استخراجمقالات ارز دیجیتال

استحراج اتریوم کلاسیک، نحوه محاسبه و کسب درآمد از استخراج ETC

استخراج اتریوم به اندازه خرید و فروش اتریوم سودده است؟ درآمد استخراج اتریوم کلاسیک به صورت ماهیانه چقدر است؟ حتما در مورد سودآوری استخراج ارزدیجیتال شنیده‌اید و به دنبال یادگیری استخراج اتریوم کلاسیک که رمز ارزی ایمن است، هستید. این مقاله در مورد نحوه استخراج اتریوم کلاسیک است و به شما اطلاعاتی در مورد نحوه استخراج می‌دهد. 

ماینینگ بستر رشد و تداوم ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند اتریوم کلاسیک است. با استخراج، یک شبکه ارز دیجیتال می‌تواند بلوک‌های تراکنش را پردازش کرده و آن‌ها را به بلاک چین اضافه کند، بنابراین به حفظ امنیت شبکه کمک می‌کند.

برخی از کوین‌ها امکان استخراج مستقل (ماینینگ انفرادی) را فراهم می‌کنند، در حالی که بهترین راه برای استخراج سایر کوین‌ها از طریق استخر استخراج است. به همین دلیل، قبل از شروع، درک عواملی مانند میزان هش و سختی استخراج بسیار مهم است. در این مطلب ما به زبان ساده استخراج اتریوم کلاسیک را آموزش خواهیم داد.

ماین اتریوم کلاسیک چگونه است؟

اتریوم کلاسیک یک ارز دیجیتال است که مانند سایر کوین‌های PoW مانند بیت‌کوین و لایت‌کوین به استخراج متکی است. به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز منبع باز، هیچ نهاد مرکزی واحدی بر دفتر کل خود کنترل ندارد. در این حالت، هر کسی می‌تواند در ساخت ارز دیجیتال جدید شرکت کند، که این فرآیند از طریق شبکه‌ای از رایانه‌ها به دست می‌آید که در مورد اعتبار تراکنش‌ها و در نتیجه کوین‌های جدید ایجاد شده توافق می‌کنند.

برای استخراج یک بلوک جدید، یک ماینر باید اولین کسی باشد که یک مقدار خاص را در یک هش (کد) به نام “nonce” پیدا می‌کند. ماینرها باید محاسبات متعددی را در مدت زمان تولید بلوک ۱۵ ثانیه‌ای انجام دهند و سعی کنند برای ایجاد بلوک، مسئله پیچیده ریاضی را حل کنند.

هنگامی که یک ماینر این مقدار را پیدا کرد، بلاک جدید را به بقیه ماینرها اعلام می‌کند. سپس فرآیند تأیید با اضافه شدن یک بلوک جدید به زنجیره اصلی در بلاک چین به پایان می‌رسد. استخراج‌کننده‌ای که مشکل محاسباتی دشوار را حل می‌کند، یک پاداش بلوک را در قالب سکه‌های جدید ETC دریافت می‌کند. آن‌ها همچنین در قالب کارمزد تراکنش‌های متصل به بلوک تازه استخراج شده درآمد کسب می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله اتریوم کلاسیک چیست را مطالعه کنید.

اهمیت ماینرهای کلاسیک اتریوم 

ایمن سازی حملات ۵۱٪ در اتریوم کلاسیک

استخراج اتریوم کلاسیک مکانیزم غیرمتمرکزی است که توسط آن اتریوم کلاسیک شبکه را ایمن می‌کند و برای رسیدن به این هدف، شبکه به ماینرها نیاز دارد. این ماینرها هستند که قدرت محاسباتی خود را برای پردازش تراکنش‌ها و ایمن سازی شبکه در برابر حملات ۵۱% (خرج کردن دوباره یک کوین) به کار می‌گیرند.

این جمله که به حمله دو بار خرج کردن معروف است، حمله‌ای است که در آن فردی به دنبال خرج کردن دوباره یک واحد ارز دیجیتال است. این حملات زمانی اتفاق می‌افتند که یک ماینر سرکش، بلاک چین را سازماندهی مجدد می‌کند و وجوه را می‌دزدد، یا آنچه را که قبلاً خرج شده است را دوباره خرج می‌کند.

اغلب، حملات دوگانه یا حملات ۵۱ درصدی، مشکلی است که بلاک چین‌های کوچک‌تر از آن رنج می‌برند که  قدرت محاسباتی یا هش‌ریت بسیار کمی دارند. وقتی جمع آوری بیش از نیمی از کل توان محاسباتی شبکه‌ها آسان باشد، اجرای یک حمله ۵۱% برای بازیگران شرور شبکه آسان‌تر می‌شود.

برای محافظت از حملات ۵۱ درصدی به اتریوم کلاسیک، شبکه‌های بلاک چین به شبکه توزیع شده ماینرها متکی هستند. ماینرها تشویق می‌شوند تا برای شناسایی تراکنش‌های معتبر، با نادیده گرفتن همه تراکنش‌های تایید نشده، با یکدیگر همکاری کنند. ارائه یک انگیزه، مانند انتشار کوین جدید، به جبران خسارت ماینرها کمک می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا به استفاده از انرژی خود برای ایمن‌سازی بلاک چین ادامه دهند.

محدودیت‌های استخراج اتریوم کلاسیک

محدودیت‌های استخراج کلاسیک اتریوم

اتریوم کلاسیک رای داد تا حداکثر عرضه خود را در سقف ۲۱۰,۷۰۰,۰۰۰ ETC در دسامبر ۲۰۱۷ ثابت نگه دارد. بنابراین این ارز دیجیتال یک سیاست پولی را اتخاذ کرد که طبق آن فقط مقدار ثابتی از سکه ETC در گردش خواهد بود. هیچ نهادی نمی‌تواند آن را تغییر دهد یا برای کاهش بحران‌های اقتصادی بیشتر چاپ کند، مانند آنچه دولت‌ها اخیراً با ارزهای فیات انجام داده‌اند.

در مورد ETC، سکه‌های تازه ایجاد شده هر ۱۵ ثانیه به گردش درمی‌آیند و پاداش استخراج‌کنندگان در هر بلوک نیز باعث کاهش اضافه کاری می‌شود.

برخلاف بیت‌کوین که هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک، پاداش بلاک‌ها را به نصف (۵۰%) کاهش می‌دهد، پروتکل Ethereum Classic اجازه می‌دهد تا ۲۰٪ در پاداش بلاک هر ۵،۰۰۰،۰۰۰ بلاک کاهش یابد. در طی آخرین کاهش، پاداش از ۴ ETC به ۳.۲ ETC کاهش یافت. کاهش بلوک بعدی از ۳.۲ ETC به ۲.۵۶ ETC  برای ارتفاع بلوک ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ رسید. 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که این مکانیسم در قوانین پروتکل سختی شبکه کار می‌کند. که به آن سختی استخراج نیز می‌گویند، این یکی از ویژگی‌های فرآیند استخراج اتریوم کلاسیک است که به شما این امکان را می‌دهد که میزان سختی یافتن یک بلوک جدید و افزودن آن به بلاک چین را تنظیم کنید.

سختی با ماینرها ارتباط مستقیم دارد؛ ، به این معنی که در صورت کاهش ماینرها کاهش و در صورت افزایش تعداد، کاهش می‌یابد. همه این‌ها برای حفظ زمان تولید بلوک در محدوده ۱۵ ثانیه اتفاق می‌افتد.

جنبه‌های فنی استخراج اتریوم کلاسیک 

جنبه‌های فنی استخراج ارز دیجیتال می‌تواند کمی گیج کننده باشد. با این حال، باید توجه داشت که هنوز هم می‌توان کوین‌ها را بدون غرق شدن در جزئیات فنی استخراج کرد. به همین دلیل است که این بخش دو جنبه کلیدی استخراج را ساده می‌کند: سرعت هش (Hashrate) و قدرت پردازش

تا انتهای مقاله با میزان قدرت پردازش مورد نیاز برای استخراج اتریوم کلاسیک آشنا می‌شوید. 

سرعت هش به چه معناست؟

هش ریت یا سرعت هش معیاری است که به قدرت محاسباتی اشاره دارد و شبکه‌ای از ماینرها برای ایمن سازی یک بلاک چین از آن استفاده می‌کنند. این متریک همچنین میزان قدرت محاسباتی یک دستگاه ماینینگ و سرعتی که ماینر می‌تواند بلوک صحیح را محاسبه و پخش کند را‌اندازه‌گیری می‌کند.

هش ریت چگونه‌اندازه گیری می‌شود؟

هش ریت بر حسب هش در ثانیه‌اندازه گیری می‌شود که تعداد محاسبات ممکن در هر ثانیه را با استفاده از توان محاسباتی داده شده در نظر می‌گیرد.

هاشرات اغلب با پیشوندهای رایج مانند K (کیلو)، M (مگا)، G (گیگا)، یا T (ترا) همراه است.

  • ۱Kh/s یعنی ۱,۰۰۰ h/s
  • ۱ Mh/s یعنی ۱,۰۰۰ Kh/s
  • ۱ Gh/s یعنی ۱ ۰۰۰ Mh/s
  • ۱ Th/s یعنی ۱ ۰۰۰ Gh/s, 1000,000,000,000 h/s

گیگاهش در ثانیه (Gh/s) مخفف ۱ میلیارد هش، تراهش در ثانیه (Th/s) برای ۱ تریلیون هش و پتاهش در ثانیه (Ph/s) برای ۱ کوادریلیون هش است.

چرا هش ریت بالاتر مهم است؟

برای ماینرها، دسترسی به قدرت هش بالا به معنای افزایش ظرفیت استخراج برای کوین‌های جدید است. این امر در مورد Ethereum Classic نیز صدق می‌کند، زیرا ماینینگ برای دستگاه‌هایی با هش پایین‌تر دشوارتر و کارآمدتر شده است.

سرعت هش بالا برای شبکه کلاسیک اتریوم نیز بسیار مهم است، زیرا این امر باعث می‌شود ماینرهای بیشتری به امنیت شبکه کمک کنند.

اتریوم کلاسیک در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دو حمله ۵۱٪ را متحمل شد، زیرا کل هش آن بسیار پایین‌تر بود و به هکران اجازه می‌داد کنترل را در دست بگیرند و حملات خود را اجرایی کنند. از آن زمان هش ریت افزایش یافته است و ماینرهای بیشتری در حال پیوستن به شبکه هستند زیرا بلاک چین اصلی اتریوم پروتکل‌های استخراج PoW را کنار می‌گذارد. در حال حاضر، هش ریت شبکه Ethereum Classic برابر با ۸.۱۸ Th/s است.

قدرت پردازش: CPU و GPU برای استخراج اتریوم کلاسیک

CPU و GPU برای استخراج اتریوم کلاسیک

در ماینینگ، قدرت پردازش به سرعت عملکرد پردازنده کامپیوتر شما برای بدست آوردن کوین‌های جدید مربوط می‌شود. هرچه پردازنده شما قدرتمندتر باشد، احتمال دارد که هش بیشتری به شما بدهد.

اوایل ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال به قدرت پردازش کامپیوترهای مصرف‌کننده خود متکی بودند. بنابراین، داشتن یک واحد پردازش مرکزی عالی (CPU) برای شروع ماینینگ کافی بود.

با این حال، زمانی که کریپتو شروع به جذب افراد و ماینرهای بیشتری کرد، قدرت پردازش افزایش یافت. CPU دیگر چندان کارآمد نبود و ماینرها به واحد پردازش گرافیکی (GPU) روی آوردند. این کارت‌های ویدیویی سرعت پردازش بالاتری را ارائه می‌کنند و با استخراج چندین ارز دیجیتال، از جمله اتریوم کلاسیک، به خوبی کار می‌کنند.

با این حال، برخی از کوین‌ها به هش‌های بسیار بالاتری نیاز داشتند و از آرایه‌های گیت قابل برنامه‌ریزی میدانی (FPGA) استقبال شد. این دستگاه‌ها سرعت استخراج بالاتری را با مصرف انرژی کمتر نسبت به پردازنده‌های گرافیکی ارائه می‌کردند. اما زمانی که هش‌ریت شبکه بیت‌کوین به‌طور تصاعدی رشد کرد، این تکنولوژی بازهم به‌اندازه کافی خوب نبود و منجر به توسعه دستگاه‌های استخراج حتی قدرتمندتر، به نام ماینرهای مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) شد.

ASIC‌ها بسیار قدرتمند هستند و با قدرت هش بیش از ۱۰۰ Th/s، می‌توانند چندین برابر سریعتر از GPU‌ها هش انجام دهند. استخراج CPU به دلیل منفجر شدن در زمان استخراج آلت کوین‌ها منسوخ شده به حساب می‌آید.

خواه استخراج GPU یا ASIC باشد، باید توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها یک تن گرما تولید می‌کنند. شما باید خنک کننده را بررسی کنید زیرا این در اثر گرمای بیش از حد می‌تواند موجب از دست رفتن استخر سودآور شما شود.

برای استخراج سودآوری اتریوم کلاسیک به شت ریت نیاز است

تخمین زده می‌شود که استخراج ۱ اتریوم کلاسیک نیاز به حدود ۴۴۰ MH/s قدرت پردازشی را از یک دستگاه ماینینگ GPU می‌گیرد. در حال حاضر، هش ریت شبکه اتریوم کلاسیک ۸.۱۸ TH/s است که در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۰ بسیار پایین است. با این حال، با توجه به اینکه استخراج‌کنندگان اتریوم با ظهور Eth 2.0 به ETC روی می‌آورند، هش ریت می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد.

این هش ریت پایین در واقع برای ماینرهای بالقوه خوب است زیرا امکان استخراج GPU را فراهم می‌کند و برای ماینرهای جدیدی که به دنبال قرار گرفتن سریع در معرض ماینینگ هستند، جذاب است. در نمودار زیر می‌توانید نرخ هش ETC را در طول زمان ببینید. 

مزایا و معایب استخراج اتریوم کلاسیک

مزایا

  • از استخراج GPU پشتیبانی می‌کند. بنابراین برای استخراج انفرادی عالی خواهد بود.
  • پاداش به صورت اتریوم کلاسیک داده می‌شود که می‌توانید آن‌ را نقد کنید یا برای سود بیشتر در آینده ذخیره کنید.
  • تیم توسعه دهنده اختصاصی آن قصد دارد که این کوین را به سمت پذیرش جهانی هدایت کند.
  • تا زمانی که تمام کوین‌ها آزاد نشوند، قابل استخراج خواهد بود.
  • این ارز دیجیتال توسط اکثر صرافی‌ها پشتیبانی می‌شود. بنابراین فروش یا معامله آن آسان است.

معایب 

  • در این حوزه رقابت زیادی وجود دارد که به معنای این است که احتمال کاهش درآمد می‌رود.
  • در صورت سقوط قیمت‌ها، همانطور که در بازار کریپتو امکان پذیر است، ممکن است پول خود را از دست بدهید.
  • پتانسیل حملات ۵۱٪ جدید وجود دارد، چراکه نرخ هش شبکه هنوز نسبتاً پایین است. 

استخراج اتریوم کلاسیک را از کجا شروع کنیم؟ 

نحوه شروع استخراج همیشه بزرگترین سوال است. در این قسمت می‌بینیم که چگونه می‌توانید عملیات استخراج موفق را برای ETC تنظیم کنید. همچنین با جزئیات در مورد اینکه چه نوع سخت‌افزار و نرم‌افزاری برای استخراج Ethereum Classic مورد نیاز است. در واقع میزان هزینه مهم است که در این بخش به شما می‌گوییم که قبل از شروع به چه چیزهایی باید توجه کنید.

بهترین سخت افزار ماینینگ برای Ethereum Classic

بهترین سخت افزار GPU برای ماینینگ Ethereum Classic

در حال حاضر، محبوب‌ترین سخت افزار برای استخراج اتریوم کلاسیک، پردازنده گرافیکی است. همانطور که قبلا گفتیم، استخراج CPU منسوخ شده است، بنابراین ماینرها به دنبال بهترین کارت‌های گرافیک از جمله Nvidia و AMD هستند. برای درک اینکه چرا استخراج GPU ETC بهترین است، اجازه دهید ارتقاء اتریوم کلاسیک را توضیح دهیم که باعث تغییر الگوریتم استخراج شد.

اتریوم کلاسیک یک کوین مبتنی بر الگوریتم اثبات کار است که الگوریتم هش آن برای ایمن‌سازی شبکه به ماینرها متکی است. در ابتدا، این ارز دیجیتال از الگوریتم استخراج Ethash استفاده می‌کرد که در طول زمان شاهد توسعه استخراج کنندگان ASIC بود. به این ترتیب، اجاره قدرت هش از NiceHash و استفاده از آن برای استخراج اتریوم کلاسیک برای یک نفر آسان بود و برخی از هکرها از این امکان  برای اجرای حملات دوگانه استفاده می‌کردند.

با این حال، در سال ۲۰۲۰ زمانی که توسعه دهندگان ETC، الگوریتم آن را بهینه کردند و همچنین تغییراتی در مکانیسم اجماع Etchash جهت محافظت در برابر استفاده از تجهیزات تخصصی در استخراج زنجیره بوجود آوردند.

این تغییرات از طریق هارد فورک Thanos که در نوامبر ۲۰۲۰ پیاده‌سازی شد، اتفاق افتاد. بنابراین اتریوم کلاسیک، استخراج اتریوم کلاسیک با ASIC‌های طراحی‌شده برای Ethash را دشوار کرد. همچنین به این معنی است که ماینرها نمی توانند قدرت هش را از ارائه دهندگان Ethash مانند NiceHash برای ضرب سکه‌های ETC اجاره کنند.

توجه داشته باشید که این ارتقاء باعث کاهش حجم فایل DAG شبکه شد. با کاهش‌اندازه DAG، پردازنده‌های گرافیکی با رم کمتر (۳ یا ۴ گیگابایت) توانستند بلوک‌های جدیدی را ایجاد کنند، که تا زمانی که‌اندازه فایل به این معنی باشد که کاربران نیاز به ارتقاء داشته باشند، ادامه خواهد داشت.

وقتی صحبت از سخت‌افزار به میان می‌آید، بهترین پردازنده‌های گرافیکی آن دسته از کارت‌های گرافیکی سطح بالایی هستند که قدرت پردازش مناسبی برای ماینینگ دارند. RTX 3090، GeForce GTX 1080 و GTX 1080 Ti از بهترین گزینه‌ها هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از کارت‌های AMD، از جمله Radeon VII که حداکثر سرعت ۱۰۵ مگاهرتز بر ثانیه در هر GPU را دارد، استخراج کنید.

شما به ۶ عدد از این پردازنده‌های گرافیکی برای مونتاژ یک ریگ مناسب نیاز دارید تا به شما امکان استخراج اتریوم کلاسیک را بدهد. به این ترتیب، هزینه به کارت گرافیک بستگی دارد و از ۵۰۰ دلار تا بیش از ۳۵۰۰ دلار متغیر است.

سایر هزینه‌های استخراج اتریوم کلاسیک 

هزینه‌ای استخراج اتریوم کلاسیک

یکی دیگر از نیازهای سخت افزاری، RAM یا رم است. شما به حداقل ۳ گیگابایت رم نیاز دارید. منبع تغذیه یکی دیگر از نیازهای مالی است که باید در هزینه کلی لحاظ کنید. به عنوان مثال، یک منبع تغذیه ساده ۸۵۰ واتی مانند Corsair HX  حدود ۱۹۸ دلار است که اگر به مدل بالاتری نیاز داشته باشد باید بیشتر هزینه کنید. به غیر از این قطعات، یک سیستم خنک‌کننده و یک مادربرد نیز لازم دارید. پس از راه‌اندازی ماینر، هزینه‌های برق نیز باید لحاظ شود. توصیه می‌شود که مطمئن شوید در منطقه‌ای که می‌خواهید استخراج انجام دهید برای افزایش سودآوری، هزینه برق ارزان باشد. در صورتی که محاسبه استخراج اتریوم کلاسیک به درستی انجام نگیرد شما متضرر خواهید شد.

ماینینگ را شروع کنید!

پس از راه‌اندازی سخت افزار، آماده شروع استخراج هستید. مرحله بعدی دانلود و نصب نرم افزار ماینینگ است. چندین گزینه نرم افزاری برای استخراج‎کنندگان ETC وجود دارد، اما بهترین آن‌ها GMiner و NBMiner هستند. گزینه‌های دیگر عبارتند از Claymore Dual Ethereum، Ethminer و MinerGate. مطمئن شوید که نرم افزار از GPU‌های شما پشتیبانی می‌کند و روی سیستم عامل انتخابی شما کار می‌کند.

هنگامی که نرم افزار ماینینگ را دارید، به یک استخر استخراج بپیوندید و سپس نرم افزار را پیکربندی کنید تا آدرس استخر و آدرس کیف پول خود را به آن اضافه کنید. چراکه از طریق آن پاداش استخراج دریافت خواهید کرد. برخی از بهترین استخرهای ماینینگ که برای استخراج اتریوم کلاسیک عبارتند از Ethermine.org، f2pool، MiningPoolHub، Nanopool و ۲Miners.

راه حل یا خدمات ماینینگ

استخراج یا ماینینگ یک مسابقه است، به این معنی که شما دائماً سعی می‌کنید اولین نفری باشید که معمای ریاضی را حل می‌کند و پاداش بلوک را می‌گیرد. اما این فرایند می‌تواند بسیار پیچیده باشد که به هیچ سودی نرسد، به خصوص اگر تصمیم به استخراج انفرادی داشته باشید.

چرا این احتمال وجود دارد؟ استخراج موفقیت آمیز به هش ریت یا سرعت هش شما بستگی دارد و هر چه بیشتر باشد، شانس شما برای برنده شدن پاداش بلاک بیشتر می‌شود. بنابراین فردی که به دنبال استخراج با استفاده از یک GPU ساده است، همچنان می‌تواند ETC را استخراج کند، اما رقابت با یک مزرعه استخراج بزرگ یا استخری که به دنبال همان بلوک تراکنش‌ها است، برایش سخت خواهد بود. به همین دلیل است که به عنوان یک ماینر، بهترین موقعیت را دارید تا Ethereum Classic را به عنوان بخشی از یک استخر استخراج ماین کنید.

استخرهای ماینینگ خدماتی هستند که به ماینرها اجازه می‌دهند تا قدرت محاسباتی خود را با هم ترکیب کرده و برای استخراج اتریوم کلاسیک با هم کار کنند. این خدمت با فرایند ماینینگ انفرادی که به تنهایی کار می‌کنید، متفاوت است. به این فکر کنید که اگر ماینینگ را شروع کنید و بلاک صفر را دریافت کنید، پاداش شما صفر خواهد بود.

در یک استخر ماینینگ، سهم پاداش بلوک متناسب با قدرت محاسباتی که در فرآیند استخراج مشارکت می‌کنید، تعیین می‌شود. اگر به ۵ درصد از قدرت هش شما کرده باشید، پرداختی شما معادل ۵ درصد از پاداش‌های بلوک ۳.۲ ETC خواهد بود (به علاوه هزینه تراکنش اگر استخر ماینینگ نیز درآمد حاصل از کارمزدها را به اشتراک بگذارد).

به یاد داشته باشید که استخرهای استخراج مختلف برنامه‌های پرداخت متفاوتی را ارائه می‌دهند. بسیاری از طرح پرداخت به ازای سهم (PPS) استفاده می‌کنند، که درآمد منظم شما را تضمین می‌کند، چه استخر با موفقیت ETC را استخراج کند یا نه. طرح پرداخت کامل به ازای هر سهم (FPPS) مشابه PPS است، طوری که ماینرها نیز سهمی از کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند.

هنگامی که به دنبال یک استخر استخراج هستید، هزینه‌های پیوستن به استخر، کل هش ریت، مکان‌های سرور و ماینرهای فعال را در نظر بگیرید. همچنین از بررسی‌های ماینرها به شهرت آن توجه کنید، زیرا استخرهای ماینینگ غیرمتمرکزتر اغلب گزینه بهتری را ارائه می‌دهند.

در صورت تمایل، می‌توانید استخراج ابری Ethereum Classic را نیز امتحان کنید، که برای کسانی که نمی‌خواهند سخت‌افزاری مهیا کنند یا هزینه برق برایشان گران است، گزینه بسیار مناسبی است.

خدمات ماینینگ ابری به شما این امکان را می‌دهد که قراردادهای استخراج را با استخراج واقعی و اجرای سخت افزار استخراج توسط شخص ثالث، بخرید. این شخص ثالث ارائه دهنده ماینینگی است که مراکز داده بزرگی را اجرا می‌کند و قدرت هش خود را برای استخراج اتریوم کلاسیک اجاره می‌دهد. فقط باید هزینه قرارداد را پرداخت کنید و استخراج را شروع کنید.

با این حال، مراقب خطرات احتمالی مربوط به قراردادهای بی‌سود و این واقعیت باشید که قرارداد شما قفل شده است. بنابراین، اگر قیمت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد و قرارداد شما سودی نداشته باشد، نمی‌توانید از معامله انصراف دهید و احتمالاً پول خود را از دست خواهید داد.

یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات ابری ETC Eobot است که خدمات متمایزی نسبت به سایر ارائه دهندگان خدمات ابری ارائه می‌دهد. از این ویژگی‌ها می‌توان به دسترسی آسان به آن و ارائه قراردادهای ماینینگ با قیمت رقابتی است. همچنین سابقه بسیار خوبی در پرداخت‌ها دارد. در صورت تمایل می‌توانید برای استخراج اتریوم کلاسیک برای یک سال، ۵ سال یا حتی ۱۰ سال قرارداد ببندید.

استخراج اتریوم کلاسیک با گوشی

استخراج اتریوم برای آنکه بتواند سودآور باشد باید توسط دستگاه‌های استخراج بسیار قوی انجام شود. در این میان شاید افرادی باشند که بخواهند استخراج اتریوم کلاسیک با گوشی را امتحان کنند. قبل از هر چیز باید بدانید که اگر موبایل شما اپل است نمی‌توانید این کار را انجام دهید زیرا شرکت اپل برای جلوگیری از حملات سایبری این اجازه را به کاربران خود نمی‌دهد.

در صورتی که گوشی شما اندروید است می‌توانید به سراغ برنامه‌های استخراج اتریوم کلاسیک مانند  MinerGate Mobile Miner بروید. اما بهتر است توجه داشته باشید که ما استخراج با گوشی را توصیه نمی‌کنیم زیرا این کار به گوشی هوشمند شما آسیب جدی خواهد رساند و بهتر است این کار را به دستگاه‌های مخصوص استخراج بسپارید.

استخراج اتریوم کلاسیک در هایو

هایو Hiveیک سیستم عامل تحت لینوکس و رایگان است که یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی به شمار می‌رود که قصد ماینینگ اتریوم را دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هایو، امنیت بسیار بالای آن است. از طرف دیگر رابط کاربری آسان این سیستم عامل باعث شده است تا افراد مبتدی در حوزه کریپتو را هم به استخراج علاقه‌مند کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با کمک هایو می‌توانید هزاران ماینر را مدیریت کنید. این سیستم عامل امکان مدیریت ۲۰۰۰۰۰ دستگاه را به صورت همزمان به شما می‌دهد. دور از انتظار نیست که در سال‌های آتی این تعداد بیشتر شود. اگر از هایو برای مدیریت فارم‌های بزرگ استفاده می‌کنید و افراد دیگری هم مانند تکنسین‌ها هستند که به شما در این کار کمک می‌کنند می‌توانید با کمک هایو  دسترسی چند کاربر به سیستم را فراهم کنید و حتی سطح دسترسی آن‌ها را هم مشخص کنید.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک

پیش بینی آینده Ethereum Classic

نه فقط برای ETC، بلکه بیشتر ارزهای دیجیتال، از جمله ارزهای فیات، سال ۲۰۲۰ بازی را تغییر داد. همه گیری کرونا، اقتصاد جهان را به ورطه رکود کشاند، و همین اتفاق نیز برای اتریوم کلاسیک افتاد.

با این حال، اتریوم کلاسیک تا سال ۲۰۲۰ موفقیت‌های زیادی را شاهد بود و این ارز مسیر صعودی خود را حفظ کرد. به طوری که در ۲۰۲۰ قیمت آن از ۲ دلار شروع شد و با ۷ دلار به پایان رسید. در نتیجه، پدیده احساسات بازار سر به فلک کشیده است.

از آن زمان، پیش‌بینی‌ها بیشتر به سمت خوش‌بینی رفت تا بدبینی. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در حال پیش بینی بلندمدت بر روی جنبش ETC هستند که به شدت بر آن نظارت دارند. در نتیجه، پیش‌بینی قیمت اتریوم کلاسیک برای کل سال نسبتاً خوش‌بینانه بود. به طوری که قیمت آتی اتریوم کلاسیک تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۲۰ دلار رسید.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی‌های قیمت نشان می‌دهد که در صورت ادامه روند مثبت فعلی، ETC در سال آینده، یعنی سال ۲۰۲۲، به افزایش خود ادامه خواهد داد. مشخص نیست که آیا قیمت ETC از حداکثر قیمت عبور خواهد کرد یا خیر. اما از یک چیز مطمئن هستیم که در انتهای تونل اتفاقات درخشان دیده می‌شود. اتریوم کلاسیک بدون توجه به کاهش یا عدم کاهش دلار، کاهش نخواهد یافت. با در نظر گرفتن الگوی پیک‌ها و فرورفتگی‌های متوالی، قیمت اتریوم کلاسیک روند صعودی را در سناریوی همه گیر در حال کاهش نشان می‌دهد. به طوریکه به ۱۳۵ دلار می‌رسد.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۲۳

طبق بررسی الگوهای قیمت کوتاه‌تر و طولانی‌تر، ETC هر چند سال یکبار از مسیر خود منحرف شده است. در نتیجه، پایان سال ۲۰۲۲ یا آغاز سال ۲۰۲۳ ممکن است برای ETC از نظر تشدید شرایط ایده‌آل نباشد، به ویژه در شرایطی که رقبای زیادی وجود دارند. این احتمال وجود دارد که اتریوم کلاسیک ممکن است کمی ارزشش را از دست بدهد و در حدود ۱۴۰ دلار معامله می‌شود و قبل از اینکه به ارزش ۱۶۰ دلاری خود بازگردد. با این حال، شاید سال ۲۰۲۳ چشم‌انداز تیره‌ای داشته باشد. اما برخی از متخصصان با این پیش بینی موافق نیستند.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۲۴

بار دیگر پیش‌بینی می‌شود که ETC با عملکرد قیمتی ۲۰۰ دلاری بر پادشاهی کریپتو حکومت خواهد کرد، حتی زمانی که نه چشم‌اندازی روشنی باشد و نه بازار در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. این نشان می‌دهد که ETC می‌تواند به طور منظم سرپا باشد، حتی در مواجهه با ناملایمات گسترش یابد.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۲۵

سال ۲۰۲۵ سال معیار خواهد بود زیرا قیمت ETC به ۲۵۰ دلار می‌رسد. دقیقاً، هیچ متغیر مهمی مانند همه‌گیری یا رکود اقتصادی وجود ندارد که پایه‌های اقتصادهای جهانی را در سال جاری متلاشی کند. بیشترین آسیب وارد شده در مسیر بهبود سیستم تمامی بازارهای اقتصادی جهان است. با پذیرش گسترده و برآوردهای قیمت، قیمت اتریوم کلاسیک تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۲۷۰ دلار خواهد رسید که از بالاترین رکورد قبلی خود فراتر خواهد رفت.

آیا اتریوم کلاسیک ارزش استخراج را دارد؟

بله، استخراج Ethereum Classic همچنان سودآور است – بر اساس هش ریت سخت‌افزار استخراج ۴۰۰.۰۰ MH/s، هزینه‌های برق، و هزینه‌های استخر/تعمیرات کاملا به صرفه است.

اتریوم کلاسیک تا چه زمانی قابل استخراج خواهد بود؟

در صورت تمایل می‌توانید برای استخراج اتریوم کلاسیک برای یک سال، ۵ سال یا حتی ۱۰ سال قرارداد ببندید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coinjournal
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
8 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
1 سال قبل

عالی بود واقعا بازم در مورد اتریوم کلاسیک بنویسید لذت بردم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام و عرض ادب
بله حتما نظر شما به تیم محتوا منتقل میشود. البته ما در بلاگ والکس مقالات زیادی پیرامون اتریوم کلاسیک منتشر کرده ایم.

30na
30na
1 سال قبل

امکانش هست در مورد الگوریتم هش مقاله‌ای معرفی کنید؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  30na

بله پیشنهاد شما به تیم تحریریه منتقل میشود؛ البته در حال حاضر مقالاتی در خصوص هش در بلاگ والکس منتشر شده است.
هش ریت چیست؟
آشنایی با تابع هش

سپاس از همراهی شما

مرتضی نویدی
مرتضی نویدی
1 سال قبل

امکانش هست در مورد هش ریت بیشتر توضیح بدید ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مرتضی نویدی

سلام
وقت شما به خیر
افرادی که که قصد دارند به وسیله حل تابع هش در شبکه بلاکچین درآمد کسب کنند باید از دستگاه‌های محاسباتی خاصی به نام ماینر استفاده کنند. هر ماینر در هر واحد ثانیه می‌تواند تعدادی مسئله را حل کند که به تعداد مسئله‌های حل‌شده توسط ماینر هش ریت می‌گویند. همچنین یکی از ملاک‌های تعیین امنیت شبکه‌های بلاک جینی بررسی نرخ هش آن است؛ هر چه هش ریت بالاتر باشد، امنیت شبکه نیز بیشتر است.
ما در مقاله هش ریت چیست؟ به بررسی این موضوع پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

سپاس از همراهی شما

سامی رضایی
سامی رضایی
1 سال قبل

واقعا کاربردی و عالی بود. مرسی از شما

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سامی رضایی

سلام و عرض ادب
ممنون بابت وقتی که گذاشتید و مقاله استخراج اتریوم کلاسیک را مطالعه کردید. بی صبرانه منتظر نظرات شما در خصوص سایر مقالات بلاگ هستیم.

دکمه بازگشت به بالا