سرمایه گذاری

نحوه استیک کردن سلر (celr)

سلر نتورک یک بستر مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که هدف آن انجام معاملات سریع، آسان و ایمن خارج از زنجیره بلاکچین برای پرداخت‌ها و همچنین قراردادهای هوشمند است. مأموریت اصلی این پروژه، ایجاد پذیرش گسترده برای بلاکچین با ارائه یک تجربه سریع است که از فناوری مقیاس‌پذیری لایه ۲ استفاده می‌کند. شبکه سلر به کاربران این امکان را می‌دهد که توکن بومی این شبکه را استیک کنند و یک درآمد غیرفعال داشته باشند.

اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید بدون صرف وقت و انرژی، درآمدی منفعل داشته باشید، می‌توانید نگاهی به روش‌های استیکینگ سلر داشته باشید. در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که استیک celr چیست و پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آن استیکینگ سلر انجام دهید را معرفی می‌کنیم. در ادامه با والکس همراه شوید.

برای داشتن پیش‌زمینه از عملکرد این توکن پیشنهاد می‌شود مطلب سلر نتورک چیست را مطالعه کنید.

بررسی اجمالی استیکینگ سلر

دارندگان توکن CELR می‌توانند با استیک کردن این توکن در شبکه SGN به یک نگهبان وضعیت (State Guardian) مشابه با اعتبارسنج یا ولیدیتور تبدیل شوند. در طول پروسه اعتبارسنجی نگهبان وضعیت می‌تواند کارمزد خدمات و مشوق‌های بلاک زنجیره جانبی را دریافت کند. بهتر است قبل از شروع استیکینگ این توکن، قیمت سلر را بررسی کنید، زیرا در کسب سود نهایی شما مؤثر است.

فرآیند استیک کردن سلر بخش مهمی از امنیت اقتصادی فریم‌ورک پیام‌رسان میان‌ زنجیره‌ای سلر را تشکیل می‌دهد. کاربران جهت بهره‌گیری از خدمات شبکه SNG هزینه‌ای را به این شبکه می‌پردازند. تمامی هزینه‌های پرداختی توسط کاربران جهت تأمین امنیت و به‌عنوان پاداش میان سپرده‌گذاران توکن سلر و ولیدیتورها توزیع می‌شود. انجام این فرآیند دقیقاً مانند توزیع کارمزد در بلاکچین‌های اثبات سهام میان ولیدیتورها و دلیگیتورها است.

شبکه SGN برای ولیدیتورهای تولیدکننده بلاک پاداشی را صادر می‌کند که برای دریافت پاداش آن‌ها باید توکن سلر را در شبکه SGN استیک کنند. به این ترتیب ولیدیتورها و استیکرها از طریق استیکینگ مشارکت فعالی در اجرای عملیات پروتکل دارند. در مقابل، چنانچه ولیدیتورها عملکرد نادرست یا فعالیت مخربی داشته باشند در معرض جریمه اسلشینگ (Slashing) قرار می‌گیرند.

نحوه استیک celr

برای شروع استیکینگ، پس از بررسی و تحلیل سلر نیاز به یک کیف پول دارید. توکن سلر بر روی شبکه‌های مختلفی نظیر اتریوم و BNB Chain وجود دارد؛ به همین دلیل برای انتخاب کیف پول باید استاندارد و شبکه توکن را در نظر بگیرید. برای استفاده از کیف پول‌ سلر انتخاب‌های گوناگونی در پیش روی شما قرار دارد که در ادامه بهترین آنها را معرفی می‌کنیم.

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger nano s)
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول مای اتر ولت (My Ether Wallet)
  • کیف پول تحت وب متامسک (Metamask)

اگر قبلاً یکی از کیف پول های سلر را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که در حساب کاربری خود وارد شده‌اید. سپس به وب‌سایت Celer SGN Staking بروید. چنانچه هیچ والتی ندارید در اسرع وقت یک کیف پول تهیه کنید. در ادامه نحوه استیک کردن سلر، در کیف پول متامسک را بررسی می‌کنیم.

کیف پول خود را متصل کنید

  • به وب‌سایت Celer SGN Staking بروید و در گوشه سمت راست روی Connect Wallet کلیک کنید.
مراحل استیک سلر
  • از منوی باز شده کیف پول خود را انتخاب کنید سپس به‌صورت خودکار کیف پول شما به شبکه سلر متصل می‌شود.

کیف پول خود را شارژ کنید

استیک سلر در متامسک
  • شما می‌توانید هر مقدار ارز دیجیتال سلر که قصد استیک کردن آن را دارید، از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال تهیه کنید و به کیف پول متامسک خود منتقل کنید.

 استیکینگ سلر را شروع کنید

استیک کردن سلر به شما این امکان را می‌دهد که بدون فروش ارز دیجیتال سلر، درآمد غیرفعال داشته باشید و در تأمین امنیت شبکه سهیم باشید. برای مثال شما ممکن است از لیست ولیدیتورهای موجود در شبکه سلر، توکن celr خود را به اعتبارسنجی به نام Everstake بدهید. با انجام این کار بخشی از کارمزد تراکنش‌های که این ولیدیتور تایید می‌کند را از cBridge به عنوان پاداش استیکینگ سلر دریافت می‌کنید.

انتخاب ولیدیتور برای استیک سلر
  • در وب‌سایت Celer SGN Staking از لیست ولیدیتورها، Everstake را انتخاب کنید و سپس روی Stake یا Delegate کلیک کنید.
تعیین میزان استیکینگ سلر
  • مقدار ارز دیجیتال سلر که می‌خواهید استیک کنید را وارد کنید و روی گزینه Permit to stake your CELR کلیک کنید. هنگامی که از شما خواسته می‌شود تا تراکنش را تأیید کنید روی Confirm  کلیک کنید، سپس برای تأیید، Delegate را انتخاب کنید.
  • پس از تأیید یک صفحه با پیغام Delegation Completed برای شما باز می‌شود. بدین معنا که مراحل استیکینک سلر شما با موفقیت انجام شده است. توجه داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا در My Rewards نشان داده شود.

مشاهده وضعیت استیکینگ سلر

برای انجام این کار ابتدا باید قفل استیک celr را باز کنید تا بتوانید وضعیت استیک خود را مشاهده کنید.

  • روی Unlock کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده روی Claim کلیک کنید تا تراکنش تأیید شود.
  • در منوی My Rewards روی Claim کلیک کنید.
  • شما همیشه می‌توانید وضعیت استیک سلر خود را در SGN یا Etherscan بررسی کنید. به یاد داشته باشید که تکمیل‌شدن تراکنش در اتریوم چند دقیقه طول می‌کشد.

استیک کردن سلر در صرافی ارز دیجیتال

استیک سلر در بایننس

امکان استیکینگ سلر در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز وجود دارد. شما می‌توانید ارز دیجیتال سلر خود را در یک صرافی ارز دیجیتال استیک کنید و تا ۱.۹۰% سود دریافت کنید. در برخی از صرافی‌های معتبر می‌توانید سود استیک خود را به‌صورت هفتگی دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای محاسبه میزان سودآوری خود از استکینگ سلر در صرافی‌ها از ماشین حساب سفارشی پلتفرم استفاده کنید. صرافی‌های ارز دیجیتالی که امکان استیک کردن ارز سلر را فراهم کرده‌اند عبارت‌اند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی اوکی ایکس (OKX)
  • صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com)

ولیدیتورهای استیکینگ سلر

در حال حاضر ۱۹ ولیدیتور در شبکه سلر وجود دارند که مسئول رأی‌دادن، تأیید و نگهداری سوابق تراکنش‌ها هستند. ما در این آموزش استیک ارز دیجیتال، بزرگ‌ترین ولیدیتور غیرمتمرکز Everstak را انتخاب کردیم که بیش از ۸۰۰۰ گره را برای ۵۰ شبکه بلاکچین در دست دارد. Everstake دارای ۱۰۰ اعتبارسنج با استخر انباشته ۷۵,۰۱۷,۰۱۰ CELR است و نرخ کمیسیون ۸% را در شبکه سلر دریافت می‌کند.

کسب درآمد غیر فعال با استیک کردن سلر

پروژه سلر نتورک دارای آینده‌ای جذاب در جهان کریپتو است، زیرا شبکه آن کاربردهای زیادی دارد. شما می‌توانید با توجه به چشم‌انداز این پروژه، به استیکینگ سلر برای داشتن یک درآمد غیرفعال فکر کنید. به‌طورکلی استیکینگ یا سپرده‌گذاری ارز سلر به فرآیندی گفته می‌شود که در آن فرد دارایی رمزنگاری خود را با هدف کسب پاداش و تأمین امنیت بلاکچین در شبکه قفل می‌کند. شما با انجام این کار می‌توانید بدون آنکه دارایی دیجیتالی خود را بفروشید، درآمد داشته باشید.

در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و از تجربه خود درباره استیک کردن سلر برای ما بگویید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا