مقالات ارز دیجیتال

معرفی صرافی هایی که پاداش می دهند (کسب درآمد از زیر مجموعه گیری)

علاوه بر روش‌های معمول به‌دست‌آوردن ارز دیجیتال مانند استخراج، استیک، شرکت در ایردراپ، خرید از پلتفرم‌ها و غیره، روش‌های رایگانی هم برای کسب درآمد از صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، افتتاح حساب در صرافی هایی که پاداش می دهند است. این پلتفرم‌ها طرح ریفرال (Referral) یا دعوت از دوستان دارند. در یک طرح ریفرال، کاربران فعلی به‌ازای دعوت از دیگران برای افتتاح حساب و فعالیت‌ها، جوایزی دریافت می‌کنند.

درحال‌ حاضر کسب درآمد از دعوت دوستان در صرافی ارز دیجیتال به میدان رقابتی بین بسیاری از اکسچنج‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است. البته همه‌ی آن‌ها سود و جوایز مشابهی ارائه نکرده و شرایط یکسانی ندارند. در این مقاله، به معرفی ۴ مورد از پرسودترین طرح‌های کسب درآمد از زیر مجموعه گیری در صرافی‌های برتر ارز دیجیتال می‌پردازیم. با ما همراه شده و با یکی از راه‌های دریافت رمزارز رایگان آشنا شوید.

طرح ریفرال چیست و چطور کار می کند؟

طرح ریفرال در صرافی ارز دیجیتال

پیش از آشنایی با صرافی هایی که پاداش می دهند لازم است با مفهوم بازاریابی ارجاعی یا Referral Marketing که شرکت‌ها از آن به‌منظور توسعه بازار خود استفاده می‌کنند، آشنا شویم. به‌طور‌کلی طرح‌های ریفرال یا زیرمجموعه‌گیری، نوعی روش بازاریابی فردبه‌فرد هستند که از طریق مشتریان فعلی انجام می‌شوند. آن‌ها در ازای افزودن افراد دیگر به شرکتی که در آن حساب دارند، جوایزی دریافت می‌کنند. گاهی به افراد تازه وارد نیز پاداش تعلق می‌گیرد. این جایزه با توجه به گستردگی پلتفرم و پشتیبانی آن از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، روش‌های معامله از جمله معاملات اسپات و فیوچرز را در بر می‌گیرد.

شکل پاداش‌ها متفاوت بوده و از واریز نقدی ارز دیجیتال (Bonus) و تخفیف کارمزد تا کسب درآمد از کارمزد مشتریان اضافه‌شده را در بر می‌گیرد. برای این منظور، لینک‌ها یا کدهای دعوت منحصربه‌فردی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است کسب درآمد از زیر مجموعه گیری یا طرح‌های دعوت از دوستان با افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) متفاوت است. در این روش که نام دیگر آن همکاری در فروش است، لازم نیست دعوت‌کننده خود عضوی از صرافی یا موسسه‌ی مالی باشد. او می‌تواند به‌عنوان یک اینفلوئنسر یا بازاریاب معمولی نیز به این فعالیت بپردازد. با‌این‌حال، به‌طور‌کلی، طرح‌های ریفرال زیرمجموعه‌ای از طرح‌های افیلیت مارکتینگ محسوب می‌شوند.

الزامات فعالیت در صرافی های خارجی از داخل ایران

بسیاری از صرافی‌های خارجی مانند کوین بیس صراحتا کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و برخی دیگر سخت‌گیری‌های کمتری دارند؛ اما همچنان بیم مسدودسازی حساب کاربران با آی‌پی ایران در آن‌ها می‌رود. گرچه فعالیت در بسیاری از پلتفرم‌های خارجی تا سقف مشخصی از تراکنش‌های روزانه (عمدتا یک یا دو بیت کوین) به احراز هویت نیازی ندارد؛ اما برای هرگونه فعالیت در آن‌ها توصیه می‌شود حتما از VPN‌ های آی‌پی ثابت یا سرورهای مجازی (VPS) استفاده کنید. به این دلیل که در بسیاری از مواقع، پلتفرم‌های خارجی قادر به ردیابی آی‌پی فیلترشکن‌های معمولی هستند. اقدام بعدی آن‌ها نیز بلوکه کردن حساب و دارایی است.

اگر قصد کسب درآمد از طریق صرافی هایی که پاداش می دهند را دارید، بهتر است کد یا لینک دعوت خود را برای کاربری ارسال کنید که الزامات امنیتی اتصال به این پلتفرم‌ها را رعایت کرده و شناخت کاملی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال هم شما و هم فردی که از او دعوت می‌کنید، نباید موجودی‌های خود را مستقیما به آدرس‌های اکسچنج‌های ایرانی واریز کنید. بهتر است ابتدا آن‌ها را به کیف پول غیرمتمرکز خود، مانند تراست والت منتقل نمایید.

استفاده از شماره‌تلفن‌های ایرانی یا مجازی نیز می‌تواند هنگام کار با صرافی های خارجی دردسرساز باشد. برای تایید و تامین امنیت حساب خود، بهتر است از حساب جیمیل‌تان به‌همراه ابزار Google Authenticator استفاده کنید.

با توجه به اینکه اکثر صرافی‌های خارجی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند، در این مطلب سعی شده پلتفرم‌هایی معرفی شوند که الزامات احراز هویت سخت گیرانه‌ای نداشته باشند. در تاریخ نگارش این مطلب، این صرافی‌ها الزام به احراز هویت را اعلام نکرده‌اند اما ممکن است در آینده با تغییر سیاست خود از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری کنند. در نتیجه، قبل از تصمیم به کار با پلتفرم‌های خارجی حتما ریسک آن را در نظر داشته باشید.

با این مقدمه در ادامه به معرفی ۴ مورد از صرافی هایی که پاداش می‌دهند می‌پردازیم.

کسب درآمد از دعوت دوستان در صرافی والکس

همانطور که گفتیم، فعالیت در پلتفرم‌های خارجی پرریسک‌ است. البته با رعایت اصول و نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، امکان رسیدن به سودهای قابل‌توجه در این پلتفرم‌ها کم نیست. با‌ این‌حال، استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی با طرح‌های ریفرال جذاب، راه‌حل امن‌تری است.

والکس یک صرافی ارز دیجیتال است که خرید بیت کوین و فروش آن را همراه با بسیاری از رمز ارزهای دیگر میسر می‌کند. اگر به دنبال کسب درآمد بلندمدت از طریق دعوت از دیگران در صرافی هایی که پاداش می دهند هستید، این پلتفرم یک گزینه‌ی مناسب است.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۸۲۵,۹۳۷,۶۲۹.۰۰ تومان
$ ۶۲,۱۰۹.۴۱۰ -۲.۵۲%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

والکس، یکی از پرسودترین طرح‌های دعوت از دوستان را دارد. با ثبت نام در والکس و دعوت دوستان خود درصدی از کارمزد معاملات آن‌ها در والکس مستقیما به حساب شما واریز خواهد شد؛ بنابراین هرچه تعداد دوستانتان بیشتر باشد، این درصد پاداش هم به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

علاوه‌براین، به‌عنوان دعوت‌کننده، به‌شکل مادام‌العمر درصدی از کارمزدهای معاملاتی دعوت‌شده‌ها به شما تعلق می‌گیرد. آن‌ها نیز با استفاده از کد دعوت ارسالی، در کارمزد معاملات‌شان تخفیف می‌گیرند. هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، درصد پاداش‌ شما نیز افزایش می‌یابد. این عدد در زمان نگارش این مقاله ۲۵٪ تا ۴۵٪ است. برای این منظور کافیست در صفحه‌ی اول وب‌سایت والکس، در قسمت خدمات مشتریان روی دعوت از دوستان به والکس کلیک کنید.

دعوت از دوستان در والکس

سطح دریافت پاداش ریفرال در صرافی والکس

این اکسچنج که شبکه همتا‌به‌همتا یا همان (P2P) دارد، میزان پاداش را بر اساس سطح کاربری تعیین می‌کند. سطح دریافت پاداش در والکس بر پایه تعداد افرادی که به این صرافی دعوت کرده‌اید محاسبه می‌شود:

سطحتعداد دعوت شده‌هامیزان پاداش
۱زیر ۱۰ نفر۲۵٪
۲۱۱ تا ۴۰ نفر۳۰٪
۳۴۱ تا ۲۰۰ نفر۳۵٪
۴۲۰۱ تا ۱٬۰۰۰ نفر ۴۰٪
۵بالای ۱٬۰۰۰ نفر۴۵٪

چگونه در صرافی والکس پاداش ریفرال بگیریم؟

برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. تعیین ضریب توزیع سهم

مشخص کنید چه درصدی از پاداش معامله را می‌خواهید با دوستان خود شریک شوید. شما برای مشارکت و جذب بیشتر افراد با استفاده از کد ریفرال خود، لازم است پاداش بیشتری دریافت کنید تا آن‌ها نیز به اندازه سهمی که شما مشخص کرده‌اید، از معامله‌هایشان پاداش بگیرند. لازمه این کار، دعوت تعداد نفرات بیشتر و افزایش سطح پاداش شماست.

۲. اشتراک‌گذاری لینک دعوت

لینک دعوت اختصاصی خود را با دوستان یا در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری لینک دعوت والکس

۳. ثبت‌نام دوستان شما در والکس

در این مرحله باید دوستانتان با کد دعوت اختصاصی شما ثبت‌نام کرده، احراز هویت خود را تکمیل و شروع به معامله کنند.

۴. دریافت پاداش ریفرال در والکس

بعد از هر معامله دوستانتان، کارمزد معامله آن‌ها به عنوان هدیه به حساب والکس شما واریز خواهد شد. اگر معاملات آن‌ها تتری باشد، کارمزد نیز با تتر و اگر در بازار ریالی معامله کرده‌ باشند، شما نیز کارمزد ریالی دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد از دعوت دوستان در صرافی کوینکس

اگر دوستانتان از طریق لینک یا کد ارجاع شما در صرافی CoinEx ثبت نام کرده و یک تراکنش را انجام دهند، درصد مشخصی از کارمزد معاملاتی آن‌ها شامل اسپات یا معاملات فیوچرز به عنوان پاداش ارجاع به شما تعلق می‌گیرد. هرچه دوستان شما معاملات بیشتری انجام دهند، پاداش بیشتری کسب خواهید کرد.

با روش‌های زیر می‌توانید میزان پاداش ریفرال خود را افزایش دهید:

سطح VIP خود را ارتقا دهید

نسبت پاداش ریفرال به طور خودکار با توجه به سطح VIP شما به روز می‌شود که تا ۴۰٪ است.

سطح VIPدرصد پاداش ریفرال
VIP0۱۵٪
VIP1۲۰٪
VIP2۲۵٪
VIP3۳۰٪
VIP4۳۵٪
VIP5۴۰٪

به سفیر CoinEx تبدیل شوید

سفیر کوینکس شریک تبلیغات جهانی این صرافی است. اگر منابع اجتماعی غنی یا تجربه بلاکچین دارید، می‌توانید برای تبدیل شدن به سفیر CoinEx درخواست دهید و تا ۵۰٪ پاداش ارجاع دریافت کنید.

کسب درآمد از دعوت دوستان در صرافی مکسی

مکسی (MEXC) به ازای هر کاربر جدیدی که با موفقیت به این صرافی ارجاع می‌شود، تا ۷۰٪ از کارمزدهای ایجاد شده از معاملات اسپات و فیوچرز را به فرد ارجاع‌دهنده کمیسیون می‌دهد. این صرافی شرایط زیر را برای این طرح در نظر گرفته است:

میزان ذخیره روزانه توکن‌های MX فرد ارجاع‌دهندهدرصد پاداش ریفرال
کمتر از ۲۰٬۰۰۰ توکن MX۳۰٪
بیشتر از ۲۰٬۰۰۰ توکن MX۷۰٪

این طرح برای افرادی است که بعد از ساعت ۱۲:۰۰ به وقت UTC (۱۵:۳۰ به وقت تهران) تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۲۲ (۸ شهریور ۱۴۰۱) با استفاده از کد ریفرال شما ثبت نام کرده باشند.

توجه: صرافی مکسی اخیرا به کاربرانی که با آی پی ایران به این پلتفرم متصل شده‌اند ایمیلی ارسال کرده و از آن‌ها خواسته است تا فرآیند احراز هویت را تکمیل کنند. در غیر این صورت نسبت به برداشت موجودی خود اقدام کنند.

طرح پاداش ریفرال در صرافی بینگ ایکس

پتانسیل درآمدزایی از طرح ریفرال BingX به عوامل مختلفی بستگی دارد. کاربران سطح ۱ به میزان ۱۰٪ پاداش دریافت خواهند کرد. اگر تعداد افرادی که دعوت کرده‌‌اید به ۱۰ نفر رسیده و به طور فعال با BingX معامله می‌کنند، می‌توانید وضعیت خود را از سطح ۱ با نسبت کمیسیون ۱۰٪ به سطح ۲ با نسبت کمیسیون ۲۰٪ ارتقا دهید.

در این صرافی با ارتقا به سطح ۲ یا بالاتر، واجد شرایط کمیسیون‌های مستقیم و غیرمستقیم می‌شوید. کمیسیون غیرمستقیم حالتی است که دوستان معرفی شده شما با موفقیت دوستان خود را به BingX دعوت کنند. هرچه شبکه ارجاع شما فعال‌تر و موفق تر شود، درآمد بیشتری خواهید داشت. در این صرافی در بالاترین سطح برنامه ریفرال، نسبت کمیسیون به ۴۵٪ خواهد رسید.

لازم به ذکر است، پس از آنکه صرافی کوکوین احراز هویت را اجباری کرد، بسیاری از کاربران ایرانی به صرافی بینگ ایکس مهاجت کرند. اما این صرافی نیز اخیرا اعلام کرده است به کاربرانی که با آی پی ایران به این پلتفرم متصل شوند خدمات نخواهد داد. بنابراین کاربران لازم است با آی پی یک کشور دیگر به این پلتفرم متصل شوند.

جمع‌بندی

با این تفاسیر، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال داخلی و معتبر می‌تواند آسودگی بیشتری را برای معامله‌گران ایرانی به همراه داشته باشد. به ویژه آنکه کسب درآمد از دعوت دوستان در صرافی ارز دیجیتال فرآیندی است که بهتر است در پلتفرمی صورت گیرد که به راحتی امکان فعالیت در آن فراهم باشد. به این ترتیب، کاربران ایرانی مجبور نخواهند بود دارایی خود را برداشت کرده و به پلتفرم دیگری انتقال دهند.

در جدول زیر طرح ریفرال صرافی‌های معرفی شده را مقایسه کرده‌ایم.

ایرانی/خارجیلزوم احراز هویتریسک عدم خدمات به کاربران ایرانیمیزان پاداش ریفرال
صرافی والکسایرانیلازم استنداردتا ۴۵٪
صرافی کوینکسخارجیفعلا لازم نیستداردتا ۵۰٪
صرافی مکسیخارجیبرای برخی کاربران اجباری شده استداردتا ۷۰٪
صرافی بینگ ایکسخارجیفعلا لازم نیستداردتا ۴۵٪

آیا تا‌به‌ حال تجربه‌ی کسب درآمد از طرح‌های ریفرال صرافی هایی که پاداش می دهند را داشته‌اید؟ شما کدام صرافی را در این زمینه بهتر ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۹

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا