت. کوبو والت به عنوان یکی از انواع کیف پول ترون ویژگی‌های مهمی مثل الگوریتم اثبات سهام (POS) و استخر استخراج (Mining Pool) دارد.

ترون اسکن (Tron Scan)

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های ذخیره ارز TRX استفاده از این کیف پول ترون است. این والت کاربری بسیار آسانی دارد و مراحل ثبت نام در آن نیز بسیار ساده است. زمانی که ثبت نام شما در این والت به اتمام برسد، یک کپی از تمام کلیدهای خصوصی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم بتوانید از آن برای بازیابی دارایی‌ها و اطلاعات خود استفاده کنید. ضمن اینکه خوب است بدانید ترون اسکن یک کیف پول ترون تحت وب است.

لجر (Ledger)

مدل‌های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس جزو والت‌های سخت افزاری هستند که از ارز TRX پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌هایی مثل ترون اسکن، تراست والت و بسیاری از والت‌های دیگر هستند که قابلیت وصل شدن به این والت سخت افزاری را دارند. دارایی‌های شما در این نوع از کیف پول ترون به شکل آفلاین ذخیره می‌شود. البته فراموش نکنید که امنیت آن چندین برابر خواهد بود.

انواع والت لجر یکی از نمونه‌های سخت افزاری کیف پول TRX

مدل نانو ایکس نمونه پیشرفته‌تری از لجر نانو اس است و تفاوت‌های مختصر اما مفیدی دارد. به این صورت که در این نمونه پیشرفته‌تر صفحه نمایش بزرگ‌تری خواهید داشت. سایر تفاوت‌های این دو شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی لجر نانو ایکس از ارزهای بیشتر
  • فناوری بلوتوث و باتری قابل شارژ در لجر نانو ایکس
  • ظاهر زیباتر

البته فراموش نکنید که سطح امنیتی هر دوی آن‌ها به یک میزان قدرتمند است.

Wallet.io

یکی دیگر از انواع کیف پول TRX والت Wallet.io است که به دست صرافی Gate.io ساخته شده است. به همین دلیل افرادی که در این صرافی فعالیت میِ‌کنند می‌توانند به طور مستقیم از طریق این والت وارد حساب خود شوند. ضمن اینکه این والت علاوه بر ارز ترون از سایر ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند.

به طور کلی بیشتر افرادی که خیلی پیگیر کلیدهای خصوصی، عبارات بازیابی و مسائلی از این قبیل نیستند به سراغ این مدل از کیف پول ترون می‌روند. نکته جالبی که این کیف پول را نسبت به سایر والت‌ها متفاوت می‌کند این است که به کاربران خود در ازای نگهداری از ارزهای دیجیتال، سود می‌دهد.

دریافت سود در ازای نگهداری ارز در کیف پول Wallet.io

بهترین کیف پول‌ها برای استیکینگ ترون

استیکینگ یکی از روش‌های کسب درامد از ارز دیجیتال است که کاربران با ذخیره سازی ارزهای دیجیتال خود در کیف پول، کسب درآمد می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای استیکینگ این است که نیازمند به صرف زمان زیادی نیست و سودی که از این طریق به دست می‌آید قابل توجه است. ترون یکی از رمزارزهایی است که کاربران از طریق استیک آن در ولت ارز دیجیتال می‌توانند پاداش دریافت کنند. البته تمام ولت‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند یا ممکن است تنها برای توکن‌های خاصی امکان استیک کردن باشد. برخی از بهترین کیف پول‌ها برای استیکینگ ترون عبارتند از:

  • کیف پول لجر (Ledger)
  • کیف پول اتمیک (Atomic )
  • کیف پول اکسدوس (Exodus)
  • کیف پول گواردا (Guarda)
  • کیف پول تراست والت (TrustWallet)
  • کیف پول هیوبی (Huobi)

مقایسه کیف پول‌های ترون

ارز دیجیتال ترون (TRX) یکی از ارزهای محبوب بین فعالان بازار رمز ارزها است. تحلیل ترون هم نشان می‌دهد که آینده روشنی در انتظار این رمز است. به همین دلیل افرادی که به مبادله این رمز ارز می‌پردازند هر روز بیشتر می‌شود. کیف پول ترون یکی از مهم‌ترین ابزاری است که برای انجام معاملات ارزی به آن نیاز خواهید داشت. برای انتخاب کیف پول مناسب بهترین راه مقایسه کردن آن‌ها با یکدیگر است. جدول زیر به شما در انتخاب بهترین ولت TRX کمک خواهد کرد.

کیف پولنوع کیف پولامنیترابط کاربریمزیت اصلیمعایب اصلی
گواردا (Guarda Wallet)نرم‌افزاری و موبایلیعالیآسانداشتن صرافی داخلیکارمزد بالا
اتمیک (Atomic Wallet)نرم‌افزاریخوبآسان داشتن صرافی داخلیداشتن صرافی داخلی
کوبو (Cobo Wallet)موبایلیخوبآسانامنیت بالاپشتیبانی از ارزهای کم
لجر (Ledger)سخت‌افزاریبسیار عالیمتوسطامنیت بسیار بالاسختی و پیچیدگی اتصال و استفاده
ترون اسکن (Tron Scan)نرم افزاریعالیآسانسرعت بالاآسیب‌پذیر در حملات
Wallet.ioنرم افزاریمتوسطآسانراحتی در استفادهسیستم امنیتی نسبتا پایین
موبایل ترون (Tron Mobile Wallet)موبایلی خوبآسانرابط کاربری زیبا و آسانپشتیبانی از ارزهای کم

سؤالات متداول

آیا ترون را می‌توان در تراست ولت ذخیره کرد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تراست ولت، پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مانند ترون است. کاربران علاوه بر ذخیره کردن ترون در تراست ولت برای انجام معاملات خود، می‌توانند از قابلیت استیکینگ برای کسب سود بیشتر استفاده کنند.

امن‌ترین کیف پول ترون کدام است؟

کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی مانند لجر، کوبو، ترون اسکن، اتمیک و … از ترون پشتیبانی می‌کنند. در حالت کلی کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری امنیت بیشتری دارند. اما باید همواره موارد امنیتی را رعایت کرد و از به اشتراک گذاشتن کلیدهای خصوصی با دیگران اجتناب کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی روشن
مهدی روشن
6 ماه قبل

با عرض سلام میتونید بگید کیف پول کُینمی
برا گرفتن و ذخیره ارز RTX هم امکان دارد
مناسب هست و با تشکر از مطالبه کاملتون

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  مهدی روشن

سلام
وقت به خیر
اگر منظور شما توکن TRX (ترون) است، بله؛ کیف پول کوینومی از این ارز پشتیبانی میکند.

علی
علی
11 ماه قبل

سلام، میتونید بگید بهترین والت تتر trc20 برای ایرانیا چیه؟ (تحریمو اینا). البته بجز تراست والت. چون تراست والت حدود ۱.۵ دلار کارمزد برای تتر trc20 میگیره!

اصلا اگه والت دیگه ای مثل ترون لینک استفاده بشه، این کارمزد نسبت به تراست کمتره؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام
وقت به خیر
دوست عزیز تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است که هیچ هزینه ای برای انجام تراکنش از کاربر دریافت نمیکند. هزینه پرداختی صرفا کارمزد شبکه است و مربوط به بلاکچین میباشد.
شما برای شبکه ترون علاوه بر تراست ولت میتوانید از کیف پول های زیر هم استفاده کنید:
ترون لینک
اتمیک ولت
ترون اسکن

دکمه بازگشت به بالا