متاورس

آموزش بازی متاورسی Ember Sword؛ معرفی بازی شمشیر اخگر

بازی Ember Sword یکی از بهترین بازی های متاورس است که هنوز در مرحله پیش نمایش قرار دارد  و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۲۰۲۳ اکران کاملی داشته باشد. این بازی دارای چهار قومیت با ویژگی‌های مختلف است که در قلمروها، سعی بر از بین بردن دشمنان دارند. امکان توسعه شخصیت در بازی وجود دارد و شما می‌توانید با رد کردن هر مرحله، مهارت‌های بیشتری را به شخصیت خود در بازی اضافه کنید.

از آن جایی که فعلا این بازی به طور کامل اکران نشده، نمی‌توان آموزش کاملی از آن را در اختیار شما قرار داد. ولی در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و جزئیات مربوط به این بازی خواهیم پرداخت تا نسبت به آن یک آشنایی داشته باشید.

معرفی بازی Ember Sword

بازی  شمشیر اخگر یک بازی تولید شده در حوزه متاورس و مبتنی بر NFT است که به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این بازی در سبک “MMORPG” که نام اختصاری “Massively Multiplayer Online Role Playing Game” به معنای بازی نقش آفرینی به صورت چند نفره و آنلاین بوده، طراحی شده است. داستان این بازی حول محور یک یا چند شخصیت اصلی که هیرو یا قهرمان هستند، می‌گردد. اقوام مختلفی در بازی ember sword با لباس‌ها و کاراکترهای متفاوت، در حال جنگ با یکدیگر هستند.

هر چه مرحله‌های بیشتری را طی کنید، کاراکتر شما قدرتمندتر می‌شود و می‌تواند از توانایی‌های قوی‌تری برای شکست دیگران استفاده کنید. اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، در این بازی شما به صورت آنلاین با دوستان خود، تجهیزات و اردوگاه مخصوص خود را ارتقا می‌دهید و به مبارزه با دشمنان می‌پردازید تا آنها را شکست دهید. در معرفی بازی بلاکچینی شمشیر اخگر به ۴ قوم و قلمروهای بازی نیز خواهیم پرداخت.

معرفی بازی Ember Sword

شرکت سازنده بازی Ember Sword

همان‌طور که پیش تر اشاره کردیم، بازی  شمشیر اخگر یک بازی مبتنی بر NFT بوده که توسط شرکت “Bright Star Studios” طراحی شده است. در واقع، هدف این بازی ساخت یک دنیای مجازی بزرگ و همه جانبه است. در این بازی NFTهای Immutable X با یکدیگر ادغام می‌شوند.

سال ۲۰۲۱، شرکت Bright Star Studios موفق شد که به کمک فروش و خرید زمین در متاورس، یک زمین متاورس را به ارزش ۲۰۴ میلیون دلار بفروشد. پس از آن، تصمیم گرفت که تا پایان سال ۲۰۲۳، اکران کاملی از این بازی را داشته باشد. چرا که بازی ember sword هنوز در فاز آموزشی و تست است و هنوز نسخه کامل آن در دسترس نیست.

بخش‌ها و سناریو بازی Ember Sword

بازی شمشیر اخگر مبتنی بر توکن‌های NFT طراحی شده و این موضوع به معنای مالکیت کامل بازی کنندگان بر آیتم‌های بازی است. به عنوان مثال، همه بازیکنان یک شمشیر در دست دارند که اگر با آن یکی از “Boss Fights” را شکست دهند، اسم آن غول یا دشمن شکست داده شده، بر روی شمشیر هک می‌شود. حالا، بازیکنان می‌توانند این را به یک NFT تبدیل کرده و بفروشند یا از کاربرد NFT در متاورس به شکل کاملی استفاده کنند.

البته لازم به ذکر است که آیتم‌های موجود در این بازی بسیار محدود هستند و حتی توسعه دهندگان آن نیز نمی‌توانند آنها را افزایش دهند. از این رو، معمولا توکن NFT این بازی گران قیمت است. در ادامه به بخش‌های مختلف این بازی می‌پردازیم و آنها را معرفی می‌کنیم.

سناریو بازی Ember Sword

City

این بخش در واقع نقش شهرها در این بازی کریپتویی را دارد. در شهرهای بازی Ember Sword فعالیت‌های تجاری انجام می‌شود. اگر به دنبال کار و کسب درآمد باشید، می‌دانید که این شهرها سرشار از ثروت هستند و دسترسی خوبی به سازه‌های مهم در شهر دارند. صاحب هر شهر در بازی عنوان دوک یا دوشس را دارد. به این فرد تمامی اجازه‌های لازم داده می‌شود تا ساختمان‌ها، پست‌های تجاری و… را در شهر بسازد. پیش فروش آنها به قیمت ۸۰,۰۰۰ دلار است و ابعاد ۴ در ۴ دارد.

Towns

“Towns” از شهرها کوچک‌تر و از سکونتگاه‌ها بزرگ‌تر است. در واقع، ساختمان‌هایی در شهر است که به شما دسترسی‌های خاصی می‌دهد. به عنوان مثال، برخی از ساختمان‌ها برای ساخت و ساز، برخی دیگر برای رسیدن به تجهیزات جنگی و برخی دیگر برای پالایش منابع هستند. اگر مالک “Towns” شوید، به شما عنوان کنت یا ارل داده می‌شود. این فرد می‌تواند در سکونتگاه‌ها، ایستگاه پالایش یا چیزهای دیگری بسازد. پیش فروش آنها به قیمت ۸۰۰۰ دلار است و ابعاد ۲ در ۲ دارد.

Settlement

“Settlement” به معنای سکونتگاه است. این سکونتگاه‌ها خانه‌های کوچکی در ابعاد ۱ در ۱ هستند. معمولا از این سکونتگاه‌ها برای پایگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. حتی می‌توانید در آنها خانه یا مغازه بسازید. پیش فروش آنها به قیمت ۴۰۰ دلار است.

 Settlement در بازی شمشیر اخگر

Regular

این بخش، معمولی‌ترین و ارزان‌ترین نوع لند در بازی است. ابعاد این بخش نیز مانند سکونتگاه‌ها، ۱ در ۱ است و امکان ارائه کم‌ترین تجهیزات را به بازیکنان دارد. پیش فروش آنها به قیمت ۴۰ دلار است و یک راه کسب درآمد از بازار کریپتو خواهد بود.

اقوام و قلمروهای بازی Ember Sword

این بازی در میان چهار قوم مختلف انجام می‌شود که هر یک از این اقوام دارای شخصیت‌ها، پرچم و لباس‌های متفاوتی هستند. این چهار اقوام عبارت‌اند از:

  • Solar Wood
  • Edisau
  • Duskeron
  • Sevrend

این چهار قوم دارای سه قلمرو متفاوت هستند که در ادامه به معرفی این قلمروها می‌پردازیم.

قلمرو “KingShip”

در واقع این قلمرو، قلمرو بازیکن در برابر محیط “Player VS Environment” یا به اختصار “PVE” است. این قلمرو برای جستجو بازیکن برای منابع طراحی شده که در پی آن، می‌تواند سرزمین خودش را ارتقا بدهد.

قلمرو Wilderness

این قلمرو نیز از همان نوع “PVE” به معنای تعامل با محیط است. البته تفاوت‌هایی هم با قلمرو کینگ شیپ دارد. قلمرو کینگ شیپ همانطور که از نامش مشخص است، مربوط به اطراف زمین‌های پادشاهی بازی می‌شود. ولی این قلمرو، زمین‌های بیابانی و گسترده‌ای دارد که بازیکن می‌تواند از آن جا منابع جدیدی را کشف کند.

قلمرو Outlaw

این قلمرو یک قلمرو بسیار چالشی و خطرناک برای هر بازیکن با هر قومیتی است؛ چرا که تمامی هیولاها، حیوانات وحشی و موجودات خطرناک در بازی، در این قلمرو قرار دارند.

قلمروهای بازی Ember Sword

آموزش بازی متاورسی Ember sword

در حال حاضر، تنها پیش نمایش این بازی در دسترس است و از طریق آن، فقط می‌شود به برخی از ویژگی‌ها و فازهای بازی پی برد. این بازی فعلا در مرحله پیش فروش بوده که البته، پیش فروش از طریق سایت اصلی آن نیز بسته شده است. تنها از مارکت‌های غیر می‌توانید زمین‌های این بازی را بخرید.

زمان عرضه کامل این بازی همچنان مشخص نیست. البته، احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳، به طور کامل به مرحله نمایش برسد. زیرا در ۳ ماه پایانی سال ۲۰۲۲، پیش نمایش آن وارد فاز دوم می‌شود.

سوالات متداول

کسب درآمد از طریق بازی Ember Sword چگونه است؟

دو روش برای کسب درآمد از طریق این بازی وجود دارد. روش اول، انتخاب گزینه رایگان در بازی است که به شما امکان مبارزه با هیولاها و غول‌ها را می‌دهد. در ازای هر مبارزه در هر قلمرو، شما می‌توانید به دنبال آیتم‌های NFT آن قلمرو بگردید و سپس، آن را در بازارهای متفاوت بفروشید. روش دوم، خرید زمین در بازی Ember Sword است که ارزش هر زمین، بستگی به میزان تعامل آن با بازیکنان دارد.

انواع NFTهای بازی Ember Sword چیست؟

این بازی دو نوع NFT دارد که یکی مربوط به زمین‌ها و دیگری مربوط به آیتم‌ها می‌شود. NFTهای کلکسیونی همان آیتم‌هایی هستند که در بازی با عنوان آواتار، حیوان، پوشیدنی و … کسب می‌کنید. نوع دیگر NFT، همان قطعات زمینی هستند که با توسعه بازی می‌توانید آنها را بفروشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا