افراد مشهور

زنان تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال را بشناسید!

بازارهای مالی امروزه برخلاف دهه‌های گذشته دیگر در انحصار مردان نیستند. به‌ویژه حضور زنان در بازار ارزهای دیجیتال را از شبکه‌های اجتماعی تا قسمت‌های فنی‌تر حوزه بلاکچین می‌توان مشاهده کرد. به‌عنوان یک تریدر، سرمایه‌گذار یا فرد فعال در بخش‌های فنی این بازار، لازم با این افراد آشنا شوید. در این مقاله به معرفی هفت زن تاثیرگذار در دنیای کریپتو می‌پردازیم. 

کیتی وود؛ سرمایه گذار و مشاور سرمایه گذاری

زنان تاثیرگذار در دنیای رمزارزها

کیتی وود (Cathie Wood) یکی از معروف‌ترین زنان در بازار ارزهای دیجیتال است که عمدتا به‌عنوان یک سرمایه‌گذار شناخته می‌شود. این زن آمریکایی، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه‌ای در حوزه‌های مرتبط با بلاکچین معرفی کرده است. او فارغ‌التحصیل مقطع لیسانس رشته علوم مالی و اقتصاد است و در بازارهای مالی سنتی نیز سال‌ها تجربه دارد.

کیتی وود در سال ۲۰۱۴ شرکت Ark Invest را تاسیس کرد. اصلی‌ترین محصول این شرکت، صندوق‌های قابل معامله در بورس با تمرکز بر رشد بلندمدت است. او از اولین زنان در بازار ارزهای دیجیتال بود که قابلیت بیت کوین برای ورود به صندوق‌های قابل معامله در بورس را شناسایی کرد. امروز، یکی از اهداف آرک اینوست، کمک به مردم عادی جهت خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این حوزه است. ارزش سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط این شرکت به بیش از ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد که بخش مهمی از آن به ارز دیجیتال اختصاص دارد.

الیزابت استارک؛ نفر اول لابراتوار لایتنینگ

زنان پیشرو در حوزه ارز دیجیتال

یکی از تاثیرگذارترین زنان در بازار ارزهای دیجیتال، مدیرعامل شرکت توسعه لایتنینگ بیت کوین یا آزمایشگاه‌های لایتنینگ (Lightning Labs) است. نام الیزابت استارک (Elizabeth Stark) را حدود یک دهه است که در اخبار مربوط به ارز دیجیتال می‌شنویم. او به‌ویژه بر روی ساخت راه‌حل‌های لایه دو برای تسریع و کاهش هزینه شبکه بیت کوین متمرکز است. لایتنینگ لبز به رهبری او از سال ۲۰۱۶ کار خود را آغاز کرد.

الیزابت استارک؛ نه‌فقط یکی از زنان پیشرو در حوزه ارز دیجیتال بلکه یکی از مدافعان سرسخت اینترنت باز و وب ۳ است. او از تخصص و تجربه خود برای ارائه مشاوره به شرکت‌های تازه‌کار در این حوزه استفاده می‌کند. همچنین در چند پروژه دانشگاهی با تیم‌های فعال در حوزه امنیت بلاکچین و نرم‌افزارهای منبع باز همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: web3 چیست؟

گریسی چین؛ اینفلوئنسر و مدیر ارشد بیتگت

گریسی چن

گریسی چین (Gracy Chen) یکی از شاخص‌ترین زنان در بازار ارزهای دیجیتال به‌خاطر حمایت‌های مادی و معنوی‌اش از این صنعت محسوب می‌شود. او اهل سنگاپور و فارغ‌التحصیل دانشگاه ملی این کشور در رشته مدیریت بازرگانی است. چن در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک ایفلوئسر و سرمایه‌گذار وارد این حوزه شد. او در سال‌های اول فعالیتش، مدیریت چند استارتاپ حوزه بلاکچین را به‌عهده داشت. شاخص‌ترین آنها ReigVR بود. گریسی چن به‌عنوان یکی از زنان پیشرو در حوزه ارز دیجیتال همواره از تبعیض‌های جنسیتی در این حوزه و به‌خصوص در استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگتر سخن گفته است.

چن بعدها در راه‌اندازی صرافی بیتگت (Bitget) مشارکت کرد. او امروز سمت مدیر اجرایی این صرافی را به‌عهده دارد. یک صرافی متمرکز که در سال‌های پیش به‌عنوان جایگزین بایننس و کوین بیس برای ایرانیان مطرح بود. اما امروزه مانند رقبای شناخته‌شده‌اش، احراز هویت را برای کاربرانش اجباری کرده است. بیتگت به رهبری یکی از تاثیرگذارترین زنان در بازار ارزهای دیجیتال در زمان نگارش این مطلب، دوازدهمین صرافی متمرکز برتر دنیا در وب‌سایت Coinmarketcap است.

دبورا اوجنگبده ؛ موسس بلاکچین AFEN

موسس بلاکچین آفن

زنان در بازار ارزهای دیجیتال در بخش‌های گیم فای، NFT و متاورس نیز فعالیت بسیار خوبی دارند. یکی از آنها دبورا اوجنگبده (Deborah Ojengbede) کارآفرین اهل نیجریه است. او بنیانگذار بلاکچین AFEN است که بر محصولات هنری دیجیتالی تمرکز داشته و در کنار آن قصد دارد صنایع آموزش، املاک و مستغلات در آفریقا را با بلاکچین و متاورس پیوند بزند.

اوجنگبده پیش از ورود به دنیای ارز دیجیتال و بلاکچین، در صنعت بانکداری مشغول به کار بود. او همچنین یک توسعه‌دهنده کسب‌وکار، مدیر پروژه و استراتژیست در حوزه فناوری محسوب می‌شود. ایده خلاقانه اوجنگبده برای راه‌اندازی AFEN در سال ۲۰۲۱ و درحالی‌که او تنها ۲۹ سال داشت، سبب جذب سرمایه بیش از یک میلیون دلاری برای او شد. وب‌سایت ۱۰۱blockchains او را در جمع پنج زن برتر تاثیرگذار در حوزه NFT و وب ۳ قرار داده است. بنیاد NEAR Protocol را نیز او را در جمع زنان شاخص حوزه وب ۳ ذکر کرده است.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟

لارا شین؛ روزنامه نگار و اینفلوئنسر

لارا شین

بدون شک یکی از تاثیرگذارترین زنان در بازار ارزهای دیجیتال، لارا شین (Laura Shin) است. او برخلاف نفرات قبلی نه به‌عنوان یک سرمایه‌گذار یا کارآفرین، بلکه عمدتاً به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و تولیدکننده محتوا شناخته می‌شود. پادکست شین، یکی از شناخته‌شده‌ترین‌ها در نوع خود است که تقریبا تمامی موضوعات مرتبط با ارز دیجیتال از دنیای متاورس گرفته تا NFT‌ ها را پوشش می‌دهد.

شین، سابقه فعالیت به‌عنوان خبرنگار ارشد نشریه فوربس و نیز نویسنده فنی وال استریت ژورنال و نیوزویک را در کارنامه دارد. او همچنین چندین کتاب در حوزه کریپتوکارنسی نوشته و در شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی فعال است. کانال یوتوب لارا شین به نام Unchained به انتشار محتواهای آموزشی و مصاحبه با افراد شناخته‌شده در این حوزه می‌پردازد.

آریانا سیمپسون؛ شریک اندریسن هوروویتز

آریانا سیمپسون

یکی از برجسته‌ترین زنان در بازار ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران خطرپذیر، آریانا سیمپسون (Ariana Simpson) است. او کار خود را به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در این زمینه آغاز کرد. در ادامه به یک کارآفرین موفق و سپس یک VC یا Venture Capitalist بدل شد. امروزه سیمپسون، یکی از شرکای عمومی شرکت مدیریت سرمایه اندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz) است. شرکتی که با نام مستعار a16z در بورس نیویورک فعالیت می‌کند و از جمله بزرگترین نهادها در نوع خود با صدها پروژه فعال در حوزه‌های مختلف رمزارز مانند دیفای محسوب می‌شود.

آریانا سیمپسون، پیش از آنکه به یکی از زنان تاثیرگذار در دنیای رمزارزها بدل شود، یک متخصص راه‌حل‌های بازاریابی جهانی در فیسبوک (متا) بود. او همچنین در توسعه شرکت فینتک معروف BitGo که در حوزه راه‌حل‌های چندامضایی فعالیت می‌کند، مشارکت کرده است. بزرگترین موفقیت او نیز راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری Autonomous Partners محسوب می‌شود.

جویس کیم؛ مدیر اجرایی شرکت استلار

جویس کیم

جویس کیم (Joyce Kim) از بنیانگذاران بلاکچین استلار (Stellar) و یکی از تاثیرگذارترین زنان در بازار ارزهای دیجیتال است. بلاکچین غیرمتمرکز استلار که توسط بنیاد توسعه استلار در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. این شبکه، امکانات فراوانی برای توسعه‌دهندگان dApp، به‌ویژه در حوزه پرداخت‌های رمزارزی دارد. مهم‌ترین محصول آن نیز پروتکل پرداخت Stellar است. ارز دیجیتال بومی این بلاکچین با عنوان XLM در رتبه ۳۱ کوین مارکت کپ قرار دارد.

جویس کیم، پیش از راه‌اندازی استلار با بنیاد ریپل همکاری داشت اما در سال ۲۰۱۳ از آن جدا شد. او سابقه فعالیت به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرکت Freestyle Cpital و نیز راه‌اندازی چند استارتاپ دیگر را نیز در کارنامه دارد. کیم اکنون در آزمایشگاه رسانه‌ای دانشگاه MIT‌ نیز فعالیت می‌کند.

رشد حضور زنان در بازار ارزهای دیجیتال

آمارهای مختلف، نشان‌دهنده رشد حضور زنان در بازار ارزهای دیجیتال است. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۲۲، کوین تلگراف از رشد ۱۶۰ درصدی تریدرهای زن خبر داد. اکنون تخمین زده می‌شود که حدود ۳۷ درصد هولدرهای کریپتو در سراسر دنیا زنان باشند. در حالی که بسیاری صنعت ارز دیجیتال و بلاکچین را به دلیل ارتباطش با تکنولوژی، یک صنعت مردانه قلمداد می‌کنند، بر اساس گزارش وب‌سایت CoinCover‌ در حال حاضر مدیریت حدود ۶ درصد از شرکت‌های فعال در حوزه بلاکچین بر عهده زنان است. عددی که تا یک دهه پیش کمتر از سه درصد بود. بنابراین انتظار می‌رود در آینده، شاهد افزایش حضور زنان پیشرو در حوزه ارز دیجیتال باشیم.

مسلماً تاثیرگذاری زنان در بازار ارزهای دیجیتال به افراد بررسی‌شده در این مقاله محدود نمی‌شود. در پشت صحنه بسیاری از پروژه‌های این صنعت از بلاکچین‌ها گرفته تا کالکشن‌های NFT، زنان حضور دارند. تاثیر صحبت‌ها و نظرات این افراد در شبکه‌های اجتماعی بر روند قیمت‌ها به اندازه اقدامات آنها مهم است. 

به نظر شما مهم‌ترین زن تاثیرگذار در حوزه ارز دیجیتال کیست؟

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
dailycoin
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا