مقالات ارز دیجیتال

معرفی صرافی هایی که پاداش می دهند (کسب درآمد از زیر مجموعه گیری)

علاوه بر روش‌های معمول به‌دست‌آوردن ارز دیجیتال مانند استخراج، استیک، شرکت در ایردراپ، خرید از پلتفرم‌ها و غیره، روش‌های رایگانی هم برای این شیوه کسب درآمد وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، افتتاح حساب در صرافی هایی که پاداش می دهند است. این پلتفرم‌ها طرح ریفرال (Referral) یا دعوت از دوستان دارند. در یک طرح ریفرال، کاربران فعلی به‌ازای دعوت از دیگران برای افتتاح حساب و فعالیت‌ها، جوایزی دریافت می‌کنند.

درحال‌حاضر کسب درآمد از دعوت دوستان در صرافی ارز دیجیتال به میدان رقابتی بین بسیاری از اکسچنج‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است. البته همه‌ی آن‌ها سود و جوایز مشابهی ارائه نکرده و شرایط یکسانی ندارند. در این مقاله، به معرفی ۱۰ مورد از پرسودترین طرح‌های کسب درآمد از زیر مجموعه گیری در صرافی‌های برتر ارز دیجیتال می‌پردازیم. با ما همراه شده و با یکی از راه‌های دریافت رمزارز رایگان آشنا شوید.

طرح ریفرال چیست و چطور کار می کند؟

طرح ریفرال در صرافی ارز دیجیتال

پیش از آشنایی با صرافی هایی که پاداش می دهند لازم است با مفهوم بازاریابی ارجاعی یا Referral Marketing که شرکت‌ها از آن به‌منظور توسعه بازار خود استفاده می‌کنند، آشنا شویم. به‌طور‌کلی طرح‌های ریفرال یا زیرمجموعه‌گیری، نوعی روش بازاریابی فردبه‌فرد هستند که از طریق مشتریان فعلی انجام می‌شوند. آن‌ها در ازای افزودن افراد دیگر به شرکتی که در آن حساب دارند، جوایزی دریافت می‌کنند. گاهی به افراد تازه نیز پاداش تعلق می‌گیرد.

شکل پاداش‌ها متفاوت بوده و از واریز نقدی ارز دیجیتال (Bonus) و تخفیف کارمزدی تا کسب درآمد از کارمزد مشتریان اضافه‌شده را در بر می‌گیرد. آن‌ها برای این منظور، لینک‌ها یا کدهای دعوت منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که کسب درآمد از زیر مجموعه گیری یا طرح‌های دعوت از دوستان با افیلیت مارکتینگ متفاوت (Affiliate Marketing) است. در این روش که نام دیگر آن همکاری در فروش است، لازم نیست که دعوت‌کننده خود عضوی از صرافی یا موسسه‌ی مالی باشد. او می‌تواند به‌عنوان یک اینفلوئنسر یا بازاریاب معمولی نیز به این فعالیت بپردازد. با‌این‌حال، به‌طور‌کلی، طرح‌های ریفرال زیرمجموعه‌ای از طرح‌های افیلیت مارکتینگ محسوب می‌شوند.

الزامات فعالیت در صرافی های خارجی از داخل ایران

بسیاری از صرافی‌های خارجی صراحتا کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و برخی دیگر سخت‌گیری‌های کمتری دارند؛ اما همچنان بیم مسدودسازی حساب کاربران با آی‌پی ایران در آن‌ها می‌رود. گرچه فعالیت در بسیاری از پلتفرم‌های خارجی تا سقف مشخصی از تراکنش‌های روزانه (عمدتا یک یا دو بیت کوین) به احراز هویت نیازی ندارد؛ اما برای هرگونه فعالیت در آن‌ها توصیه می‌شود حتما از VPN‌ های آی‌پی ثابت یا سرورهای مجازی (VPS) استفاده کنید. به این دلیل که در بسیاری از مواقع، پلتفرم‌های خارجی قادر به ردیابی آی‌پی فیلترشکن‌های معمولی هستند. اقدام بعدی آن‌ها نیز بلوکه کردن حساب و دارایی است.

اگر قصد کسب درآمد از طریق صرافی هایی که پاداش می دهند را دارید، بهتر است کد یا لینک دعوت را نیز برای کاربری ارسال کنید که الزامات امنیتی اتصال به آن‌ها را رعایت کرده و شناخت کاملی دارند. به‌عنوان‌مثال هم شما و هم فردی که از او دعوت می‌کنید، نباید موجودی‌های خود را مستقیما به آدرس‌های اکسچنج‌های ایرانی واریز کنید. بهتر است ابتدا آن‌ها را به کیف پول غیرمتمرکز خود، مانند تراست والت منتقل نمایید.

استفاده از شماره‌تلفن‌های ایرانی یا مجازی نیز می‌تواند هنگام کار با صرافی های خارجی دردسرساز باشد. برای تایید و تامین امنیت حساب خود، بهتر است از حساب جیمیل‌تان به‌همراه ابزار Google Authenticator استفاده کنید.

با این مقدمه در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از صرافی هایی که پاداش می دهند می‌پردازیم.

پاداش بالای دعوت از دوستان در صرافی کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس

طرح ریفرال کوین بیس تا این زمان بین صرافی هایی که پاداش می دهند یکی از سودآورترین‌هاست. این پلتفرم به ازای اولین معامله‌ی حداقل ۱۰۰ دلاری کاربر جدید، معادل ۱۰ دلار بیت کوین به او و دعوت‌کننده‌اش پرداخت می‌کند. تا سه ماه اول نیز ۵۰ درصد از کارمزدهای معاملاتی افراد دعوت‌شده به حساب دعوت‌کننده واریز می‌شود. این جوایز با بیت کوین پرداخت خواهند شد. با‌این‌حال پس از سه ماه نخست، مبلغ پاداش‌های پرداختی از محل کارمزدها، رفته‌رفته کمتر می‌شوند.

طرح ریفرال صرافی بایننس (Binance)

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان و یکی از پیشگامان طرح‌های کسب درآمد از زیر مجموعه گیری در این صنعت است. در طرح ریفرال و افیلیت مارکتینگ آن تا ۵۰ درصد از کارمزد معاملاتی فرد دعوت‌شده (Referee) به دعوت‌کننده (Referrer) تعلق می‌گیرد. این جایزه با توجه به گستردگی پلتفرم و پشتیبانی آن از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، روش‌های معامله، از جمله معاملات اسپات و فیوچرز، و کالکشن‌های nft و غیره قابل‌توجه است.

Binance با ارائه تخفیف کارمزد به دعوت‌شده‌ها از طریق لینک دعوت به دعوت‌کننده کمک می‌کند موفقیت‌آمیزتر عمل کند. علاوه‌براین، کاربران جدید معمولا پاداش نقدی خوش‌آمدگویی را به‌شکل تخفیف روی کارمزد معاملات نیز دریافت می‌کنند. پاداش طرح ریفرال و افیلیت بایننس با بیت کوین، BNB و تعدادی دیگر از رمزارزها واریز می‌شود.

کسب درآمد از زیر مجموعه گیری در پکس فول (Paxful)

کسب درآمد از پکسفول

پکس فول یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز است که خرید بیت کوین و فروش آن را با بیش از ۳۰۰ روش پرداخت میسر می‌کند. اگر به دنبال کسب درآمد بلندمدت از طریق دعوت از دیگران در صرافی هایی که پاداش می دهند هستید، این پلتفرم یک گزینه‌ی مناسب است.

این اکسچنج که شبکه همتا‌به‌همتا یا همان (P2P) دارد در سال اول، ۵۰ درصد و در سال دوم ۱۰ درصد از کارمزد معاملات معامله‌گر دعوت‌شده را به حساب‌تان واریز می‌کند. همچنین ۱۰ درصد از کارمزد دوستان ردیف ۲ نیز به دعوت‌کننده تعلق می‌گیرد. جوایز پکس فول با بیت کوین، اتریوم و تتر پرداخت می‌شوند.

سود مادام العمر صرافی کوین ماما (Coin mama)

کوین ماما یک پلتفرم ارز دیجیتال غیرمتمرکز محبوب است که از تعداد زیادی رمزارز پشتیبانی می‌کند. ارائه‌ی سود مادام‌العمر ۳۰ درصد از محل کارمزد تراکنش‌های تریدرهای دعوت‌شده، ویژگی مهم این پلتفرم در میان دیگر صرافی هایی که پاداش می دهند محسوب می‌شود.

Coin mama حداقلی نیز برای این تراکنش‌ها و نیز تعداد دعوت‌ها تعیین نکرده است. با‌این‌حال با افزایش حجم تراکنش‌ها، درصد سود دعوت‌کننده کاهش می‌یابد. سودهای تعلق‌گرفته نیز بر اساس بیت کوین، دلار، یورو و برخی ارزهای دیگر پرداخت می‌شوند. برای افیلیت مارکتینگ و دعوت از دوستان خود به آن، می‌توانید از انواع لینک و ویجت ارائه‌شده در آن استفاده کنید.

پاداش نقدی و درصدی دعوت از دوستان در بای بیت (Bybit)

پاداش دعوت دوستان در بای بیت

بای بیت یک صرافی ارز دیجیتال محبوب و امن است که امکان کسب درآمد از دعوت دوستان به انجام معاملات فیوچرز (Futures) را فراهم کرده است. کاربران علاوه بر دریافت حداکثر ۳۰ درصد از کارمزد معاملاتی دوستان‌شان، پاداش نقدی نیز دریافت می‌کنند. مقدار آن بسته به میزان شارژ حساب صورت‌گرفته از سوی فرد دعوت‌شده متفاوت است. بای بیت، معمولا جوایزی نیز به افراد جدید می‌دهد تا جذابیت طرح ریفرالش را بالا ببرد.

مزیت دیگر این پلتفرم در مقایسه با دیگر اکسچنج‌هایی که پاداش می دهند افزایش درصد سود شما با افزایش حجم معاملات دوستان‌تان است. برنامه افیلیت مارکتینگ بای بیت نیز فرصت‌های مناسبی مانند معاملات سفارشی افراد، شرکت‌ها و وب‌سایت‌های فعال در حوزه‌ی کریپتو فراهم کرده است. سودهای تعلق‌گرفته به بازاریاب ریفرال نیز به‌صورت بیت کوین و تتر به او پرداخت می‌شود.

کسب درآمد از زیر مجموعه گیری در چنجلی (Changelly)

چنجلی یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شود که بیش از هرچیز به امنیت بالا و کارمزدهای پایینش مشهور است. در میان دیگر صرافی هایی که پاداش می دهند، Changelly برای کسب درآمد مادام‌العمر از معاملات دوستان گزینه‌ی مناسبی است.

با عضویت موفقیت‌آمیز فرد دعوت‌شده، تا سه ماه اول، ۵۰ درصد و پس‌ازآن، ۲۰ درصد از کارمزد همه‌ی معاملات او بدون حداقل و حداکثر به دعوت‌کننده تعلق می‌گیرد. علاوه‌براین، چنجلی، به ازای هر تراکنش دوستان شما، یک تخفیف ۵۰ درصدی در کارمزد معاملات نیز به خودتان ارائه می‌دهد. سودهای پرداختی این پلتفرم نیز با بیت کوین و اتریوم است. سهولت ثبت‌نام در چنجلی، احتمال اینکه افراد به دعوت شما پاسخ مثبت دهند را افزایش می‌دهد.

پاداش نقدی و درصدی با کد ریفرال کوکوین (KuCoin)

کوکوین یکی از محبوب‌ترین‌ها است که مطابق آمار خودش، ۲۵ درصد از کاربران ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. در میان صرافی هایی که پاداش می دهند KuCoin از جمله آنهایی است که علاوه بر پاداش درصدی، پاداش‌های نقدی متفاوتی برای هر ثبت‌نام تکمیل‌شده به هر دو طرف ارائه می‌دهد. پاداش درصدی این پلتفرم برای دعوت از دوستان نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از کارمزدهای معاملات آنان است.

۲۰۰۰ هزار دلار درآمد در کریپتودات‌کام (Crypto.com)

ریفرال در صرافی ها

کریپتودات‌کام، یکی از معتبرترین اکسچنج‌های ارز دیجیتال جهان است که بیش از ۱۵۰ رمزارز محبوب را پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به گفته‌ی خودش، بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال در بیش از ۹۰ کشور دنیا دارد. پاداش نقدی کریپتودات‌کام در مقایسه با بیشتر صرافی هایی که پاداش می دهند بالاتر بوده و به‌ازای پیوستن موفقیت‌آمیز هر نفر و احراز شرایط، تا ۲۰۰۰ دلار نیز افزایش می‌یابد.

شرایط ذکر شده عبارت است از احراز هویت و سپس استیک حداقل ۱۰۰۰ توکن CRO هستند. به‌ازای استیک ۱۰۰۰ توکن CRO از سوی فرد دعوت‌شده، ۱۰ دلار به دعوت‌کننده تعلق می‌گیرد. حداکثر مقدار توکن قابل‌استیک نیز پنج میلیون با پاداشی برابر با ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

علاوه‌براین، کریپتودات‌کام به‌مدت ۱۲ ماه، ۵۰ درصد از کارمزد معاملات فرد دعوت‌شده را به دعوت‌کننده پرداخت می‌کند. تمامی پاداش‌ها با ارز دیجیتال CRO و به کیف پول سازگار با این رمزارز واریز می‌شوند. مزیت مهم کسب درآمد از دعوت دوستان در Crypto.com عدم محدودیت در تعداد دعوت‌هاست.

تخفیف و کسب درآمد از زیر مجموعه گیری در بیت مارت (Bitmart)

برخی از صرافی هایی که پاداش می دهند به‌جای جوایز نقدی، تخفیفی در کارمزدها اعمال می‌کنند. Bitmart، یک نمونه‌ی خوب در این زمینه است که تا ۱۵ درصد تخفیف در کارمزد معاملات در طرح ریفرالش ارائه می‌کند. سود اختصاص‌یافته به دعوت‌کننده از محل کارمزد معاملات دعوت‌شدگان نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. اگر دوست شما نیز از دوست خود دعوت موفقیت‌آمیزی داشته باشد، ۱۰ درصد از کارمزد معاملات نفر دوم تا یک سال به حساب شما واریز می‌شود.

کسب درآمد از دعوت دوستان در صرافی ارز دیجیتال والکس

طرح ریفرال والکس

همانطور که قبلا هم گفتیم، فعالیت در پلتفرم‌های خارجی ریسک‌پذیر است. البته با رعایت اصول و نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، امکان رسیدن به سودهای قابل‌توجه در این پلتفرم‌ها کم نیست. با‌این‌حال، استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی با طرح‌های ریفرال جذاب، راه‌حل امن‌تری است.

والکس، یکی از پرسودترین طرح‌های دعوت از دوستان را دارد.در زمان نگارش این مقاله با دعوت از هر نفر برای افتتاح حساب در WALLEX و تکمیل احراز هویت پایه از سوی او، هردوی شما ۷۰ هزار شیبا به‌صورت آنی دریافت خواهید کرد. خود شما نیز لازم است که احراز هویت پایه را انجام داده باشید که البته کار بسیار ساده‌ای است و کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

علاوه‌براین، به‌عنوان دعوت‌کننده، به‌شکل مادام‌العمر درصدی از کارمزدهای معاملاتی دعوت‌شده‌ها به شما تعلق می‌گیرد. آن‌ها نیز با استفاده از کد دعوت ارسالی، در کارمزد معاملات‌شان تخفیف می‌گیرند. هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، درصد پاداش‌تان نیز افزایش می‌یابد. این عدد در زمان نگارش این مقاله ۲۵ تا ۴۵ درصد است. امکان به‌اشتراک‌گذاری لینک دعوت در شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد. برای این منظور کافی است که در صفحه‌ی اول وب‌سایت والکس، در قسمت خدمات مشتریان روی دعوت از دوستان به والکس کلیک کنید.

آیا تا‌به‌حال تجربه‌ی کسب درآمد از طرح‌های ریفرال صرافی هایی که پاداش می دهند را داشته‌اید؟ شما کدام صرافی را در این زمینه بهتر ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۴

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا